2000
|
|
Testuinguru honetan. Kultura? (. Musika?)
|
hitzak
bere zentzu sakonena bereganatzen du eta. Gizarte, hitzaren sinonimo bilakatzen da. Eta hala bada,. Kultura Gizarte?
|
2004
|
|
Hedadura hori, jakina,, zazpi probintzia edo herrialdeen osotasuna? da, Euskal Herria
|
hitzari
bere zentzu konbentzionala errespetatuz (eta, bide batez, hizkuntza kontuan autoritate ofiziala den euskal akademiaren arauak seriotan hartuz).
|
|
Edo beste era batean esanda, izenek ez dituzte objektuak irudikatzen perpausek gertakariak irudikatzen dituzten modu berean. Eta ‘irudikatu’
|
hitza
bere zentzurik orokorrenean hartu dugu orain," irudiztatu"," ordezkatu"," antzeztu"," (ber) aurkeztu"," adierazi" adierak biltzen dituela. Perpausen irudikatzearen eta izenen ordezkatzearen arteko bereizketaz jabetzen hasteko gogoan izan behar dugu, hizkuntza ez dela hitzen multzoa, ez dela hitzen osotasuna (ez dela daitezkeen hitz guztien bilduma, alegia), perpaus guztien multzoa baizik.
|
2005
|
|
Egungo merkatuen saturazioak, petrolioa, gasa, ura eta beste zenbait natur baliabide kontrolatzeko gerrak globalizatzeak, sufrimenduak eragindako etengabeko emigrazioek eta baliabiderik ezean sortu garen tokian bizi izateko modurik ez izateak hainbat trinomio osatzen dute, esate baterako pobrezia, enplegua eta kultur aniztasuna hirukoa. Horrek guztiak agerian uzten du mugen kontua ezin dela soilik ingurumenari loturiko gai bat balitz bezala hartu, zeren eta azkenean zalantzan jartzen baitu orain artean praktikatzen ari garen industri operatibaren kultur sistema osoa, are" garapen"
|
hitzaren
beraren zentzuaren inguruan ere duda eraginez.
|
2007
|
|
Batetik, esanahai sendoeta aberatsekoak dira, baina bestetik, aditzera ematen duten prozesua ez dezakeguneutrotzat jo. Cultura, cultivo eta culto
|
hitzek
bere zentzurik onena atxikitzenduten modu berean, kolonizazio erroa daukatenek aurreko hitzekin batera historianbarnako bidea egin duten arren, ez dute inondik inora ñabardura onik guregizartean.
|
2009
|
|
Paul Ree oker dabil, ingelesak bezala, jatorri linealak deskribatu nahian —moralaren historia osoa, adibidez, baliagarritasun funtzioaren arabera soilik ordenatuz:
|
hitzek
bere zentzua gorde izan balute bezala, desioek norabidea, ideiek logika; esan eta nahi izan diren gauzen munduak inbasioak, borrokak, lapurretak, mozorroak, zuhurkeriak ezagutu izan ez balitu bezala. Hortik bada, genealogiak, ezinbestez, tentuz ibiltzeko duen beharra:
|
2010
|
|
Ez, ez dut uste nik hala ikusinahi hutsa denik,
|
hitzak
bere zentzua eskatzen baitu. Eta Etxagarai jauna kartzelatik atera eta atzera Berdabiora utzuli izanen ez zela igartzeko, berriz, lehen aipatu den pasartea iruditzen zait beti gogoan hartzekoa:
|
2020
|
|
«Sinboliko»
|
hitza
bere zentzurik ohikoenetako batean hartuta, batzuetan pentsatzen da indarkeria sinbolikoa azpimarratzea indarkeria fisikoaren papera minimizatzea dela eta ahaztea (ahantzaraztea) emakume kolpekatuak, bortxatuak, esplotatuak daudela edo, are okerrago, gizonezkoei indarkeria modu hori barkatzea. Eta hori, argi dago, ez da egia.
|
2021
|
|
–Pisu handiko hilotzak ditugu –diot– Honen ostean kolaborazio
|
hitzak
bere zentzua mantentzen duela uste al duzu. Anaia nagusiaren harropuzkeriaz irribarre egin ahal izango digutela uste duzu?
|
2022
|
|
Oraingoz hamabost egunerako agindua eman dute, baina garizumak adina iraungo duen beldurrago gara.
|
Hitzak
bere zentzu hertsian adierazten duen berrogeizarora ailegatuko ote garen. Baina nork bermea eman dezake, barrualdi hau, baraualdi egoeran izango ez bada ere, egiazko berrogeizaro bihur tuko ez ote den.
|
2023
|
|
Aberria
|
hitzari
bere zentzu ahalik eta altuena, zentzu osoa ematen badiogu, orduan gaurko kristauak deseroso sentituko dira zeren eta kristau batek mundutik at dagoen aberri bakar bat baitu; izan ere kristau batek ez du Aita bakar bat baizik, mundu honetatik at bizi dena;" Altxorrak osa itzazue zeruan[] zeren, gizaki baten bihotza izango da non dagoen bere altxorra". Beraz, debekatua zaigu bihotza lurrari atxikia edukitzea.
|