2000
|
|
Bigarren multzoarentzat (hemendik SUD OUEST kanpoanutzirik) Euskal Herria Hegoaldeko lau lurraldeek osatzen dute, kasurik onenean ere.Lurralde penintsularrei emandako espazioa Euskal Herriari emandakoaren %93tikgora baitago guztietan, leku gutxi eginez bai Iparraldeari (ikusi dugun legez) baiEuskal Herria bere osotasunean hartzen duen ikuspegiari ere. Egunkari abertzaleetan, ordea, Hegoaldeak ez du agortzen Euskal
|
Herriko
errealitatea, baina bistan da aldenabarmenak daudela beren artean. Bereziki nabarmena dirudi EUSKALDUNONEGUNKARIAren kasuak:
|
|
Agerian dagoenez, alde handia dago EUSKALDUNON EGUNKARIAtik (albisteen hiru laurden Euskal Herriari baitagozkio) EL CORREOra (albisteen erdia diraEuskal Herriarekin lotura dutenak). Baina guztiek, baita Espainiaren batasunaren aldeko jarrera agerian dutenek ere, beren izaera lokala dela medio, Euskal
|
Herriko
errealitateaz ari dira neurri handi batean. Konstatazio honek honako galdera dakarkiguburura:
|
|
8 Programa batek Euskal Herriarekin zerikusia duela esateko, honako irizpideari jarraitu diogu: Euskal Herrian ekoitzia bada (osorik edo zatiren bat), edo ekoizlea euskal herritarra bada, edo programakEuskal
|
Herriko
errealitateren bat aipagai badu, edo kanpoko ekoizpena denean Euskal Herrirako moldatuaizan bada (adibidez aurkezlea jarrita, bideoklipen aurkezpenetan edota kirol batzuen emanaldietanbezala), orduan Euskal Herriarekin zerikusia duela ebatzi dugu. Ez ditugu hemen kontuan hartueuskaratutako kanpoko ekoizpenak, jakina, nahiz eta euskaratzea bera moldaketa bat izan.
|
2002
|
|
–ez da? Hego Euskal
|
Herriko
errealitate soziologikoari dagokiona, ez eta irakasleria garatzeko sistemarik onena eta proiekturik integratzaileena ere. Dena den, irakasleria euskalduna osatzen dugunok elebidunakgarenez gero, euskara hutsean funtzionatuko lukeen unibertsitate elebidunaezar genezake, edo. Ipar Euskal Herriko errealitatea integratuz?
|
|
Hego Euskal Herriko errealitate soziologikoari dagokiona, ez eta irakasleria garatzeko sistemarik onena eta proiekturik integratzaileena ere. Dena den, irakasleria euskalduna osatzen dugunok elebidunakgarenez gero, euskara hutsean funtzionatuko lukeen unibertsitate elebidunaezar genezake, edo. Ipar Euskal
|
Herriko
errealitatea integratuz, euskarahutsean funtzionatuko lukeen hirueletako unibertsitate nazionala, adibidegisa:
|
|
...anbide heziketaren arloan ere ekarpen berriak daudela gaineratu behar dugu, eta, zorionez, lehenagoko joera deskriptiboetako lanak (xehetasunez beteak baina ezergutxi aztertzen dutenak) gaindituz, Bizkaiko eta Gipuzkoako Lanbide Eskoletakoazterketa testuinguratua eskaini digu P. Davila irakasleak bere azken liburuan19.Hutsuneak hor daude, bereziki azpimarragarriak kokagune geografikoan Ipar Euskal
|
Herriko
errealitateari buruz, eta, gaiei dagokionez, berrikuntza pedagogikoan; baina begi bistakoa da aurrerapen nabariak egin direla.
|
2005
|
|
«Katalanak, ikaslearentzat, gure
|
herriaren
errealitate nazionalaz jabetzekobaliagarria izan behar du».
|
2012
|
|
Horrenbestez, Euskal
|
Herriko
errealitate kulturalaren azterketa abiapuntutzathartu eta gaur egun mundu teorikoan eztabaidagai diren auzi garrantzitsuetan arretajarririk, hainbat gai jorratzeari ekin zaio ondoren datozen testuetan: estatuarenbotere sinbolikoaren nondik norakoak, globalizazioak, kultura merkatuen garapenaketa kultura jario transnazionalek estatuaren kultura subiranotasunean eragindakoondorioak, euskal kulturaren adierazpideen azterketa, euskal hezkuntza sistemariburuzko gogoeta eta euskararen egoeraren diagnostikoa, besteak beste, aztertudituzte Ane Larrinaga, Josu Amezaga, Patxi Juaristi, Fito Rodriguez eta IñakiMartinez de Luna irakasleek.
|
|
Berrikuntzahoriek ia bere osotasunean ETAk gauzatu zituen eta EAJ PNVren estrategia ezarierantzunez sortuko dira hasiera batean. Abertzaletasun berri hau, ia ezerezetik, bideberri bat eraikitzen hasiko da; lehenik abertzaletasun klasikotik edanez eta pixkanakaerreferentzia berriak bilatuz eta hauek Euskal
|
Herriko
errealitateari txertatuz.
|
|
Berrikuntzahoriek ia bere osotasunean ETAk gauzatu zituen eta EAJ PNVren estrategia ezarierantzunez sortuko dira hasiera batean. Abertzaletasun berri hau, ia ezerezetik, bideberri bat eraikitzen hasiko da; lehenik abertzaletasun klasikotik edanez eta pixkanakaerreferentzia berriak bilatuz eta hauek Euskal
|
Herriko
errealitateari txertatuz.
|
|
Babes sistema honek, noski, kanpoan uzten ditu herri indigenak eta mundu osoko nekazariek mendeetan zehar eta era kolektiboan egindakoa (Shahidullah, 2007). Esate baterako, OJ egunero erabiltzen duten
|
herrien
errealitatean jakintza eta haziak libreki trukatu egiten dira. Hobekuntza modu dinamiko eta etengabe horretan burutzen da (Shiva, 1993).
|
2015
|
|
Testuinguru horretan, Palestina edo Kurdistan moduko
|
herriak
errealitate gordin batez jabetuko dira: potentzia europarrek haientzat agindutako estatu berrien akordioak ezerezean geratuko ziren.
|