Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Euskaldunon Egunkaria ren hamargarren urteurrenean Joan Mari Torrealdaik irakurri zuen agiritik honako puntu hau ekarri nahi nuke hona: –Komunikazio esparru aski bat osatu behar du euskarak eta berdin euskal nazio nortasunak.
‎Baina ez da hau orri honetara ekarri nahi dudan gaia. Goian diodan bezala itsasoari ematen dizkiogun izenetaz aritu nahi baitut.
2007
‎Horrek guztiak, ostera, ez du esan nahi kulturak eta hizkuntzak bakartuta daudenik, elkarren arteko harremanik ez dutenik. Ikuspegi horretatik, adibide hau ekarri nahi dut hizpidera: Foruko herria, Gernikaren ondoan dagoena.
2010
‎Ez naiz goraipatzen hasiko unibertsitateak antolatu dituenak, beste eragile askok ere oso gauza interesgarriak egin baitituzte. Gaurkoan zutabe honetara ekarri nahi dudana aste horretan bertan banatutako sari batzuk dira. Elhuyar Fundazioak Donostia International Physic Center (DIPC) fundazioarekin batera zientziaren dibulgazioarekin lotutako bideo leihaketa antolatu zuen duela sei hilabete, eta joan den astean banatu zituzten, Txillida Lekun.
‎Munduaren bira doan!, lehengo urtean estreinatu zutena.Bertako sozioetako bat Asisko Urmeneta da, Kukuxumuxuko Mikel Urmenetaren anaia eta proiekturen batean pertsonaiek diseinu firma hori daukatela ezin da ukatu. Dena den atal honetara ekarri nahi dudana ez da Somuga bera, bere azken lanari buruz hitz egin nahiko nuke, Gartxot. Itzaltzuko bardoaren kondairaren film laburra.
2013
‎Jardunaldi hura hizkuntzaerabilerarekin era batera edo bestera loturik dauden gaiak aztergai dituzten ikerlari, irakasle eta aditu ugariren bilkura izan zen. Bide horretatik, puntu honetara ekarri nahi genituzke aditu horietako batzuk adierazitako zenbait ideia, gogora ekarriz ideia horiek eta beste asko zehatzago eta zabalago ezagutzeko aukera emango duen lana argitaratzeko bidean dela: Ikasleak hiztun.
2015
‎Horixe da, hain zuzen, azterketa honek ekarri nahi duena: informazioa biltzen hasi nahi du jakiteko nolako joerak ageri diren hitz ordenaren (hobe sintagmen ordenaren) alorrean hezkuntzaren esparruko hizkuntza erabiltzaile profesionalen artean (azterketan lagundu diguten inkestatuak hala dira, maila desberdinetan ari baldin badira ere) eta zenbateraino dauden oraindik indarrean ideia batzuk nagusi ibili zirenak euskararen normalizazio prozesuaren hasieran, edo noraino ari diren hedatzen irakasle lanbidekoen artean proposamenak edo joerak hitz ordena bertze modu («berriago») batean antolatzeko.
2016
‎Obra nagusiak eman dira bi hizkuntza nagusi horietan. Hauek ziren euskal antzerkiaren lehen auzoak, bi hizkuntza hedapen handikoak honetara ekarri nahi izan ditugunak lerro ezagunenak hartuz. Helburua ez zen baitezpada konparazio baten egitea, baizik eta euskal antzerkiaren eremu errealaren neurtzea.
2017
‎Ekainaren 5ean egin zen Ingurumenaren Mundu Egunaren esparruan, proposamen hau ekarri nahi izan dute Bilbon hiri nekazaritza sustatzeak garrantzia handia izan dezakeela konbentzituta daudelako. “Hiri baratzeak, denbora pasa soilaz gaindi, elikagai freskoak sortzeko, hondakinak birziklatzeko eta gerriko berdeak sustatzeko guneak direla uste dugulako.
2018
‎Karrikiri elkarteak maiatzean argitaratu zuen Karrika 202 aldizkarian leku nabarmena eman zitzaion ekitaldiari, ekimenaren kartela, niri egindako elkarrizketa, jardunaldien agenda eta Zaldieroaren komiki bineta argitara emanez. Hain zuzen ere azken hau ekarri nahi izan dut egun hartako egunaz oroigarri.
2021
‎Eta, hain zuzen ere, sistematizazioaren ideia da proposamen honetara ekarri nahi den printzipioetako bat; alde batetik, izaera eta xede beretsuko egitasmoek pertsonaren garapen mota desberdinetan duten eragin positiboagatik; eta, bestetik, ikerketan egindako analisian literaturaren irakaskuntza egoki batera begira definitutako erronka edo behar garrantzitsuenetako bat delako. Literatura hezkuntzan modu sistematikoan inplementatzeak ikasleen garapenean izan dezakeen eragin positiboa aurreikus daitekeen zerbait da, baina, arestian genioenez, ez dago modu enpirikoan frogatuta oraindik, Euskal Herrian, behintzat.
Hau ekarri nahi izan dizut.
‎Kevinek esan zidan hau ekartzeko nahi nuenean.
2022
‎«Biktimen lekukotzari esker, isiltasuna hautsiko dute». Mendozak honako hau ekarri nahi izan du hizpidera: «Auzi honetan, biktima batzuek auzitara jo eta kalbarioa bizi izan dute».
‎Gainera, hau ekarri nahi nizun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia