2006
|
|
Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina
|
hau
beste baterako utziko dut.
|
2007
|
|
Aipagarria da ekimen hauen sustapena, lehenengo batean behintzat, euskaltegien kanpotik etorri zela, euskara elkarteetatik hain zuzen ere, hau da, erabileraren esparruan lan egiten duten erakundeetatik. Seguruenik
|
hau
beste arloetako euskaltzaleen artean ere HEAren lana gizarteratzeaz ardura dagoen zantzua dugu.
|
2008
|
|
25 urte hauen gaineko balantzea egitea bezain garrantzitsua da momentu
|
honetan
beste horrenbeste urteetarako lan ildoak markatzea, berandu baino lehen. Teknologikoki, kontsumo aldetik eta funtzio soziaEuskararen unibertsoan integratu beharreko populazio multzo handi bat dago, bereziki gazteen artean.
|
2009
|
|
Txillardegik berak eman zigun horren aitorpena, poeta hil zenean (2001),
|
honekiko
beste oroitzapenekin batera. 1977tik aurrera harreman handia lotu omen zen Txillardegi idazle, hizkuntzalari eta soziolinguistaren eta Gandiaga poetaren artean.
|
2010
|
|
Jarrera honekin, berea ez den herri
|
honetako
beste hizkuntzako hiztunen eskubideak ukatzen dira. Jarrera hau ez da onargarria, bestea ukatzera dator; eta jakina elkarbizitza eraiki ordez, hiztun ezberdinen arteko auzia areagotzen du. zergatik izan nahi dugu euskaldunak?
|
2011
|
|
Txepetxek ibilbide kulturala deitzen duen hau abiatzeko, beraz, hizkuntzarekiko motibazioa ezinbestekoa da. Hala ere, lehen hizkuntzarekiko motibazio naturala ez bada iristen nahikotasun mailara motibazioan hutsunea gertatuko da eta
|
hau
beste hizkuntza batek beteko du. Kasu horretan hizkuntza ordezkapenaz hitz egin genuke.
|
2012
|
|
Auzokok erakutsi digu, aukera eman zaion pertsona ugarik, aukera baliatu duela. zein da nor pertsona bati bertako eta berezko hizkuntza ikastea ukatzeko? euskarak muga guztiak eraisteko, jendarte
|
honetan
beste bat gehiago izateko auAuzoko Egitasmoa, gerturapen bat. Euskara eta aniztasuna abiapuntu dituen egitasmo pilotuen gaineko azterketa – Mikel Ozaita
|
|
2007 tik gerora BAT aldizkariak jarraitzen du, nahiz eta zuzendaririk ez izan, Belen koordinatzaileak bere gain zuzendaritza lanak neurri handian hartu dituelako, baita batzordekideek ere ardura handiagoarekin aritzen direlako. Gauza da egoera
|
honetan
beste zenbait berrikuntza garrantzitsu ere egin direla aldizkarian. horien adibide dira honakoak: 1) hAuSNArTu euskal Soziolinguistika Sariak egitasmo interesgarria, aurten 2012an IV. ediziokoa argitaratuko dena; 2) Soziolinguistika klusterrak antolatzen dituen euskal Soziolinguistika Jardunaldi aberatsen ekarpenak argitaratzea, aurten V.a izango dena.
|
2013
|
|
1) Iñakik proposatzen digun azterketa sakona adieraztea eta sozializatzea, 2) ondoren, oinarrizko lan
|
honen inguruan
beste zenbaitzuen iritziak eta ideiak ere jasotzea, 3) elkarrenartekotasuna bultzatuz, egin beharrekoa egokiago bideratu nahian.
|
|
Hauek dira, hain zuzen ere, BAT aldizkariko 86, 2013 zenbaki honen helburuak: 1) Iñakik proposatzen digun azterketa sakona adieraztea eta sozializatzea, 2) ondoren, oinarrizko lan
|
honen inguruan
beste zenbaitzuen iritziak eta ideiak ere jasotzea, 3) elkarren artekotasuna bultzatuz, egin beharrekoa egokiago bideratu nahian. Nik ere horixe nahi dut, eztabaidan parte hartzea artikulu honen bitartez, nire neurrian.
|
2014
|
|
ezin dugu bermatu aztertutako bi lurraldeetako DBH 1eko ikasle guztiak ordezkatuta daudenik. Ikerlan
|
honen
beste gabezia bat da ez direla aztertu jarrera linguistikoen eta tokiko identifikazioen artean egon litezkeen erlazioak. Bestalde, gogoan izan behar da, kurbaren doikuntza garrantzitsua lortu dugun arren, hobetu egin litekeela mendeko aldagaia azaltzeko informazio berria eman dezaketen aldagaiak gehituz.
|
|
Eta
|
honek
beste behin, ardura bertakoengan kokatzen du.
|
2015
|
|
Amaitzeko, esan dezagun BAT 96 zenbaki
|
honetan
beste bi artikulu ere eskaini diegula gure irakurleei. GUREAN atalean 2015eko IkerGazte kongresuan izandako mahai inguru interesgarri baten gaineko artikulua aurki daiteke, lehenik.
|
|
Beraz, inkestak bidali nizkienean eskolak hasi berriak zituzten, euskarari buruzko iritziak emateko goizegi zelarik haientzat. Mota
|
honetako
beste ikerketa bat egitekotan, beraz, data hobe aukeratu litzateke.
|
|
Gainera, hizkuntzaren egoera hoberantz edo okerrera doala zehazteko baliabide falta da, honen harira, eskala
|
honen
beste akats bat. Sallabank ek dio biziraupen prozesua ez dela aintzat hartzen, hizkuntzagalera soilik, baizik.
|
2016
|
|
Euskararen etorkizuna eta hiriarekiko harremana anbibalentziaz josia dago, eta agian hitz
|
honek
beste edozeinek baino hobeto azaltzen du datorkigun ibilbidea. Anbibalentzia teoriko eta praktikoan ibiliko duten funanbulistak gara euskaldun, euskaradun eta euskararen etorkizunarekin keztatu guztiok.
|
|
Euskararen etorkizuna eta hiriarekiko harremana anbibalentziaz josia dago, eta agian hitz
|
honek
beste edozeinek baino hobeto azaltzen du datorkigun ibilbidea.
|
|
Hiztun
|
honen ordez
beste hizkuntza bat euskara bezain ondo edo hobeto dakiena dator eta honek hainbat buruhauste sortuko du, eta bizi ere. Zertarako ekin gutxitua den hizkuntzan, ezelako ahaleginik gabe, eta errazago, beste bat badu?
|
2017
|
|
Honek erakusten du euskal hiztunen artean euskalkian hitz egitean edo hitz egiten jakiteak legitimitate gehiago ematen duela hiztun bezala. Hemen identitatearen kontua ere sartu ahal izango zen euskalkiek identitatea ematen diotelako hiztunaribaina
|
hau
beste gai bat da.
|
2018
|
|
Ideia hauek lotura zuzena izango lukete emakumeek gizartearen ispilu gisa jarduteko duten joerarekin, alegia, gizartean modan dauden jokabideak kopiatzeko eta erreproduzitzeko duten joerarekin.
|
Honi
beste fenomeno bat gehitu behar zaio: antza denez, azken urteotan euskarak arlo publikoan (hezkuntza bezalako erakunde publiko nagusien eskutik) izandako garapena hobeto egokitu zaiela emakumeen gizarte eginkizunei eta bere ohizko lan esparruei, gizonezkoenei baino (industria eremuan nagusi).
|
|
Darabilgun terminologian, bikote hauek Erabilera 2 unean" ohitura lortu" a zutenez, euren erabilera datuak %100 zuen (Erabilera 3n den moduan), eta ez grafikoan ageri den %94, 2 Kategoria honetan dauden 117 bikoteetatik 90 bai zeuden" beti edo ia beti euskaraz" kategorian. Aldiz, multzo
|
honetako
beste 27 bikoteren datua hurrengo mailan zegoen: " euskaraz gaztelaniaz baino gehiago".
|
2019
|
|
Laburpena. iktak gure bizitzara iritsi dira eta hura zeharo eraldatu dute. informazioaren gizarte digitalean murgilduta, teknologia berriak hizkuntza gutxituera ere hedatu dira, eta ondorio nabariak izan dituzte haiengan. Lan honen lehen helburua eragin hori nolakoa izan den aztertzea da. eta, era berean, zehazki euskara aztergai, lan
|
honen
beste helburu nagusia honako hau da: Iktek gure hizkuntzarengan izandako ondorioak argitzea. horretarako, euskararen egoera zenbait Ikt esparrutan ikertu da.
|
|
ezinbesteko eraginak ditu bere inguruan. Jendarte
|
honetan
beste bat izateko aukera da (Ozaita, 2012: 143) 1, herritartasuna onartzea sozialki.
|
2020
|
|
Gertatzen ari ziren aldaketen hedadura eta erradikaltasuna modu sistematikoan ulertu zuen lehenengo teorialari soziala Manuel Castells izan zen, eta La era de la información7 trilogian azaldu zuen. Ikuspegi
|
hau
beste autore batzuk osatu zuten: esaterako, Jeremy Rifkin ek" The Age of Acces:
|
|
Barne plana egun batetik bestera onartu dela ikusten dugu baina ez zaigu zirriborrorik iristen aurretik, adibidez.
|
Hau
beste hainbat tokitan ere horrela gertatzen da..."
|
|
Aurreko saioekin gertatu ez bezala, kasu honetan saioko elkarrizketak zuzenean egiten diren arren telefono bidezko elkarrizketak dira; honek berehalakotasun fisikoaren parametroa oinarri hartuta berehalakotasun espazialik ez dagoela esatera garamatza.
|
Honek
beste bi parametroak erabat baldintzatzen ditu, izan ere elkarrizketatzaileak eta elkarrizketatuak aurrez aurre ez egoteak erreferentzia eremua zeharo murrizten du, Koch eta Oesterreicherek (2007) aipatzen duten ego hicnunc baldintzari mugak jarriz. Era berean, ainguraketa mailari erreparatuta aipatutako ezaugarriek erabat baldintzatuta ageri da, aurrez aurre ez egoteak diskurtsoa eta ekintza bera identifikatu eta horren arabera jokatzeko aukerak murrizten baititu.
|
2021
|
|
Logika berri
|
hau
beste eremuetara zabaltzeko papera botere legegileari dagokio. Ugariak dira pistak, euskararen aldeko politikei lege babes egokiago bat emateko.
|
|
Bi printzipio horiek onartzeko, Frantziako identitate konstituzionala goitik behera aldatu behar litzateke. Egoera hori ikusiz, artikulu
|
honek
beste alternatiba konstituzionalak lantzen ditu, euskarari lege babes egokiagoa emateko. Tresna horiek botere publikoei inposatutako obligazio juridikoak dira, tokiko hizkuntzak Frantziako ondare konstituzional diren heinean.
|
|
" Agian" diogu, horien inguruan lanketa zabalagoa eta sakonagoa egin litzatekeelako. Gai
|
hau
beste ikerketa baterako abiapuntua izan daiteke.
|
2022
|
|
Hala ere, pertsona horiek superheroi bilakatzen dira –dantzari itxurako bi superheroi," supermintzalagun", testuaren izenburuaren arabera. Fantasiazko mundu
|
honen
beste adibideetako batzuk, K11, K12 eta K17an ageri diren elementu antropomorfoak lirateke. K11 ren kasuan, panpina antzeko batzuk ageri dira, baina badirudi hizketan dabiltzala eta ahoa eta begiak ere badituztela.
|
2023
|
|
• Atal
|
honetan
beste ideia hau ere bazetorren: " euskara eta euskal hiztunon eskubideen defentsa koherentea ez dela egin nahikotasunera iristeko behar duen zentraltasunez".
|
|
Susmoa da euskal kulturaren inguruan ezezagutza handia dagoela irakasleen artean ere. Ikasleek senti dezaketen desidentifikazioa(" hau ez da niretzat,
|
hau
beste belaunaldi bateko kontua da"), irakasleena ere bada neurri batean.
|