2000
|
|
JAIO barik dagoen Anboto telebistan eskualdeko informazioa landu gura dugu,
|
herri
bakoitzaren nortasuna eta hurreko albisteak islatzeko asmoa daukagu, euskara hutsean, gure hizkuntzari esparru berriak eta modernoak irabaztea komeni zaiolako, biziko bada. ETBren osagarri izan gura dugu, nazio mailako telebistak eta eskualdekoek bat eginez, euskarazko audiobisualen sare indartsu eta bizia osa genezakeelako.
|
2001
|
|
Badihardugu Elkarteak Deba bailaran berezko diren hitzak eta esapideak erabiltzea nahi du, igelari" ugarixoa" esatea, edota elkartearen izenak dioen legez, euskara batuan" ari izan" erabiltzen den lekuan badihardut edota badihardugu erabiltzea. Euskalkia baita,
|
herri
bakoitzaren nortasunaren islada eta aldi berean euskaldunok desberdintzen eta batzen gaituena
|
2003
|
|
Bertsozale Elkartearen datuen arabera, 35 bertso eskola daude, baina gehiago ere izango dira erregistratu gabe daudenak.
|
Herri
bakoitzean nortasun propioa du bertsolaritzak, bertso eskolek eta pertsona klabeek bakoitzak bere herrian egiten duten lanari esker. Xenpelar Dokumentazio Zentruko Haitzondo datu basearen arabera, 600dik gora dira Gipuzkoako eragileak (bertsolari, irakasle, gai jartzaile, epaile, antolatzaileak...).
|
2007
|
|
Bidaiatzea osasungarria da, deritzo Montesquieu-k, ez nazionalismoa gainditzeko, topikoak nahi duen bezala, baizik eta burua norbere sorterriko aurreiritzietatik askatzeko, bakoitza, des prejugés de son pays?, horietan izan baikara eskolatuak eta ohituak (honek ere Descartes errepikatzen du, baina dena zalantzan jarri beharrari begira), eta bestelako jendeak eta ohiturak ezagutuz gure izpiritua zabaltzeko. Herriz herri dabilenak, bestelako ohitura, lege, bizikerak oharrikasiz, azkenean
|
herri
bakoitza nortasun bat, izpiritu edo jeinu bereki bat dela, deskubritzen du. –Un Anglois, un François, un Italien:
|
|
Aurreko aroko Volksgeista?, filosofikoa?? arbuiatu egiten da, baina aurreko aroaren historia tratatzeko modu guztia delako arbuiatzen dena (ez da guztiz baztertzen, haatik,
|
herri
bakoitzaren nortasun eta karakterearen kontzeptua?, herri erromatarraren izpiritua?, Niebuhr?, historialariak bere interpretazioan guztiz aintzat hartzekoa bezala).
|
2008
|
|
Horrenbestez, goiko inperatibo moral eta politiko hori gaur eta hemen gauzatzeko modu bakarra, herri euskaldunaren alde borrokatzea da, ez identitate espainolak eta frantsesak aldarrikatutako Euskal Herri pluralaren alde jardutea. Estrategia hori nazionalismo irenslearen ezpaleko paradigma dugu, aniztasunaren eta pluraltasunaren iturria
|
herri
bakoitzaren nortasun bereizgarrietan hauteman beharrean, mendeko herriei eta herritarrei gainjarritako harlauza. Ez da harritzekoa ere, egia esan, aniztasunaren lelo hauek gisa horretan interpretatzea ideologia totalitario horrek, izan duen historia ankerra bera baita diogunaren lekukorik gardenena.
|
2010
|
|
Txilikuren hitzetan, kultura guztietan daude mitoak, eta
|
herri
bakoitzaren nortasuna markatzen dute. Euskal Herriko kondairak euskal kulturaren parte direla azaldu, eta horiek haurrei gerturatzearen alde egin du idazleak.
|
2018
|
|
Nire ustez, jendea hainbat ohitura berreskuratzen ari da, seguruenera identitatea mantentzeko, mundu globalizatu baten kontrapuntu bezala. Kanpotik datozen usadioak xurgatzeko joera dago ere, baina, aldi berean,
|
herri
bakoitzaren nortasuna mantentzeko modua da, haizeak eramaten duen luma ez bihurtzeko. Bestalde, arbasoak gogoan izateko modua da ere.
|