Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎Adopzio homoparentalaren analisia lau azpiataletan banatu dugu: lehenik, ikuspegi metodologiko batetik, gai honen inguruan egindako ikerketen fidagarritasunari buruz arituko gara; bigarrenik, bikote homoparentalen iraupenaz etaegonkortasunaz mintzatuko gara; hirugarrenik, familia homoparentaletan suertalitezkeen identifikazio irudi maskulino femeninoak izango ditugu hizpide, etaazkenik, egun bolo bolo daukagun gai korapilatsua; adoptatuen orientazio sexuala.
‎Arlo honetan egindako ikerketek erakusten duten bezala (Canton, Cortes etaJusticia, 2000; Rodrigo eta Palacios, 1998), gurasoen arteko harmonia gabeziatikeratortzen diren haurren portaera arazoak gehiago erlazionatzen dira familiakseme alaben aurrean erakusten duen gatazkarekin, eta ez horrenbeste, bikotekideenarteko betetasunarekin edo gatazka ezkutuekin (haurrek ezagutzen ez dituztenekin).... Bestalde, gurasoen arteko gatazka guztiak ez dira intentsitate berekoak; eztabaida sinplea edo eraso fisikoarekin jazotzen den borrokaldia izan daiteke.
2007
‎Eta idazlan hau bukatu baino lehen hausnarketatxo bat egindezagun Iñaki Garciaren eskutik. Honek egindako ikerketa enpiriko baten argitan, euskararen erabilera zertan den jakin nahi badugu, honakoa izan genukekontuan:
2009
‎Eta erronka handiak ditu oraindik zientzia komunitateak egoera hori gainditu eta sistema errealetan erabili ahal izango diren metamaterialak sortzeko. Edozein kasutan, materialok gauzatuko ez balira ere, arlo honetan egindako ikerketak aldaketa ekarri dio dagoeneko fenomeno jakin batzuk behatzeko ikuspegiari, eta ikuspegi aldaketa hori oso baliagarria izango da ondoren etorriko diren aurrerapenetan.
2010
‎Izan ere, IAA NEBen testuinguruan aplikatzea ez da inondik inora berria (Smith eta Theberge, 1987). Azken urteetan alor honetan egindako ikerketa mordoaIAA NEBak ebaluatzeko erabilgarria delako erakuslea dugu. Halere, kasuankasuko, ikerketa enpirikook helburu eta egiteko modu ezberdinei jarraitu dieteezarritako xedeen arabera.
2011
‎Beste biek portaera desegokiarekin dute zerikusia. Eskala honen bidez egindako ikerketen arabera, psikopata guztiak ez dira delitugileak, eta delitugile guztiak ez dira psikopatak. Horrela, Cooke k (1994) Eskoziako espetxeetan egindako ikerketaren arabera, gizon presoen% 3k bakarrik du psikopatia, PCL Raren ebaketa puntua kontuan hartuta.
2012
‎Maskotaren heriotzak pertsona gehienengan eragiten duen esperientzia zirraragarria areagotu egiten da jabe batzuen artean, eta trauma sentimendua ere eragiten du. Gutxienez, elkarrizketatutako hamarretik batek adierazi du bere maskotaren heriotza gertaera “larri traumatiko” gisa bizi izan duela, unibertsitate honek egindako ikerketen arabera. Zakurraren heriotzari lasai aurre egiteko gida Triste egoteko eta familiarekin eta konfiantzazko lagunekin adierazteko aukera izatea funtsezkoa da txakurraren heriotzari ahalik eta modu osasungarrienean aurre egiteko.
2019
‎kontsumo arduratsua, elikadura burujabetza eta zaintzak. Azken honen gainean egindako ikerketaren emaitzak maiatzaren 15ean, asteazkenean, jendaurrean aurkeztuko dituzte Landatxoko gizarte etxean, 19:00etan.
2022
‎Nazioartean, gai honen inguruan egindako ikerketa anitz daude. Ikerketa hauek aztertzerakoan, arrotz suerta zatzaizkigun kontzeptu batzuk topa ditzakegu, hala nola, hizkuntza muga, segurtasun kulturala, kultura gaitasuna, hizkuntza kontzientzia, eskaintza aktiboa eta hiztun aktiboarena.
‎1 Lan honetarako egindako ikerketa IKASIKER dirulaguntza bati esker (Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila [IkasC_ 2020_ 1_ 0039]) egin ahal izan da. Halaber, eskerrak eman nahi dizkiet testuaren idatzaldi desberdinak hobetzen lagundu didatenei:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia