2000
|
|
Sasoian dabil
|
herri
antzerkia. Udan egitekoak diren lau lan nabarmendu ditugu:
|
|
Izan ere, talde artistiko irekia dugu La Nave, bere lanetan dramaturgia, performancea, margoa, eskultura eta musika nahasten dituena. Ikuskizun handiak taularatu arren, gizarte gaiak lantzen dituzte,
|
herri
antzerkiaren gazi gozoen iturritik edanez, ihauterietatik, batik bat. Zuzendaria Elena Bezanilla dugu, Sevillan aspaldi bizi den bilbotarra, triki punk doinuaren aitzindaria, gaztetxez gaztetxe ibili zena.
|
2001
|
|
mezu politikoa igortzen du, baina ez da manifestu aspergarri bat. Diaz de Radaren hitzetan,« testu hau
|
herri
antzerkitik oso gertu dago; sinpatikoa da, transzendentala izan gabe. Fo gizon erradikala da, konprometitua, eskubideen alde borrokatzen duena eta gainera dibertigarria».
|
2002
|
|
Euskaraz itzulitako testu klasikoak ere agindu berri ditu. Zertarako hainbat testu ez bada Euskal
|
Herriko
antzerki eskola ofizialik ezta sormenerako gunerik. Tauletara heltzen ez badira paper bustia izango direlakoan nago.
|
2003
|
|
Nekazal girotan sortu eta garatutako ahozko umorearen isla dira gehienetan pasarte idatzi horiek: pasadizoak, ipuinak, bertsoak, abestiak,
|
herri
antzerkiak... Gure herrian bidaiari ibili eta bertako umorearen berri eman dutenak ere badira batzuk.
|
|
Rafel Castellanoren hitzetan, «idatzian gutxi landu da euskal umorea, baina ahozkoan tradizioa badago». Bertsolaritza, abestiak,
|
herri
antzerkiak, inauteriak... ahozko umoreak hainbat esparru izan du gurean.
|
2004
|
|
Urtero bezala, ekitaldi ugarirekin ospatuko da hiri eta
|
herrietan
antzerkiaren eguna. Jende asko hurbilduko da antzoki eta kultur etxeetara.
|
|
Aita marrazkilari ona baitzuen.
|
Herriko
antzerki talderako atrezzoak prestatzera joaten zen, eta Kontxu txikia berekin. Aitaren esku finetik helduta ikasi zuen antzerkirako bidea.
|
2010
|
|
Euskal
|
Herriko
antzerki eskaintza oparoaren barruan keinuetan oinarritutako antzezlanak egitea da Mamacrearen bereizgarri nagusia, oso testu laburrez egindako obrak. " Keinuak gure nortasuna islatzen du; keinua esateko era berezia da, gure marka.
|
2011
|
|
" Auzoetako antzerkia eta nekazarien antzerkia", eta Abetxukoko esperientzia hura aipatzen du:
|
herri
antzerkitzat definitzen du, antzerki sozialtzat, lekuan lekuko bizimoduaren ispilu izan nahi duena, lekuko jendearen baitako kontzientziak astindu. Auzo batetik bestera ibili ginen Gasteizen.
|
2014
|
|
Ipar Euskal
|
Herriko
antzerki bizia
|
|
Horregatik, amateurrak kalitate ezarekin zerikusirik ez duela dio aktoreak. " Hitz horren atzean denetariko taldeak egon daitezke,
|
herri
antzerkia, ikastetxeari loturiko taldeak, zirkuitu ez ofizialetan dabiltzan taldeak, antzerkitik bizi gabe ere profesionaltzat har litezkeen proiektuak, antzezpenetatik bizi diren antzerkigileek sortzen dituzten proiektu txikiagoak... Kalitatez eginiko lanak izan daitezke denak.
|
2018
|
|
2016ko urriaren 9ko
|
herri
antzerkia Lezon,' trabajadoreen" kasua gogoratzeko (arg.: Etxetxo)
|
2020
|
|
Hego Euskal
|
Herriko
antzerkiaren munduari ikuspegi feministatik begiratu dio Artetxek, berriki Lorea Agirrek eta Idurre Eskisabelek euskarari, Eider Rodriguezek euskal emakume idazleei eta Uxue Alberdik emakume bertsolariei egin bezala.
|