2002
|
|
Hiru emakumeetako bakoitzak denbora labur batez erabili ohi zuen begi hori, eta, ondoren, begia bere begi zulotik atera eta ahizpetako beste bati eman ohi zion,
|
honek
ere bere begi zuloan jarri eta beste denbora apur batez erabil zezan.
|
2004
|
|
Ez al da bada ikaragarria, herri batek jasan duen etnozidioaren ondorengo statu quo a txintik atera gabe onartu eta horren aldeko diskurtsoa eta estrategia aldeztea? Edota, ez al da bada benetan gogorra, ukapenaren paradigma izan den gure herriak, azkenean, noizbait, bere nazio duintasunaren aldeko hizkuntzazko eta kulturazko berreskurapen apal
|
honetan
ere bere burua gutxietsi eta arbuiatu behar hori?
|
|
Egia da, soziolinguista katalanak parerik gabeko zorroztasuna erakutsi zigun hizkuntzen arteko liskarrak argitzeko unean, liluragarriak ziren bere sena eta etorria. Orain eta hemen, lege kontuetan sartuak gabiltzanez,
|
honi buruz
ere bere iritzia eman behar izan zuenean, ez zuen, ez, hutsik egin. Hara, hizkuntza legearen luze laburraz orduko hartan aitortua:
|
2005
|
|
Atean tweedezko jantzi beltzean jantzitako gizon gaztea agertu da,
|
honek
ere bere maletatxoa daramala eskuan.
|
2008
|
|
Koldo Izagirreren iritzia erabatekoa izan da. Ondorengo
|
hau
ere bere labekoa da:
|
2009
|
|
Hala ere, Estatuaren biktima hauek badute kontrabotere baten babesa, ezker abertzalearena.
|
Honek
ere bere biktimak oroitarazten ditu eta besteak ez horrenbeste.
|
2011
|
|
Hizkuntzen heriotza azal lezakeen ardatz arrazoi nagusi bakarra bilatu nahi izatea alfer lana omen. Guztiarekin ere, ordea, honako irizpide
|
hau
ere bere ekarpen teorikoen artean kokatu behar dugu: alegia, hizkuntz heriotzaren faktore nagusia estatu etnozentrikoaren ereduan datzala, eta egiaztapen datu horrek oinarri enpiriko ukaezina duela mundu zabalean.
|
|
Orria erauzita, Mikeli eman zion.
|
Honek
ere bere zenbakia idatzi zuen, ez oso konbentziturik.
|
2014
|
|
Hizkuntzak, ez.
|
Hau
ere bera bakarrik nazioaren ezaugarri edo fundamentu aski ez omen delako: –la langue invite à se réunir; elle n, y force pas? 1596 Hizkuntza gizakiaren (arrazaren) zerbait guztiz intimoa eta esentziala dela irakatsi du beti Renanek:
|
2016
|
|
Poeta gaztea auto-fikzioaren muturreko kontakizunak idazten ibili da oraindainokoan (exhibizionismoaren mugan betiere). Komisarioak bidali didan testu
|
hau
ere bere bizitzaren erakusketa soila izan daiteke, hori ez dakit, ez baitut ezagutzen mutilaren bizitza pribatua, baina emakumearen ahotsa sinesgarria iruditu zait.
|
2023
|
|
–Elezaharrek ziotek hik artzainei hots egiten dieala ekaitza dakarrenean –esan zion Damak,
|
honek
ere bere burua kapan estu biltzen zuela, hozturik– Beno, hots egin edo... orro, hobe esanda.
|
|
Inori kontatuz gero itota nengoela, kaiolan harrapatuta, segituan piztuko ziren susmo gaiztoak: hara,
|
honek
ere bere buruarekin bakarrik pentsatzen du. Zirrararik eragiten ez badizu zeregin honen handitasunak, haur bat esnatzen ikusteak –zeure haurra, andrea! –, hari jaten emateak, besoetan kulunkatzeak, lehendabiziko pausoak ematen laguntzeak, aurreneko galderei erantzuteak –ahotsaren tonua apurka apurka goratzen da, eta supituan amiltzen, gillotinaren xafla nola–.. orduan, barkatu, baina hobe zenukeen umerik ez ekarri.
|