2010
|
|
0 euSKararen BilaKaera Soziala: ...otua) uztarri berean lotuta doazen heinean biziberritu daitekeela hizkuntza ahuldu bat. eta hirugarrenik, paradigmatikoa da erakusten duelako, hizkuntza biziberritze prozesuetako askotariko mugen artean muga sozialak direla prozesuen erritmoak guztiz baldintzatzen dituztenak, nahi izate hutsa ez delarik aski ahal izateko. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain laburtu beharrez
|
hitz
bitara errenditu bagina euskararen hamarraldiotako bilakaera soziala adierazteko, hazkundea eta paradoxa hitzak erabiliko genituzke. euskara inoiz izan ez duen hiztun kopurua eskuraturik iritsi da mende honen hasierara, eta inoiz bereak izan ez dituen hainbat esparru funtzional eta sozialetan bereganatu du tokia. horra hazkundea; hona, baina, paradoxa, hazkunde prozesu hori ez baita berdin gertat... euskal autonomia erkidegoan, nafarroan eta iparraldean. hiru lurraldeotan, hain zuzen ere, lehen aipaturiko hiru faktore horiek (legeria, hizkuntza politika, herritarren atxikimendua) oso errealitate desberdina dute. horrek guztiorrek erakusten du posible dela hizkuntza bat biziberritu eta indartzea, utopia egingarria dela hori; baina, aldi berean erakusten du, hizkuntzabiziberritze prozesuen arrakasta edo porrota besteak beste aipatu berri ditugun hiru baldintza horien araberakoa izan ohi dela. orobat, aurrerapauso sendoenak eman diren lurraldean, eaen alegia, gertaturikoaren argitan bistan da errealitate soziala dela euskararen biziberritze prozesuaren abiaduran zuzenean eragiten duena, prozesu hori azkartzeko mugak oro har ez baitira legerian edo herri aginteen jardunean atzeman, euskal gizartearen beraren baitan baizik. horregatik guztiagatik da euskararena, nik uste, adibide paradigmatikoa hizkuntzen biziberritze ereduen artean. eta halaxe aitortua izaten ari da, gero eta gehiago, mundu zabaleko hizkuntza adituen artean.
|
2011
|
|
Nerabezaroa
|
hitz
bitan definitu balitz, batez ere aldaketa garaia dela esan genuke. Aldaketa bortitzen garaia, gainera.
|
|
Estetika, doinu, hitz eta espresio modu batzuetara ohitu dira eta hizkuntza aldatzean arrotzagoak egiten zaizkie kantak, hau da, gehiago kostatzen zaie musika entzun, ulertu eta barneratzea.
|
Hitz
bitan esateko, zailagoa egiten zaie musika horrekin identifikatzea. Honen guztiaren ondorio zuzena hauxe da:
|
2021
|
|
Hemen
|
hitzaren
bi alde definituak dira. Alde batetik irakastea edo ekintza bat agertzen bada, bestalde lanbide bat izendatzen da.
|
2022
|
|
K08 testuaren kasuan, muga
|
hitzak
bi zentzu izango ditu. Batetik, mugaren desagerpenak batasuna islatuko luke.
|
|
nirea eta zurea dira, besteak beste. Eta borobilaren barrualdean dauden hiru
|
hitzetatik
bi, denona eta geurea dira. Bestalde, K18 ren kasuan ere Euskaraldiko ariketa indibidual moduan planteatu zen –rol aukeraketa norberak egin beharreko kontua baitzen, nahiz eta testuinguruak eta ariketaren kolektibizazioak ere garrantzia nabarmena izango zituen.
|