2001
|
|
teknika bati berezkoa zaion objektua (adibidez, medikuntzan sendatzea) bere praktikaren bitartez lortzen diren irabazi ekonomikoekin nahasten da; irakaskuntzagatik kobratzen da, jainkoenganako otoitzak elkarren arteko mesedeen salerosketa bihurtzen dira.
|
Hitz
bitan, ahalegin guztiak etekinak lortzera bideratzen dira.
|
|
Hortik dator askatasun mota asko daudela baiestea, gizakiaren izaerari ez baino gizakiaren egoerari dagozkienak. Nik
|
hitz
biak erabiliko ditut, baina, zehaztu behar izanez gero, hautamena hobetsiko dut gizakiaren izanarentzat.
|
2002
|
|
kontratuzko administrazioa, batetik, eta konfiantzazkoa, bestetik. Kontratuzko administrazioaren kasuan, gizabanako bakarrak harreman zuzena edukiko du gobernariekin, presoen zaintza bere ardurapean geratuko da eta horren truk sos batzuk ordainduko zaizkio;
|
hitz
bitan esateko, bere interesen mesedetan denbora eta lana dedikatuko die presoei, maisu batek bere ikasleekin egiten duen bezalaxe. Konfiantzazko administrazioaren kasuan, aldiz, gizabanako bat edo, bestela, gastu publikoaz baliaturik egoitza finantzatzeko ardura egozten zaion komite bat, presoen lanetatik ateratako irabazkinak ondasun publikoan ipintzera behartzen da.
|
|
Neurri hauek guztiak eraginkorrak izango badira, ezinbestean jakinarazi ditu enpresaburuak bolada jakin baterako prestatu dituen aurrekontu eta egitasmo guztiak.
|
Hitz
bitan esateko, beharrezkoa da enpresaburuak espetxearen historia moduko bat noizean behin argitaratzea. Honek guztiak bilatzen den efektua izan dezan, enpresaburuak argitaratutakoaren gainean zin egin eta sakon eta arretaz aztertzera emango dio komisio bati, honek argi egin dezan.
|
2004
|
|
Zorrotz mintzatuz, jabetze horri baino areago jabetze horren jabeari, hots, gizakia den errealitate substantibo horri deritza" errealitate morala" Zubirik. Gizakia errealitateaz jabetzerakoan (jabetu
|
hitzaren
bi zentzuetan) hainbat ezaugarri edo berezitasunen jabe egiten da, ezaugarriok bere giza nortasuna (giza nortasun propioa, banaka mintzatuz gero) moldatzen eta osatzen dutelarik. Gizakiaren nortasun hori errealitate moralaren espresio eta adierazpena dateke.
|
2009
|
|
2 Nietzscheren obran Ursprung
|
hitzaren
bi erabilera mota aurkitzen dugu. Bata ez da markatua:
|
2010
|
|
Arean ere, etimologia bi horietatik azkenari erreparatuta, zuzenbideak (ius) esan nahi du justua eta ekitatezkoa dena, eta horixe da, hain zuzen ere, justiziaren objektua edo xedea. Zernahi gisaz, kontuan hartu behar da justizia
|
hitza
bi modutara interpreta daitekeela. Lehenengo eta behin, justizia bertute orokorra izan daiteke, bertute guztiek loturak dituztelako ekitatearekin eta ekitate hori nolabait gauzatu egiten dutelako.
|
2017
|
|
Bi kontzientziaren arteko muga, berau kontzientzia mugatzaileak ezarria eta kontzientzia mugatuak aitortua, horixe da nire Ni objektua. Eta hori ulertu behar dugu ‘muga’
|
hitzaren
bi zentzuetan. Mugatzailearen aldetik, bada, muga hartzen da naukan eta inguratzen nauen edukitzat, ni jokoz kanpo uzten nauen eta osotasun gisa salbuesten nauen hutsezko zakutzat.
|
2022
|
|
Lotura horretan, berritzaileak izan beharrik gabe, beti berriak diren arazoak zabaltzen dira; eta, aplikagarriak izan beharrik gabe, erabilgarriak diren kontzeptuak. Idazketa filosofikoak bilbatu egiten du,
|
hitzaren
bi adieretan: elkartu egiten du eta konspiratu.
|