Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2005
‎Ikerlan honetarako Hego Euskal Herriko nerabeak bakarrik hartu ditugu kontuan, eta, zehazki esateko, EAEkoDe reduko ikasleak. Ez dira izan kalean aliritzira hartutakonerabeak.
2009
‎Gazteleku berria eraikitzeko lanak zertxobait atzeratu badira ere, datorren irailetik aurrera zabalik izango da zerbitzu berria Kale Berriko Katea etxean (lehengo haurtzaindegian). Egitasmoaren bultzatzaileak lanean dihardute herriko nerabe eta gazteekin Gaztelekuaren egitasmoa garatzeko dinamikak eta jardunaldi parte hartzaileak burutuz. Gaur arratsaldean esketxak eta bideoak grabatzen ari dira hainbat gazte, dinamizatzaileen laguntzarekin.
2010
‎Bildutako erantzunen arabera, ikusi dugu Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuak ez daudela oso jantzita ikus entzunezko lengoaiari dagokionez. Aprobatu batera hurbil daitezkeen gazteak dira laginaren laurdena; suspentso argia dute beste hiru laurdenek (ikus 1 grafikoa).
‎Ikus entzunezko produktuen dimentsio estetikoaren azalpenari erreparatuz gero, ikusten dugu ezen Euskal Herriko nerabeek eta gazteek ez dutela asko balioztatzen dimentsio hori. Eta hori horrela da:
2011
‎Ikus entzunezko lengoaiaren ezagupen mailari dagokionez, 20 puntutik batez besteko 2,4 puntu lortu dituzte Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuek. Oso emaitza apala.
‎Ikus entzunezkoak ekoizteko erabiltzen diren metodologiak eta prozesuak ezezagunak zaizkie Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuei. Dimentsio honetan 12 zen gehienezko puntuazioa.
‎Euskal Herriko nerabeak eta gazteak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala. Atal honetan, arestian aipatutako ikerketaren ardatz kuantitatiboa garatzen da batetik, alegia, inkesta pertsonalen bidez eskuratutako datuen araberakoa.
‎Inkesta zabal horren emaitzak azaltzen dira «Euskal Herriko nerabeak eta gazteak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan» izeneko kapituluan. Inkestak eman dituen datu kuantitatiboei irakurketa kualitatiboa erantsi zaie6 «Gurasoak eta irakasleak nerabeei eta gazteei so» izeneko atalarekin biribildu da gazteei buruzko analisia.
‎2 Euskal Herriko nerabeak eta gazteak teknologien zurrunbiloan
‎2 EUSKAL HERRIKO NERABEAK ETA GAZTEAK TEKNOLOGIEN ZURRUNBILOAN 23
‎Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuek ikus entzunezkoen munduarekin duten harremana ezagutze aldera, gure taldeak ikerketa metodo kuantitatiboak eta kualitatiboak erabili ditu.
‎– Handia da, era berean, Euskal Herriko nerabeen telebista kontsumoa (Basterretxea et al., 2007; Medrano, Palacios eta Barandiaran, 2007).
2013
‎Sugaia ipuru sastrakak izanen dira, ohi bezala. Herriko nerabe eta gazteak ipuruen sugar, galda eta zirtakaden gainetik jauzika jolastuko dira irri eta zirri. Ilunabar aldera, pago eta gaztaina enborrak botako dizkiote suari, goizaldera arte pizturik iraun dezan modu geldoagoan.
2014
‎Azkenik, beste zenbait ikerlanek azpimarratu dutenez, etxeko hizkuntzak eta eskolak berebiziko garrantzia dute nerabeen jarreren eraketan. Aldagai horiexek probatuko ditugu, Kataluniako eta La Franjako zenbait herritako nerabeek erakutsitako katalanarekiko jarrera linguistikoak azaltzen saiatzeko.
‎Kataluniako herrietako institutuetako nerabeen jarrerak La Franjako herrietako nerabeenak baino askoz ere positiboagoak dira.
‎Kataluniako herrietako institutuetako nerabeen jarrerak La Franjako herrietako nerabeenak baino askoz ere positiboagoak dira (ikus 1 grafikoa eta 2 taula). Ikastetxe katalan guztiak kontuan hartuta, jarrera 6,4koa da batez beste, nahiz eta balio modala eskalaren goialdean dagoen
‎kontuan hartutako aldagaiek ez dituztela eragin berberak aztertutako bi lurraldeetan. Kataluniako herrietako nerabeen kasuan, beta koefizienteek erakusten dute identitate aldagaiek eragiten dutela gehien katalanarekiko jarreretan: positiboki eta hein handiago batean katalan sentitzeak (β= 0,471), eta negatiboki eta hein askoz ere txikiago batean espainiar sentitzeak (β=).
‎Kataluniako herrietako nerabeen kasuan, beta koefizienteek erakusten dute identitatealdagaiek eragiten dutela gehien katalanarekiko jarreretan.
‎Lehenik eta behin egiaztatu dugu Kataluniako herrietako nerabeen jarrerak eta La Franjako herrietako nerabeenak desberdinak direla; izan ere, lehen kasuan bigarrenean baino bi aldiz positiboagoak dira.
‎Lehenik eta behin egiaztatu dugu Kataluniako herrietako nerabeen jarrerak eta La Franjako herrietako nerabeenak desberdinak direla; izan ere, lehen kasuan bigarrenean baino bi aldiz positiboagoak dira.
‎Eskuratutako emaitzek erakutsi dutenez, ikasleek hautematen duten konfiantza linguistikoak garrantzi handia du La Franjako herrietan, bertan katalanak bizindar txikiagoa baitu Katalunian baino. Hala eta guztiz ere, dirudienez, norberaren hizkuntza taldearekin identifikatua sentitzea da hizkuntzaz egiten diren balorazioen arteko desberdintasunak eragiten diEgiaztatu dugu Kataluniako herrietako nerabeen jarrerak eta La Franjako herrietako nerabeenak desberdinak direla; izan ere, lehen kasuan bigarrenean baino bi aldiz positiboagoak dira.
‎Eskuratutako emaitzek erakutsi dutenez, ikasleek hautematen duten konfiantza linguistikoak garrantzi handia du La Franjako herrietan, bertan katalanak bizindar txikiagoa baitu Katalunian baino. Hala eta guztiz ere, dirudienez, norberaren hizkuntza taldearekin identifikatua sentitzea da hizkuntzaz egiten diren balorazioen arteko desberdintasunak eragiten diEgiaztatu dugu Kataluniako herrietako nerabeen jarrerak eta La Franjako herrietako nerabeenak desberdinak direla; izan ere, lehen kasuan bigarrenean baino bi aldiz positiboagoak dira.
‎Lan honetan, katalanarekiko jarrera linguistikoen azterketa kuantitatibo bat burutu dugu, Kataluniako eta La Franjako zenbait herritako nerabeei egindako galdeketa bat oinarri hartuta3 Bi lurralde eremu horietako gaztetxoen balorazioak alderatu ditugu; izan ere, biek oso bizindar etnolinguistiko desberdina dute, eta horrek eragin handia izan dezake galdetutakoen jarrera motan. Hainbat egilek agerian jarri dute Kataluniako ikasleek La Franjakoek baino hobeto baloratzen dutela katalana (Huguet eta Suïls, 1998; Bretxa, Comajoan eta Sorolla, 2009).
‎Lan honetan, katalanarekiko jarrera linguistikoen azterketa kuantitatibo bat burutu dugu, Kataluniako eta La Franjako zenbait herritako nerabeei egindako galdeketa bat oinarri hartuta.
2017
‎Otomandar Inperioa, 1330 Murad I.a sultanak janizarien taldea sortu zuen (turkieraz yeniçeri hitzak soldadu berriak esan nahi du), sultana bera eta errege jauregia zaintzeko bereziki trebatutako infanteriako soldaduekin. Guardia pretoriar moduko hori, hasieran, preso kristau gazteek eta mendean hartutako herrietako nerabeek osatzen zuten. Entrenamendu fisiko estuez gain, mutikoei erlijio musulmana, hizkuntzak, literatura eta beste hainbat arlo irakasten zizkieten, ezin zuten ezkondu eta sultanaren jabego pertsonala ziren.
2019
‎Agindutakoari jarraituz, joan den irailean Eskola kirola Herri Hezitzailearen ikuspuntutik jardunaldia egin zuten. Orain, berriz, herriko nerabeak eta horien aisialdia ardatz izango dituen ikasturteko bigarren egitasmoa aurkeztu du Herri Hezitzailearen talde eragileak.
2020
‎Azpeitiko Gaztelekuko hezitzailea da Ane Arenas (Azpeitia, 1990). Konfinamenduak eta horren bueltako guztiak herriko nerabeei nola eragin dien azaldu du azpeitiarrak.
‎Wonderful produktu komertziala dugu. Euskal Herriko nerabeen (baita heldu askoren) Instagram eta bestelako sare sozialak esaldi Wonderful horiez jantzita daude. Aipatu enpresaren agenda, koaderno eta bestelako produktuek milaka erosle aurkitzen dituzte euskal ikasleen artean, horiek gazteleraz merkaturatzen badira ere.
‎BULLYING LGTB FOBIKOA EUSKAL HERRIKO NERABEETAN: PREBALENTZIA, ALDAGAI PSIKOLOGIKOEKIKO LOTURA ETA ERAGINA OSASUN MENTALEAN
2021
‎euskal identitate soziala eta unibertsalaren edota euskararen zentralitatea, beste hainbaten artean. Ondorioz, irteera profilak lauso samarrak geratzen dira lege marko desberdinetan, eta, konpetentziak zehatzak diren arren, ez da erraza Euskal Herriko nerabearen soslaia zedarritzea bere horretan. Eta, gure iritzirako, arrazoia sinplea bezain beharrezkoa da:
‎Udaleko Hezkuntza, Haurrak eta Gazteak Batzordea herriko nerabeen aisialdiko ohiturak aztertzen ari da, asebetetze maila ezagutu eta eskaintzan egin litezkeen hobekuntzak baloratzeko.
‎Soraluzeko Udaleko Hezkuntza, Haurrak eta Gazteak Batzordetik sortutako talde batek herriko nerabeen aisialdi ohiturak ezagutzeko ikerketa lan bat abiatu du. Talde horretan, alderdi politikoez gainera (EAJ, EH Bildu eta PSE EE), arloko teknikaria eta herriko nerabeekin lan egiten duten hainbat elkartek parte hartzen dute, Keixeta IGE eta Kukumiso Aisialdi taldea kasu.
‎Euskarazko ETB1 k, berriz,% 2 inguruko audientzia izan zuen 2015 urtean, Imazek gogarazi bezala; bestetik,% 25ak baino ez dauka ohiturarik euskaraz irakurtzeko edota euskaraz musika entzuteko. Modu batean edo bestean, arrazoi asko bitarteko, Euskal Herriko nerabe eta gazteen gehiengoak harreman gutxi dauka euskal kontsumo gaiekin, haurtzaroko" Pirritx, Porrotx eta Marimotots" en nagusitasuna desagertzearekin batera, gurasoen eraginetatik askatuz ahala, hurbiltzen direlako erdarara. Nerabezaroan bada, hortaz, muga modukoren bat, ikasgelan ere nabaritzen baita alde handia.
2023
‎Uda iritsi da, eta beste urte batez oporraldian hainbat ekintzaz gozatzeko aukera izango dute herriko nerabeek. 2006 eta 2010 urteen artean jaiotakoentzat dago bideratuta eskaintza.
‎Gaintiar Gazte elkarteak 5.000€: Aldude ibarreko 3 herrietako nerabeak biltzea helburu duen proiektua da, dantzaren inguruan (ikasketa, historiaren hastapena, inprobisazioak, mugaz gaindiko elkartrukeak, ikuskizunak).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia