2014
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehen eta bigarren ariketetan, aurkezten diren egoerak Piagetek proposatutako zenbait kontzeptu garrantzitsurekin erlazionatu behar dira; ondoren, aztergai den gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera ireki proposatzen dira; azkenik, autoebaluazioa, lehen haurtzaroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Lehen kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, garapenaren psikologiarekin erlazioa duten zenbait galdera proposatzen dira; ondoren, giza prozesua ulertzea eta espezie desberdinen arteko antzekotasunak eta desberdintasunak deskribatzea helburu duen dokumental bat aztertzen da; hirugarren ariketan, giza garapenaren oinarri antropologikoak eta biologikoak dira hizpide, haur basatiari buruzko dokumental bati sarrera emateko eta giza garapenean herentziak eta inguruneak duten eragina analizatzeko; bosgarren ariketan, giza garapenarekin erlazionatutako zenbait kontzeptu lantzen dira; horren ostean, bi testu desberdin proposatzen dira umeen eskubideak betetzen diren egiaztatzeko; zazpigarren ariketan, dokumental baten bidez herri desberdin batzuetako lau umeren garapenaren eta testuinguruaren teoriaren arteko erlazioa eztabaidatzen da; gainera, garapenaren psikologiari buruzko egungo ikuspegiari buruzko ariketa bat; azkenik, autoebaluazioa giza garapenaren eredu eta teorietako oinarrizko kontzeptuei buruzko edukiak ebaluatzeko asmoz.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehengo ariketan, aurkezten diren egoerak Piagetek proposatutako zenbait kontzeptu garrantzitsurekin erlazionatu behar dira; ondoren, gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera irekiri erantzun behar zaie; horrez gain, proposatzen diren baieztapenak egia ala gezurra diren asmatu behar da; gainera, zenbait esalditako hutsuneetan deskribatzen diren kontzeptuak idatzi behar dira; azkenik, autoebaluazioa eskola aroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehengo ariketan, helduaroan gertatzen diren aldaketa fisiko eta kognitiboei buruzko zenbait galdera aurkezten dira; ondoren, zahartzaroko garapen biologikoari buruzko dokumental bat izango da mintzagai; hirugarren ariketan, helduaroko eta zahartzaroko aldaketa biologikoak nola hautematen diren eta zer eragin duten aztertzea da helburu; horrez gainera, zahartzaroari buruzko galde sorta izango da hizpide; amaieran, gaiari buruzko hainbat galdera ireki, eta, azkenik, autoebaluazioa, helduaroko eta zahartzaroko garapen fisiko eta ezagutzazko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, dokumental baten bidez hizkuntzaren jabekuntzari eta garapenari buruzko eztabaida ezagutzea da helburu; ondoren, aztergai den gaiari buruzko zenbait galdera ireki izango dira mintzagai; azkenik, autoebaluazioa, hizkuntzaren jabekuntza eta garapenari buruzko hainbat eduki ebaluatzeko asmoz.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen bi ariketa praktiko proposatu dira: 6 urte arteko umeen garapen kognitiboa aztertzeko bi esperimentu aurkezten dira; azkenik, autoebaluazioa, eskolaurrean garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: batetik, nerabeek pentsamendu formala bereganatzeko duten gaitasuna aztertzea da lehen praktikaren helburua, eta horretarako hainbat jarduera formal burutuko dira, hain zuzen konbinatoriako jarduerak (Gonzalez, Fuentes, de la Morena eta Barajas, 1995); bestetik, aztergai den gaiarekin erlazionatutako zenbait galdera ireki proposatzen dira; azkenik, autoebaluazioa, nerabezaroko garapen kognitiboari buruzko edukiak ebaluatzeko.
|
|
Kapitulu
|
honetan
irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, giza gorputzari buruzko dokumental bat proposatzen da bizi zikloaren lehen aroekin, hau da, enbrioiaren eta fetuaren garapenarekin ikaslea ohitzeko; ondoren, haurdunaldiaren garapenari eta erditzearen momentuari buruzko dokumental bat; horrez gain, beste dokumental bat, non haurraren lehen hilabetetik lau urte arteko garapenaren prozesuaren berri ematen den eta praktika horren segidan, haur jaioberri baten gaitasunak, haren ezaugarriak eta funtzioak lurrean eta uretan nolakoak diren ezagutzeko beste hiru dokumental; azkenik, autoebaluazioa garun garapena eta garapen fisikoa haurtzaroan eta nerabezaroan ebaluatzeko asmoz.
|