2005
|
|
Ikerlan honetarako Hego Euskal
|
Herriko
nerabeak bakarrik hartu ditugu kontuan, eta, zehazki esateko, EAEkoDe reduko ikasleak. Ez dira izan kalean aliritzira hartutakonerabeak.
|
2010
|
|
Bildutako erantzunen arabera, ikusi dugu Euskal
|
Herriko
nerabe eta gazte eskolatuak ez daudela oso jantzita ikus entzunezko lengoaiari dagokionez. Aprobatu batera hurbil daitezkeen gazteak dira laginaren laurdena; suspentso argia dute beste hiru laurdenek (ikus 1 grafikoa).
|
|
Ikus entzunezko produktuen dimentsio estetikoaren azalpenari erreparatuz gero, ikusten dugu ezen Euskal
|
Herriko
nerabeek eta gazteek ez dutela asko balioztatzen dimentsio hori. Eta hori horrela da:
|
2011
|
|
Ikus entzunezko lengoaiaren ezagupen mailari dagokionez, 20 puntutik batez besteko 2,4 puntu lortu dituzte Euskal
|
Herriko
nerabe eta gazte eskolatuek. Oso emaitza apala.
|
|
Ikus entzunezkoak ekoizteko erabiltzen diren metodologiak eta prozesuak ezezagunak zaizkie Euskal
|
Herriko
nerabe eta gazte eskolatuei. Dimentsio honetan 12 zen gehienezko puntuazioa.
|
|
Euskal
|
Herriko
nerabeak eta gazteak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala. Atal honetan, arestian aipatutako ikerketaren ardatz kuantitatiboa garatzen da batetik, alegia, inkesta pertsonalen bidez eskuratutako datuen araberakoa.
|
|
Inkesta zabal horren emaitzak azaltzen dira «Euskal
|
Herriko
nerabeak eta gazteak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan» izeneko kapituluan. Inkestak eman dituen datu kuantitatiboei irakurketa kualitatiboa erantsi zaie6 «Gurasoak eta irakasleak nerabeei eta gazteei so» izeneko atalarekin biribildu da gazteei buruzko analisia.
|
|
2 Euskal
|
Herriko
nerabeak eta gazteak teknologien zurrunbiloan
|
|
Euskal
|
Herriko
nerabe eta gazte eskolatuek ikus entzunezkoen munduarekin duten harremana ezagutze aldera, gure taldeak ikerketa metodo kuantitatiboak eta kualitatiboak erabili ditu.
|
|
– Handia da, era berean, Euskal
|
Herriko
nerabeen telebista kontsumoa (Basterretxea et al., 2007; Medrano, Palacios eta Barandiaran, 2007).
|
2013
|
|
Sugaia ipuru sastrakak izanen dira, ohi bezala.
|
Herriko
nerabe eta gazteak ipuruen sugar, galda eta zirtakaden gainetik jauzika jolastuko dira irri eta zirri. Ilunabar aldera, pago eta gaztaina enborrak botako dizkiote suari, goizaldera arte pizturik iraun dezan modu geldoagoan.
|
2020
|
|
Wonderful produktu komertziala dugu. Euskal
|
Herriko
nerabeen (baita heldu askoren) Instagram eta bestelako sare sozialak esaldi Wonderful horiez jantzita daude. Aipatu enpresaren agenda, koaderno eta bestelako produktuek milaka erosle aurkitzen dituzte euskal ikasleen artean, horiek gazteleraz merkaturatzen badira ere.
|
2021
|
|
euskal identitate soziala eta unibertsalaren edota euskararen zentralitatea, beste hainbaten artean. Ondorioz, irteera profilak lauso samarrak geratzen dira lege marko desberdinetan, eta, konpetentziak zehatzak diren arren, ez da erraza Euskal
|
Herriko
nerabearen soslaia zedarritzea bere horretan. Eta, gure iritzirako, arrazoia sinplea bezain beharrezkoa da:
|
|
Euskarazko ETB1 k, berriz,% 2 inguruko audientzia izan zuen 2015 urtean, Imazek gogarazi bezala; bestetik,% 25ak baino ez dauka ohiturarik euskaraz irakurtzeko edota euskaraz musika entzuteko. Modu batean edo bestean, arrazoi asko bitarteko, Euskal
|
Herriko
nerabe eta gazteen gehiengoak harreman gutxi dauka euskal kontsumo gaiekin, haurtzaroko" Pirritx, Porrotx eta Marimotots" en nagusitasuna desagertzearekin batera, gurasoen eraginetatik askatuz ahala, hurbiltzen direlako erdarara. Nerabezaroan bada, hortaz, muga modukoren bat, ikasgelan ere nabaritzen baita alde handia.
|