Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Beharbada, gainera, aise erantzun daitekeena. 1956 gehi 25 1981 dira eta ez zait gogoratzen deus berezirik gertatu zenik burueneko urte honetan euskal kulturaren zapalketari buruz: aurten baino gehiagorik eta larriagorik ez behintzat, nik dakidanez.
‎Ez dakit inoiz posible izan den, baina polemika eta erreakzio batzuek (nik edo beste zenbaitek egindako kritiken aurkakoek, alegia) zer pentsatu eman didate. Artikulu honetan euskal kultur produktuen kritikaren zailtasunez jardungo naiz, beraz (kritikaz hitz egiten dudanean kritika positiboez eta negatiboez ari naizelarik, noski). Lehenengoak ugari dira gure inguruan, hori ukaezina da (izan ere, ugariegiak direla esango nuke), baina ez dira gai, bere bakantasunean, Kritika bere benetako funtzioaz hornitzeko.
2003
‎" Egunkaria" ren ezaugarrietako bat militantea dela ezaguna da, eta ETAk eta bere inguruak militante kontzeptua erabiltzen dute; beraz aztertu beharra dago, egunkariaz gain" Egunkaria" k beste funtziorik ere ba ote zuen. " Egunkaria" ren izaera nazionala ETArenarekin bat datorrela; ETAk euskararen sostengurako sareak ehuntzea erabaki zuela eta" Egunkaria" k Martin Ugalde parkearen sorreran parte hartu zuela, eta gune honetan euskal kulturan diharduten enpresak biltzen direla. Argudio larriegiak dira horren oihartzun eta erreakzio gutxi izan dezaten.
2008
‎Zergatik hartu dut ahotan Zalloren izena? Ba, gizon hau dabilelako aspaldi honetan euskal kulturaren izanaz, izateaz eta izatekoaz han hemenka zehaztasunak eta argibideak ematen. Eta Lertxundiren testua esango nuke ildo berekoa dela:
‎Ikusten denez, Azkueren amets honek euskal kulturaren nazionalizazioa eta modernizazioa planteatzen zuen. Baina modernizazio kontserbadore bat, hausturarik gabea, joera proletario gabea, gizarte eredu burgesaren baitan txertatua, katolikoa, baina ez tradizionalista, ezta atzerakoia ere, hizkuntza hirira, eskolara eta unibertsitatera eraman nahi baitzuen.
‎Jorge Oteizaren Quousque Tandem?! liburuarenen edizio kritikoa argitaratu dela eta, artikulu honetan euskal kulturan hainbesteko eragina izan duen liburuaren irakurketa berri bat proposatzen da. Ikerketa eta material berriek aukera eskaintzen digute Quousque Tandem?!, eta oro har Oteizaren lan zabala, beste ikuspuntu batetik ulertzeko.
‎Altsasuko Gazte Asanblada, Altsasuko Peñak, EHE eta Alde Zaharreko zenbait taldek elkarlanean egitarau zabala prestatu dute eta ekintzarik nagusienak asteburuan kokatuko dira. Antolatzaileen esanetan" euskal festa honekin euskal kultura eta kultura herrikoia bultzatu nahi dugu eta horretarako herri eta auzoari egitarau osatu bat eskaini nahi izan diogu". Egitaraua adin guztietako jendeari zuzenduta dago eta haur, gazte zein helduen gozamenerako ekitaldiak antolatu dituzte. Haurrek zirko tailerrean aritzeko aukera izan zuten asteartean eta asteburuan berriz plaza jolastoki bihurtuko da.
‎Ez goaz hemen inkesta horren edota beste batzuen informazioaren hustuketa egitera, baina argi dago oraingo garai honetan euskal kulturaren definizioan aldaketa sakonak gertatzen ari direla eta euskararen lekua euskal kulturan kolokan egon daitekeela. Gizartean badira une batzuk zeinetan maila kualitatiboko aldaketek etorkizuna erabat baldintzatzen duten.
‎Hori da zazpi urte honetan Euskal Kultur Erakundeak bideratzen duen Iparraldeko kulturaren inguruko hitzorduaren izena, Donostiako Koldo Mitxelena kulturunearekin batera.
2010
‎hitzaldiak, film emankizunak eta festa giroko bilerak antolatzen jarraitzen dute. Elkarte honek euskal kultur munduko zenbait idazle, olerkari eta kantari gonbidatu ditu Erromara.
2012
‎Geroztik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu. Gaur egun elkarte honek euskal kulturaren aldeko indar handia egiten jarraitzen du. Badu dantza talde indartsua, eta euskal dantzaz gain, kantuaz, gastronomiaz, etnografiaz eta euskaraz aritzen diren sailak ditu.
2014
‎Lan honetan euskal kulturaren definizio hau erabili dut: euskaraz egiten dena eta/ edo euskara erdigunean jartzen duena.
‎Badira ere, jakina, euskal kulturaren berariazko errealitatea ukatzen dutenak nola edo hala.Baina azken horiek alde batera utziko ditut, nire testu hau euskal kulturaren bereizgarritasunaren ustetikabiatzen baita.
‎" Olentzero eta oparien ordua" filma. Bertzalde, Olentzero erakusketa elebidun bat ere ikus ditaike liburutegian, hau Euskal Kultur Erakundeak prestatutako 6 panelez osatua da eta urtarrilaren 5a arte idekia izanen da jendeari. Bertzalde oraino, abenduaren 13an larunbatarekin Miren Etchecopar ek, Euskaraz Goza taldea animatzen duenak, eginen du" Euskal funtsaren berritasunen" aurkezpena.
2015
‎Euskalgintza eta euskal kulturako elkarteak bildu ditu aste honetan Euskal Kulturaren Aldeko Herri Arteko Sindikatuak herri elkargo bakarrari begirako bere aholkuen emateko
‎Arrakasta handiz egin da iragan igandean hiriburu argentinarrean ‘Buenos Aires celebra al Pais Vasco’ (Buenos Airesek Euskal Herria ospagai) jaialdiaren laugarren edizioa. Buenos Aires Hiriko Gobernuak proposatu ekimena da, hiriaren bihotza den Avenida de Mayo famatuan egiten dena, karrika autoendako itxi eta hor stand, saltoki eta agertokiak ezarririk, kasu huntan euskal kulturaren eta euskal kultur taldeen erakusteko. Beste kultura eta nazioekin egiten dute, baina joan den igandekoa, erran dute Hiriko buruzagiek, aurtengo handiena izan da mementuko, jendetza handia bildu baitzen euskaldunen bestan partzuer izateko.
2017
‎Baina exotismoa Atxagaren berariazko aukera izan zela onartuta ere, gakoa da zein funtzio eman nahi izan zion egileak iruditeria horri guztiari. ...alegia, Euskal Herria errepresentatzean Mendebaldeak kultura eta literatura gutxiengo, subalternoetan bilatzen zituen ezaugarri guztiez horniturik.79 Argudioa ixteko Gabilondok dioenez, Obabakoak en Euskal Herriak bere burua bihurtu zuen Mendebaldearen beste exotikoa, eta munduaren aurrean agertzeko irudi hori aukeratuta, noski, ez zuen errekonozimendu politiko osorik erdietsi; kontrara," lan honek euskal kulturak eta literaturak maila globalean zuten kokapen subalternoa sendotu eta berezkotzeko efektua izan zuen." 80
2018
‎–EUSKADI? kultura jakin baten nortasunaren gaia, kasu honetan euskal kulturarena, balio ekonomiko gisa lantzen duen jardunbidea da. Galdera bat mahaigaineratzen du egitasmo honek:
‎Epealdi honetako Francoren lau gobernuen (1936, 1939, 1945, 1951) bilakaeraren zertzeladak ditu Torrealdaik aipagai, bai eta Prentsa eta Propagandaren alorrean izandako garapena esku aldaketa horietako bakoitzean. Garai honetako euskal kulturaren egoera erabat da atsekabegarria, euskara leku publiko orotatik ezabatua izan baitzen, eta bitarte bertan behera geratu baitzen euskaraz idatzitako edo euskal gaien inguruko argitalpen oro. Lehen aldi honen baitan, Torrealdaik beste bi azpi aldi bereizten ditu:
2019
‎Geroztik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu. Gaur egun elkarte honek euskal kulturaren aldeko indar handia egiten jarraitzen du. Badu dantza talde indartsua, eta euskal dantzaz gain, kantuaz, gastronomiaz, etnografiaz eta euskaraz aritzen diren sailak ditu.
2022
‎Gaztelurrutia: «Mundu aldrebes honetan euskal kultura transmititze ezak kezkatu egiten gaitu, eta gazteei dei berezia egin diegu azoka honetara etorri eta arakatu dezaten azokak dauzkan ertz guztietan». Horregatik, ahalegin berezia egin dute egun horretako programan gazteak bereziki kontuan hartzeko.
2023
‎Bide horretan, belaunaldi berriek «euskal kulturaren eta literaturaren sustraiak» ezagutzea garrantzitsua dela uste du Leixuri Arrizabalaga Bizkaiko Euskara, Kultura eta Kirol diputatuak: «Nabarmen lagunduko dio katedra honek euskal kulturaren etengabeko bizitasunari. Aurrerapausoa da gure euskal nortasun kulturala zaindu eta sustatzeko bidean».
‎Etxepare Institutuaren jardunak eta sozializazioak euskal kultura euskarazko jardunaz besteko eremuetara zabaltzeko hitzarmena indartu zuen, kultura hautuetan ere eraginez, eta kultura diskurtsoetan eraginez. Ezin dugu ahaztu Etxepare Institutua dela une honetan euskal kulturaren inguruko kultura politika iraunEtxepare Institutuaren jardunak eta sozializazioak euskal kultura euskarazko jardunaz besteko eremuetara zabaltzeko hitzarmena indartu zuen korrak izateko kultura erakunde publiko bakarrenetarikoa, Euskal Kultur Erakundearekin batera. xxi. mende hastapen hartako kultura ikuspegien tentsioa irudikatzen dute bi lekukotza hauek, beste askoren arteko b... Mari Jose Olaziregik, Etxepare Institutua sortu baino urtebete lehenago, hauxe idatzi zuen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia