2000
|
|
Aurreneko atalean aztertu dugun hezkuntza sistema nazionalaren lehen urratsen prozesua nolabaiteko, haurdunalditzat? hartuz (mende erdiko haurdunaldia, beraz), oraingo
|
honetan
hezkuntza sistema nazional horren, erditzea, aztertzea izango da eskuartean dugun helburua176 Aipatutako. Plan Pidal?
|
|
Ondorio gisa edo, Moyano legearekin administrazio publikoko erakunde espezializatuak sortu eta indartu zirela esan daiteke, Medina rekin196 batera. Esan beharrik ez dago administrazio mailako funtzioak betetzeko, Estatuaren izugarrizko enplegatu piloaren sorrera ekarri zuela horrek, nolabaiteko administrazio ejertzito zibilaz funtzionario armada hitz egin daitekeelarik197 Bestalde, beste arlo guztiekin gertatuko zenaren antzera, administrazio egiturei zegokienez ere, lege
|
honek
hezkuntza sistema liberalaren ezaugarri nagusienetariko bat indartu zuen; hots, zentralizazioarena. Horrela administrazio egitura uniformea ezarri zen, non adar guztiak, antolaketa hierarkikoaren barruan noski, zentrotik eraikitzen zen enbor sendoari lotuta zeuden.
|
|
XIX. mendean, ikusteko aukera izan dugun bezala, zeharo aldatu zen oinarrizko eskolari buruzko ikuspegia; Ruiz Berrio k202 dioenez, nortasunik gabeko erakunde galdua izatetik (maila horretako irakasleekin gertatzen zen moduan), testuinguru politiko, sozial eta ekonomiko berrian (Estatu Nazioaren eraikitze prozesua kokatzen zen testuinguruan, alegia) helburu nagusienetarikoa izatera pasatu zen.
|
Hau
hezkuntza sistema nazionalen garai historikoa da; irakaskuntza sekularizatu egin zen, eta Estatuek eskola sistemak arbitratzeko aukera egin zuten, beren irizpide ekonomiko, sozial, politiko eta ideologikoen arabera203 Eta oinarrizko irakaskuntza irakaskuntza sistema nazionalaren barruan bildu zen, Moyano legeak mende erdiko prozesuaren gailurra jorik.
|
2001
|
|
El nuevo horizonte sociocultural, Jose B. Terceiro eta Gustavo Matfas, Madril, 2001, 223 or.), Euskal Autonomia Erkidegoarena %6 besterik ez da. Eta hori, gure herri
|
honek
hezkuntza sistema ona eta teknologia sare serioa dituelakoan...
|
2003
|
|
16.000 irakasle berri sartu dira ikasturte
|
honetan
hezkuntza sisteman
|
2009
|
|
Guztira EAEko 17 ikastolek Ikas Book ordenagailuak erabiltzen dituzte jadanik. Esperientzia
|
hau
hezkuntza sistema osora hedatu nahi dute.
|
|
Egun
|
honetan
Hezkuntza Sistema Propioa zapaltzen dutela agerikoa da, beraz. Euskaldunok Hezkuntza Sistema Nazional bat izateko dugun eskubide eta beharrizana urratu eta gure herriaren kultura eta historia kontuan izan gabe, jai egun arrotzak ospatzera behartzen gaituzte.
|
2010
|
|
Guztira EAEko 17 ikastolek Ikas Book ordenagailuak erabiltzen dituzte jadanik. Esperientzia
|
hau
hezkuntza sistema osora hedatu nahi dute.
|
|
Horrela, LOEn ezarritako konpromisoa betetzen da, irakasgai
|
honi
hezkuntza sisteman eskaintzen diren gainerako irakaskuntzen antzeko tratamendua emateko.
|
2011
|
|
egokiak eta are normalak, nahiz eta beste ingurumen batean desegokiak gertatu. " Euskara normaltzeko, herrialde normal batean bizi garela eta herri
|
honek
hezkuntza sistema normal bat duela onartu behar dugu [la]" adierazi da dekretu berriaren aurkezpen egunean. Euskal Herria aski herrialde normala da alde askotatik.
|
2012
|
|
Baina Parisen eta Londresen ere gauzak ez dira hain sinpleak". Prentsaurrekoan sailburuek adierazi zutenez," euskara normaltzeko, herrialde normal batean bizi garela eta herri
|
honek
hezkuntza sistema normala duela onartu behar dugu", eta, soziolinguista honen erantzuna: " Euskal Herria herrialde normala da, zalantzarik gabe, baina bere ezaugarriak ere baditu eta horietariko bat eleaniztasun sozial desorekatua da, eta ezaugarri hori kontutan hartu behar da, bereziki hizkuntzak eta hezkuntza ereduak kudeatzerakoan".
|
|
eta ikasturteen artean d ereduaren urteko bataz besteko igoera %1, 31ekoa izan da. Abiada
|
honekin
hezkuntza Sistema honek ikasle guztiak euskalduntzeko 76 uRTe inguru lirateke. euskararen presentzia administrazioan eta kalean kontseiluak 2010ean Barakaldon burututako udalaren hizkuntzapolitikaren neurketaren arabera, bereziki azpimarragarria da, zonalde mistoan egonik hizkuntza eskubideen bermerako corpus juridikoa artikulatua du: ordenantza hain zuzen.
|
|
Hirugarren artikuluak egiten duen bezala, laugarrena ere Euskal Herrikoegoeraren azterketatik abiatzen da, oraingo
|
honetan
hezkuntza sistema aztergaihartuta. Hala, Euskal Herriko hezkuntza sistema bi estaturen ardurapean egonik, FitoRodriguez espainiar nahiz frantziar legedien berrikusketa eginez abiatzen da «EuskalHerriaren hezkuntza eskubideak.
|
2021
|
|
Aitzitik, ELAk krisi egoera
|
hau
hezkuntza sistema hobetzeko eta indartzeko aukera gisa baliatu behar dela uste du. Egoera gogor honetatik, zein 2008ko krisialdiaren aitzakiapean aplikatutako politika murriztaileen kontrako mobilizazio dinamiketatik irakasgaiak atera, diagnosi egokien bidez hezkuntza sistemaren gabezi eta beharrak identifikatu, aldarrikapen bihurtu eta gure agintari zein alderdiei zuzendutako interpelazio zuzena gauzatu eta estrukturatu nahi du.
|
2023
|
|
Honekin guztiarekin, galde genezake orain jada kontsentsurik gabeko lege
|
honek
hezkuntza sistemari egiten dion ekarpena zein den; inoiz lege honen asmoa izan bada, behintzat, hezkuntza sistemak jasaten dituen arazoak kudeatzea. Guk argi dugu ez duela segregazioa konponduko eta gure jendarte osoak, hortaz, segregazioa pairatzen jarraitu duela, herrian eta parkean, familian eta lagunartean areagotzen ari den ezinegona bizitzen jarraitu dugula, alegia.
|