Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2000
‎Askotarikoak dira idazleek aukeraturiko gaiak. Iraganak eta historiak presentzia handia dute oraindik ere, eta baita, nolabait, herrian bizi dugun egoera politikoak ere (askotan zeharka azaldua). Gaiak, ordea, dibertsifikatuz doaz, idazleen jatorria, adina eta erreferente kulturala ugalduz doazen neurri berean.
2003
‎Ez baita eraso isolatu bat. Euskaldunok eta gure herriak bizi dugun suntsipen estrategia baten ondorio zuzena da gertaera hau, herri eta euskal herritar gisa dagozkigun eskubideen ukazioan oinarritzen den egoera estrukturalaren ondorioa.
2004
‎Gure herrian bizi dugun gatazka politikoaren ondorioz, guztiok dakigu eskubide urraketa ugari daudela. Eta badakigu ere gatazkaren konponbidea eskubide guztien berme ematean oinarritu behar dela.
‎Saharar herriak bizi duen egoera hobeto ezagutzeko aukera izan zen pasa den astean Bergaran. Komite Internazionalistek erakusketa, hitzaldia eta diapositiba emanaldia antolatu zituzten, Sahara aske lelopean.
2005
‎Gure hizkuntzak eta gure herriak bizi duten egoera korapilatsua dela eta, jazoera bakoitzean osotasuna jartzen dela jokoan esatera ausartuko nintzateke, hasteko. Eta gatazka honetan ere beste horrenbeste gertatzen dela uste dut.
2006
‎Hau da Udalbiltzak, Nazio Garapenerako Biltzarraren eta Gaindegiaren laguntzarekin egin duen Euskal Herria Datuen Talaiatik bigarren liburukian ikus daitekeen ondorio garrantzitsuetako bat. Bigarren liburuki honekin, gure herriak bizi duen zatiketa juridiko, politiko eta administratiboek hainbeste desitxuratzen duten Euskal Herriko zazpi lurraldeetako ikuspegi erreala egiantzekoagoa da.
‎Baina hori guztia onartzen genuen. Blokeoa zela eta herrian bizi genuen eskasia ere onartzeko prest geunden, pobrezia jasateko prest geunden. Baina ustelkeria ez.
‎Areetatik idatzitako gutun batean bere amari luze eta zabal hitz egin zion gure herriaz eta «euskal probintzia ederren» ohiturei buruz. Weber-ek harriduraz ikusten zuen, baita miresmenez ere, sasoi hartan gure herriak bizi zuen industrializazio prozesua: «Kapitalismorik modernoena hedatzen ari da berealdiko ahalmen eta kemenez» (Vivanco, 2004).
2007
‎Grimm-entzat, hastapenetako herri kolektiboa da balada eta ipuinen, autorea?. ...rriaren mistika erromantiko bat; baina batez ere dagoena da, batetik, ikertzailearen perplexitatea eskuetako material errealak antzinate ainubeko autore posibleari buruz zehazki galdekatzeko, bestetik biltzailearen esperientzia, literatura hori ez dela jauregi eta erresidentzietan kausitzen, baina herritar xumeen supazterretan; handizuek, goi mailek, hori ez dutela bizi, ez sortu, ez gorde, baizik herriak bizi duela eta ezikasien ahotik egunero berriro sortzen dela, beti berdin eta beti bestelako, beti berri, oso antzekoa Frantzia, Eskandinavia, Alemaniako herri xumeetan, Europa eta Asian, orain eta orain dela milaka urte; eta Afrika eta Ameriketako herri primitiboetan ere naturala dela literatura modu hori274.
‎(Gainean) (off) Gure herriak bizi duen drama lotsagarria bizi bizi agertu zaigu gaur berriro. Gure ohiturak eta gure zibilizazioa hondatzeko lanean ari diren espioiak atxilotzea ez da lan erraza.
‎Lan honen analisia egiteko gaurko estatu liberalen2 egitura konstituzionaletatik abiatu naiz —horixe baita gaur egun estaturik gabeko herriek bizi dugun errealitatea—, eta aztertu nahi izan dut errealitate horretan zer nolako baldintzek egon luketen berezko nortasuna duten gizataldeak existitzen jarraitzeko.
2008
‎Brasilgo Via Campesinako hamalau emakume Euskal Herrian dira egunotan. Beren herrian bizi duten gatazkaren oinarria ezagutaraztera eta izandako esperientziak azaltzera etorri dira.
‎Talde horretaz oroitzapen zoragarria atxikiko dugu gure baitan, kantuen edertasunarekin batera baitzen ere bihotzaren mintzoa, emazte horiek helarazi digutena; eta nonbait beren herrian bizi duten gerlaren ondoko aztarnak bizi bizian baldin bazeuden ere oraino, zoriontsu joan dira Euskal Herritik. Badugu denek besteengandik zer ikastekorik!
2009
‎Euskal Herriari inposatutako Abiadura Handiko Trenaren lanetan bereganatutako erantzukizunagatik eta ETAren zerga iraultzailea ordaintzeari uko egiteagatik. Abenduaren 31an, Bilbon, EiTB, Antena, Expansión, El Mundo, eta Onda Cero komunikabideek dituzten egoitzen aurka lehergailuz zamatutako auto bidez buruturiko ekintza, kalte materialak eraginez.Antena 3, Expansión, El Mundo, eta Onda Cero espainiar faxismoaren mesedetan lan egiten duten sasi komunikabideak dira. Euskal Herriak bizi duen errepresio egoera bultzatu eta gure herriak bizi dituen erasoak zilegitzeko tresnak diren heinean, gure ekintzaren helburu izan ziren eta aurrerantzean izango dira ere. Unean uneko barne ministroaren sokatik independentismoaren aurkako errepresioaren xaxatzaile lana egoki betetzeko ardura hartzen dute.
‎estatuko benetako ezkerrean eta hainbat herrialderen burujabetzarako borroketan gero eta erakunde politiko eta pertsona erreferentzialdun gehiago daude ulertzen dutenak estatua, Europa eta munduarentzako gakoak anti kapitalismoa, herriei hitza ematea eta herrien arteko harreman bidea internazionalismoa direla. Baina gainera II k maiz esan du gure herrian bizi dugun egoera eta askatasun eta eskubide murrizketa Europako Legebiltzarrera eramango dituela. Horri esaten diogu herrien arteko elkartasuna.
‎Omenaldietan, legez kanporatzeak salatzeko deituriko manifestazioetan, hainbat herritako kale protestalditan, AHTaren aurka egindako ibilaldian, herriko tabernetan, bestelako tabernetan, gaztetxeetan, ikastoletan, kalean zein beste edozein lekutan entzun eta ikusitakoak erakusten omen zituzten gure herrian bizi dugun egoeraren gordintasuna islatzeko.
‎Lan molde parte hartzaile baten alde agertu zen. Arantza Bengoetxeak esan zuen" ez dela kontuan hartzen herriak bizi duen egoera. Krisi egoeran normala izan daiteke, baina behera ez dute egin krisiagatik, azken 6 urteetako kudeaketa txarragatik baizik".
‎Aitzitik, katalan kantagintzaren osasun egoerak baikor izatera bultzatzen gaitu, behin 1980ko urteetako gainbehera gogor hura gainditu ondoren. Hala ere, katalanak ez ditu erabat menderatu oraindik herriak bizi dituen arazo soziolinguistikoak, horrek berekin dituen ondorio kaltegarriekin, ez bakarrik kantagintzarentzat, baizik eta kultura katalan guztiarentzat.
2010
‎Ez du inporta nork zuen arma eskuetan gazte honek zuen eskubide bakarra, bizitzeko eskubidea, lapurtu ziotenean, ez du inporta, arma hori esku batek baina gehiagok eusten du eta.Argi dago zenbaitentzat ez duela inporta nor jartzen den beraien jomugan, berdin zaie agure, gizon, emakume… izatea, berdin zaie! Garrantzitsuena sahararren gatazka zein momentu hauetan El Aaiuneko kanpamenduan bizi den izualdia ez ezagutzea da (ez dezagun ahantzi zauritu gehiago daudela eta beste baten heriotzaz hitz egiten ari dela), azken finean, saharar herriak bizi duen errepresioa ezkutatzea eta ahaztea. Baina, Ya lah Gazte Ekimenetik gure indar guztiaz salatu nahi dugu saharar herriak urriaren 9tik, kanpamenduak altxatzea erabaki zuenetik jasaten ari den bortizkeria.
‎Mundutik Euskal Herrira eta Euskal Herritik mundura. Honela, munduko hamaika txokotan gure herriak bizi duen zapalkuntza eta errepresio egoeraren berri ematen aritu da, besteak beste udan antolatu ohi dituen brigaden bidez, munduko txoko askotan sortu diren Elkartasun komiteak lagunduz e.a. Modu berean munduko hamaika txokotara iritsi da Euskal Herritik elkartasuna askapenaren bidez, besteak beste Irlandara, Venezuelara, Kubara, Boliviara, Argentinara, Uruguaira, Mexikora, Kolonbiara, Ekuadorr... Milaka izan dira azken bi hamarkadetan Askapenak antolatu dituen nazioarteko brigadetan parte hartu izan duten euskal herritarrak.
‎Ikasten ari zela hartu zuen bere herriak bizi zuen egoeraren kontzientzia, eta horrek bere bizitza baldintzatu du. Hajak ez du sekula ahaztuko 2007an hainbat ikaslerekin batera autodeterminazioa aldarrikatzeko egindako manifestazioaren eguna.
‎Zinegotziek, euren herrietan bizi zuten egoeraz jabetuta, eta talde garrantzitsu batek bultzatuta, Euskal Herri osoko zinegotzi talde bat sortu zuten (Udalbiltza). Ekintza garrantzitsuak burutu zituen eta entzute handia lortu.
2011
‎Baina gobernu hautaketen une hau halakoxea izaten da, erabaki potoloena; fintzearena agintzen hastean etor liteke, agintariek horretarako gaitasuna badute bederen, eta ez da ohikoena izaten. Egia esan, gure herriak bizi duen gatazka egoerak ez du brotxa finaren politika horretan laguntzen, alderdien nagusikeriak ere ez, gehiengo osoa dutenek ere adi ibili behar dute brotxa lodiekin…
‎Horiek eta beste batzuk ikusita, berehala ateratzen dugun ondorioa hauxe da: arrasatear gazteek herrian bizi duten musika giroan gaztelania da nagusi. Baieztapen horrek eraman gaitu egin ditugun elkarrizketetan arestian esan ditugun kuestioak gazteekin komentatu eta zertxobait gehiago argitzen ahalegintzera.
‎Cambridge university press. onar dezagun, hasiera hasieratik, Mikel zalbidek proposatzen digun diglosia kontzeptuaren adiera2 ez arrazoia eman eta isilarazteagatik, ez, zintzoki bat baizik. horrela, adiera hertsian, euskararen hiztun elkartea ez da, gaur egun, egoera diglosikoan bizi; euskal herrian ez dago diglosiarik. Ados. gaur egun, ez dago hizkuntzen arteko banaketa funtzionalik (functional compartmentalization), ez dago gune edo zonalde euskaldunik (euskaraz nagusiki erabiltzen duenik), hizkuntzen geroratzean, transmisioan, ez dago aurrerapenik, eta, azkenik, hizkuntzen (erabilera eremu, modu eta abarren) arteko berezitasunak ezabatzen ari dira. diglosia terminoak, beraz, ez digu balio euskal herrian bizi dugun berariazko hizkuntza egoera izendatzeko. hori da, hain zuzen ere, Diglosiaren purgatorioaz txostenari datxekion konklusiorik behinena. diglosia barik zalbide jaunak euskal herriko hizkuntza egoera honela definitzen du: behinolako diglosia betearen azken arrastoak baizik gelditzen ez zaizkion elebitasun partzialeko egoera mugikorra.
‎Guk herriak bizi zuen zapalkultza salatu nahi genuen, eta epaiketan gutako bakoitzak zapalkuntza horren alderdi bat salatu behar duzen. Horixe izan zen gure planteamendua.
2012
‎Ezker Abertzalea urte luzez ari da herri kurduari eta askapen mugimenduari bere elkartasuna adieraziz bertara gerturatuz edota gure herrira ordezkari kurduak gonbidatuz. Estaturik gabeko herrietako biztanleak izanik gure arteko elkar ulertzea beti izan da handia.Urte hauetan makina bat aldiz izan gara nazioarteko foro eta instituzioetan elkarren ondoan, gure herriek bizi duten gatazken konponbide demokratiko baten aldeko lanean eta gure herrien oinarrizko eskubideen defentsan. Kurdistanek bizi duen jazarpen egoera oso larria dela uste dugu eta azken hilabeteotan oraindik okerrago bihurtu da.
‎Gobernuko presidente ohiaren hitzetan, alderdikideek kontuan izan dute PSOEk Espainiaren alde egindako lana, eta egungo krisi egoeran, kongresua espainiar gizartearen zerbitzura egin behar dela azpimarratu du, isolatu gabe eta herriak bizi duen egoera oso zaila dela ahaztu barik.
‎arte biurtzen ditu olerkariak. Artea, baiña, beti nainoz erriaren bizipen, erriak bizi duen zerbait, irudi bat, margo lauki bat, aurresku bat, gizarte istillu bat, naiz eresi bat... Erri bizipena bebil dardar olerkariaren idazkortz azpian (Onaindia 1983).
‎Lantaldeak ahalbidetu egin zien herri indigenei euren presentzia sentiaraztean, estatus politikoa handitzea, etxean gertatzen diren tentsio politikoetatik urrun egonik, gobernuekin kontaktu eta negoziazio zuzenean sartzea, eta nazioarteko zuzenbidearekin kontaktu zuzenean egonik eta bere moduetan bustitzea. Gainera, egoera larrian dauden herri indigenei egoera katartikoa eskaini die euren arazoa plazaratzeko eta parada eman antzeko arazoak bizi dituzten herri indigenen elkartasuna modu zuzenean sentiarazteko, euren herrietan bizi zuten isolamendua apurtzen zelarik. Baita ere, erreferente positiboak eskaini zizkien euren agenda osatu ahal izateko (Stavenhaguen, 2006:
‎Arabar bat Baionan. Euskal Herriko bi saihetsetatik zubia eraikiz, analista bizar txuri honek gure herrian bizi dugun egoeraren hausnarketa zorrotza egin digu. Horren bila zuzendu gintzaion uztailako goiz batean.
2013
‎Nola lagundu edo kontrako eraginik izan du herriok bizi duten banaketa administratiboak euskara zenbait arlotan errekonozitua duen Zuberoaren ondoan?
‎Horrela, nahiz eta diktaduraren hasierako urteetan nahi baino lan gutxiago burutu, batzuetan irizpide kontrajarriei jarraituz, egin ziren proiektu eta bukatutako plan bakanak errentagarri bihurtu ziren prentsan, irratian eta inaugurazioetan izan zuten hedatze mediatiko nabarmenari esker. Betiere, itxuraz, herriak bizi zuen hondamendia sorrarazi zuen aurreko gobernu demokratikoaren kudeaketa kritikatuz, eta ezerezetik irteteko eta Inperio berri bat berreraikitzeko erregimen berriaren gaitasuna goraipatuz2 Eta hala gertatu zen Eibarren txikizioarekin, edo berreraiki behar izan ziren gainerako herri guztiekin3.
‎Gaur, martxoaren 8a, Emakumeen Nazioarteko Eguna," ospatzeko eta aldarrikatzeko" eguna dela nabarmendu dute Uztarriari eman dioten elkarrizketan. Azpeitian data honen inguruan antolatutakoez, gizarte feministaren beharraz eta mugimendu feministak herrian bizi duen errealitateaz ere aritu dira.
2014
‎2010eko Gdeim Izik duintasun kanpamenduaren hustutzean jazarria izan zen eta beranduago marokok kondenatua. Saharar herriak bizi duen jazarpen ekonomiko, kultural eta politikoa zein honen aurrean lurralde okupatuetan egiten den erresistentziaz jardungo da Hassana.
2015
‎Nafarroan bide berdin eta arrakastatsuan dihardute landa lanean Esther Muguertza (Euskara Atala) eta Yolanda Olasagarre (Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroa) normalizazio teknikari eta formatzaileek. " Motibazioari laguntzen dio ahozko hizkuntzaren lanketak, eta alderantziz, ahozko gaitasuna lantzeak motibazioari; horregatik, eta hizkuntza normalizazioarekin lotuta, ikastetxean egiten denak zentzua behar du herrian bizi dutenarekin eta ikasleen azken ekoizpenak horretarakoxe irudikatzen ditugu" dio Mugertzak. Euskararekiko motibazioa eta ahozkotasuna ondoz ondo irudikatuta, bi alorrak lantzeko diseinatuta dituzten programa eta ikastaroen berri ematen dute" Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan:
‎–Hasteko eta behin, geure burua prestatu behar dugu. Kontzientzia hartu behar dugu gure herriak bizi duen egoera politikoaz, munduko potentzia nagusiak gure herriaren gainean ezarrita duen mehatxuaz. Zenbat eta gehiago formatu, modu egokiagoan egin ahal izango diogu aurre edozein egoerari.
‎gure herriak bizi duen zapalkuntza,
2016
‎Herri bat ezagutzeko ez dago herria bizi duen herritar batekin herriaz hitz egitea bezalakorik. Luis Galarraga (Bidania Goiatz, 1956) da horren adibidea.
‎Gertatutakoaren karietara, Ospa! mugimenduak herrian bizi duten" egoera errepresiboa" izan du gogoan; halaber, " ostatuetako ohiko borroka" izan zela esan dute lekukoek.
‎Ildo berean, testuinguruan paratu nahi izan du mira Ospa! mugimenduak, hala, herrian bizi duten" errepresio egoera" ekarri du gogora," eguneroko polizia indarkeria" pairatzen baitute," mehatxu, eraso eta kontrolen bidez".
2017
‎Bigarren artikuluan Kike Amonarrizek eta Iker Martinez de Lagosek" Bidegurutzetik ateratzeko palankak" artikulua eskaini dute. Izenburuak dioen modura, azken aspaldi honetan hainbatetan aipatzen ari den" euskararen normalizazio prozesuko ziklo aldaketa" ren aurrean herriz herri bizi dituen euskaltzaleen mugimenduak landu ditzakeen funtzioak aztertu dituzte. Orain artean erabili izan diren diskurtsoetatik abiatuz, egokitzapen serioak egiteko garaia dela aldarrikatzen dute, ideia integratzaileak, sektore berrietara helduko direnak, eta dinamiketan motibagarriagoak izango direnak.
‎Goi mailako jende horiek beste mundu batetan bizi dira, herriak bizi duen egoeratik osoki moztuak, berak ere batere ohartu gabe. Horren seinale bat:
‎Egoera hau beti izan bada bidegabea, egun gure herrian bizi dugun errealitate soziopolitiko honetan berau mantentzea erabat zentzugabea eta onartezina bihurtzen da.
2018
‎Gazako lerroan, Nakba egunaren atarian 50 palestinarretik gora erail zituen Israelgo armadak. Horrelakoekin esponentzialki are krudelagoa bihurtu da palestinar herriak bizi duen nazio jazarpena. Kolonoen eta gobernuaren indarkeria erregularraz gain, latza da ere klase zapalkuntza.
‎" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. Zazpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta gure herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Hamargarre... " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
‎" Euskal Herrian ohikoenetakoa den mahai jokoa izanik eta mus txapelketa ezberdinak antolatzen direla ikusirik, Euskal Herri osoko muslariak bildu eta antolatzeko helburuari ekin genion. Bide honetan sortu genuen Euskal Herriko Mus Federazioa. Zazpi herrialdetako muszale eta muslariez osatzen da eta gure herriak bizi duen zatiketa administratiboaz gaindik, nazio bakar gisa antolatu eta garatzen dugu gure jarduna eta aldi berean nazio kontzientzia indartu. Musean jokatzeko dauden modu eta ohitura ezberdinei lekua eskaintzen diegu herrietako kanporaketetan eta ondoren guztientzako joko arau eta irizpideak bateratu eta bat eginik antolatzen dugu Euskal Herri osoko txapelketa", adierazi dute.Hamargarre... " Euskal Herriko Mus Federaziotik, Euskal Herri luze zabalera parte hartzeko deia luzatzen dugu.
2019
‎Oporrak Bakean programa aurkeztu dute aurten ere, errefuxiatuen kanpalekuetan bizi diren umeei basamortutik ateratzeko aukera emateko. Saharako herriak bizi duen eskubide urraketen berri emateko modua ere bada
‎Bestalde, hizkuntza sentiberatasun eskasa antzematen da elebakarren artean, zeinentzat, oro har, hizkuntzak ez du osasun arretan inolako garrantzirik. Bide batez, esan daiteke euskal herriak bizi duen egoerarekin parekotasunak daudela, non osakidetzaren euskara planek legeari jarraitzen dioten, osasun jardueraren paradigma eta irizpideekin lerrokatu gabe, eta administrazioa zatikatuta dagoen. azken batean, osakidetzako euskara planak ez dira baliagarriak Nafarroako erabiltzaileentzat, edota klinika pribatuetan. pernandoren egia bezain argia: euskararen erabilera normalizatzeko planak ez dira aplikagarriak euskararen lurralde osoan, eta ez dira heltzen euskaldun guztiengana. kanadara itzuliz, horren guztiaren ondorioz, arreta soziosanitarioa ez dago pazientearen hizkuntzan (frantsesez batik bat) bermaturik, eta hori horrela, profesionalen eta erabiltzaileen arteko hizkuntza mugak ohikoak dira.
‎Ikasle horiek eskola publikora bideratu izan balira, eskola publikoko egoera 14 eta 17 punturen artean orekatuko litzateke Haur Hezkuntzan. ...a bere horretan mantenduz eta epe ertain luzera desoreka areagotuz.Erabaki hauek, hasieran deskribaturiko desoreka betikotu eta areagotzearekin batera, herriko elkarbizitza, aniztasun orekatua, inklusioa eta euskalduntzea are zailagoa bihurtzen dute.Gure herriko eta eskola publikoaren oraina eta etorkizunarekin konprometituak gauden heinean, Hezkuntza Sailari eskatzen diogu gure eskoletan eta gure herrian bizi dugun desoreka nabari hau bideratzeko. Bide berean, Ordiziako agintari, eragile eta herritarrei ere eskatu nahi diegu beraien esku dagoen guztia egin dezatela guztion aberastasuna den gure herriko aniztasuna modu egokian kudeatu, guztiok aberastu eta elkarbizitza eta inklusio hobea izan dezagun.
‎Programa horrek helburu bikoitza dauka: batetik, Saharako umeek basamortu gordina utzi eta, beste edozein umeren antzera, oporrez gozatzea; eta bestetik, Saharako herriak bizi duen gatazkaren berri ematea.
‎Urte haietan Berako herriak bizi zuen kinkaren berri jakiteko argibide gehiago ere ematen dizkigu testuak; adibidez, sinatzaileek diru kutxaren aipamena egiten dutenean. Herriak kontratatzen zuenez sendagilea, udalak ordaindu behar zionez gero, kontatzen dute larri dagoela Bera, garai tristea pairatzen ari dela, eta inbidiaz begiratzen dietela tamaina bertsuko Nafarroako bertze herri batzuei (Gares Cares idazten dute, Tafalla eta Peralta aipatzen dituzte), haiek hagitzez hobeki daudelakoan ondasunetan.
2020
‎Esanguratsua da antxotarrek manifestazioen pankartarako aukeratu zuten leloa: herrian bizi duten" utzikeria" salatu zuten, ez segurtasun falta soilik; antxotarren haserrea segurtasunera mugatzea aferaren sakoneko arrazoiei muzin egitea litzatekeela diote.
‎Libanoko herriak bizi duen egoera korapilatsua ezagutzeko, Zergen Intifada deitu zutenaren garaia izango dugu abiapuntu.
‎Adrien Gachiteguy apezak lan handia egin zuen eskolatzearen inportantziaz ohartarazteko eta euskal herriek bizi zuten" odolusteaz" ohartarazteko. 1955ean argitaratutako Les basques dans l´Ouest Americain (Euskaldunak Mendebalde Amerikarrean) liburuan datu bilketa handia egin zuen.
‎Ez zitenan urkatu, andre hura. Etxe leihodun bat din eta herrietan bizi dun.
2021
‎Eta, hara non, gure" harridurarako" aurtengo aurrekontuetan ere, ez da aurreikusten ez berdintasun teknikaririk, ez diru partidarik, ez eta urrats feministak egiteko borondaterik ere. Jakin badakigu, pandemia honek herrian bizi ditugun egoerak larriagotu egin dituela alor honetan ere, eta inoiz baino beharrezkoagoa dela egiazko berdintasun plan bat, berdintasun teknikari bat eta herritarrok merezi ditugun gizarte zerbitzu duinak izatea.
‎Junkal Bauza, Tadamun elkarteko Irungo kideak oroitarazi digunez," joan den azaroan ere 300 bat lagun bildu ziren Zabaltza plazan bertan, Marokoko armadak eraso militarrari berrekin zionean". Eta 45 urte baino gehiagoren ondotik, saharaui herriak bizi duen erbestealdia, errepresioa eta okupazioa gaitzesteko' Saharar Herriaren Askatasunaren Aldeko MARTXA' ri ekin diote Irundik. Gasteizen bururatuko da ekainaren 6an, eta bidean, kaleko ekimen bat aurreikusten dute maiatzaren 30ean Donostian.Irungo ekitaldian Tadamuneko kideekin ez ezik, saharar herria sustengatzera hurbildu diren EH Bildu eta Elgarrekin Podemos eko ordezkariekin hitz egin dugu.
‎* Urrats negatiboa da euskal herriak bizi duen errealitate politikoan, eta atzeraka pausu bat denok, gogoz, aurkitu nahi ditugun konponbideetan+.
‎Antena, Expanstnn, ElMundo, eta Onda Cero espainiar faxismoaren mesedetan lan egiten duten sasi komunikabideak dira. Euskal Herriak bizi duen errepresio egoera bultzatu eta gure herriak bizi dituen erasoak zilegitzeko tresnak diren heinean, gure ekintzaren helburu izan ziren eta aurrerantzean izango dira ere.
2022
‎Epaiketaren kontrako bilerak, manifestazioak... «Horiek izan ziren, niretzat, gure herriak bizi duen gatazkaren barruan, lehenengo korrikaldiak». Kontzientzia politikoaren eta borrokaren erabateko ernatzea orduan, eta euskaren inguruan harilkatua orduan ere.
‎Halaber, Frantziaren gelditasuna salatu dute etxebizitzaren krisiari dagokionez: «Gure herriak bizi duen higiezinen espekulazio azkarraren kontra Frantziako Estatuak deus egiten ez duen honetan, afera honetan hartutako zentzugabeko neurriak salatzen ditugu. Etxebizitzaren problematika da zinezko oinarrizko arazoa.
‎Usurbil herri bizia dugula sarritan aipatu ohi da. Sorkuntzarako dagoen trebezia dugu horren adierazle argienetarikoa.
‎Genero identitatea ez genuen zapalkuntza ardatz bakartzat, eta EHBFren sorreratik sexu/ genero, klase eta nazio zapalkuntzek eragindako errealitateak azaleratu ditugu: matxismoa, esplotazioa eta prekarietatea; gure herriak bizi duen ukazioa; gure kulturak, ondare naturalak edota hizkuntzak pairatzen dituzten erasoak… Azpiratze mekanismo horiek gure lurraldeak, gorputzak eta bizitzak zeharkatzen dituzte, gure nortasuna eraikitzeraino.
‎Gure herrian bizi dugun zapalkuntza ikuspegi dekolonialarekin uztartzea garrantzitsua zaigun arren, ezin ditugu kolonialitateak gure herrian utzi dituen ajeak eta pribilegio egoerak ahaztu. Zaintza lanen aferan gako horiek nola azaleratzen diren ikusteak ezinegon ugari eragin izan dizkigu:
‎Internazionalismoa izan da, herri zapalkuntzari lotuta, landu dugun lerro garrantzitsuetako bat. Gure herriak bizi duen ukazioa menderakuntza kate global baten barruan irakurri dugu. Internazionalismoak herrien menderakuntzaren izaera global hori izan du ardatz, eta herrien arteko elkartasuna sustatu du.
2023
‎Tranpazko mun dua da, emakume ahula garaile izaten zen gehienetan, fraideak harroputz eta lizunkeriatan ibiltzen ziren pertsonaiak, engainatzaile engainatuaren tokian jartzen zen. Parodiak, satirak, karikaturak, handikien salaketak, pertsonaien bi tartez, herriak bizi zituen egoerak plazaratzen ziren, salatzen ziren.
‎Bertso saioaren hasieran, ekitaldia antolatu zuen Hurria Sahara elkarteko Maitane Lopez de Munain kideak Saharako herriak bizi duen duen bidegabekeria historikoa gogorarazi zuen, eta horretarako, Sultana Khaya aktibistaren azken urtetako ibilbidea kontatu zuen; etengabeko jazarpena jasaten ari da Marokoko gobernuaren aldetik.
‎Aurten, adibidez, Palestinako herriak bizi duen sarraskiaren aurrean gure elkartasuna adieraztea ezinbestekoa iruditzen zitzaigun eta, horregatik, aurtengo argazki solidarioa Palestinaren alde egingo dugu arratsaldeko 18:00etan. Horretaz gain, datozen asteetan Euskal Herrian dauden hitzordu mobilizatzaileei gure babes eta sustengua adieraziko diegu Indabadaren egunean, hala nola azaroaren 4an euskararen kontrako oldarraldiaren aurrean Kontseiluak deitutako herri erantzuna edota azaroaren 30ean Euskal Herrian deituta dagoen Greba Feminista Orokorra.
‎Hala ere, aldi berean, herriari aurrera egiteko esperantza emateko mahai ingurua baliagarria izan zitekeela ere pentsatzen genuen. Egoera konplikatua izanda, errespetuz eta zintzotasunez, uste dugu mahai inguruak aukera eman zezakeela hautagaiok herriak bizi duen egoera konplexuari aurre egiteko gai garela adierazteko. Horregatik, guztiz errespetatzen dugu eta bat egiten dugu mahai ingurua egiteko momenturik onena ez denaren erabakiarekin".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia