2009
|
|
Eskolaren bidez eskuratutako hizkuntzetan hitz etorri erraza lortzeak eta
|
hitz
etorri on horri eusteak gehiago zor die eskolaz kanpoko ikasleen mintza jardunari eta eskola-aldia amaitu ondoko faktore soziolinguistikoei (hizkuntza hori sarri erabiltzeko aukerari, erabilera horren balio funtzionalari eta antzeko faktoreei), eskola barneko faktoreei (ikastordu kopuruari, irakasteko metodologiari eta ikasmaterialei) baino. Horregatik beragatik, ikusmira ez da eskolan bakarrik jarri behar, ez eta eskolan gehi haur garaiko familian.
|
2010
|
|
Ebaluazioak eta balioespenak metatzen ari dira, bertako eskola saioa ren emaitzak direla-eta. Berariaz aztertu dute batzuek, etxetik galesez ez dakiten gazte batzuek zergatik lortzen duten
|
hitz
etorri ona (on samarra) galesez, eta besteek ez. Kontu hori berariaz aztertu duen gero eta autore gehiagok zera dio, Galesko emaitza horien argitan:
|
2016
|
|
• Ikasle erdaldunak euskalduntzen ari da eskola, halako neurri batean. Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren
|
hitz
etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har. Erabateko gaitasun hori ez du eskolak eskaintzen, baina milaka ikasle (hein batez) elebidun sortzen ditu urtero.
|
|
ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu, hizkuntzaren eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin ditzake eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren
|
hitz
etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har. Erabateko gaitasun hori ez du eskolak eskaintzen, baina milaka ikasle erdaldun" nolabaiteko gazte elebidun" bihurtzen ditu.
|
2019
|
|
Funtsezko oinarri izan ohi da hori, hizkuntza formal landuaren garapen lanerako ere. ez da batere harritzekoa, hortaz, euskal profesional asko (beraiek edo beren gurasoak) arnasguneetatik etortzea. Bizi izatera kalera jaitsi badira ere profesional horietariko gehienak, arnasguneen background horretatik datorkie euskal hizkuntzaz airoso, zalu eta dotore baliatzeko doai aparta.
|
hitz
etorri oneko euskaldun trebe landuen harrobi dira arnasguneak. altxor preziatua da hori, oso, ahuldutako hiztun elkarteontzat51 e) eguneroko mintzajardun arruntean, euskara da arnasguneetan nagusi. Bere lekua du hor ere erdarak (eskolan atzera egin du, baina aurrera doa lan esparruan, turismoan, ikus entzunezkoen kontsumoan...). erdara (gero eta nabarmenago) hor egonik ere, euskarazko mintzajardun arrunta da arnasguneetan nagusi:
|