2004
|
|
Abizenen ortografia erregularizatzean araubide bera aplikatuko da, horiek Espainiako hizkuntza horren gramatika eta fonetikara egokitzeko. Egitate nabaria ez bada, baliabide egokien bidez egiaztatu da abizena
|
herri
hizkuntza bati dagokiola eta grafia zehatza hizkuntza horretakoa dela.
|
2008
|
|
Azken finean, lehen hamabi kopla hauek Erdi Aroko sermoiaren egitura erakusten dute, zehazki, herri sermoiarena11 Herri sermoia, bai, baina ez ho rregatik eragin eruditurik gabea. Herri sermoia herri hizkuntzaz baliatzen den neurrian; izan ere, latinaren erabilera, hizkuntza landuaren erabilera izen burura mugatu eta,
|
herri
hizkuntza batean dihardu: euskaldun elebakarrek ulertzen duten hizkuntza bakarrean; alegia, euskaldun gehienak ulertzen duten hizkuntza bakarrean.
|
|
Herritarrek ezagutzen zuten hizkuntzan egina, giza portaerari buruzko ikasgaiak ematen zizkien herritarrei. Ondare hori esku artean zuela bere garrantziaz jabetzen da?
|
herri
hizkuntza bat, euskara, idatziz ipinita dauka, eta garrantziaz jabetzeaz gainera, argitara emateko babeslea aurkitzen du.
|
2010
|
|
Herri hizkuntzen bazterketaren aldekoek hiru argudio hauek erabiltzen dituzte bereziki: 1) europar hizkuntzek" komunikazioa" errazten dutela estatu barrura begira, baina batez ere kanpora begira; 2) estatuan
|
herri
hizkuntza bat baino gehiago egiten direnez, ofizialtzat horietako bakar bat hautatzea diskriminatzailea litzatekeela; eta hainbat hizkuntza erabiltzea, berriz, zatitzailea; 3) bertako hizkuntzak plano ofizialean erabiltzea zibilizazioari uko egin eta tribalismora itzultzea litzatekeela. Antigoaleko argudio kolonialak dira, agerian.
|
2013
|
|
Zinez, gertaera erabakigarria dirudi euskal literaturaren historia azaltzeko. Izan ere, Errenazimentuan, estatu modernoen sorrerarekin, estatu desberdinek
|
herri
hizkuntza bati hizkuntza ofizialaren maila emanaz, hizkuntza landu bihurtzeko ahaleginari lotzen zaizkionean, inongo estaturen babesik gabe, euskaldunak ere heltzen dio egitekoari, lehenbiziko betebeharretik bertatik hasita: idatziz jarri.
|
2015
|
|
Erdal eremuan, Euskal Herri osoan, ezinbestekoa izango da euskal nazionalismoa indar guztiz ahalegintzea euskararen alde. Identifikazioa saihestezina bada ere, uxatu egin litzateke euskara halabeharrez ezarri nahi delako inpresioa eta susmoa (eremu horretako indar ez abertzaleek bultzatu nahi izango duten iritzia, ziur aski), eta, hemen bai, euskara aberastasun bezala ikusarazi; Euskal
|
Herriko
hizkuntzetako bat delako; Hego eta Ipar aldeen arteko lingua franca izan daitekeelako; eta, Euskal Herrian bakarrik mintzatzen denez, euskal herritarrok abegi berezia zor diogulako, ikasteko beharra eta egokitasuna zabaldu litzateke.
|
2018
|
|
Lan merkatuko harreman horiek zailtzen ditu Lapurdin lan egiteko frantsesa derrigorrez jakin behar izateak. Azkenaldian entzun dira politikari abertzale batzuk erraten Euskal Herri penintsularreko haurrek frantsesa ere ikasi behar luketela, Euskal
|
Herriko
hizkuntzetako bat delako eta Euskal Herri kontinentaleko erdaldunekin komunikatu ahal izateko. Batzuek erantzun dute aterabidea ez dela hori, baizik eta Euskal Herri kontinentaleko eskoletan irakastea euskara, sistematikoki.
|
2021
|
|
Kolonialismoa eta hizkuntzen erreforma kronologikoki elkarrekin garatu diren bi fenomeno dira, eta bien loraldiaren abiapuntua ere eskutik gertatzen da, 1492an: urte hartan Kristobal Kolonen deskubrimendu famatua gertatu zen, eta urte hartan argitaratu zen
|
herri
hizkuntza baten lehen gramatika, Antonio de Nebrijak gaztelaniarentzat osaturikoa. Nebrijak berak argi asko uzten ditu bien arteko loturak Gaztelako Isabel I. erreginari eskainiriko hitzaurrean:
|
|
Azpimarratzekoa da nola, herri honetan, gizaki baten eta
|
herriko
hizkuntza baten arteko topaketak aldatzen ahal duen gizaki honen bizitza. Ibai baten ibilbidea mendi batekin topatzerakoan aldatzen den bezala.
|
2022
|
|
Aurten ere Antonio Nebrija idazlea() hil zeneko 500 urteurrena da. Haren funtsezko idazlana, erromantze
|
herri
hizkuntza bateko lehen gramatika, argitaratu zenetik (1492an), berriz, 530 urte pasa dira. Aipatu datan Errege Katolikoek ezarri zituzten Espainiar Monarkiaren ardatzak, orain arte dirautenak:
|
|
Euskara biziko da baldin eta
|
herri
hizkuntza bat bada, eta ez hizkuntza instrumental bat (eskolarako edo lanerako bakarrik). Herriak euskaraz bizi badira iraunen du euskarak, eta herriak euskaraz biziko dira baldin eta herri kultura bizirik badago, herrigintza aktibo badago, aisialdia eta euskara/ euskal kultura elkarri eskutik helduta baldin badoaz.
|