Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎" Zuek elebakartzen ari zarete eta guk hiru hizkuntza ikasteko nahi duzue"
2007
‎Esan bezala, beti egon dira kulturak harremanetan, baina ez dira sekula egon gaur bezain eskuragarri. Pertsona gehienek bi edo hiru hizkuntza ikasi eta gutxieneko maila batean erabiltzeko gai garen egunotan iturri asko dago edateko. Teknologi eta komunikazio bide berriei esker, kultur erreferente asko dugu arreta jartzeko, hizkuntza asko gure sorkuntza bideratzeko.
2010
‎Gauzak horrela, datozen hiru urteetan, parte hartu nahi duten 40 ikastetxe horietan hiru hizkuntzatan ikasiko dute: euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez.
2011
‎Halere, ingelesari eskainitako orduak areagotu dituzte. Elebitasunak zientziei denbora kentzen badie, hiru hizkuntzatan ikasteak, ingelesari ordu gehiago eskainita, gauzak are eta zailago jarriko ditu. Nondik atera denbora zientziei eskaintzeko?
‎Unesco ren hizkuntza saileko zuzendariak, Joseph Poth jaunak, hiru hizkuntza ikasteko gomendioa egiten digu: –Ama hizkuntza, jakina, inguruko hizkuntzaren bat eta, azkenik, nazioarteko beste bat.
‎Era honetan, gehienez %60 izango genuke euskaraz, gaur egungo ereduan bezala (esan beharra dago ereduan hiru ikasletik bakarra euskalduntzen dela). Eskoletan inposatu nahi diguten" trilinguismoa" saltzen ari dira" ikasleek hiru hizkuntza ikasiko dituzte" bezala, eta hori sinetsi behar dugu. Gure ustez, hizkuntza bakarra menperatuko du ikasleak eredu berri honekin, eta guztiok dakigu gaztelera izango dela.
2014
‎Kontrajartzen badira euskara eta ingelesa, esaten bada elebitasuna egingo dela batetik gaztelania jarriz eta bestetik euskara edo ingelesa, galtzeko guztiak ditu euskarak; oso argia izan da Nafarroako Gobernua. Hiru hizkuntzak ikastea izan behar da xedea, baina ez maila berean, funtzio guztietarako eta denak batera.
2015
‎Gilbert Dalgalianek zientifikoki frogatu dauku 0 eta 7 urte arteko haurren onetan dela mintzaira bat baino gehiagoren ikastea. Alabaina, haurrean bi edo hiru hizkuntza ikasteko xantza duen haurrak, demagun euskara eta frantsesa (eta, zergatik ez, gaztelera edo ingelesa), izpiritua idekiago eta erneagoa izanen du, eta errextasun gehiago izanen du eskolan; are gehiago, frantses mintzaira, haur elebidunak haur elebakardunak baino aise hobeki jakinen duela demostratu dauku Gilbert Dalgalianek.
2018
‎Gianera ikasleek hiru hizkuntza ikasten dituztela gogorarazi dute, Nafarroako biak eta atzerriko bat.
2021
Hiru hizkuntza ikasi ditut, eta hirurak beharrezkoak nituen. Baina, batzuetan, beste hizkuntzaren hitz bat erabiliko duzu, egokiagoa baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia