2003
|
|
Badakite non jo, eta erakusten ari dira. Helburua gu 70eko hamarkadara itzularaztea baizik ez da, 30 urte
|
hauetako
lorpenak deuseztatuz. Euskara berriz ere traba izatea nahi dute, euskaldunendako eta erdaldunendako.
|
2007
|
|
Austrian bada PKS, Pitagoras Kepler Eskola, bi filosofo zientzialari harmonikoen omenez izen hori daramana. Walter Schaubergerrek sortua, aita Viktorrek abiatutako ikerketak eta
|
hauen
lorpenak jarraipena eta zabalkundea izan zezaten. Viktor() baso ingeniari eta asmatzaile izan zen eta basogintza, nekazaritza, hidrologia, uraren biziberritzea, energia askeak, etab. ikertu zituen.
|
2010
|
|
" Ondorioz, negoziazio hauetan parte hartzen dutenek honako puntuekin euren konpromiso erabateko eta osoa berresteko gomendatzen dugu: a) Arazo politikoak konpontzeko bitarteko demokratiko eta baketsuak soilik erabiltzea; b) Erakunde paramilitarren desarme erabatekoa; c) Desarme hori batzorde independente batek ziurtatu behar duela adostea; d) Alderdien arteko akordio edo
|
hauen
lorpenetan, eragin asmoz, indarra erabiltzeari edo erabiltzearen mehatxuari norberak eta bestek uko egitea; e) Alderdien arteko akordioetan adostutakoa errespetatzera eta desadostasunak egon daitezkeen puntuetako edozein aldatzeko bitarteko demokratiko eta baketsuak erabiltzera konprometitzea, eta, f) Hilketak eta zigor jipoiak amaitu eta horretarako beharrezko neurriak hartzeko eskaria"....
|
2013
|
|
Baina galdera da: nola interpretatu behar dira datu hauek?, horrenbeste energia soziala erabili ondoren, nahiz eta oztopo asko gaindituz ere, esan al dezakegu azkeneko 40 urte
|
hauetako
lorpena horren positiboa izan dela. Nire ustea (eta beste batzuena ere) da euskalduntze bilakaera eskasa izan dela.
|
2015
|
|
Bai On Kixoteren kasuan, bai epokako film askoren kasuan, zera gertatzen den susmoa daukagu: zuzendariaren eta produkzio taldearen ahalegina eleberria kokatzen den garaiko lexikoa, eszenografia, jantziak, zalgurdiak eta enparauak sinesgarritasunez birsortu nahian xahutzen dela, eta film
|
hauen
lorpena esparru formal horietara mugatu ohi dela usu. Esan beharrik ere ez dago, Cervantesek eleberri hori idatzi zuenean, naturaltasun handiz egin zuela berea zen lexiko horren erabilera, bere garaikoak ziren jantzi, ohitura eta zalgurdiena, eta beretzat aski axalekoak zirela xehetasun hauek guztiak.
|
2017
|
|
Hamar urte bete dira PuntuEUS proiektua jaio zenetik. Hamar urte
|
hauetako
lorpenik handiena. EUS domeinuaren onarpena bera izan da, 2013an gertatu zena. 2016a ere garrantzitsua izan da:
|
2018
|
|
Badakigu zer egin dugun eta zer lortu dugun... Jakin genuke urte
|
hauetako
lorpenak, ikasgaiak eta metatutako aberastasuna babesten eta etorkizunerako baliatzen. Hurkoak egindakoa balioetsi genuke, besteek egindako lana sistematikoki ezkutatzeko eta kontuan ez hartzeko joera atzean utzita.
|
2019
|
|
Ez dut galtzen lortuko den itxaropena. Zein izan da hiru hamarkada
|
hauetako
lorpen handiena eta zein da egiteke dagoen erronka. CDNk aho batez lortu du hitzaldian haurren eskubideei dagokienez, gelditzeko etorri baitziren.
|
2021
|
|
Bi parte hartzaile horien hitzetan, curriculumean pisu espezifikoan irabaziz gero, ondoren ikastetxean espazioak zabaltzeko bermea laguntzen duen urratsa izan daiteke. Horrez aparte, konpetentziak baldin badira abiapuntu eta ardatz nagusiak, horien berrikusketa beharrezkotzat jotzen du IE7 k
|
hauen
lorpena modu gradual batean mailakatu ahal izateko. Gainera, euskal hezkuntza sistema artikulatze aldera, lekukoa Euskal Curriculumak hartu lukeela adierazten du.
|
|
Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu
|
hauen
lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: 1Gaitasun literarioa garatzea (GE3); 2Euskal kultura eta euskal literaturaren transmisioa bermatzea (NE1); 3Horri lotuta, euskal literaturaren erreferentziazko autoreak, obrak eta testuinguruak ezagutzea eta lantzea (IIR1); 4Irakurritakoaren ulermenean eta interpretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknologia berriak erabiltzea, esaterako, literatura digitala sortzea (GE2); 9Sentsibilitate estetikoan aurreratzea eta norberaren hizkuntza ondarea aberastea; 10Hizkuntza eta forma literarioen ikasketa (GE3); 11Gazteei esperientzia literario, kultural eta estetikoa biziaraztea; 12Fikziotik errealitatea irakurtzen, ulertzen eta interpretatzen laguntzea; 13Gaitasun kognitiboak, emozionalak eta sozialak garatzen laguntzea (IE6, IE7); 14Sozializazio kulturala bideratzea (GE3); 15Gizabanakoaren askatasuna lortzen laguntzea (IEE1).
|