Emaitzak: 6
2005 | ||
Zentzu honetan, adibidez, eta euskal perspektibatik begiratuta, garrantzitsua da oso berak hizkuntz aniztasunaz egiten duen irakurketa antropologikoa eta, honekin, baita hizkuntzen ikas irakaskuntzari aitortzen dion zeregin hezitzailea. Gizarte | honetan bultzatu nahi den euskararen normalizazioa eta honekin lortu nahi den elebitasun erreala, egiaz, egitasmo humanizatzaile zabalaren barruan ulertu beharreko prozesuak dira, ze, azken batean, hauek ezin dira teknikoki edota kuantitatiboki bakarrik planteatu. Gogora dezagun, adibide honekin bukatzeko, idazlan honen eranskinean Humboldtek idatzitako bi euskal testu dakarzkigula, hain zuzen, berak burutu nahi zuen euskal ikerketa monografikoaren proiektua hobekien aurkezten dutenak. | |
2006 | ||
Getxoarten, besteak beste, pinturak, marrazkiak, argazkiak eta ikus entzunezko muntaiak daude ikusgai. Oraingo honetan, antolatzaileek azken arte mota | hau bultzatu nahi izan dute, artista gazteen artean gero eta gehiago zabaltzen ari baita. Horretarako, ikus entzunezko lanak erakusteko postu bereziak izan dira Getxoarten. | |
2008 | ||
Lehenengo adierazpena Euskaltzaindiarena da, euskara batuaren ahoskera zainduaren ingurukoa hain zuzen. Bertan hainbat baieztapen aurkituko dugu erregistro formal eta informalen gainean, lan | honekin bultzatu nahi dugun ildoarekin bat datozenak. Arauaren sarreran esandakoek ederki zehazten dute euskara batuaren hasierako esparrua zein izan zen eta zertarako: | |
2009 | ||
" Turismo mota | hau bultzatu nahi dugu eta horretarako beharrezkoa da ikerketak egitea ikusteko ea koba hondatzeko arriskurik dagoen ala ondo dihardugun lanean.Natura baliabide bat bisitariendako zabaltzen denean kontuan izan behar dira horrelakok", esan digu Oñatiko Garapen Turismo Agentziako teknikari Ikerne Altubek. | |
2022 | ||
LABek ikasturte | honetan bultzatu nahi duen aberastasunaren banaketari buruzko borrokaren bigarren hanka zerga erreforma da, «integrala», Aranbururen ahotan. «Zerga politika Josu Jon Imaz bezalako euskal oligarken mesedetan egina da, eta hori aldatu egin behar da. | |
2023 | ||
Bestetik, 70 hamarkadaren amaieran, Aaron Antonovsky mediku eta soziologoak erabili zuen SALUTOGENESI terminoa. Salutogenesiaren esanahia, etimologikoki, osasunaren jatorria da eta Aaronek, ahalegin edo saiakera | honekin bultzatu nahi izan zuen terminoa (4, 6): Patogenizitatean zentratu gabeko ikuspegi positiboagoa sustatzea. Hau da, sendatzeaz gain, osasuneta ongizate maila ona bilatzea pertsonaren dimentsio fisikoan, psikikoan eta sozialean. Osasuna sortzen duen horretatik begiratzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
Osagaiz | 1 (0,01) |
hiruka | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hau bultzatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hau bultzatu nahi | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |