2003
|
|
Guztiz laket zait
|
herriko
jende xehearen pozaldi jolastiarra.
|
2015
|
|
–Ikus dezazun bazterketak ere ñabardurak dituela Kuban. Duela urtebete arte irakasle izan nintzen auzoko eskolan aurkituko dituzu artista ospetsu baten semea, izkina batean egun osoa dominoan jokatzen ematen duen tipoaren semea, zientzialari baten alaba,
|
herriko
jende xehearen seme alabak... Auzo horretan bertan, eskolaren ondoan, zitadela moduko bat dago, non jendeak etxeak eraiki zituen ahal izan zuen moduan.
|
2018
|
|
Bibliak dion bezala, Nabukodonosor erregearen armadak Jerusaleme hartu zuenean" erbesteratu zituen hirian geldituak ziren bizilagunak, bai eta Babilonako erregearen alde jarri zirenak eta gainerateko jendea ere.
|
Herriko
jende xehea baizik ez zuen utzi, alorrak eta mahastiak lan zitzaten" (Erregeen liburuan, 25).
|
|
Ganix ziburutarra daukagu, hau da, Lapurdi itsasaldeko Ziburu herrikoa, lehen Zubiburu izana den herrikoa, hain zuzen. XVII. mendean ez zen aukera handirik
|
herriko
jende xehearentzat, eta ziburutar gehienak arrantzan edota laborantzan aritzen ziren. Bizimodu gogorra, baina nahita nahiezekoa aurrera egiteko.
|
2019
|
|
–Igandero, hamabietako meza baino lehen, aita Gabrielek beste meza bat ematen dik, faxistentzat esklusiboki, elizako kaperan. Bertan ofizialak eta soldadu mordo bat biltzen dituk; itxura denez, ez ditek atsegin
|
herriko
jende xehearekin bat egitea.
|
2021
|
|
Baina gaur domina bat emango didate inoiz ezer gertatu ez balitz bezala, Luzarora itzuliko banintz bezala ondo merezitua dudan gorazarrea eta domina jasotzera. Baina ez dut merezi, sekula ez naizelako luzarotar peto peto bat izan nire auzokoen begietara, hau da, euren antzera,
|
herriko
jende xehea, ez da ere nirekin jolasean ziharduten bakanen antzera. Orain inoiz baino argiago dut, zuzen zeuden luzarotar jator eta prestuok ni haiek bezalakoa, ezta urrundik ere, ez nintzela, bai begi okerrez, bai euren ondotik pasatzerakoan txutxu mutxuka, esaten zidatenean.
|
2022
|
|
Ez dira horiek jende arrunt lagunabarrekoarentzat gauza onak, ez komenigarriak, ez egin beharrekoak, eta geuk ere badakigu hori, zeren gutako inork ez baitu oraindik osotara galdu jende arruntaren izaterik.
|
Herri
jende xeheak beti jakin izan du bat esaten ez duenaren jabe gelditzen dela, eta esaten duenaren esklabo edo mirabe. Hala aditu izan dugu maiz.
|
2023
|
|
Melanchthon ek Saxoniako printzerriko parrokien bisitarientzat instrukzio bat argitaratu zuen 1528ko martxoan, Luteroren hitzaurrearekin. Melanchthon ek sakramentuei, borondatea askeari, Jainkoaren aginduei buruz hitz egiten zuen eta katolikoengandik hurbilak ziren jarrerak agertzen zituen,
|
herrietako
jende xehe asko oraindik ere katolizismotik hurbil zegoelako. Luterok zioen gotzainen eginkizuna zela elizak bisitatzea edo ikuskatzea eta printzeen eginkizuna mendekoen arteko istiluak ekiditea zela, ez dotrina predikatzea.
|
|
Edonola ere, hierarkia sozialekin guztiz loturiko prozesu bat da: aginte arrotza erdaraz mintzo da, aginte arrotzarekin lotura duen bertako klase buruzagiak erdara erabili beharra du agintari arrotzarekin, nahiz euskaraz egin
|
herriko
jende xehearekin, beren neskame eta morroi diren horiekin; bertako klase buruzagiak gero eta maiteagoa du aginte arrotzaren mundua: han dago aberastasuna, han modernotasuna, han gora egiteko aukera; pixkanaka, gero eta arrotzago joango da bihurtzen bera ere barrutik; aldi berean, bertako herri xeheak ere erdara ikasi nahi du, batetik arrotzak horretara behartzen duelako, eta bestetik neskame morroi jendeak ere apur bat gorago igo nahi duelako ahal dela, eta horretarako badaki ezinbestekoa duela erdara; behekoak erdara ikasita, erdikoak ez dauka harekin euskara erabili beharrik, eta pixkanaka ahaztu egingo du euskara, edozertarako erdara erabilita; hurrengo pausoa, hizkuntzaren akabera bermatuko duena, behekoak ere euskaraz egiteari uztea da.
|