2010
|
|
Antzeko emaitzak aurkitu dira 16 hilabete tartean, non neskatoen eta mutikoen arteko ezberdintasunak oso txikiak diren ondorengo aldagaietan: hitzen ekoizpenean, morfemen eta
|
hitzen
kopuruaren batez bestekoa ekoitzitako esaldietan, marka morfologikoen eta adizkien ekoizpenean.
|
|
Kontuan hartu behar da, Cohen-en arabera, aldakortasunaren% 10 baino gutxiago azaltzen duten eraginek tamaina txikia dutela,% 25en inguruan azaltzen dutenek tamaina ertaina dutela eta% 40ren inguruan azaltzen dutenek tamaina handia dutela. Bertsio laburraren emaitzetan, mutikoek eta neskatoek ulertzen dute
|
hitz
kopuru antzekoa (F (1,462)= 0,13; p= 0,14). Beraz, aldagai honetan ez da kontuan hartzekoa generoaren eragina.
|
2011
|
|
KGNZ II laburrean hiztegiaren ekoizpenari, hitzak esaldi berean elkartzeko gaitasunari eta haurrek ekoizten dituzten esaldi luzeenen luzerari buruzko datuak jaso dira. Hiztegiaren ekoizpenean nabarmen ikus daiteke hilabetez hilabete
|
hitz
kopuruak gora egiten duela (ikus 7 taula), eta bariantzaren analisiak adinaren (F (14,913)= 48,69; p< 0.001,? 2= 0,427) eta sexuaren (t (883)=; p< 0,01,? 2= 0,008) aldagaien eragin esanguratsua erakusten du. Alabaina, adinaren aldagaiaren eragina handia den arren, sexuaren aldagaiarena huskeriatzat jo daiteke.
|
2017
|
|
III. Online argitalpenak eskaintzen dituztenei etekin handiagoa aterako zaiela ebaluazio malguagoak eraikitzen badituzte eta horiek artikuluetako
|
hitz
kopuru, irudi, erreferentzia, garrantzi eta eraginen inguruko adierazle berriak miatzetik sortuko direla.
|
2022
|
|
Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11 egitera pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko
|
hitz
kopurua haren adinekoen mailara iritsi da (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Oro har, letren arteko loturak ere barneratu ditu.
|
|
Kasu honetan, HandSpy sistemarekin bi gauza aztertu ditugu:
|
hitz
kopurua eta abiadura (soilik ulergarriak diren hitzak zenbatu dira). Alde batetik, idazlearen hitz ulergarriak" hitzak" barra urdinekin adierazita daude eta, beste alde batetik," abiadura ulergarria" marra laranja batekin adierazita.
|
|
Bestalde, abiaduraren hobekuntzei dagokienez," Kopia azkarrean" hitz ulergarri 1 egitetik 11ra pasatu da," Alfabetoan" 5 letra ondo egitetik 33 letra ondo egitera pasatu da. " Gutunean" irakurgarritasunak gora egin du eta minutuko
|
hitz
kopurua haren gelako mailara iritsi da ia ia (4,89 hitz/ minutuko mutilak, haren ikasmailan 5 hitz minutuko). Letren arteko loturak ere barneratu dituela esan beharra dago.
|
|
Baremoa: LHko 4 mailan bi minututan azkar kopiatu duten batez besteko
|
hitz
kopurua 22 da.
|
|
Helburua: 10/ 15 minututan idatzitako
|
hitz
kopurua zein den jakitea.
|
|
DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako
|
hitz
kopurua eta guztira 15 minututako hitz kopurua jakiten da.
|
|
DASH testaren (Barnett et al., 2007)" idazketa librea" ebaluatzeko irizpideei jarraitu zaie, aurretik azaldutako" Kopia azkarraren proba" ren oso antzekoak. Lehen 10 minutuetako hitz kopurua eta guztira 15 minututako
|
hitz
kopurua jakiten da.
|
|
Sistema horretan eskuz sartu behar den informazioa burst length eta text dira. Burst lenght zutabean
|
hitz
kopuruak sartu ditugu. Euskaraz haurrak idatzitakoa sartu dugu text zutabe horretan8 (ikus 2 irudia).
|
|
Beraz, esku hartzearen ondoren, batetik, 2 minututan azkar kopiatutako
|
hitz
kopurua 8 hitzetik 14ra pasatu da; bestetik, 2 minututan kopiatutako hitzetatik ulergarria lehen egunean bakarrik bat izatetik, azken egunean 11 ulergarri izatera pasatu da (ikus 2 taula).
|
|
|
Hitz
kopurua/ hitz ulergarriak
|
|
Haur horrek egin duen aurrerapena ulertzeko eta haren ikasmailako haurrekin konparatzeko, esan daiteke, oro har, LH4ko mutilek 14 hitz ulergarri egin zituztela batez beste 2 minututan (Ibarra, 2016). 6 saioan ikus daitekeenez, idatzitako
|
hitz
kopuruetatik ulergarriak direnak asko dira, azkenengo egunean baino gehiago. Azalpen bat izan daiteke askotan ulergarritasuna jaitsi egiten dela abiaduraren kontsignak ematen direnean (ikus 2 taula eta 5 irudia).
|
|
Proba horietan, zereginaren konplexutasunaren hierarkia bat ezarriz ebaluatzen da letren ulergarritasuna. ...nposaketan ulergarri idatzi ez duen ikasleari diktaketa bidez idaztea proposatzen zaio arazoak non dauden ikusteko, eta hori ere ulergarri egin ez badu, kopia probak proposatzen zaizkio, jakiteko ea letra guztiak egiten dakien. ii) Eskuzko erritmoa (abiadura eta jarioa) neurtzeko, kontuan hartzen dira letren ulergarritasuna eta letrak idazteko abiadura, proba batean minutuko idatzi diren letra edo
|
hitzen
kopuru ulergarriak kontatuz (Limpo eta Graham, 2020). Bestalde, esku bidezko abiadura eta jarioa ebaluatzeko, zereginen konplexutasuna kontuan hartuz, 3 proba mota sortu izan dira:
|
|
Bestalde, esku hartzeekin erakutsi da idazkolpe segidetan idazten den
|
hitz
kopurua handitu daitekeela LH2n (Alves et al., 2015). Esaterako, 10 astez eginiko esku hartzean, esku bidezko transkripzioa landu dutenek (kopiaren eta alfabetoaren bidez neurtuta) idazkolpe segida bakoitzean 2,30 hitz idaztetik 4,76 hitz idaztea lortu da.
|
|
Erakutsi dudan moduan, euskararen ohiko gramatikek adberbio eratorle bezala aurkezten badute ere (2 atala), atzizki honek baditu alde batera utzi ezin diren zenbait berezitasun. Agerikoena, emankortasunik gabeko atzizkia dela, eta
|
hitz
kopuru oso txiki batean aurkitzen dena. Bigarrena, oinarrian ez dituela adjektiboak hartzen, 3.1 atalean aztertu ditudan atzizkiek ez bezala.
|