2007
|
|
Austrian bada PKS, Pitagoras Kepler Eskola, bi filosofo zientzialari harmonikoen omenez izen hori daramana. Walter Schaubergerrek sortua, aita Viktorrek abiatutako ikerketak eta
|
hauen
lorpenak jarraipena eta zabalkundea izan zezaten. Viktor() baso ingeniari eta asmatzaile izan zen eta basogintza, nekazaritza, hidrologia, uraren biziberritzea, energia askeak, etab. ikertu zituen.
|
2010
|
|
" Ondorioz, negoziazio hauetan parte hartzen dutenek honako puntuekin euren konpromiso erabateko eta osoa berresteko gomendatzen dugu: a) Arazo politikoak konpontzeko bitarteko demokratiko eta baketsuak soilik erabiltzea; b) Erakunde paramilitarren desarme erabatekoa; c) Desarme hori batzorde independente batek ziurtatu behar duela adostea; d) Alderdien arteko akordio edo
|
hauen
lorpenetan, eragin asmoz, indarra erabiltzeari edo erabiltzearen mehatxuari norberak eta bestek uko egitea; e) Alderdien arteko akordioetan adostutakoa errespetatzera eta desadostasunak egon daitezkeen puntuetako edozein aldatzeko bitarteko demokratiko eta baketsuak erabiltzera konprometitzea, eta, f) Hilketak eta zigor jipoiak amaitu eta horretarako beharrezko neurriak hartzeko eskaria"....
|
2015
|
|
Bai On Kixoteren kasuan, bai epokako film askoren kasuan, zera gertatzen den susmoa daukagu: zuzendariaren eta produkzio taldearen ahalegina eleberria kokatzen den garaiko lexikoa, eszenografia, jantziak, zalgurdiak eta enparauak sinesgarritasunez birsortu nahian xahutzen dela, eta film
|
hauen
lorpena esparru formal horietara mugatu ohi dela usu. Esan beharrik ere ez dago, Cervantesek eleberri hori idatzi zuenean, naturaltasun handiz egin zuela berea zen lexiko horren erabilera, bere garaikoak ziren jantzi, ohitura eta zalgurdiena, eta beretzat aski axalekoak zirela xehetasun hauek guztiak.
|
2021
|
|
Bi parte hartzaile horien hitzetan, curriculumean pisu espezifikoan irabaziz gero, ondoren ikastetxean espazioak zabaltzeko bermea laguntzen duen urratsa izan daiteke. Horrez aparte, konpetentziak baldin badira abiapuntu eta ardatz nagusiak, horien berrikusketa beharrezkotzat jotzen du IE7 k
|
hauen
lorpena modu gradual batean mailakatu ahal izateko. Gainera, euskal hezkuntza sistema artikulatze aldera, lekukoa Euskal Curriculumak hartu lukeela adierazten du.
|
|
Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu
|
hauen
lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: 1Gaitasun literarioa garatzea (GE3); 2Euskal kultura eta euskal literaturaren transmisioa bermatzea (NE1); 3Horri lotuta, euskal literaturaren erreferentziazko autoreak, obrak eta testuinguruak ezagutzea eta lantzea (IIR1); 4Irakurritakoaren ulermenean eta interpretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknologia berriak erabiltzea, esaterako, literatura digitala sortzea (GE2); 9Sentsibilitate estetikoan aurreratzea eta norberaren hizkuntza ondarea aberastea; 10Hizkuntza eta forma literarioen ikasketa (GE3); 11Gazteei esperientzia literario, kultural eta estetikoa biziaraztea; 12Fikziotik errealitatea irakurtzen, ulertzen eta interpretatzen laguntzea; 13Gaitasun kognitiboak, emozionalak eta sozialak garatzen laguntzea (IE6, IE7); 14Sozializazio kulturala bideratzea (GE3); 15Gizabanakoaren askatasuna lortzen laguntzea (IEE1).
|