2000
|
|
Pertsona bakoitzak ezagupenaren bidez lortutako jakintza meta du bere kultura.Herri bati dagokionez, gizarte mailan ere,
|
herri
baten kultura nolabait aipa daitekeherri horren herritarrek batera duten kultura komuna adierazteko.
|
|
Herria eta herritasuna mantentzen dituztenelementu sozio kulturalak konstrukzio sozialak direla. Korronte hauek arbitrariotasundeitzen duten teoriak dioenez,
|
herri
baten kultura, herri honek garrantzitsutzataukeratzen dituen elementuen sinbolizazio interpretatzailean datza. Aukeraketa, arbitrarioa da, inolako esentziek determinatzen ez dutena; arlo kontzeptuala eta praxisoziala inplikatzen ditu, pentsamenduaren eta ahalgarrien teilakapena delako.
|
2001
|
|
Nolanahi ere den, eta zehaztapenak zehaztapen: itzala tradizioa da Chamisso rentzat;
|
herri
baten kultura eta sena. Horiek galtzea, aberririk gabe gelditzea daChamisso rentzat, eta horretaz bazekien zerbait frantses jaio, aleman bizi etainondar sentitzen zen Chamisso k:
|
|
noraino menturatuko garen, zer ez zaigun komeni, noiz aldatu behar dugun norabidea, nor hartuko dugun bidaide... Horrelako uneen, aukeren eta erabakien kontakizuna da, batez ere eta bereziki, herri baten historia, horrelako uneek, aukerek eta erabakiek utzitako ondarea da
|
herri
baten kultura.
|
2007
|
|
Pertsona bakoitzak ezagutzaren bidez lortutako jakintza meta du bere kultura.Herri bati dagokionez, gizarte mailan ere,
|
herri
baten kultura nolabait aipa daitekeherri horren herritarrek batera duten kultura komuna adierazteko.
|
|
Lan honen helburua
|
herri
baten kultura sistematikoki gorpuztea da. Hortaz, garrantzi handikoa dugu arlo eta atal guztiak ikuspegi diakronikoz jantzitaaztertzea eta azaltzea.
|
2009
|
|
Janzkera
|
herri
baten kultura eta nortasunaren ezaugarri nagusietakoa da. Horrek sortzen du gure kanpoko itxura eta ezagutzen ez gaituztenak irudi hori hartuko dute lehenengo.
|
2011
|
|
Jazkerea
|
herri
baten kultura eta nortasunaren ezaugarri agirienetarikoa da. Horrek taiutzen dau kanpoko itxurea, eta ezagutzen ez gaituenek irudi hori hartzen dabe lehenengo.
|
2012
|
|
Lehenik eta behin,
|
herri
baten kultura eta literatura definitzean, Sarrionandiaren ideiak bat datoz ikasketa kulturaletako adituek esandakoekin: kultura ez da, tradizionalki definitu izan den bezala, inguru homogeneo bateko gizakien jokabide multzo mugatua, etengabeko aldaketan dagoen prozesu ireki eta aldakor bat baizik.
|
2013
|
|
Igor Muñoz Amurrio (Araba) «Eskolan hasi nintzen euskara ikasten, gero utzi nuen, eta berriro hasi naiz aurten, gure kultura delako, eta kultura zaindu behar dugulako.
|
Herri
baten kultura zaintzen ez baduzu, herria hiltzen da».
|
2014
|
|
Finean telebista
|
herri
bateko kultura, hizkuntza edo komunikazioa bultzatzeko tresna baliagarria da. Horregatik, euskarazkoa zalantzarik gabe behar da.
|
2015
|
|
ez badago tartean. Hori dela eta, estatuek euren lurralde barruko
|
herri
baten kultura bultzatu izan dute, baterakortasuna areagotzeko. Kultura horri ofizialtasun eta euskarri guztiak eskaintzen zaizkio, eta besteak bigarren maila baten geratzen dira.
|
2019
|
|
Orozkon girotutako elezaharra da Joxe Miel Barandiaranek eta Resurreccion Maria Azkuek jasota Euskal Herriko Leiendak liburuan irakur daitekeena.
|
Herri
baten kultura eta iruditeria kolektiboa elikatu dute mendeetan halako kontakizunek. Fantasiaren munduan murgiltzea beste asmorik ez dute izan batzuek; irakaspenen bat txertatzea eta analisi kritikoa egitea, beste askok.
|
2023
|
|
> Zergatik? > Kultura ez zaigu interesatzen>
|
herri
baten kultura benetan maite duenak beste herri guztien kulturak ere maite ditu> zer da kultura? > zer eta zein da herri baten kultura?
|
|
> Kultura ez zaigu interesatzen> herri baten kultura benetan maite duenak beste herri guztien kulturak ere maite ditu> zer da kultura? > zer eta zein da
|
herri
baten kultura? > sustraietara jo!
|