2010
|
|
|
Hitz
egitea ez da idatziz mintzatzea. Arraro egiten da ahozko hizketan hizkuntza idatziaren estiloa entzutea.
|
|
Errealitate honen harira gogora ekarri zituen Gandiagaren hitzak: , hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek
|
hitz
egiten ez dutelako baizik?.
|
2012
|
|
Baina definizio unibertsalak ziren forma inmutable horiek, objektuen esentzia adierazten zutenak, eta nola cosmos material honetan ez diren, dena baita mutablea, nik hartzen ditut nola hipotesis bezala lan zientifikoa egiteko (eta beti hobegarriak direlako, beraz inperfektuak beti; ez bakarrik socratismoan, baita predikatuen logikan ere, hau da, predikatuen logikan ipiniz gero dira bariable horiek hipotesiak bezala operazioetan, suposatzen dugularik egiazko definicio unibertsalak direla, beraz egiazko unibertsaltasun batetik beti azpian), eta hortik, hasten baldin banaiz ere metodo induktiboarekin, logika formala egiten ahal dut, predikatuen logika hain zuzen ere, eta hor badaude ariketak kasu partikularretatik abiatuz (kuantifikadore partikularra edo esistentziala), restrikzioa salbatuz, unibertsal bihurtzeko (kuantifikadore unibertsala sartzeko), eta kasu paradigmatikoa da triangeluarena (edozein triangeluren definizioa beti da bera). Baina formalizatzerakoan nola beti abstraitu egiten dugun materiatasuna, sekula ez gara iristen, definizio gero eta hobeak egiten ahal badira ere, hain zuzen horregatik sekula ez gara iristen cosmos materialaren definizio unibertsalera, egiazki
|
hitz
eginez ez dago modurik, beste molde batean esanda, cosmos material honetako ezer, materialismo estrikto batean, unibertsal bihurtzeko (hori misterioa da), eta erraza da arrazoia ematea, cosmos materiala mutablea da berez, aldatze bat da etengabea, eta ez dago modurik aktibitatea den cosmos material hau ezagutzeko unibertsalki. Zientzia baina, metodo hipotetiko deduktiboaz (zienziaren edozein unetan suposatu egiten dugu egindako objektu materialen definizioak unibertsalak direla, hau da, suposatu egiten dugu definizio horiek inmutableak direla, inmutable izan ez arren materialismoaren perspektibatik ikusita, eta nik neure ajustea hemendik egiten dut) eta zientzia baina metodo hipotetiko deduktiboaz egiten ahal da (suposatu ostean termino bat objektu material baten definizio unibertsala dela, eta hola garai bakoitzekoak, eta hor unibertsal bihurtzea ere posible bada, badaude ariketak kuantifikadore unibertsala sartzeko, baina erroan objektu materialak dira metodo socratikoarekin definituak), eta zientzia hori beti da hobegarria, eboluzionagarria delako beti da taraduna, bere helburu maximoa trabatua duelako ezinbestez.
|
2015
|
|
Gainerako pertsonekin hitz egiten duzuenean bezala; zergatik falta behar zaizkizue hitzak gehiago Jainkoarekin hitz egiteko? Ez sinetsi halakorik; nik, behintzat, ez dizuet sinetsiko, lagungarri hori erabiltzen baduzue; izan ere, bestela, pertsona batekin harremanik ez izateak dakar, pertsona hori guretzat arrotz izatea eta harekin nola
|
hitz
egin ez jakitea; badirudi ez dugula ezagutzen, eta baita ahaidea bada ere, ahaide eta adiskide izatea harremanik ezaz galtzen baitira.
|
|
Bai horixe, ez baita joan behar printze bati hitz egitera, nekazari bati hitz egitera joaten den bezala, edota gu bezalako pertsona gaixo bati bezala, guri nolanahi hitz eginda ere, ongi baitago. Dena dela, Errege honen apaltasunagatik, ni, baldarra izanik, harekin
|
hitz
egiten ez badakit, ez da horregatik niri entzun gabe eta nigana etorri gabe geratzen, ezta ez naute kanpora botatzen ere haren zaintzaileek; izan ere, han dauden aingeruek ongi dakite nolakoa den beren Eregea, eta nahiago dituela artzaintxo apal baten arrunkeria hauek, gehiago baleki, gehiago esango lukeela ikusten baitu, oso jakintsuen eta letradunak baino, arrazoirik dotoreenak ontzen badituzte ere, apalatasunez ez badoaz.
|