Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2006
‎herritarren eta politikarien lana. Hasteko, herriak bere burua defendatu behar du eta politikariek bizilagunen eskaerei erantzun behar diete. Hori da politikarien ardura.
‎Mintzoa, beherekoa, eztia, azkarra, jazz kantatzeko ona litekeena. Joan den astean, Frantziako astekari batean zioen, bere herrian bere burua arrotz sendi izanagatik ez duela kanpora joan nahi bizitzera, Bushen «gobernu toxikoa»ri barnetik kontra egin behar zaiolako. Betidanik bazterrean egotea hautatu izan dutela artistek, erdia kritikatuz, erdia mugiarazten saiatuz.
‎erabakiaren artean, Espainia horretako espainola ez duzula inola izan nahi, eta abstentzioaren artean, zure jarrera funtsean politikoa baino gehiago beste zerbait delako: ekologia sozial minimo bat gutxiengoen begirune sakratua errebindikatzen duena, protesta etiko bat inperialismo politiko eta genozidio kultural espainolaren aurka, exijentzia politiko bat edozein herri bere buruaren jabe izateko eskubidearentzat, etab. Azken batean zure zalantzak espainol zaren ala ez, hortik sortzen dira. Ezin duzu baietz esan, eta ezetz nahiago zenuke ez esan.
2007
‎–Prentsa librea herriaren gogoaren [Volksgeist] begi edonon zabaldua da, herri batek bere buruan duen usteona gorputz hartua, lokarri bat hizketaria, horrek baitu gizabanakoa Estatuarekin eta munduarekin lotzen, kultura inkorporatua, zeinek ere dituen gatazka materialak gatazka izpiritualetan itxuraldatzen eta haien ekaiezko eitea idealizatzen(?). Da ispilu bat izpirituala, non ere duen herriak bere burua ikusten, eta jakinduriaren aurreneko baldintza da norbere buruaren begiratzea. Da Estatuaren izpiritua, edozein egilorretan bana daitekeena, merkeagoa gas materiala baino.
‎Jendea harritu egiten duk, gure herrian bere buruaz beste eginda auto istripuz baino gazte gehiago hiltzen delako. Nik gero eta argiago zeukaat elur lainoengatik dela.
‎Prentsa librea herriaren izpirituaren [Volksgeist] begi edonon zabalia da, herri baten bere buruan usteona gorputz hartua, lokarri bat hizketaria, horrek baitu gizabanakoa Estatua rekin eta munduarekin lotzen, kultura inkorporatua, zeinek ere dituen gatazka materialak gatazka izpiritualetan itxuraldatzen eta haien ekaiezko eitea idealizatzen(?). Da ispilu bat izpirituala, non ere duen herriak bere burua ikusten, eta jakinduriaren aurreneko baldintza da norbere buruaren begiratzea. Da Estatuaren izpiritua, edozein egilorretan bana daitekeena, merkeagoa gas materiala baino.
2008
‎Osagarritasunaren auzi hori, ordea, ez da norbanakoen arteko kontu hutsa, herri nazioen arteko botere kontua baizik. Osgarriak izango badira, izan ere, Axularren herriak bere buruaren jabe izan luke, Cervantesen hizkuntzatik eta kulturatik nahi duena nahi duen moduan beregana dezan. Kulturen arteko harremanak ez dira gizabanakoaren esparruan mugatzen, herrian arteko hartu emanen nolakotasunean baizik.
‎Kongresuan, landa garapenaz eta tokian tokiko arazoez eztabaidatu da, baina tamazight herriak bere buruaren kontzientzia hartzeko lehen urratsa, edo urrats garrantzitsuenetakoa, kultura eta hizkuntza ikertu eta zabaltzea izango da, ezta?
‎Txorionak Hala Bedi, Txorionak Gasteizko gaztetxea. 20 urte hegan egiten, amesten eta Arabako herriari bere burua ikusteko talaia bereziak sortzen. Salaketa egiteko bozgorailuak, berri onak ospatzeko eremuak, etorkizunari aurre egiteko ezinbesteko esparruak.
2009
‎Eta kantagintzak, lehen esan dugun bezala, garrantzizko papera jokatzen du horretan guztian, gutasunaren kontzepzioak imaginario kolektibo baten barruan zehaztu artean nola aldatu diren ikusten uzten duelako. Sinboloez eraikitako imaginario horretan, herri baten pasarte historikoak gordetzen eta transmititzen dituzten arketipo mitikoak aurki daitezke, besteak beste, zeinak, azkenean, herriak bere burua gogoratzen, irudikatzen eta ezagutzen duen erreferente ukigaiak bihurtzen baitira.
2011
‎Beste alde batetik, hizkuntza baten eta hizkuntza horri atxikiriko kulturaren artean dagoen muin muineko zilbor hestea eten egiten da hizkuntza galtzean. Hizkuntza hiltzean, izan ere, hizkuntza horren baitako hiztun herria bere burua zehazki nola definitu ez dakien gizataldea bihurtzen da. Identitate arazoak aztoratuta bizi da.
2012
‎Sofia Parnok olerkariarekin harremana izan zuen; Boris Pasternak idazlearekin (Nobel Saria izan zuena), Rainer Maria Rilke, eta Anna Teskova idazleekin gutun trukaketa egin zuen; Maiakovski poetari miresmena erakusteagatik kritika zorrotzak jasan zituen, eta kolaborazio batzuk bertan behera utzi zizkioten. Yalabuga herrian bere buruarekin amaitu zuen, nahiz eta horren gainean zalantza batzuk, izan, badiren, eta suizidatzera behartua izan zela esaten duten. Cesare Pavese() italiarra ere suizidatu zen.
‎Garbi diote alderdi leninista ez dela mundua aldatzeko behar dugun tresna egokia: adio, beraz, herriaren gainetik bere burua ematen duen gutxiengo hierarkizatu eta dogmatikoari, adio leku sekretuetan ontzen den estrategia orokorrari. Horrelako alderdirik ez dugu nahi eta, bereziki, ez dute balio.
2015
‎Rousseaurenean, ordea, askatasuna ez da grinen mendean jardutea, baizik herriak bere buruari eman dion legeari obeditzea.
2016
‎Bideragarritasun printzipioaren xedea da herriak bere buruari eman nahi dion demokrazia eredua lantzea eta horren inguruan behar diren adostasunak lortzea. Elkarrekin nola bizi irudikatu behar da printzipio hori behar bezala borobiltzeko.
2017
‎2015eko maiatzaren 20an konkistatu zuen Estatu Islamikoak Palmira. Lehen urtemuga ospatzear zegoela, kalifa herriak bere buruari egindako oparia bihurtu zen Siriako Basamortuko perla. Baina, Palmira gutxi ez, eta jihadistak Qariaten hiri erdi musulman erdi kristauraino ere heldu ziren, eta bere estatuaren muga Damaskotik 100 kilometrora jarri zuten.
‎Bi ideia nagusi horien pean berpentsatu behar dugu subiranotasuna: herriak bere burua erabaki propioen arabera gobernatzeko daukan gaitasun instituzional eta politikoa da subiranotsuna. Bestalde, ez dago herri subirautzarik ez badago komunitate politikorik, eta komunitate politiko guztien oinarrian daude komunitate nazionalak, kulturalak, erlijiosoak edo linguistikoak.
‎Gobernu demokratikoaren eta herri burujabetzaren helburua beti izan da herriak bere burua egoki iritzi moduan erreproduzitu ahal izatea. Herri horri nazio, demos, gizarte, komuna edo komunitate deituta ere, hori ez da aldatuko.
‎Horregatik berpentsatu behar dugu subiranotasuna, eta ezin dugu estatuaren boterea teoria legal huts gisa hartu; aitzitik, subiranotasuna planteatu behar dugu gaitasun politiko moduan, hau da, herritarren erabaki politikoak modu autoritatibo, lotesle eta zilegi batean aurrera eramateko gaitasun politiko gisa. Beraz, herriak bere burua gobernatu ahal izango badu, soberaniaren eta eskubideen teoria klasikoa ez da aski. Gaitasun politikoa gizartean barrena hedatu behar da, hartara berdintasuna modu materialean eta sozialean gorpuztu dadin.
2018
‎Zerbait argi daukat hamaika zalantzen artean: gizartearen norabidean aldaketa sakonak gertatu behar dira euskal hiztun herriak bere burua aurrera aterako badu, orain arteko norabidea aldatu gabe, lehengo bidetik gabiltzalarik, hodeiertzean dakusagun tokira helduko baikara, Hadesen erresumara.
‎erabakiaren artean, Espainia horretako espainola ez duzula inola izan nahi, eta abstentzioaren artean, zure jarrera funtsean politikoa baino gehiago beste zerbait delako: ekologia sozial minimo bat gutxiengoen begirune sakratua erreibindikatzen duena, protesta etiko bat inperialismo politiko eta genozidio kultural espainolaren aurka, exijentzia politiko bat edozein herri bere buruaren jabe izateko eskubidearentzat, etab. Azken batean zure zalantzak espainol zaren ala ez, hortik sortzen dira. Ezin duzu baietz esan, eta ezetz nahiago zenuke ez esan.
2021
‎Bere menpekotasuna kontatzeari uko egiten dion herriak bere burua ulertzeko klabea den osagarri nagusia galtzen du. Hartara, bere klase politikoa buru-hausterik gabe kokatzen da Espainiako eta Frantziako erakunde politikoetan, eta belaunaldi berriei ahantzarazten die etorkizuna geuk antolatu beharraren garrantzia, beste pertzepzio auto suntsitzaile bat hedatuz gizartean:
‎Gure jatorria, gainera, euskaratik dator zati batean baina, bestetik, badator baita ere erakundeetatik. Hizkuntzaren zentralitatea herriak bere buruari aitortu dion zerbait da; herri honek antzinatik euskaraz egiten duela ikusi zuen eta, hargatik, euskaraz egiten zuen herria zela aitortu zion bere buruari. Euskara zen konstatazioa.
2023
‎Urtarrilaren 11n, ohar hau egin zuen Iruneko deiaren haritik: “Irekitzen ez den herria bere burua kondenatzen duen herria da”. pic.twitter.com/MF4fDpWt6u
‎Departamenduko kontseiluak ere auzapezen eskaerarekin bat egin zuen abenduan, baina urtarrilean Lasserrek adierazpen kritikoagoa izan zuela salatu du Bizik: “Irekitzen ez den herria bere burua kondenatzen duen herria da”, adierazi zuen.
‎Mezu horrekin ados. Alabaina, guztiz harritzen nau ez dutela ezer esaten Errusiaren inbasioari buruz, ezta Ukrainako herriak bere burua defendatzeko eskubideaz ere. Zer nolako antiinperialismoa da hori?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia