Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2010
‎Antzeko emaitzak aurkitu dira 16 hilabete tartean, non neskatoen eta mutikoen arteko ezberdintasunak oso txikiak diren ondorengo aldagaietan: hitzen ekoizpenean, morfemen eta hitzen kopuruaren batez bestekoa ekoitzitako esaldietan, marka morfologikoen eta adizkien ekoizpenean.
‎Kontuan hartu behar da, Cohen-en arabera, aldakortasunaren% 10 baino gutxiago azaltzen duten eraginek tamaina txikia dutela,% 25en inguruan azaltzen dutenek tamaina ertaina dutela eta% 40ren inguruan azaltzen dutenek tamaina handia dutela. Bertsio laburraren emaitzetan, mutikoek eta neskatoek ulertzen dute hitz kopuru antzekoa (F (1,462)= 0,13; p= 0,14). Beraz, aldagai honetan ez da kontuan hartzekoa generoaren eragina.
2011
‎KGNZ II laburrean hiztegiaren ekoizpenari, hitzak esaldi berean elkartzeko gaitasunari eta haurrek ekoizten dituzten esaldi luzeenen luzerari buruzko datuak jaso dira. Hiztegiaren ekoizpenean nabarmen ikus daiteke hilabetez hilabete hitz kopuruak gora egiten duela (ikus 7 taula), eta bariantzaren analisiak adinaren (F (14,913)= 48,69; p< 0.001,? 2= 0,427) eta sexuaren (t (883)=; p< 0,01,? 2= 0,008) aldagaien eragin esanguratsua erakusten du. Alabaina, adinaren aldagaiaren eragina handia den arren, sexuaren aldagaiarena huskeriatzat jo daiteke.
2017
‎III. Online argitalpenak eskaintzen dituztenei etekin handiagoa aterako zaiela ebaluazio malguagoak eraikitzen badituzte eta horiek artikuluetako hitz kopuru, irudi, erreferentzia, garrantzi eta eraginen inguruko adierazle berriak miatzetik sortuko direla.
2022
‎Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11 egitera pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko hitz kopurua haren adinekoen mailara iritsi da (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Oro har, letren arteko loturak ere barneratu ditu.
‎Kasu honetan, HandSpy sistemarekin bi gauza aztertu ditugu: hitz kopurua eta abiadura (soilik ulergarriak diren hitzak zenbatu dira). Alde batetik, idazlearen hitz ulergarriak" hitzak" barra urdinekin adierazita daude eta, beste alde batetik," abiadura ulergarria" marra laranja batekin adierazita.
‎Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11ra pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko hitz kopurua haren gelako mailara iritsi da ia ia (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Letren arteko loturak ere barneratu dituela esan beharra dago.
‎Baremoa: LHko 4 mailan bi minututan azkar kopiatu duten batez besteko hitz kopurua 22 da.
‎Helburua: 10/ 15 minututan idatzitako hitz kopurua zein den jakitea.
‎DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako hitz kopurua eta guztira 15 minututako hitz kopurua jakiten da.
‎DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako hitz kopurua eta guztira 15 minututako hitz kopurua jakiten da.
‎Sistema horretan eskuz sartu behar den informazioa burst length eta text dira. Burst lenght zutabean hitz kopuruak sartu ditugu. Euskaraz haurrak idatzitakoa sartu dugu text zutabe horretan8 (ikus 2 irudia).
‎Beraz, esku hartzearen ondoren, batetik, 2 minututan azkar kopiatutako hitz kopurua 8 hitzetik 14ra pasatu da; bestetik, 2 minututan kopiatutako hitzetatik ulergarria lehen egunean bakarrik bat izatetik, azken egunean 11 ulergarri izatera pasatu da (ikus 2 taula).
Hitz kopurua/ hitz ulergarriak
‎Haur horrek egin duen aurrerapena ulertzeko eta haren ikasmailako haurrekin konparatzeko, esan daiteke, oro har, LH4ko mutilek 14 hitz ulergarri egin zituztela batez beste 2 minututan (Ibarra, 2016). 6 saioan ikus daitekeenez, idatzitako hitz kopuruetatik ulergarriak direnak asko dira, azkenengo egunean baino gehiago. Azalpen bat izan daiteke askotan ulergarritasuna jaitsi egiten dela abiaduraren kontsignak ematen direnean (ikus 2 taula eta 5 irudia).
‎Proba horietan, zereginaren konplexutasunaren hierarkia bat ezarriz ebaluatzen da letren ulergarritasuna. ...nposaketan ulergarri idatzi ez duen ikasleari diktaketa bidez idaztea proposatzen zaio arazoak non dauden ikusteko, eta hori ere ulergarri egin ez badu, kopia probak proposatzen zaizkio, jakiteko ea letra guztiak egiten dakien. ii) Eskuzko erritmoa (abiadura eta jarioa) neurtzeko, kontuan hartzen dira letren ulergarritasuna eta letrak idazteko abiadura, proba batean minutuko idatzi diren letra edo hitzen kopuru ulergarriak kontatuz (Limpo eta Graham, 2020). Bestalde, esku bidezko abiadura eta jarioa ebaluatzeko, zereginen konplexutasuna kontuan hartuz, 3 proba mota sortu izan dira:
‎Bestalde, esku hartzeekin erakutsi da idazkolpe segidetan idazten den hitz kopurua handitu daitekeela LH2n (Alves et al., 2015). Esaterako, 10 astez eginiko esku hartzean, esku bidezko transkripzioa landu dutenek (kopiaren eta alfabetoaren bidez neurtuta) idazkolpe segida bakoitzean 2,30 hitz idaztetik 4,76 hitz idaztea lortu da.
‎Erakutsi dudan moduan, euskararen ohiko gramatikek adberbio eratorle bezala aurkezten badute ere (2 atala), atzizki honek baditu alde batera utzi ezin diren zenbait berezitasun. Agerikoena, emankortasunik gabeko atzizkia dela, eta hitz kopuru oso txiki batean aurkitzen dena. Bigarrena, oinarrian ez dituela adjektiboak hartzen, 3.1 atalean aztertu ditudan atzizkiek ez bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia