2000
|
|
Bestalde, eleberri trinko
|
honetan
idazleak elkarrizketa biziak hanhemenka txertatuz erritmoa ematen lagundu du. Giroari dagokionez, 60ko hamarkadan kokaturiko Emon biar yako eleberria gogorarazi digu.
|
2001
|
|
Bertan, Ramonek Bernardo Atxaga aurkeztu behar zuen eta horretarako," Atxagaren belaunaldi literarioaren aurretikotzat" jo zuen bere burua, eta belaunaldi literarioen kontu hau gehienetan eztabaidagarria bada ere, benetan argigarria suertatzen zaigu kasu
|
honetan
idazle honen ikuspuntu literarioaz jabetzeko. Aipatutako hitzaldian, honako berezitasunak egotzi zizkion Saizarbitoriak bere belaunaldiari:
|
|
Nobelaren literaturtasuna, edo berezkotasuna, hizkuntza literarioaren bigarren mailako kodetzearen nolakotasunean dagoela baieztatzen duten metodologiek aurkitu duten" pagotxa" aparta izan da: denbora jauzi anakronikoek, plano desberdinen artean lotura gisara jokatzen duten elementu sinbolikoek (Nouveau Roman eko partaide den Ricardou k" corps conducteurs" deiturikoak), aldibereko espazio desberdinen azalpenak," round characters" direlakoen agerpena (pertsonaia problematikoak, alegia), pertsona gramatikalen alternantziak...) nobela
|
honetan
idazleak eduki narratibo hori egituratzeko erabili dituen baliabideak.
|
2002
|
|
Espainiako kritikariek diotenez, artean jaiotako belaunaldia dugu 1950eko hamarkadatik 1960ko hamarkadaren erdira arte Espainiako literaturan eleberri sozial interesgarrienak eman zituena. I. Aldecoaren El fulgor y la sangre (1954) eleberriarekin nabarmendu zen ildo
|
honek
idazle ezagunak bereganatu zituen: J. Goytisolo, Ana Mª Matute, R.
|
2003
|
|
Bekario modura edo egon zen aldi baten, baina ez luzaro itxura denez, ze azkenean militar baten semea sartu zuten plaza hartan. Argitara dakargun elaberri
|
honek
idazleak ikertegi horretan lan egiten zuen aldia hartzen du, eta hango data errealitateari dagokion ala ez zintzilik utzirik urtea, elaberrian bezala, edo berandutxoago. Elaberriko zehaztasun nagusiak autobiografikoak izatekotan, Lleidako egotaldi luzetik Madrilera itzultzen deneko aldian kokatu behar da elaberria.
|
2005
|
|
Ezin esan, oro har, 90eko ipuingintzak aurreko idazle eta izenburu batzuen arrakasta berdindu edo gainditu duenik, hala ere, aurrera egin eta bidea eman du idazle askoren lehenengo argitalpenak genero honetakoak izateko. Hamarkada
|
honek
idazle berriak ekarri ditu, batzuk hamarkada honetan bertan indartu dira, Edorta Jimenez eta Jon Arretxe bezala. Beste batzuek argitalpen urriagoak izan dituzte, baina denek osotu dute hamarkada honetako ipuingintza eta, bide batez, euskal narratiba ere.
|
|
Tradizio
|
honetako
idazlea dugu Agustin Zubikarai (Ondarroa,). Bildumarik argitaratu ez arren ipuinak hainbat aldizkaritan eta sariketatan (Bilbao Hiria Ipuinak...) sakabanatuta ditu, denak ohiturazaletasun herrikoi estilokoak:
|
|
6 Belaunaldi
|
honetako
idazleak 30eko urteetan jaio eta 50eko hamarkadan hasi ziren argitaratzen, besteak beste, Antonio Ferres, Armando Lopez Salinas, Alfonso Grosso, Jesús Lopez Pacheco, Juan Garcia Hortelano, Goytisolo....
|
2011
|
|
Borgesek gazteleraz eskaintzen duen eredua eta prosa moldea gaizki etorriko al zaigu, ba? Itzulisten irakurria izango da, agian, baina oso oker ez banago, norberaren diskurtsoa besteren ekarriaz osatzen, mamitzen, aberasten, elikatzen da; hori hala bada, ez al zaigu mende
|
honetako
idazle nabarmen eta handiaren erreferentzia euskaraz interesatzen. Alferrik da honetaz gehiago jardutea.
|
2019
|
|
Ondorio gisa, esan genezake Saizarbitoriak" istorioak kontatzen dituzten margolanak" hobetsi dituela eleberrian transmititu nahi duena osatzeko eta bere eleberrigintza osoan bezala, maisutasunez jakin duela zer elementu aukeratu toki edota momentu egokienean txertatzeko. Rossettiren obsesioa eleberrian Victoria izeneko neskak protagonista nagusiari ofizioz zer den galdetzean eta
|
honek
idazlea dela esatean, neskak hauxe esaten dio" Literatura da gizakiari kantua edo negarra eragiteko maitasunak duen ahaltasunaren lekukoa. Pintura, ordea, mutua da, eta, ondorioz, mugatua sentimenduak adierazteko" (182).
|