2001
|
|
Baina orientazio komunikatzailea ez da gure testuinguruan bereziki agertzen, zeren orientazio mota horri dagozkion aldagaiakorientazio integratzaileari dagozkionekin batera agertzen dira, bi horiekbereiztu gabe edo integratuz. Horren arrazoia izan liteke beste bigarrenhizkuntza batzuek atzerriko jendearekin komunikatzeko balio dutela etaeuskarak ez duela gaitasun hori, Euskal Herritik kanpo
|
hitz
egiten ez delako. Hau da, modu horretan baieztatzen da, zeharka bada ere, 2H atzerritarren eta 2H ukipenezkoen ezberdintasuna garrantzitsua dela:
|
2002
|
|
–Hain ilun hitz egiten duzunez, jakintsuak ezin du susmorik ere hartu: ez dugu ulertzen, argi
|
hitz
egiten ez baduzu.
|
2005
|
|
Kamerari begiratzea eta aldi berean
|
hitz
egitea ez da ohitura erraza. Naturaltasunez jardutea ez da egunoroko gauza arrunta.
|
|
Telebistako ahots irudiak eta irratiko ahotsak bitartekotasun teknikoa jasaten dute igorleak esaten dituenetik entzuleak bereganatzen dituen arte. Aurrez aurre
|
hitz
egiteak ez du zerikusirik etxeko egongelako besaulkian eserita ikustearekin eta entzutearekin, igorlearekin aurrez aurre egon gabe. Aditzera ematen ditugun ondorengo lau irudi grafikoetan azaltzen da garbi komunikazio zuzena eta naturala dela lehendabizikoan datorrena, naturala baina zerbait tenknifikatua bigarrenean eta teknifikatua erabat hirugarren eta laugarren grafikoetan.
|
2007
|
|
Ikus dezagun hau identitatearen alderditik. Senegaldar musika entzuteak eznau senegaldar egiten, ingelesez
|
hitz
egiteak ez nau ingeles egiten, txinatar janariajateak ez nau txinatar egiten. Adibide gehiago:
|
|
Konduktismoak gizarte ezagutzaren garapenaz
|
hitz
egiten ez duen arren, haren planteamenduetako batzuetatik sorturiko Gizarte Ikaskuntzaren edoIkaskuntza Soziokognitiboaren (ikus 3.2.2.I. atala) teorian oinarriturik, gizarteezagutzaren garapenari buruzko ikerketa asko egin dira. Hori dela-eta, erabakidugu ikuspegi horri tartetxo bat egitea.
|
|
gizaki guztiek pentsatu, frantsesez pentsatzen dute545, gero hala
|
hitz
egiten ez badute ere. Txantxa ematen du, baina Jaun Diderot txit ilustratua bera da eta ez inor gutxiago, XVIII. mendean jada eguzkitsu baieztatzen jarraitzen duena:
|
|
Hasteko Coseriu k Whorf-i funtsezko akats metodologiko bat leporatzen dio: bere hipotesiaren oinarrian dagoen ikerketan, ez ditu konparatu bi hizkuntza (sistema), baizik eta alde batetik hizkuntza erreal bat, hopi, hori hopiek hitz egiten duten bezala, eta bestetik hizkuntzarik ez den eta inork
|
hitz
egiten ez duen «Standard Average European» (SAE) bat, gehienez ere hausnarketazko edo kulturazko mintzamolde ohiko bat kontsidera litekeena, horrela, aldez aurretik jada, hizkuntzaren eraketa semantikoa (mundu ikuskera linguistiko soila) eta munduaren interpretazioa (hausnarketazkoa, landua) maila berean jarriz. Berehalaxe itzuliko gara kritika horren harira.
|
2008
|
|
Horren ondorioz, azaltzen du prozesu psikologiko gorenak gizakien arteko harreman bezala sortzen direla. Adibidez, mintzamena garatu ahal izateko, harreman horiek ezinbestekoak dira; ez ginateke hitz egiteko gai izango, baldin eta lehenago
|
hitz
egin ez baligute; edo, ez genuke autoestimu positiborik izango, baldin eta besteek ez bagintuzte maitatu edo balioetsiko. Horrekin batera, zeinuak erabiltzeak dakartzan buru eragiketa guztiak lege horren arabera gertatzen dira.
|
|
Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo
|
hitz
egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
|
|
|
Hitz
egitean ez ditugu bereizita esaten hitzak; ez dugu denbora tarterik uzten hitzen artean. Idaztean, aldiz, hutsuneak uzten ditugu hitzen artean.
|
2009
|
|
Euskadin berandu baina lehenengoak izan ginelagai hauek erantzukizun publikoari dagokion bezala tratatzen. 2000 urtetik aurreraEspainiako estatuan inork gai hauei buruz
|
hitz
egiten ez zuenean, hemen zen. Orduan Eusko Jaurlaritzari beti bezala bazterrak nahasten ari zirelaleporatu zitzaion, gai hauei buruz hitz egiteko iraganean ez zela ezer pasatu etaauzitan jartzen ari ginela Espainiako trantsizio eredugarria.
|
|
Sortzaile askok urteak behar izaten dituzte zerbait sortzeko, etakazetariaren ardura behar luke, prozesu horren jarraipena egitea ere. Ez kontrolatzeko, ez presionatzeko... jakinaren gainean egoteagatik, besterik ez bada ere.Horrek, hala ere, sekulako ahalegina eskatzen du, banan banan sortzaileekinharremanetan jartzea eskatzen duelako (eta sortzaileak sortzen ari diren bitartean, kazetariekin
|
hitz
egitea ez gainerako guztia dute buruan, eta gogoan).
|
2012
|
|
Autodeterminazio eskubideaz Euskal Herrian
|
hitz
egitea ez da gai ezezaguna.Datuetara berriro joanda, 1993rako, Hego Euskal Herriko biztanle gehienek gaigarrantzitsu edo oso garrantzitsutzat jotzen zuten autodeterminazioa(% 54 EAEneta% 52,4 Nafarroa Garaian), Lopez Arangurenen arabera (1993: 253) 5 Datuberriagoek iritzi berberari eusten diote, indar handiagoz, kasu honetan Araba, Bizkaiaeta Gipuzkoari bakarrik badagozkie ere.
|
|
Lan honetan feminismoaz
|
hitz
egiterakoan ez gara feminismo desberdinenedukietatik abiatuko, baizik eta praktika feministaren prozedura definizio batetik (Lombardo eta Verloo, 2009). Horrela, praktika feminista bai genero, sexu, menderatze eta mendekotasun erlazioen kontzeptuei buruzko eztabaidek bai generoberdintasunaren gaineko ikuskera kritikoen ugaritasunari buruzko borroka jarraituakezaugarritutako modu espezifiko gisa ulertzen da.
|
2014
|
|
Ahotsa ezkutatzen digu, gorputz gaizki tratatuaren identitateaomititzen digu. Margaren gorputza ezereza da, Margaren bizitza deusa da, mina da,
|
hitz
egiten ez duen gorputza da, etxetik ateratzen ez den gorputza, soinuak besterik ezdu sortzen, ateen hotsak, gorputzak lurraren kontra talka egindakoan ateratzen duenzarata, garrasiak. gorputz gaizki tratatuen, bortxatuen, eta kolpatuen esperientziensemantika oso bat egokitzen du Etxeberriak eleberriaren hasieratik bukaera arte increscendo doana. Baiezta genezake horrela, Lucien Goldmann en (1967) homologiakontzeptua hona ekarriz, literatur egitura hau bortxa egoeretako jendarte egiturenanalogia dela, eta literatur pertsonaia hau egungo egoerarekin dialektikan jaioa dela, eta genero indarkeriaren sinekdoke sinesgarri bezala funtzionatzen duela.
|
|
Ahotsa ezkutatzenzaigu, gorputz gaizki tratatuaren identitatea ukatzen zaigu. Margaren gorputza ezerezada, Margaren bizitza deusa da, mina da,
|
hitz
egiten ez duen gorputza da, etxetikateratzen ez den gorputza, soinuak besterik ez du sortzen, ateen hotsak, gorputzaklurraren kontra talka egindakoan ateratzen duen zarata, garrasiak... Gorputz gaizkitratatuen, bortxatuen, eta kolpatuen esperientzien semantika oso bat egokitzen duEtxeberriak eleberriaren hasieratik bukaera arte in crescendo doana.
|
|
Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo
|
hitz
egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
|