2000
|
|
Hori historian hala izan baldin bada, esan beharradago bestalde lehen frankismo hartan erakunde boteretsua zela Eliza, herriarenganairisteko lanabes eraginkorra.
|
Honen
hizkuntz politika maneiatzean, mezu emaile horrenbizitza hobeki kontrolatzeko erosotasuna irabaz zitekeen, baina ez da hori bakarrik.Espainia Berriko proiektu nazionalaren funtsean dago, azkenik, hizkuntz batasunarenaere: denek jakin behar zuten gaztelania.
|
2001
|
|
Azken aldi
|
honetan
hizkuntz politikaren aurka makina bat jarrera eta iritzi agertu da. Iritzi eta jarrera horietako batzuk bildu ditugu hemen, EAEko eta Nafarroako euskalgintzari dagozkionak.
|
2003
|
|
Euskal aldekotasunean lo lasaian uzten ditugun horiek aktibatu genituzke eta euskara ikastera bideratu, euskaldunentzat, euskaraz bizi nahi dutenentzat, oztopo izan ez daitezen. Beraz, irits gaitezkeen ingurune horretan, hurbil dugun horretan, eragin dugu, eta ez, behin eta berriz, arras kontra dagoen eta erraz aldatuko ez den Gobernu
|
honen
hizkuntz politika aldarazten gure indarrak eta denbora alferrik galdu. Euskararen erabilpena eta hiztunen kopurua handitzetik etorriko baita Gobernuaren hizkuntz politikaren aldaketa, ez bestela.
|
2004
|
|
Hizkuntzen artekoa ez da ordezkapen mekanikoa, bizitza soziokulturalaren ezpaleko kontraesan guztiak bere altzoan ditu bide horrek. Eta ezer lortzekotan, orain arteko nahikunde hutsetik haratagoko eskumenik du alor
|
honetako
hizkuntza politika egokiak. Quebec, horren lekuko.
|
|
Hizkuntzaren izaera ofiziala Estatu modernoaren sorrerari atxikia dagoen gertaera izaki, Estatu
|
honen
hizkuntza politika izango da lehenik mendebaldean eta gero mundu osoan, hizkuntza batzuen estatus politikoa eta soziala gailenaraziz, herri mintzaira gehien gehienak ezerezean hondoratuko dituena. Estatu hauen gorpuzkeran hizkuntzaren osagaia oinarri oinarrizko funtsa delako, nazio identitate berriaren sorkuntzan eta kohesioan, noraezeko baldintza izango da hizkuntzaren izaera ofiziala.272 Oker egongo da, oker baino okerrago, hizkuntza ofizialen kategoria juridikoa eta politikoa Estatuaren materialtasunari atxiki nahi ez dion aburua.
|
2006
|
|
AISA Programa azken urteotan EAEra etorri diren etorkinei zuzendutako ekimena da eta Immigraziorako Euskal Planaren baitan kokatzen da. Proiektu
|
honetan
Hizkuntz Politikarako Sailburuordetza, HABE eta Immigrazio Zuzendaritza aritu dira elkarlanean.
|
2009
|
|
Honaino esandakoak laburbiltzeko: eredu berri baten arabera eraiki beharra dago aro berri
|
honetako
hizkuntza politika, eta erakargarritasuna da eredu berri horren osagai nagusia. Bestela esanda, ezagutzatik erabilerarako jauzia ematea baldin bada gure erronka nagusia, euskararentzako bizi giro nahikoa eta erosoa bermatu nahi baldin badugu, euskal herritar gehienak gogatzeko gauza den hizkuntza eguneratu, malgu eta adierazkorraren irudia eskaini behar du euskarak.
|
|
Ikusmolde
|
honen araberako
hizkuntza politika da gizarte osoaren elkarbizitzarako aberatsena, ez da dudarik. Baina hizkuntzaren bat edo hiztun elkarteren batentzat baldin bada halako politika beste ezein hizkuntza edo hiztun elkarterentzat baino beharrezkoago, euskara eta euskal hiztunentzako da beharrekoa.
|
2010
|
|
Bigarren datu garrantzitsua da etorkin horiek gero eta pisu handiagoa dutela Ipar Euskal Herriko demografian. Beraz biztanleria
|
hau
hizkuntza politikaren xede talde bat bilakatu da, gazteak diren bezala.
|
2015
|
|
26): . Batzorde
|
honek
hizkuntza politiken hiru ardatz nagusi aztertu ditu: euskararen geroratzea, erabilera eremuak eta komunikabideak eta kulturgintza?.
|
2017
|
|
Euskal Hirigune Elkargoaren sorrerak eta
|
honek
hizkuntza politikarako eskuduntza hartzeak aukera ematen du, lehendabiziko aldiz, Ipar Euskal Herriaren eremu guztian, euskararen, edo zenbait lurraldetan okzitaniera gaskoiaren, suspertzeko eta biziberritzeko hizkuntza politika indartsu eta ondoriotsu bat eztabaidatzeko, xedatzeko eta obratzeko.
|
|
Sabino Arana Fundazioaren eta Euskaltzaindiaren ekimenez, Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako eta Ipar Euskal Herriko hizkuntza politikako arduradun nagusiak aurretiaz inoiz egin ez den mintegi batean batu dira gaur, Fundazioaren egoitzan, etorkizunean gara litezkeen lan ildoei buruzko iritziak trukatzeko xedez. Izan ere, jadanik Eusko Jaurlaritzak legegintzaldi
|
honetako
hizkuntza politikaren arloko lan ildoak zehaztu ditu, Nafarroako Gobernuak lehen Euskararen Plan Estrategikoa onartu berri du, eta Ipar Euskal Herrian Euskal Elkargoa deritzon erakunde mankomunatua sortu da. Azken erakunde honek eskumenak izango ditu hizkuntza politikaren esparruan, besteak beste.
|
2018
|
|
Kinka zeharo berezi horretan ezinbestekoa da, Mathieu Bergéren ustez," modu ahalik eta koordinatu eta eraginkorrenean jartzea lanean udalak, lehendik diharduen Euskararen Erakunde Publikoa eta hizkuntza politikaren arloko eskumenak dituen Euskal Hirigune Elkargoa. Une historiko
|
honek
hizkuntza politikaren ardatz berriak garatzeko aukera ematen digu. Ez gaitezen erratu ardurak eragile desberdinen artean banatzeko orduan.
|
2019
|
|
• herrietako zerbitzuetan euskarazko eskaintza bermatzea (gutxienez, ulermen mailan). amaitzeko erantsi nahiko nuke, arnasguneen inguruko ikuspegi
|
hau
hizkuntza politiketan txertatzea oso garrantzitsua dela, ez" erreserbak" antolatzeko, baizik eta euskararen irradiazio gune bilakarazteko eta beraien energia linguistikoa hizkuntza komunitate osora hedatzeko: euskaraz bizitzeko aukera eta espazioa eskainiz, biziberritze prozesuaren eredu aurreratua osatuz edo hizkuntzaren beraren erreferentzia bizia hedatuz. azken batean, arnasguneetan aplikatuko diren politikak, euskal herriko testuinguru soziolinguistikoan kokatu dira eta beste eremuetan garatuko direnekin uztartu, euskararen normalizazioprozesua bakarra izango baita, bere aniztasunean.
|
2023
|
|
«Kezkaz» mintzatu da, akordio hau «makurragoa» delakoan: «Legegintzaldi
|
honetan
hizkuntza politikak zer eman duen ikusita, antzeko terminoetan edo ahulagoetan oinarritutako itunak ez du gauza onik ekarriko».
|