Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Edonola, edozein beldur baino ernagarriagoa egin zitzaidan, eta laster nengoen aldameneko gelara sartzeko gertu. Zer nolako agurra edo sarrera hitzak esan nitzakeen pentsatu nuen, baina horiek etorri berriaren araberakoak izango baitziren, halabeharrez, intrigaturik abiatu nintzen, urdailean xinaurriak zebilzkidala.
2007
‎Beste hitzetan esan dezakegu, aurrekoa zehaztuz, gizakiaren humanizazio prozesuak suposatzen dituen —eta elkarren osagarri diren—" munduaren" zabaltzea (kanpora begira) eta" ni" aren sakontzea (barrura begira) ezin daitezkeela kontsideratu ere egin hizkuntzarik gabe. Horregatik esan dezakegu" formazioa hizkuntzan eta formazio gizatiarra", Menzeren hitzak gure eginez," modu bereiztezinean datozela bat":
2009
‎Eta iritsi diren kantak, jendeak eskatzen dizkigunak (Gaur euria egin du, Badator eguna) bereak dira. Gu ez gara lau foliotan idazle batek bi hitzetan esan dezakeena esateko gai. Horregatik erabiltzen ditugu tarteka Ibargurenen, Sarriren, Aranbarriren edo Otamendiren poemak.
2010
‎Beste hitzez esan dezakegu, ere, hizkuntza antropologiaren garapenak berak ekarri duela sozio-linguistikaren sorrera, erdibide horretan jada aipatutako" komunikazioaren etnografia" nabarmentzen delarik154 Horren haritik, bada, interesgarria dirudi ikustea nola bereizten dituen Durantik bi diziplinak:
‎Horrela, bada, eta" hizkuntza didaktikoaren analisira" zuzenean etorriz, Titonek hor aztertu beharreko honako hiru elementuak zehazten ditu: " intersubjektiboki osatzen den mezua"," elkarrizketaren beraren egitura" eta" mezu eta elkarrizketa horiek biltzen eta esanahiz betetzen dituen testuingurua" 102 Bestelako hitzez esan dezakegu, orain artekoa zehaztuz, aztergai dugun" komunikazio didaktikoa" nahitaez kontsideratu behar dela ere bere" alde linguistiko pragmatikoan": kontua da, finean," portaera linguistikoaren unitatea" —giza interakzio guztietan bezalaxe baita hezkuntzazkoan ere—" ez dela esaldia bera, baizik eta testua, alegia, estrukturalki eta semantikoki betetako diskurtsoa" 103 Horrela, bada, esaldi ezberdinak formalki aztertzeaz gain —linguistikak klasikoki egin izan duenaz gain—, beharrezkoa da, Titoneren hitzak erabiliz," testuaren gramatikaz" edota" diskurtsoaren analisiaz" jardutea.
‎Bestelako hitzez esan dezakegu, bada, hizkuntzen ikas irakas prozesuen atzean beti dagoela pertsona edo, Titoneri zuzenean jarraituz," nortasunak osatzen duela ikaskuntza linguistikoaren azken sustraia" 273 Horrexegatik da funtsezkoa, besteak beste, prozesu horietan guztietan nola edo hala eragiten duten ahalik eta" faktore afektibo" gehienak kontsideratzea. Arnoldek, adibidez, bi multzotan bereizten eta aztertzen ditu horiek:
2012
‎Erreparorik gabe. Nire hitzen aurrean esan zezakeenari inolako beldurrik izan gabe. Egoera kontrolpean nuela iruditzen zitzaidan eta horren aurrean ezer zuela egin.
‎Monterrosok esana zuen, dinosauro zaharren jakintzaz: ehun hitzekin esan dezakezuna, esan ezazu ehun hitzekin; hitz batekin esan dezakezuna, batekin. Txekhovi ere irakurtzen zuen ezer ez zitzaion behar bezain laburra iruditzen...
2013
‎" Hola", edo" gazpacho" hitzak esan nitzake.
2014
‎Haurrak lehen hitza esaten duen unetik aurrera, beraren hitz egiteko gaitasuna azkar garatzen da. Batez beste, 18 hilabeteko haur batek 50 hitz esan ditzake, eta, bi urteetan, haur batek 200 bat hitz erabiltzen ditu. Hiztegia azkar handiagotzen hasten da 18 hilabeteetan, gutxi gorabehera, eta hiztegiaren leherketa izenez ezagutzen da.
2015
‎Hasi da ametsa! Inoiz amestu gabeko kimera.Urtea luzea eta gogorra izan da, lesioek min egin digute, eta beste mila hitz esan ditzakegu denboraldia definitzeko. Agian, lan ona egin dugula ere esan dezakegu, gogor borrokatu dugula eta partidaz partida egin dugula aurrera.
‎deituko ditu, txandaka, aldeko eta aurkako hitzak esan ditzaten.
2016
‎b Irakaslea arituko da moderatzaile lanetan, berak aurkeztuko ditu formalki debaterako gaiak, eta ikasleak deituko ditu, txandaka, aldeko eta aurkako hitzak esan ditzaten.
2017
‎Arbinak eskola ordu horiek bertsoaz gain beste gauza batzuk lantzeko baliatzen dituela kontatu du: " Adierazkortasuna lantzen dugu, hitzekin esan dezakezu gauza bat baina justu kontrakoa adierazi, ideiak lantzen ditugu".
2019
‎Baina, ondoren, jokoa zaildu aldera, elkarrizketaren bidez saiatzen nintzen mintzakideak bilatzen ari nintzen hitza esan zezan, eta hori lortutakoan bakarrik galde niezaiokeen zuzenean, Nola esaten duzue atzerri polonieraz?
2021
‎Hitza, eta hitzak esan dezakeena;
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia