2001
|
|
Oso bitxia da, esaterako, iaz Gasteizko Filologia Fakultatean egin ziren kritika jardunaldietan gertatzen den bezala, poesiaz, narratibaz, haur literaturaz edo saiakeraz eginiko kritikaz aritzea (eta hori gertatzen da antolatzaileen artean sentsibilitate hori ematen delako); eta modu berean, oso harrigarria gerta daiteke literatura tertulietan haur literatura idazleak, kritikoak eta helduen literatura idazleak egotea, Gasteizen egin ohi den bezala, gurean mugak askoz hauskorragoak baitira. Baina agian egoera on
|
honen azpian
dagoena gure ahuldadea besterik ez da, komunitate txikia izatearen ondorioa eta, beraz, guztion beharra izatearena. Hots, gehigarriak, irratsaioak, iritzi artikuluak eta gure produkzio, gero eta zabalago, hau osatzeko dugun beharra... eta ez diotenaz dagoen benetako interesa.
|
2005
|
|
– Ha-a, baina haientzat ere lanik ez duk. Gu lanean ezartzen baldin bagaituzte, jende planttako horietarik parrasta bat karrika izkina
|
honetan
legokek gure ordez, eske.
|
2008
|
|
Hau da, zenbat jendek uztartzen ditu euskararen aldeko kontzientzia eta koherentzia? Kopuru
|
honen arabera
dago gure etorkizuna. Gutxiengoa baldin bagara, gureak egin du.
|
2011
|
|
—Oroitaraziko dizut hitz hori behar orduan. Baina, egungo
|
honetan
gauden gure sugeekin. Aditu dut, beraz, erraten, sugeak hatsaz pozoitzen dituela, gero jateko hilarazi nahi dituen ihiziak, edo ere bizirik bere ahorat erorarazten xoriak.
|
2012
|
|
–Ni ez naiz damu, esan dizut ez nuela aukerarik. Konturatu nintzen gizarte
|
honetan
badaudela gu baino pausotxo batzuk aurrerago ibiltzen hasten direnak, eta horiek beste guztiak baino lehenago iritsiko dira toki guztietara. Nahiz eta abantaila hori murrizten saiatu, gaindiezina dela konturatuko zara.
|
2015
|
|
Ez zen etorkinen eta bertakoen ordezkaritza politikoen arteko Xibertarik, akordio ahaleginik izan, ez eta planteatu ere esango zuenik: " Zuen identitatea errespetatzen dugu, eta lur
|
honetan
zaudetenez gure identitatea ere egikaritzeko behar dugun akordioa nahi dugu zuekin". Komunitate bakoitzak bere bidea hartu zuen, bi bando, gaur arte.
|
|
Azken batean, bertute guztietan geratzen da hobetua eta etengabe haziz joango da, atzera itzultzen ez bada Jainkoa iraintzera; bada, orduan, guztia galtzen da, baita arima goren gorenean badago ere. Ez da uste izan behar, gainera, Jainkoak behin edo birritan arima bati mesede hau eginik, gauza hauek guztiak eginak geratzen direnik, hartzean iraupenik ez badu, iraupen
|
honetan
baitago gure on guztia.
|
2017
|
|
Talde
|
honetan
daude gure gramatika tradizioan leku denborazkotzat jo izan diren postposizioak, alegia, bizigabe diren izenei lotzen zaizkien leku denborazko postposizioak. Haien artean, gainera, a mugatzaile zalantzagarria dutenak aztertu behar ditugu lehenago(? §2.2.1), eta mugatzailea delakoaren arrastorik ere ez duten postposizioak bereizi behar ditugu bestetik(? §2.2.2).
|
2021
|
|
Kanpotarra zaitugu, dirudienez; Emaztea gaixo daukat. Lehena Kanpotarra zara esaldiaren pareko izango genuke, eta han bezalaxe kanpotarra atributu izango litzateke; desberdintasuna, adibide
|
honetan
badagoela guk bat, alokutibo izaerakoa. Bigarrena Nire emaztea gaixo dago esaldiaren pareko izango litzateke, genitiboaren ordez ergatibodun subjektuarekin.
|