Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 616

2000
‎Bitartean, mende hauetan Lesakako ekonomia jarduerarik nagusiena udalerri osoan zehar barreiatutako burdinolak izango ziren. Gaur egun ere, batez ere industriaz arduratzen den herria dugu.
‎ONUren agiri hura eratu eta gehien bultzatu zutenetakoa, aita Proventzakoa eta ama Euskal Herrikoa zituen René Cassin baionar jurista ospetsua izan zen, bere lanen eskergarri 1968an Bake Nobel saria jaso zuena.
‎Nire iritziz, jite horrek aukera ematen digu, filosofikoki (baina ez nahitaezpolitikoki) gure alternatiba soziopolitikoaren eztabaida eternalari indar berria emateko. Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak dituen behar eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
‎Izan direnak, ziren herrikoakizateagatik (mendeko izatearen sentipena behar nonbait!) izan dira, gehien gehienetan. Meillet genuen herrikoa genuen, eta ez zuen jakin izan ideologia hegemonikoari gain hartzen. Honela mintzo zaigu Txillardegi gai honen inguruan:. Meillet' ek, esate baterako, anitz izkribu egin du hizkuntzei buruz; eta bat berezikimundu guziko hizkuntzei buruz, oso ezaguna.
‎Izan ere, Estatu Batuetan, Kanadan eta beste herri garatu batzuetan gertatu den bezala, ikusentzuteko komunikazioaren esparruko hedabide sarea ongi osatzea garrantzitsua da. Katalunian udal irratiek duten garrantzia ezin erka daiteke Euskal Herrikoek dutenarekin, baina, zalantzarik gabe, aldizkari lokalen arrakasta ikusita, sasoia izan daiteke irratibideari hain loturik egon den herri honek irrati sare lokal garatuak eta hobetuak eduki ditzan.
‎Udalerri abeltzain honek hamar herrirekin du muga: iparraldeko mugak Kantabriako Rasines eta Guriezo haranak dira; ekialdekoak Artzentales eta Turtzioz udalerri bizkaitarrak eta Villaverde de Trucíos enklabe kantabriarra dira; hegoaldeko auzokideak, berriz, Burgosko Menako harana eta Aguera de Montija udalerriak dira; azkenik, Lanestosa herri bizkaitarra eta Soba eta Ramales de la Victoria udalerri kantabriarrak dira mendebaldeko mugak.
‎" Gauza bat duk egia eta bertzea gustu ona, eta ni gustu onekoa nauk, zeren ene egia gustuaren neurrikoa duk". Eta segur nagok hire koadroak miretsiko dituztela... eta Rafaelen berrenkarnazinotzat ere hartuko hautela azkenean, zeren," jiganten herrian nano den gizona, jigant izan daitekek nanoen herrian...", eta jiganten herria duk Florentzia eta nanoena Urbiain, eta hi erran zaharraren gizona eta protagonista.
2001
‎1794an Konbentzioko Gudaren erdian frantziarrek su eman ostean, inoiz baino ederrago azaltzen den herri honen ikuspegi orokorra Iratirantz joateko bidegurutzetik lortuko dugu. Leku horretan bertan XVI XVII. mendeetako kalbario edo gurutze platereskoa dago, atzean eliza nabarmentzen den herria duela, ezin hobeto kokatua.
‎Zineklub batean ikusitako pelikula hark eman zien ideia, botere extralurtarrak dituzten ile horidun umeak bezala, ideia hura egia bilakatzen saiatu... eta lortu ere egin zuten. Egun, Bermeoko herriak badu zinekluba, eta Rilaren omenez" Midwich Cuckoos" deitu diote.
‎1995ean Nafarroa Oinez antolatu behar izan zuten 100 ikasle inguruk eta 60 familiak ikastola sustengatzen zuelako eta behitegia izandako eraikinak ez zieten balio jada. 1995ean lortutako diruarekin orain Fontellas herrian duten ikastola eraiki zuten.
‎Bai beraiek bai espainolek badakite, presioak presio, EAJk indartsu jarraitzen duen neurrian kapaza dela bere norabidea mantentzeko. EAJ gero eta indartsuago agertu da herriarekiko duen konpromisoa hezurmamitzeko eta bere estrategia gauzatzeko leial agertu ere bai.
‎errealitatearen zati baten zati baten zatia ezagutzen dutelako, ezer ere ez dakitelako! Euskal Herriaz duten ideia erabat anakronikoa da, eta antipatikoak eurak pertsona anakronikoak dira, Kristo aurreko jendea.
‎Eta zein herrik du, jakin badaiteke, zorigaitz aparteko hori?
‎Denborak emaniko ikuspegitik, batez ere sormenari loturik, gogo auto antolatzaile etaauto eraikitzaile batetik abiatutako talde baten modura ulertzendugu Matadeixe. Proiektu burujabe eta sostengarri gisaber eraikitzen, ber osatzen, ber asmatzen ari den esperientziaamaigabe gisa ikusten dugu Matadero Ekintzak taldea. Nahiz eta etorkizunerako gure herrian dugun Proiektu Urbanistiko ilun horretan ez egon lekurik Matadeixeren modukoespazioentzat (Matadeixeren gainetik pasako den zubia), gukegunerokoan jarraituko dugu; gurea dena defendatzen etaMatadero Ekintzaken izaera lantzen. 2 Nola banatzen dituzue eginkizunak. Zein da Matadeixeren egituraketa? Matadeixen erabiltzaile garenok, talde nahiz banakoak, eraikinaren kudeaketa zein hobekuntzan, nahiz ekintzak burutzeanpartaide zuzen gara, astean behin (hala komeni ezkero, edotabeste maiztasun batez, hobeto iritziz gero) egiten dugunasanblada edo bilera horretarako bide hartuta.
‎Baina kalean, ordura arte kaniketara egiteko, edo futbolean jokatzeko, edo auskalo non etxola sekretua eraikitzeko, edo txalupan nabigatzeko, lagunekin elkartzen bazen, ordura arte familia betirako zuela eta lagunok betirako zituela uste bazuen, orain ziurtasunak galdurik zituen eta nahastuta zegoen. Itsasora begira geratzen zen eta orduan alkimia arraro bat obratzen zen bere baitan, herrian zituen lokarrietatik bereiztera bultzatzen zuena.
‎Jakina denez, eredu honek bere eragina izan zuen, handia gainera, mugaz honako idazleen artean, giputz eta bizkaitarren artean eskuarki, XVIII.ean eta XIX.eko lehen partean, Larramendiren eskolatik hasita; baina istorio hau aski aipatua dugu honezkero. Diogun ere orduantxe errotu zela egundaino ezagutu dugun erlijiokera (dogma, morala, elizkizunak eta arauak), elizgizonetako zati handi batek herriarekin zituen harremanak, aldeak alde, zirela bide. Harreman hori nahiko argi ikusten da hizkuntzaren aldetik, luzaroan erlijio izkribuak predikuekin batean izan baitira prosaren gidari bakarrak14 Egia esan, Araba eta Nafarroa Garaiko zenbait tokitan elizgizonak herri mintzairari horren atxikiak ez ziren susmoa izan daiteke.
‎Horretan, alabaina, herriak du azken hitza. esate baterako, Quebec-en sortu zen hiztun komunitate baten bizin dar etnolinguistiko kontzeptuak hizkuntza bik edo gehiagok ukipen egoera batean duten osasuna islatzen du.
2002
‎Gizartean itsatsi behar dugu, eta ez gaude itsatsita. Hori Euskal Herriaz dugun kontzeptuarekin dago lotuta. Gure kontzeptua izango bada pena bat dela hau Hernani bezalakoa izatea, nola lotuko gara beste mugimenduekin, nola joango gara beste herritarrekin batera?
‎Gure erriak dituan edertasunak ikusten, Jaungoikoak eskiñi deuskuzan gauza ikusgarriak gureganatzen, emon deuskun osasuna zaintzen.
‎Europako Batasunarekin konparaketa egitean, alderik nabarmenena gazteetaneta helduetan datza. Europako Batasunean 19 urtetik beherakoek biztanlerian dutenpisua Hego Euskal Herrikoek dutena baino handiagoa da (%20, batez beste) etaondorioz, 20tik 64 urte dituztenena txikiagoa da.
‎Edozein herrik du bere hezkuntza/ irakaskuntza sistema propioa izateko eskubidea; gureari. Euskal Herriari, ez zaio gutxiago zor.
‎Edozein herrik du bere hezkuntza sistema propioa sortzeko, eratzeko eta kudeatzeko eskubidea. Ez dakigu hori espresuki inongo nazioarteko aldarrikapenetanhorrela adierazita dagoen, baina, ez balego ere, gauza nabaria da, une batetikaurrera bere herri izatearekin bizitzea erabakitzen duen herri orok eskubide horiizan behar duela.
‎Lan egiteko era honako hau zen: irrati askeek herrietan zituzten korrespontsalek Gasteizko Hala Bedi irratira bidaltzen zuten albistea; emisora gasteiztarreko langileek telefonoaren erantzungailu automatikoan grabatzen zuten, edonork entzun edo grabatu ahal izateko; beraz, beste irratikoek bertara deitzen zuten informazio bila; beraz, grabatuta jasotzen zuten.
‎Udalak, egoitza uzteaz gain, ia osotasunean subentzionatzen du emisora. 99,3 MHz-etan kokatua, Idiazabal herria du hedadura eremu; hala ere Goiherri osora hedatzeko asmoa dute bertako arduradunek. Astean zehar emititzen du hiru orduko magazina.
‎Horregatik ekarriko zitean Manuel Tabirara, beste aldera pasatzeko segurtasunik ez zeukatelako alegia, eta niri, egia esateko, erabaki zuzena iruditzen zaidak. Hau beraren herria duk, parajea  ondo ezagutzen dik, eta laguntasunik ez zaiok faltako. Besteak nora joko zuen ez zekiat, baina, pentsatzekoa duk, hura ere beraren herrian utziko zutela.
‎Diglosiak eragiten duen literatura benazkoa ez ote den galdetu behar diogu gure buruari, beste batzuek jorraturiko lana gider dugula. Galiziakoa ez ezik, Probentzakoa eta Euskal Herrikoa ditu aztergai Kortazarrek, Kataluniakoari aitortuz diglosiaren bide malkarretik irten izana.
‎Argi dago, beraz, Unibertsitateak edozein herrirentzat duen garrantzia zein den. Bestalde, unibertsitate sistema baten egokitasuna balioztatzeko orduan, eta gizartea renzerbitzuan egongo den unibertsitate sistema batek izan behar dituen ezaugarriak definitzeko orduan, argi egon behar da unibertsitate sistema horren esparrua zein den.
‎Horrez gain, irakaskuntzaren, ikerketaren eta pedagogia ren arteko zatiketa gaindituz, euskal unibertsitateakgu re gizarteak eta gure herriak dituzten balio kulturalak berreskuratu lituzke. Gure gizarteak dituen arazo ekonomiko, sozial, politiko, kultural, ekologiko, linguistiko eta etikoak konpontzeko, sorkuntza teknikoa eta zientifikoa ekoitziz.
2003
‎Zornotzako gainerako biztanleei bezala, Pedro Berrio Ategortuari ere alkatearen inposiziozko politika eta ez adituzko eginarena egokitu zaizkio, zeinek nahiago izan baitu alderdiaren interesen alde jartzea herriarekin dituen betebeharrei erantzutea baino. Proiektuaren arduradunek, bestalde, behin eta berriro goraipatu dituzte egitamuaren bertuteak eta behin eta behin eta berriro ukatu bete betean herritarren oposizioak egindako salaketak.
‎Urretxu eta Zumarraga herriek badute pertsonaia ospetsu bana. Lehenak kapitulu berezia merezi duen Iparragirre abeslari eta bardoa; Zumarragan aldiz, XVI. mendean Filipinetako konkistatzailea izango zen Migel Lopez de Legazpi jaio zen.
‎Horregatik, jendeak udal instituzioei atxikimendua ematen die. Frantzian 36.000 herri ditugu, Europa osoan bezainbeste. Gobernuak ez du sekula herriek hautatutakoa inposatuko, bestela, Frantzian iraultza gisako bat gertatuko da eta.
‎Antzinako iduripen eta ustekizun beretan dago hemen Etxepare, nahiz Euskalzaleen Biltzarreko buruzagitza laster onartuko duen gizona Bidasoaz haraindira hurbilagotik behatzen hasi den, eta Euskal Herriaz duen ikuspegia aldaraziko diote orduan Hegoaldeko gizon bakar batzuen urratsek.
‎Erromesak Medina de Riosecotik pasatzen direnean, Elkarteak ongietorria ematen die eta, behar izanez gero, laguntza eskaintzen die, “batzuek ostatua behar dutelako, beste batzuek denbora batez hitz egiteko, gidari batzuk”, esan zuen. Aterpetxe baten aldeko borroka Cuenca de Camposko Valladolideko herriak badu aterpetxe bat, eta borroka berean dago Medina del Campo elkartea. “Zerbait xumea nahi dugu, harrerakoa, non elkartea bera izango baikara sustatzaileak, baina lokal bat behar dugu erromesen beharretara egokitzeko”.
‎Hala ere, don Justo honek herrian bazuen bere izengoitia: don Justo Gramatikaria.
‎Presoek ere beren eskubideak dituztela, eta hauek ezin direla negoziatu, eta are gutxiago ukatu. Hori ez dela gure herriak duen arazo bakarra. Konforme.
‎1868ko iraultzaileek ez zuten susmatu ere egin beren lege antiklerikalek euskal probintzietan eragingo zuten ezinegona. Euskal kleroak bere herriarengan zuen itzal ikaragarria berriz ere begi bistan geratu zen: borrokara deituko zituzten berriz herritarrak 1872an, hutsik geratutako tronuan Karlos VII.a jarri, eta iraultza bidegabe harekin amaitzeko; erlijioa eta foruak ondo babestu eta deabruzko liberalkeriarekin bukatzeko, alegia.
‎En sus palabras, y en sus obras se declararon constantemente fieles a la religión, a la Patria y al Rey D. Fernando VII". Izan ere, frantsesak saiatu, saiatu ziren misiolariek herriarengan zuten eragin moralaz baliatzen. Misiolari ezagunetako bati, Jose Kruz Etxeberriari, esaterako, Jose Bonaparte erregeari obedientzia aldarrikatzeko sermoi bat egin zezan agindu zioten.
‎Gure gutasunak arduratzen nau, beste guztien gainetik; ez dakigun gerta mahaia paratu nahi eta ogirik ez izatea. Independentzia administratiboa bada gure herriak duen behar bat. Baina independentzia linguistikoaren beharra ere badaukagu.
‎Ez, ordea, Europako identitatea. Identitate hitza erabili izan dut herriek dituzten balioak, eta balioak bizitzeko moduak, biltzeko. Baina niri gustatzen zait eta aproposagoa iruditzen zait nortasunahitza, gizabanakoarentzat erabili dudana, baita kultur taldearentzat ere.
‎Eta hala izan bazen, talaian hilobi bakarra egon bazen, non lurperatu zuten Ezezaguna? Eta Ezezagun hori herrian zenuten Gizona zen, ala?
‎–Ezezagun hori herrian zenuten Gizona zen?
2004
‎Itsasoari begira beti, marinel eta arrantzale herria dugu. Itsasgizon, bidaiari eta zientzialari aparten sorleku izan da.
‎Gaur egun, Rafael Aviles Vazquez luthier puertoricar onena eta eskulangile maisua dugu, mundu osoan ezaguna. Carolina herrian duen tailerrean egiten du lan, eta zur noblea erabiltzen du: arbendolondoa, kaoba, palosanto izenekoa eta haritza.
‎Bigarrengoan, delako gizarte eredu horren ezaugarri eta zertzeladak aurkeztu behar ditugu, hizkuntzen patua ez baita alegiazko gizarte batean hezurmamitzen, egiazko batean baizik. Horretarako, euskal gizartearen eredu zehatz samar bat izan daitekeenaren berri emango dugu; behin eta berriz esana dugun legez, gurea gutxiengotzearen minbiziak jotako herria dugu. Nolakoak dira, ordea, aldeak alde, murrizte egoera horretara makurrarazitako herrien zantzuak?
‎Erdal mundu hutsetik zetorren euskaldun gaiak euskaltegira zekarren euskal kulturaren irudia izaera etnikoaren aurreiritziz osatu baldin bazuen, are gehiago sendotu izan zaio aurreiritzi hori euskal kultura tradizionalaren zenbait harribitxi landuta. Batez bestekoan, euskal kulturaren lilurarik inoiz gutxitan sentitu du euskaldun berriak ikasten ari zen hizkuntzaren historiak eta herriak zituzten eskubide eta bereizgarritasunak bere eginez. Oro har, historiarik eta herririk gabeko hizkuntza izan da euskara euskaltegietako zereginetan, hiru elementu horiek lotzeko dialektika kulturari eta ideologiari zor zaielako.
‎Sotaren buruzagitzapean. Euskara ofizialdu zuten abertzaleek, Bizkaiko herriekin zituzten harremanetarako. Testuen itzultzaileak zintzo zintzo bete zituen Sabino Aranaren arauak, eta ugari sartu ere (2).
‎Baina haren merezimendu berezia, funtsean, hauxe izan zen: gure hizkun­ tzak eta gure herriak zituzten hutsune eta beharrizanak azpimarratu eta horiei irtenbide egokia ematen saiatzea; jakina, bere informazio eta jakintza pertso­ nalaren arabera. Ardura gutxi du ukitu zituen arlo guztietan ondo asmatu zu­ en ala ez.
‎Zerbitzu sektoreak Azpeitian lehiakortasun arloan duen egoeraren oinarrizko diagnosia egitea, horretarako azterketa zehatza eginez honako esparruetan: merkataritza sektorean dagoen eskaintzaren eta udalerriko merkataritza gune nagusien hiri ingurunean eta herriko biztanleen erosketa ohiturak eta Azpeitiak merkataritza enklabe moduan herriaren inguru hurbilean dauden herrietan duen irudian eta posizionamenduan.
‎Euskalkien arteko desberdintasuna zertan datzan galdetuz gero, berriz, herriak duen kontzientzia laxatu edo ahuldu egiten bide da.
‎Hauek ere ez dira elkarrekin ongi etortzen den familia. Carlosek herriarekiko zituen harremanez pentsatu zuen Marckek berriz ere. Jakin minak ziztaturik, maltzurra izateko gogoa egin zitzaion.
‎" Nola ez huela lekurik? Hura hire herria duk!".
‎" Hi! esan zuen Sakik; hau herrikoa duk; hau legala duk..." Beti Jonasi: " Hi:
2005
‎Iraunkortasuna eta kalitatea gordinean neurtu dituzte. Zein herrik du ziurtatuta hurrengo 5 urtetako martxa. Zeren esku dago bertso eskolen iraupena?
‎Ez nabil ezker abertzaleko helburu estrategikoez, hau da, independentzia eta sozialismoaz, Lizarra Garazin esaten zenaz ari naiz: herriak du hitza eta erabakia. Gizarteak bere egin du bakerako eskema horretan oinarritu behar dela.
‎Euskal gizartean hainbeste aldatu al dira gauzak urte hauetan" herriak du hitza eta erabakia" horri dagokionez?
‎PSEn eta PSN n ere ez da argi ikusten, agerian behintzat. Lurralde zatiketa bete betean islatzen da" herriak du hitza eta erabakia" horretan.
‎Azken finean, beraien ustez, laurak sustrai komun batetik datoz, Ipar Afrikako herrietatik. Herriok duela 6.000 bat urte Sahararen lehortze prozesuarekin, iparralderantz migratu zuten. Oso garatuak ziren, afrikar neolitoko iraultzaileak ziren, eta Penintsulak beraiei esker neolitizazioa ezagutu zuen.
‎Horretarako landu daitezkeen alderdiak hauek dira: ikasleen jatorria, maila sozioekonomikoa, soziokulturala, emigrazioaren fenomenoa, ikasleen emaitza akademikoak, curriculumaren azterketa etakritika ikastetxearen ezaugarri pedagogikoei, tutoretza eta orientazio planak, gurasoen parte hartzea, auzo edo herriarekin dituen loturak eta parte hartzea, irakasleen egoera eta ezaugarriak, zuzendaritzari buruzko iritziak, ikastetxeko giroa, harreman pertsonalak, ikastetxean gauzatutako proiektuen kritika eta balorazioa, erakundeak dituen arazo nagusien ebaluazioa, eta abar.
‎Ezkondu egin naiz, bota zion, Almuhud en harridurarako. Almuhud ek ez zion etorkizun argirik eskaintzen eta, Almuhud ekiko harremanak aurrera gehiegi egin aurretik, herrian zuen bere betiko lagunarekin ezkontzea erabaki zuen.
Herriek duten autodeterminaziorako eskubidea gogoratuz, horren arabera eskubidea baitute bere izate politikoa libreki erabakitzeko eta bere garapen ekonomiko, sozial eta kulturala lortzeko lanean jarduteko.
‎Beste modu batera esanda, subiranotasuna azalduko dugu. Horrela jakin ahal izango dugu zein herrik duen subiranotasuna, zein erregek duen subiranotasunik sendoena, zeinek duen zati bateko subiranotasuna bakarrik, nortzuek duten besterentzeko eskubidea eta nortzuek ez.
‎Edo, hobeto esanda, ez zen gertatu. Ez gertaera baten herria duzu gurea.
2006
‎Alabaina, erran zuen ere Euskal Herriko lurra saldu zuen lehena euskaldun izan zela. Ezin dugu gure historia osoki Parisen gain ezarri, herrian dugu ere hori horrela izatearen ardura.
‎Bigarrenik, aukera ematen zaie herritarrei maite duten kirol bat egiteko. Hirugarrenik, herrietan duten eragina: datozenek bertan gastatzen dute, bai ostalaritzan, bai ontzigintzari lotutako lantegietan...».
‎Eta haurraren ezaugarrien inguruan ere fantasia ugari sor daitezke: zeinitxura izango duen, nolakoa izango den jatorrizko herrian duen bizitza, ekarrikoduen baliabide genetikoa, etab.
‎759 urte bitartean, Gaztelan Donemiliaga izeneko berrogeita bost eliza zeuden; Nafarroan, berriz, hamabi; Araban, hamar; Gipuzkoan lau eta Huescan bakarra. Bizkaian lau herrik zuten izen hori, Araban bik.. Latxaga? [San Sebastian, J.M.] (1974):
‎egurrezko tallak, gantxilloz egindako kortinak… Aspaldiko urtetako argazki erakusketa ere izan zen. Jendeak gustora ikusi zituen argazki hauek, zenbait argazkitan nor ote zen asmatzen eta gure herriak duela 50 urte inguru zeukan itxura ikusiz. Arratsaldean, Itturburu ostatuan mus txapelketa jokatu zen.
‎Habeakoen ustez, Azpeitiaren antzeko herriek dituzten tasak begiratu eta Azpeitikoekin alderatu behar dira. " Goitik gauden kasuetan izoztuz, eta behetik gauden kasuetan KPI igoz".
‎irakasten duelako, ez batak eta ez besteak ezagutzen duela Herder. Herder, horiek dioten legez, poeta tradizionalak herriarekin duen komunio eta unanimitatearen" erromantikoa" da (bere maisu Rousseau bezalaxe, hain zuzen!); baina, horregatixe, gaur egun honetako poetak gaurko gizartearen aurka duen errebeldiarena ere bada (Rousseau bezalaxe). Ez da adibide bat gehiago besterik, Espainian oraindik ere Herder nola (ez) ezagutzen den.
‎nire portuak herria zuen
‎– Honaino heldu ziren Ternuara joan aurretik. Irla haien aurrean, lehorrean, Malpica herria duzu. Hantxe ematen zituzten neguak, aterpetuta...
‎– Ez zaizkik indiarrak gustatzen? Bai, hemen Numaga esaten zidatek –esan zidan, begietara begira– Izen paiutea duk –nire galdera igarri zidan– Hemengo herria duk Paiutea. Historia jakin nahi al duk?
2007
‎Industriak eragindako garapen ekonomiko handirik ez da Bizkaiko bazter ederrean. Zalla herria du hainbat behar eta premiatarako zerbitzugune. Bilbo aldetik Zallarantz errepidea, autobia izango da aurten bertan.
‎Kaletarako zidorra, abere bideak nahiz Lezorako ur eroapen zaharra baliatuz orografia latzeko itsasertza gainditu duzue, betiere olatuen gainera jausten diren ezponda ikusgarriak ezkerrean utziz. Zati honetan aurkitzen dira higadurak harearrian sorturiko forma bitxi eta eder ugari, inguruko herrietakoek duten itxuraren arabera bataiatu dituztenak, esaterako, Gran Canto 1go sakanerako jaitsieran, Trikuharri bigarren sakana baino lehen eta Orratz falikoa laugarrenerako jaitsieran.
‎Eskaera eraldaketa onetsi eta hurrengo hamabost egunetan egin behar da. Kasu horretan, herriak du eraldaketari buruzko azken hitza. Erreferenduma aldekoa bada, eraldaketa erregeak sendetsiko du eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu ondoren jarriko da indarrean.
‎Hitzaldia Agustín de Argüellesek egindakoa izan arren, Cádizko Gorteen iritzi kolektiboa adierazten du eta konstituzio testuaren azalpen eta justifikazio luzea da. Ezaugarri nagusiei dagokienez, lehenengo eta behin, jatorria zalantzarik gabe herrian duela esan dezakegu, Espainiako nazioa baita, Gorte «nagusi eta apartekoen» bidez, bere buruari Konstituzioa ematen diona, beste inongo boterek parte hartu gabe (erregeak ez zuen idazketan parte hartu eta Erregeordetzak, erregea Espainiatik kanpo baitzegoen, testua argitaratu besterik ez zuen egin). Bigarren, konstituzio oso luzea da, izatez, 384 artikulu zituenez, Espainiako konstituzio historiako luzeena da?; atal organikoa du (hau da, konstituzio organoen arauketari buruzkoa), nahiko ondo sistematizatuta, baina oinarrizko eskubideen arauketa barreiatuta dago eta testu osoan ikus daiteke.
‎ingelesa, frantsesa, etab., mitoak dira (izan ere, Frantzian, Ingalaterran,, nazio? edo etnia ezberdinak daude, eta Estatuak aiurririk ez du; izatekotan, aiurria herriek dute, eta, hobeto, auzoek). Herri Psikologia horretatik Wundt ek berea errotik bereizten zuela, esan behar da683 Bestetik, Herri Psikologia, esan dezagun,, injeinutsu?
‎Identitate hitza erabili izan dut herriek dituzten balioak eta, berauek bizitzekomoduak biltzeko. Baina niri gustatzen zait eta aproposagoa iruditzen zait nortasunhitza, gizabanakoarentzat erabili dudana, baita kultur taldearentzat ere.
‎Hiritartasunaren kultura zibikorik ezaren birusak jota egongonaiz beharbada. Izan ere, Victor Hugoren Donostia herria dut amets. Asteasun hobeto sentitzen naiz Donostian baino.
‎Halako herriak badu/ ez du konstituzioa;
‎Proiektu honekin Elgorriaga, Ituren eta Zubietako herriek dituzten azpiegitura turistikoak agerian eman nahi dituzte
2008
‎Eslovakiako lurraldeetako kantu dantzek osatzen dute elkarte honen programa. Jatorria herrian duten tradizioei begirakoa da euren lana; tradizio horiei artezko moldea ematen saiatzen dira. Zenbait mezenasen eta Piestany Institutuaren laguntza du talde honek.Azkenik, etxeko taldea dugu, Erketz Dantza Taldea.
‎Hauek biak lotuak daude, abertzale ez da izaten ahal euskaltzale izan gabe, euskal aberriaren izaeraren eragile eta alderdi bat euskal hizkuntza baita. Abertzaleak, herriaren izatea eta herriak duena zaintzen, lantzen eta bizitzen du. Euskal Elizak maite du aberria eta euskara?
‎Kostatik barrurantz hamar kilometro egitea aski 2.000 metro inguruko mendiak topatzeko, batzuek Liguriako aurre Alpeak edo besterik gabe Liguriako Alpeak deitzen duten tokia. Armando Garellok Nassino herrian du olio errota. Hemen, Nassinon, hil omen zuten Cascione segada batean, 45ean.
‎batez bestekoaren gainetik eta buruan direnetik hurbil Europan". Eta aldi berean dio" erabaki" behar dela gure herrian ditugun arazoak soluzionatzeko. Honek zalantzak eta galderak eragin ditu jendearen baitan:
‎Mendeetan euskarak eta euskal unibertsoak iraupena jarraituki egokituz soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lortzeko eta etorkizunari aurre egiteko beharrezko zituen erakundeak, legeak eta tresneriak bere aukerara erabakiak subiranoki hartuz kudeatu zituen. Baina goi erdi arotik honako mendeetan gure hurbileko Herrietan ukandako bilakaerek erakundetze eredu berriak abian jarri zituztenetik abantaila hartu ziguten Herrien arteko lehiaren eraginez piskanaka desegonkortasuna pairatzen hasi ginen etxean. Sartu ginen giroaren eraginez euskal kolektiboaren oharkabeko egoera ihardukitzea luze et nekeza egin zaigu.
‎Tarn-eko harana (Frantzia) zeharkatzen du zubi erraldoi eta lirain horrek, A75 autobideari bide emanez. Millau herria du bere oinetan, eta horri zor dio izena. Hiru urte behar izan ziren hormigoiz eta altzairuz egindako zubia eraikitzeko, teknika aurreratuenak erabilita GPSa, laserra, materialentzako geruza bereziak, bere kabuz gora egiten duen enkofratua....
‎Zeregin hori ez da gure eginkizuna izango, Jakoba Errekondoren lekukotasunak baitira ondorengook. Usurbilgo herria dugu behatoki.
‎Baina herriarekiko joera erromantikoa mantendu zuten. Adibidez Unamunok, euskal literatura foruzalea gogor zafratu ostean, filiazio itxuraz erromantikoa duen in­trahistoria kontzeptua sortu zuen, kastizismoarekiko eta herri izpirituarekiko kezka etengabea agertuz (nahiz bere herritzat zuena gero eta gehiago izango zen Gaztela edo Espainia eta ez Euskal Herria) 259 Espainian hain zuzen, Menéndez Pidal moduko positibista batek ere hondo erromantiko nabarmena zuen, herri tradizioak jasotzeko bere kezka etengabean ageri denez260 Eta jada azaldu direnez, ez noa gehiago aipatzera espainiar intelektualen artean erromantizismoak izan zituen erro luzeak.
‎Ia ezinezkoa da sarrera bat erreserbatzea denboraldiko duelu handietarako: ...tico Madril, Betis Sevilla edo F.C. Bartzelona Real Madril.' “Online” sarreren salmentan espezializatutako enpresa batzuek billeteak saltzen dituzte, jatorrizko prezioaren %5 eta %20 arteko errekarguarekin Enpresa espezializatu horietako batzuek titularrek sarean egiten duten salmentaren bidez lortzen dituzte sarrerak; beste batzuek, berriz, bide horretatik saltzen dituzten zenbait herri dituzte oso mugatuak. Erosketaren mekanika ez da oso zaila, nahi den sarrera aurkitzea da zailena.
‎Nolanahi ere, Julián Uriartek, ATEGRUS Hondakinak Kudeatzeko eta Ingurumena Kudeatzeko Elkarte Teknikoko lehendakariak, azpimarratzen du hondakinen balorizazioan teknologia hori aplikatzea oso hasiberria dela, eta gaur egun hondakin arriskutsuak suntsitzeko erabiltzen dela batez ere. Esate baterako, Palentziako Carrión de los Condes herrian duela gutxi instalazio bat eraikitzeko baimena ematen zen, batez ere pneumatikoak birziklatzeko, eta teknologia horren tratamendu sistemen artean dago. Haren arduradunak, Hera Holding taldea, Espainian teknika horretan aitzindari diren enpresetako bat da, eta sistema hori hobetzeko I+G zentro bat du Castellgalin (Bartzelona).
‎Estangari eta Legarretari aulki gurpildunean ibiltzen diren elbarriak izatea tokatu zitzaien. Haien herrian dituzten oztopoei buruz solasean aritu ziren.
‎Santa Feliziaren martirioa eta San Gilenen penitentziaren antzezpenerako erabiliko diren jantziak eta apaingarriak oso baliotsuak dira. Misterioaren sustapenaz eta finantzaketaz arduratzen den Fundazioaren esku dago ondare garrantzitsu hori, eta Obanos herrian duela lau urte zabaldu zen Misterioko Jantzien Museoan gordetzen dira. Erdi Aroan erabiltzen ziren jantzien 1.056 erreprodukzio erabiliko dituzte egunotako antzezpenetan.
‎Ustezko modernitate, ongizate, eta beste hainbat hitz hustuen atzean gordetzen dena, herri aske izan nahi duen honentzako hobia da, porlanezko hobia. Baina honetan ere, ez dugu gure herriarentzat hoberena deritzoguna erabakitzeko eskubiderik eta, gure herriak duen eskubide bakarrari, borrokaren eskubideari heltzen gatzaizkio(...).
‎Nafarroako eskualde euskaldunen artean ipintzen du Euskararen Legeak Abaurregaina. Euskarak bizirik iraun du herrian duela hamarkada batzuk arte, baina gaztelaniak euskara baztertu du. Gaur egun, 50 urtetik gorako euskaldun zaharrek hitz egiten dute euskaraz, baita gazteago batzuek ere, baina 15 urte baino gehiago dituztenek ia ez dute euskaraz hitz egiten.
‎«Euskal Herrira nola etorri diren kontatu digute, nola egokitu diren gure artera, euskara non ikasi duten. Horiez gain, haien herrialdeko ezaugarri kultural eta ohiturez ere aritu gara, baita haien herrian duten egoeraz ere». Prestatutako plater batzuk ere aipatu ditu:
‎...aren berri zabala eskaintzen digutelako; Benito Fiz zoriondu nahi dut, bizitasunez eta eraginkortasunez kudeatzen duen Karrajua gatik, Helduen Euskalduntze Alfabetatzean dihardugunon familia osoari bizia eta martxa eskainiz; Hemen aldizkaria zoriondu nahi dut, erlijioaren gaia horren modu txukun eta irekian euskaraz lantzeagatik; Pello Urzelai, Imanol Murua, Xabier Aierdi zoriondu nahi ditut, gure herrian dugun egoera korapilatsuari argi pixka bat ematen saiatzen direlako beren gogoeten bidez; BERRIAren lan taldea zoriondu nahi dut, Pekineko Olinpiar Jokoak horren hurbiletik euskaraz bizi izateko aukera eman zigulako... Eta beste asko ere zoriondu nahiko nuke, baina ezin denak hemen aipatu.
‎Lizarraldeko udalerri txiki bateko bizilaguna da atxilotua, eta 50 urte ditu, Nafarroako Gobernuak zehaztu duenez. Efe agentziaren arabera, Aiegi herrian du bizilekua atxilotuak, Lizarra ondoan, eta joan den urtera arte bikote harremana zuten hark eta Perezek. Atzo iluntzean, lerrook idazterakoan, foru poliziak Iruñean duen egoitzan atxilotuta jarraitzen zuen gizonak.
‎Egoera harrigarria izan zen. J.P.G. Oker ez banago, PPk une horretan proposatu zuen, besteak beste, Andoain herriak zituen behar orokorrei buruzko azterketa egitea. Hori, neurri handi batean egiten ari gara.
‎Apirilaren 18an abiatu ziren Uliazpi egoitzako sei egoiliar sei zaintzaileren laguntzarekin. Zamorako Granja de Moreruela herrian zuten aurtengo bizikleta irteeraren abiapuntua. “Ruta de la Plata delakoaren zati bat egin dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
herri 614 (4,04)
erri 2 (0,01)
Lehen forma
herriak 159 (1,05)
herrian 137 (0,90)
herria 66 (0,43)
herriek 43 (0,28)
herriarekin 26 (0,17)
herrik 19 (0,13)
herri 18 (0,12)
herrietan 18 (0,12)
herritan 16 (0,11)
herriarekiko 13 (0,09)
herriekin 10 (0,07)
Herriaz 9 (0,06)
herrikoa 8 (0,05)
Herrikoa 7 (0,05)
herritzat 7 (0,05)
Herriek 3 (0,02)
Herrikoak 3 (0,02)
Herrikoek 3 (0,02)
herriarengan 3 (0,02)
herriarentzat 3 (0,02)
herriaz 3 (0,02)
Herri 2 (0,01)
Herrietan 2 (0,01)
Herriko 2 (0,01)
Herriok 2 (0,01)
Herrira 2 (0,01)
Herrirako 2 (0,01)
herriari buruz 2 (0,01)
herriekiko 2 (0,01)
herrikoak 2 (0,01)
herrirako 2 (0,01)
herritik 2 (0,01)
Herrietakoak 1 (0,01)
Herritzat 1 (0,01)
erri 1 (0,01)
erriak 1 (0,01)
herrian barrena 1 (0,01)
herriaren aurrean 1 (0,01)
herriaren gainean 1 (0,01)
herriarengandik 1 (0,01)
herriarentzako 1 (0,01)
herrien artean 1 (0,01)
herrien gain 1 (0,01)
herriengan 1 (0,01)
herrietakoek 1 (0,01)
herriko 1 (0,01)
herrikoek 1 (0,01)
herrikoen artean 1 (0,01)
herrira 1 (0,01)
herrirekin 1 (0,01)
herrirentzat 1 (0,01)
herririk 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
herri ukan behar 14 (0,09)
herri ukan lotura 13 (0,09)
herri ukan garrantzi 12 (0,08)
herri ukan konpromiso 11 (0,07)
herri ukan arazo 10 (0,07)
herri ukan eragin 9 (0,06)
herri ukan harreman 9 (0,06)
herri ukan eskubide 7 (0,05)
herri ukan irudi 7 (0,05)
herri ukan bera 6 (0,04)
herri ukan gu 6 (0,04)
herri ukan altxor 5 (0,03)
herri ukan baliabide 5 (0,03)
herri ukan beste 5 (0,03)
herri ukan egoera 5 (0,03)
herri ukan erronka 5 (0,03)
herri ukan helburu 5 (0,03)
herri ukan indar 5 (0,03)
herri ukan botere 4 (0,03)
herri ukan determinazio 4 (0,03)
herri ukan erabaki 4 (0,03)
herri ukan ere 4 (0,03)
herri ukan izen 4 (0,03)
herri ukan zor 4 (0,03)
herri ukan azken 3 (0,02)
herri ukan balio 3 (0,02)
herri ukan bi 3 (0,02)
herri ukan egoitza 3 (0,02)
herri ukan gogo 3 (0,02)
herri ukan hitz 3 (0,02)
herri ukan ikuspegi 3 (0,02)
herri ukan iritzi 3 (0,02)
herri ukan jatorri 3 (0,02)
herri ukan lur 3 (0,02)
herri ukan menpekotasun 3 (0,02)
herri ukan proiektu 3 (0,02)
herri ukan tailer 3 (0,02)
herri ukan talde 3 (0,02)
herri ukan urtebete 3 (0,02)
herri ukan aberastasun 2 (0,01)
herri ukan agian 2 (0,01)
herri ukan aro 2 (0,01)
herri ukan asmo 2 (0,01)
herri ukan atxikimendu 2 (0,01)
herri ukan aukera 2 (0,01)
herri ukan autodeterminazio 2 (0,01)
herri ukan aztergai 2 (0,01)
herri ukan begiraleku 2 (0,01)
herri ukan bereizgarri 2 (0,01)
herri ukan betebehar 2 (0,01)
herri ukan bizi 2 (0,01)
herri ukan bizileku 2 (0,01)
herri ukan buru 2 (0,01)
herri ukan egin 2 (0,01)
herri ukan elkartasun 2 (0,01)
herri ukan esanahi 2 (0,01)
herri ukan etxalde 2 (0,01)
herri ukan euskal 2 (0,01)
herri ukan ezan 2 (0,01)
herri ukan ezaugarri 2 (0,01)
herri ukan fede 2 (0,01)
herri ukan federatu 2 (0,01)
herri ukan gizon 2 (0,01)
herri ukan gutxi 2 (0,01)
herri ukan helmuga 2 (0,01)
herri ukan ideia 2 (0,01)
herri ukan ikastetxe 2 (0,01)
herri ukan inon 2 (0,01)
herri ukan iragan 2 (0,01)
herri ukan jai 2 (0,01)
herri ukan jomuga 2 (0,01)
herri ukan komunikazio 2 (0,01)
herri ukan korapilo 2 (0,01)
herri ukan korrespontsal 2 (0,01)
herri ukan lehen 2 (0,01)
herri ukan lokarri 2 (0,01)
herri ukan maite 2 (0,01)
herri ukan oinarri 2 (0,01)
herri ukan oinarrizko 2 (0,01)
herri ukan Orio 2 (0,01)
herri ukan oztopo 2 (0,01)
herri ukan premia 2 (0,01)
herri ukan subiranotasun 2 (0,01)
herri ukan ukan 2 (0,01)
herri ukan zailtasun 2 (0,01)
herri ukan zatiketa 2 (0,01)
herri ukan zenbait 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia