Emaitzak: 10
2000 | ||
–Hizkuntzari ez datxeko nahia, baiña bai izana. Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek | hau esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean: | |
lokuzioak adierazten duena azaldu behar da lehenik. Efektu mota horiek definitzeko, honako | hau esan dezakegu: bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea. | |
Estatu Nazioak asimilazio prozesu horretan harturiko lehenengotariko neurrien artean, hizkuntzari dagokiona dugu. Historia, eta Europakoa zehazki, integratze prozesuan hizkuntzak izan duen protagonismoaren berri ematen diguten adibideez josita dago (gaelikoz hitz egiten zuten eskoziarrak XVIII. mendean, bretoiak bretoieraz Iraultza Frantsesaren ondoren, etab.), eta ondorioz honako | hau esan genezake: hizkuntza nazionalak nazionalizatu egiten du. | |
2001 | ||
Ez al digu problematika honek XIX. mendearen amaieratik aurrera bizi izanduguna burura ekartzen? Mende baten ostean literaturzalea izanagatik zintzoa denedozein obserbatzailek honako | hau esan dezake: oraintsu hasiak gara, eta doi doihasiak, problematika hori gainditzen. | |
2004 | ||
Filosofia perennea, eta horren formulazio konkretua den ekialdeko filosofia, batugarritasunean oinarrituak daude, beraz; bai ontologiaren eta bai epistemologiarenaldetik ondorengo | hau esan genezake: funtsezko ideia bat da nabaria, nabari ohidugun errealitate, objektibo? | |
2005 | ||
Komunikazio mota horiek alderatzen baditugu | hau esan dezakegu: | |
2007 | ||
Bestetik, adiskidetasunaren ikusmolde egozentrikoa dute (Selman, 1981); hau da, adinhorretako haurrek lagunak beren interesetan oinarrituz deskribatzen dituzte. Hala, haur batek honako | hau esan dezake: –Jon nire laguna da, koloretako margoakuzten dizkidalako?. | |
Elkarrekikotasuna garatuz geroztik, halaber, norberaren interesak ez duzehazten harremanen ikusmoldea, eta haurrek orduan ulertzen dute inplikatutakoguztientzat onak izan behar dutela. Hala, haur batek honako | hau esan dezake: –Jonnire laguna da, behar dugunean elkarri laguntzen diogulako?. | |
2008 | ||
honako | hau esan dezakegu dagokion fitxategiari buruz: baimen guztiak dituela jabeak, taldeak irakurri eta exekuta dezakeela eta munduak exekutatu baino ezin duela egin (beraz ezin dute programa kopiatu). | |
2012 | ||
29/ 2009 Legearen eragina aurreikusiz, | hau esan dezakegu: merkatuan publizitatearen bidez eman daitezkeen jokaera desleialak, hemendik aurrera, jokaera desleialen kontzeptu orokorragoaren barnean jasoko dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau | 10 (0,07) |
Lehen forma
hau | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
UEU | 10 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
hau esan | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
hau esan ezan | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |