2014
|
|
Hauek izan dira: ...Lopez de Etxezarreta Auzmendi, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura zuzendari nagusia eta Mintzola Fundazioko patronatu kidea; Beñat Gaztelumendi Arandia, Euskal Herriko Bertsozale Elkarteko Ikerkuntza arduraduna eta Mintzola Fundazioko patronatu kidea; eta Eñaut Gantxegi Maritxalar, Euskal Herriko Antzerkizale Elkarteko ordezkariaAzaldu dutenez, Xenpelar Dokumentazio Jardunaldien lehenengo edizio
|
hau
Euskal Antzerkiaren Dokumentazioaren inguruan antolatu da, Mintzola Fundazioak duen Ahozko Sorkuntzen Elkargunea atalari lotuta, hain zuzen ere. Mintzolaren Ahozko Elkarguneak bizirik dauden ahozko sorkuntzen topaketa eta elkar ezagutza bultzatzeko laborategi bat izan nahi du, eta, besteak beste, Xenpelar Dokumentazio Zentroak dokumentazio mailako aholkularitza eta tresneria eskaintzen ditu beste ahozko sorkuntzen dokumentazio egitasmoetan lagungarri izateko.Euskal Antzerkiaren Dokumentazioaren?
|
|
Bego horretan, fede oneko irakurleak ulertuko du aise funtsa ez dela horretan. Eta horri natzaio bakarrik ari, hats baikor batek bultzaturik, bilatzen baitut bultta
|
honetan
euskal antzerkiaren gurdiaren gurpila arroilatik nola atera. Itzul gaitezen mamira.
|
|
Entzuten dut antzerkilari kategoria bat saihetsetik esamesaka hasten zergatik diren teoria horiek oro, ez dugula horren beharrik, funtzionatzen duen ber baliatu behar dela, eta bereziki ez dugula atzerrira joaterik, Parisko gimnasio batera gutxiago oraino jokoaren bila, ez dela
|
hau
euskal antzerkia. Preseski gaude euskal antzerkiaren bila.
|
2016
|
|
Horregatik uler daiteke mundu horri kodeetan hain zabala gertatzen den euskaldungoarentzat Kutsidazu bidea Ixabel antzerkia laborantza mundu erreberritu eta abangoardista horrentzako trufa aire bat izatea. Mundu
|
honi
euskal antzerkiak beste zerbait eskaini behar dio interesgarria izateko, ulertzen diogu A. Lukuri.
|
|
Herria astekariak, antzerkiak izan zuen arrakasta ikusiz, bazukeen interesik haren aztertzeko norbait aurkitzeko. J.P. Etcheverry izan zen lortu zuten kolaboratzailea, nahiz eta
|
hau
euskal antzerkian aditua ez izan.
|
|
Hau zen helburua, euskarazko antzerkiaren sortzea eta garatzea. Gaur egun, horren loratzea ikusten dugun
|
honetan
euskal antzerkiaren ibilbideari begirada botatzea ere dugu helburu.
|
|
Garai
|
honetan
euskal antzerki gehiago sortu zituzten eta eskaini. Ez ditugu hemen denak azalduko, berpizkunde horren osagai nagusien azaltzea baitugu helburutzat.
|
|
Hamargarren
|
honetan
euskal antzerkiari erreparatu diozue. Ezusterik eman dizu mundu horrek. Pentsatu baino aberatsagoa iruditu zait, benetan da unibertso bat.
|
2020
|
|
Gure antzerkiaren ikusgarritasuna ahalbidetzeko ezinbesteko plazatzat daukagu Azpeitikoa. Horrez gain, hain ibilbide luzea duen jarduera
|
honek
euskal antzerkiaren eragile ezberdinen saretze eta hausnarketarako parada ere eman luke. Horrela, bada, aurton Azpeitiko antzerki topaketek argi utzi dute euskal antzerkiak loraldi txiki bat bizi duela.
|
2023
|
|
Dudarik gabe, lan
|
honek
euskal antzerki amateurra balioesten du, hainbeste urtez Donostiako ikastetxeak bultzatu eta indartu duena. Emanaldiaren hasierako eta amaierako tarteak aprobetxatu dituzte oholtza gainean saiatu nahi duen orori gonbidapen bat egiteko:
|