2006
|
|
Eta gaineratu behar da, XX. mendeko 30eko urteetan, arrazismoaren puri purienean nola Europan hala Espainian, bera, arrazaren kontzeptua erabiltzen jarraitu badu ere, beti ahalegindu izan dela horri esanahi linguistiko huts hutsa ematen(" la raza espiritual encarnada en el lenguaje") 373, eta arrazismoaren aurka (alemana, edo Arrazaren Eguna eta) zindo paratu dela. ...dio puro o de negro puro que no ha pensado ni sentido sino en español" 376 Benito Juárez indio zapoteka purua, José Rizal txinar tagaloa, espainolez pentsatu, sentitu, amestu duten" espainol" garbi garbiak dira377 Arrazismoaren aurkako jardunotan aurkitzen dira Unamuno-ren testurik ederrenetakoak –geografia, arraza eta enparauak oro bazterturik– hizkuntzaren gorazarrez,
|
herri
baten izpiritu eta arima bezala, edo pentsaera baten sustrai bezala. " Un idioma de habla es una raíz, más que depósito, de tradiciones, y lleva en sí una visión y una audición del universo mundo, una concepción de la vida y del destino humano, un arte, una filosofía y hasta una religión.
|
2007
|
|
Beraz, izpiritu objektiboa norbanakoek egina da eta norbanakoen egile. Historiari gagozkiola, izpiritu objektiboa
|
herri
baten izpiritu historikoa da (ez naturala, berdin posibilitateak?, baizik honen gauzapen erreal konkretua, mila zirkunstantziak baldintzatua) edo aro baten izpiritua; eta gizadiaren mailan, izpiritu unibertsala. Beraz, herriaren izpirituak bi momentu dauka:
|
|
bere baitan osoa eta betegina, eta atal ezberdin guztien batasun organikoa da: , katedral bat da, bere ganga, galeria, zutabe ilara, nabe eta era askotako sailekin, denak osotasun bat, xede bat beretik jalgiak? 498
|
Herri
baten izpiritua artean, mitologian, etab., kultur sail ezberdinetan ageri da, beti ezberdin eta beti berdin. Sail horietako bat, helduena, izpirituaren ispilu agertzaileena, filosofia da Hegel-entzat.
|
|
garaiaren aurkako eta etorkizuneko garai baten aldekoak izateagatik ezgaraikoak900 Funtsezko kritika da kultura alemanik ez dagoela901; Alemanian dagoena erudizio erraldoi bat da, akademizismoa,, kulturako filisteo? pedantea902 Egiazko kultura
|
herri
baten izpirituaren kreazioa da eta, herriaren nortasunaren espresio gisa, kultura estilo bat da, herri horren obra eta egintza guztietan ageri dena. Kultura eskasak estilo eskasa erakutsiko du, baina estiloa903; estilo bat alemana, ordea, ez dago.
|
|
624 GROETHUYSEN, B., loc. cit., 115
|
Herri
baten izpiritua doi doi zer den(, ce que c, est que l, esprit général), ik. De l, esprit des lois, Paris 1979, bol. I, 461, beste toki batean jada aipatua. Orobat, in, uvres complètes, loc. cit., bol. I, 114:
|
|
|
Herri
baten izpiritu berekitasuna eta hizkuntzaren eiteketa hain urtuak daude bata bestean, ezen bietako bata emanda egonez gero, besteak osorik handik deduzitua izan ahal bailuke. Izan ere intelektualitateak eta hizkuntzak, bata bestearen gogobetekariak bakarrik sortzen dituzte formak.
|
2015
|
|
25 Izan ere, aurrerago ikusiko dugu nola testu berean beste literatur forma batzuk ere aintzakotzen diren. denik bakarrik
|
herri
baten izpirituaren adierazgarri. Hortik abiatuta lehen ondorioa argia da:
|