2012
|
|
Gure irudia da besteek guregandik jasotzen duten lehen gauza. Gure janzkerak, portaerak eta harremanetan jarduteko moduak gutaz asko esaten dute; hortaz, alderdi hau
|
hitzik
gabeko komunikazioko gai baten barnean landu behar da.
|
|
4.7 Begirada
|
hitzik
gabeko komunikazioaren funtsezko elementua da.
|
|
4.8 Irribarrea garrantzi handiko elementua da
|
hitzik
gabeko komunikazioan.
|
|
Esaten duguna hitzezko komunikazioaren elementu garrantzitsua da. Nola esaten dugun hori, berriz,
|
hitzik
gabeko komunikazioaren elementua da. Paralinguistika hizkuntzaren osagarri diren eta igorritako mezua argitu, indartu edo aldatzen duten hitzik gabeko elementuak aztertzen dituen doktrina da.
|
|
4.6
|
Hitzik
gabeko komunikazioaren elementuak
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioa keinuen, begiradaren, aurpegieraren eta, oro har, hitzezko egiturakoak ez diren zeinuen bidez egiten den komunikazioa da.
|
|
Puntu honetan,
|
hitzik
gabeko komunikazioa osatzen duten gorputzaren hainbat komunikazio alderdi aztertuko ditugu, hala nola keinuak, gorputz jarrera, begirada eta irribarrea.
|
|
Gizonek eta emakumeek elkarri bostekoa ematen diote elkartzen direnean eta agur esateko. Hortaz, bostekoa ematea pertsona nolakoa den eta zer irudi ematen duen erakusten duen
|
hitzik
gabeko komunikazio modu bat da. Munduan zabalduenen dagoen agur egiteko modua da eta parean ditugunen alderdi asko erakusten ditu.
|
|
Garrantzitsua da
|
hitzik
gabeko komunikazioaren alderdi horiek kontrolatzea eta kontrolpean erabiltzea. Lanbideari dagokionez, egoera jakin batzuetan aurpegiak ez ditu gure sentimenduak edo pentsamenduak salatu behar; beste batzuetan, berriz, egokia izaten da baliabide hori erabiltzea.
|
|
Elkarrizketetan hartzaileak guk ez bezalako pentsaera izan dezakeela eta gu ez bezala senti daitekeela baloratu behar dugu beti. Transmisioa Ahozko mezuetan,
|
hitzik
gabeko komunikazioko baliabideak erabiltzen dira beti, hala nola keinuak, buru mugimenduak, esku mugimenduak, etab. Baliabide horietako batzuk nahita erabiltzen dira, eta beste batzuk bat batean ateratzen dira. Ahozko mezua aurrez aurre transmititzen da, eta erabiltzen den keinu hizkuntzak sendotzen du.
|
|
Bilera ez formala izaten da, eta bertaratuek besteei hitza kentzeko aukera izaten dute, gaia ezagutzen dute-eta. Igorleak, berriz, elkarreraginean jardun dezake, galderak eginez, mugituz eta
|
hitzik
gabeko komunikazioko baliabideak erabiliz.
|
|
HITZEZKO ETA
|
HITZIK
GABEKO KOMUNIKAZIOA
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioaren elementuak
|
|
Hitzeko eta
|
hitzik
gabeko komunikazioko trebetasunak garatzea..
|
|
Hitzezko eta
|
hitzik
gabeko komunikazioa Hitzezko komunikazioa gure komunikazio guztiaren% 65% 80 da. Gainerako komunikaziorako, hitzik gabeko kanalak baliatzen ditugu.
|
|
–
|
Hitzik
gabeko komunikazioa: kanal ugari erabiltzen ditu, hala nola kontaktu bisuala, aurpegiko keinuak, beso eta eskuen mugimenduak, gorputzaren jarrera eta distantzia.
|
|
Aspertuta gaudela (begiak eta burua erorita eta arnasotsa ateratzea).
|
Hitzik
gabeko komunikazioak hitzezko komunikazioa indartzeko balio du, eta hitzezko komunikazioaren intentsitatea zehazten du (ama haurrari errieta egiten ari zaionean, aurpegieraz adierazten dio benetan haserre ote dagoen eta zenbaterainoko haserrea duen).
|
|
PROPOSATUTAKO JARDUERAK Adieraz ezazu, hartzailea zaren aldetik, zer iradokitzen dizuten
|
hitzik
gabeko komunikazioko keinu hauek: a) Esku irekia aldeetarantz astintzea. b) Erpurua gorantz ateratzea. c) Hatzak alkandoraren lepotik pasatzea. d) Etengabe ilea ukitzen aritzea, aurpegitik kentzeko. e) Begi kontaktu luzea. f) Begietara begiratzeari utzi eta begiak beheratzea. g) Irribarrea. h) Tonu atsegina. i) Bostekoa indarrez ematea. j) Bostekoa ia indarrik gabe ematea.
|
|
4 HITZEZKO ETA
|
HITZIK
GABEKO KOMUNIKAZIOA 75
|
|
4.6
|
Hitzik
gabeko komunikazioaren elementuak 97
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioak leku handia du oraindik, baina hitzekin konbinatzen da, eta konbinazio horrek erritmo eta intentsitate ezberdinak izaten ditu, haurraren arabera. Bigarren urtean zehar hasten dira hitz esaldiak esaten beren ekintzak adierazteko, eta, aurrerago, bi termino edo gehiagoko esaldiak osatzen dituzte.
|
|
Garapena. Irakasle ona denez, Ane ezagutzen dituen baliabide guztiak erabiltzen ari da entzuleen arretari eusteko: aretoan zehar dabil; entzuleekin ikusizko harremana du; eta abiadura, ahoskera, bolumena, intonazio eta erritmo egokiak erabiltzen ditu, funtsezko puntuak nabarmentzen ditu eta
|
hitzik
gabeko komunikaziorako dituen ahalbide guztiak baliatzen ditu (jarrera, keinuak?). Zabalena den zati horretan, zehatz mehatz azaldu du oinarrizko bizi euskarriaren jardun sekuentzia edo algoritmoa (konortea egiaztatzea, aire bidea zabaltzea, arnasketa egiaztatzea, alboko segurtasun jarrera, aireztapen artifiziala, zirkulazioa egiaztatzea eta bihotz masajea egitea).
|
2013
|
|
Hautagaiaren ahozko komunikazioa monotonoa eta mantsoa da, baina zuzentasunez eta errespetuz azaltzen da beti.
|
Hitzik
gabeko komunikazioak adierazten du itxia dela eta konfiantza gutxi duela bere buruarekin. Itxura fisikoak osasun ona iradokitzen du.PrestakuntzaPosturako eskatzen diren ikasketak dauzka, baina, bere ezaugarri pertsonalak direla eta, nahiago du eginkizun berririk ez izatea eta ez erlazionatzea jende berriarekin.
|
2015
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioan ez da hitzik erabiltzen hizkuntza transmititzeko. Hala, mezuak helarazteko, keinuak, gorputz edo jarrera hizkuntza, aurpegi adierazpena, kontaktu bisuala, irudiak eta jokabide jakin batzuk erabil daitezke, besteak beste.
|
|
Hala, mezuak helarazteko, keinuak, gorputz edo jarrera hizkuntza, aurpegi adierazpena, kontaktu bisuala, irudiak eta jokabide jakin batzuk erabil daitezke, besteak beste.
|
Hitzik
gabeko komunikazioa ezin denez erabili aurrez aurrekoak ez diren inguruneetan, ez dugu aztergai izango unitate didaktiko honetan.
|
|
hitzezkoa, paraberbala eta hitzik gabekoa. Komunikazio presentzialaren eta ez presentzialaren arteko alde nagusia da komunikazio presentzialean hitzezko komunikazioa eta komunikazio paraberbala beti doazela
|
hitzik
gabeko komunikazioarekin batera, eta horrek mezua indartu eta errazago ulertzen laguntzen du.
|
|
Komunikazio ez presentzialak ez duenez
|
hitzik
gabeko komunikazioaren berezitasun hori, beste bi komunikazioak sakondu ditugu, hitzezkoa eta paraberbala. Gainera, ahalegin handiagoa egin dugu gure entzunaldi aktiborako gaitasuna eta jokabide asertiboa maximizatzeko.
|
2016
|
|
–
|
Hitzik
gabeko komunikazioa
|
|
enfasia eta intonazioa, keinuak, gorputzaren mugimenduak, gorputz jarrera, janzkera...
|
Hitzik
gabeko komunikazioak garrantzi handia du; horregatik, saltzaileak hura erabiltzen jakin behar du.
|
|
6.7 Hitzezko komunikazioa eta
|
hitzik
gabeko komunikazioa
|
|
6.7.3
|
Hitzik
gabeko komunikazioa
|
|
Hitzik erabili gabe, keinuak edo zeinuak eginez egiten den komunikazioa da
|
hitzik
gabeko komunikazioa.
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioak ahozko edo hitzeko komunikazioa osatzen du. Hitzik gabeko komunikazioak honako elementu hauek ditu:
|
|
Hitzik gabeko komunikazioak ahozko edo hitzeko komunikazioa osatzen du.
|
Hitzik
gabeko komunikazioak honako elementu hauek ditu: jarrera, keinuak, begirada, era kontziente edo ez kontziente batean eginak.
|
|
jarrera, keinuak, begirada, era kontziente edo ez kontziente batean eginak.
|
Hitzik
gabeko komunikazioa oso garrantzitsua da, informazio asko transmititzen delako haren bidez.
|
|
Komunikazio prozesuetan, aldi berean jasotzen dira bi komunikazioak, baina
|
hitzik
gabeko komunikazioak garrantzi handia dauka: egiaztatu da komunikazio osoaren% 65 era horretan transmititzen dela; eta hitzez% 35 baino ez, hortaz.
|
|
egiaztatu da komunikazio osoaren% 65 era horretan transmititzen dela; eta hitzez% 35 baino ez, hortaz.
|
Hitzik
gabeko komunikazioaren bidez, informazio gehiago transmititzen da, beraz.
|
|
|
Hitzik
gabeko komunikazioa lantzen duten jakintzagaiak kinesia, paralinguistika eta proxemia dira.
|
|
Hitzezko komunikazioa eta
|
hitzik
gabeko komunikazioa 133
|