Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Aurreneko atalean aztertu dugun hezkuntza sistema nazionalaren lehen urratsen prozesua nolabaiteko, haurdunalditzat? hartuz (mende erdiko haurdunaldia, beraz), oraingo honetan hezkuntza sistema nazional horren, erditzea, aztertzea izango da eskuartean dugun helburua176 Aipatutako. Plan Pidal?
‎Ondorio gisa edo, Moyano legearekin administrazio publikoko erakunde espezializatuak sortu eta indartu zirela esan daiteke, Medina rekin196 batera. Esan beharrik ez dago administrazio mailako funtzioak betetzeko, Estatuaren izugarrizko enplegatu piloaren sorrera ekarri zuela horrek, nolabaiteko administrazio ejertzito zibilaz funtzionario armada hitz egin daitekeelarik197 Bestalde, beste arlo guztiekin gertatuko zenaren antzera, administrazio egiturei zegokienez ere, lege honek hezkuntza sistema liberalaren ezaugarri nagusienetariko bat indartu zuen; hots, zentralizazioarena. Horrela administrazio egitura uniformea ezarri zen, non adar guztiak, antolaketa hierarkikoaren barruan noski, zentrotik eraikitzen zen enbor sendoari lotuta zeuden.
‎XIX. mendean, ikusteko aukera izan dugun bezala, zeharo aldatu zen oinarrizko eskolari buruzko ikuspegia; Ruiz Berrio k202 dioenez, nortasunik gabeko erakunde galdua izatetik (maila horretako irakasleekin gertatzen zen moduan), testuinguru politiko, sozial eta ekonomiko berrian (Estatu Nazioaren eraikitze prozesua kokatzen zen testuinguruan, alegia) helburu nagusienetarikoa izatera pasatu zen. Hau hezkuntza sistema nazionalen garai historikoa da; irakaskuntza sekularizatu egin zen, eta Estatuek eskola sistemak arbitratzeko aukera egin zuten, beren irizpide ekonomiko, sozial, politiko eta ideologikoen arabera203 Eta oinarrizko irakaskuntza irakaskuntza sistema nazionalaren barruan bildu zen, Moyano legeak mende erdiko prozesuaren gailurra jorik.
2001
‎El nuevo horizonte sociocultural, Jose B. Terceiro eta Gustavo Matfas, Madril, 2001, 223 or.), Euskal Autonomia Erkidegoarena %6 besterik ez da. Eta hori, gure herri honek hezkuntza sistema ona eta teknologia sare serioa dituelakoan...
2003
‎16.000 irakasle berri sartu dira ikasturte honetan hezkuntza sisteman
2009
‎Guztira EAEko 17 ikastolek Ikas Book ordenagailuak erabiltzen dituzte jadanik. Esperientzia hau hezkuntza sistema osora hedatu nahi dute.
‎Egun honetan Hezkuntza Sistema Propioa zapaltzen dutela agerikoa da, beraz. Euskaldunok Hezkuntza Sistema Nazional bat izateko dugun eskubide eta beharrizana urratu eta gure herriaren kultura eta historia kontuan izan gabe, jai egun arrotzak ospatzera behartzen gaituzte.
2010
‎Guztira EAEko 17 ikastolek Ikas Book ordenagailuak erabiltzen dituzte jadanik. Esperientzia hau hezkuntza sistema osora hedatu nahi dute.
‎Horrela, LOEn ezarritako konpromisoa betetzen da, irakasgai honi hezkuntza sisteman eskaintzen diren gainerako irakaskuntzen antzeko tratamendua emateko.
2011
‎egokiak eta are normalak, nahiz eta beste ingurumen batean desegokiak gertatu. " Euskara normaltzeko, herrialde normal batean bizi garela eta herri honek hezkuntza sistema normal bat duela onartu behar dugu [la]" adierazi da dekretu berriaren aurkezpen egunean. Euskal Herria aski herrialde normala da alde askotatik.
2012
‎Baina Parisen eta Londresen ere gauzak ez dira hain sinpleak". Prentsaurrekoan sailburuek adierazi zutenez," euskara normaltzeko, herrialde normal batean bizi garela eta herri honek hezkuntza sistema normala duela onartu behar dugu", eta, soziolinguista honen erantzuna: " Euskal Herria herrialde normala da, zalantzarik gabe, baina bere ezaugarriak ere baditu eta horietariko bat eleaniztasun sozial desorekatua da, eta ezaugarri hori kontutan hartu behar da, bereziki hizkuntzak eta hezkuntza ereduak kudeatzerakoan".
‎eta ikasturteen artean d ereduaren urteko bataz besteko igoera %1, 31ekoa izan da. Abiada honekin hezkuntza Sistema honek ikasle guztiak euskalduntzeko 76 uRTe inguru lirateke. euskararen presentzia administrazioan eta kalean kontseiluak 2010ean Barakaldon burututako udalaren hizkuntzapolitikaren neurketaren arabera, bereziki azpimarragarria da, zonalde mistoan egonik hizkuntza eskubideen bermerako corpus juridikoa artikulatua du: ordenantza hain zuzen.
‎Hirugarren artikuluak egiten duen bezala, laugarrena ere Euskal Herrikoegoeraren azterketatik abiatzen da, oraingo honetan hezkuntza sistema aztergaihartuta. Hala, Euskal Herriko hezkuntza sistema bi estaturen ardurapean egonik, FitoRodriguez espainiar nahiz frantziar legedien berrikusketa eginez abiatzen da «EuskalHerriaren hezkuntza eskubideak.
2021
‎Aitzitik, ELAk krisi egoera hau hezkuntza sistema hobetzeko eta indartzeko aukera gisa baliatu behar dela uste du. Egoera gogor honetatik, zein 2008ko krisialdiaren aitzakiapean aplikatutako politika murriztaileen kontrako mobilizazio dinamiketatik irakasgaiak atera, diagnosi egokien bidez hezkuntza sistemaren gabezi eta beharrak identifikatu, aldarrikapen bihurtu eta gure agintari zein alderdiei zuzendutako interpelazio zuzena gauzatu eta estrukturatu nahi du.
2023
‎Honekin guztiarekin, galde genezake orain jada kontsentsurik gabeko lege honek hezkuntza sistemari egiten dion ekarpena zein den; inoiz lege honen asmoa izan bada, behintzat, hezkuntza sistemak jasaten dituen arazoak kudeatzea. Guk argi dugu ez duela segregazioa konponduko eta gure jendarte osoak, hortaz, segregazioa pairatzen jarraitu duela, herrian eta parkean, familian eta lagunartean areagotzen ari den ezinegona bizitzen jarraitu dugula, alegia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia