2000
|
|
Telebistan, berriz, hainbat mugimendu izan dira azken urteotan, nahiz eta, arestianazaldu den bezala, eremu
|
hau
arautzen duen legea garatu gabe dagoen oraindik89.Merkatu eta enpresa aldetik, hiriburuetakoak dira garrantzitsuenak: TeleDonostia, Canal Gasteiz, Canal Bizkaia, Bilbovision eta Telebilbao Bilbokoak eta Canal 4 Iruñekoa.Horien inguruan mugimendu enpresarial inportanteak antolatu dira azkenaldian.
|
|
Beste kontua da Interneterako sarbidea eta Internet bidezko zerbitzuen hornikuntza. Hain zuzenere, komunikazio askatasunaren Legea eraldatzeko Lege berria eremu
|
hau
arautzera ere etorri da, edukiengaineko kontrola eta erantzukizunari dagokionean bereziki. Ez dago ezer, ordea, Internet bidez bakarrikemititzekoak edo ematekoak diren irrati edo telebista zerbitzuei buruz, zeinak, inongo esleipen prozeduraedo hitzarmen edo konbentzioa sinatu beharretik kanpo dauden.
|
|
Lege
|
hau
arautu zuen 1859ko administrazio arautegiak (Reglamento administrativo de 20 de julio 1859) hauxe dio: –El rector es jefe de todos los establecimientos dependientes de la Dirección general de Instrucción pública que existan en el distrito universitario?
|
|
Geroztik, nahiz eta hauek 1808an desagertu, ez da antzeko junten bidez probintzia mailako administrazioa utziko. Junta horien momenturik interesgarriena aipatu dugun 1838ko legearen eta lege
|
hau
arautu zuen 1839ko araudiaren eskutik etorri zen, zeinak. Comisiones Superiores de primaria, eta. Comisiones Locales?
|
2003
|
|
Zigor prozedura batzuk aribidean badaude lege hau indarrean jartzean, eta, prozedura horietan, erruztatutako pertsonei egotzi bazaie oraindik hemezortzi urte ez zituztela delitu egintzak burutu izana, epaile edo auzitegi eskudunak gauzatutako jarduna igorriko dio Fiskaltzari, horrek lege
|
honetan
araututako prozedura instruitu dezan.
|
|
Fiskaltzak instrukzioa burutzen duen bitartean, behar beste egiaztatuta geratzen bada adingabea zoro zegoela edo indarreko Zigor Kodearen 20 artikuluko 1, 2 edo 3 paragrafoetan ezarritako inguruabarretatik beste edozein gertatzen dela, orduan, adingabea babestu eta zaintzeko beharrezkoak diren kautela neurriak hartuko dira, kasuan kasuan aplika daitezkeen manu zibilen arabera; egoki bada, adingabea ezgaitzeko eta babes erakundeak eratzeko jarduna sustatuko da zuzenbidearen arabera. Horri guztiari kalterik egin gabe, instrukzioa bukatuko da, eta lege honetan agindutako alegazioak egingo dira beronen 5.2 eta 9 artikuluetan ezarritakoarekin bat etorriz; halaber, lege
|
honek
araututako izapideen bitartez, hala denean, adingabearen intereserako egokia den neurri terapeutikoren bat eskatuko da lege honetan ezarritako guztien artean.
|
|
2 Aurreko kasuetan, epaileak auto ziodunean emango du erabakia, eta, auto horren aurka, lege
|
honetan
araututako errekurtsoak jarri ahal izango dira.
|
|
Talde teknikoak Fiskaltzari hori eman dio, askoz jota, hamar eguneko epean; epe hori luzatu ahal izango da, gehienez ere, hil baterako, arazoa oso konplexua denean. Talde teknikoak idazkia aurkeztuko du adingabearen egoera psikologikoari, hezkuntza egoerari eta familia egoerari buruz, haren gizarte inguruneari buruz, eta, orokorrean, lege
|
honetan
araututako neurrietatik edozein hartzeko erabakigarri izan daitekeen inguruabar orori buruz.
|
|
Etendurak dirauen artean delitua egin eta delitu horren ondorioz epai irmoan kondenarik ez izatea, baldin eta adingabeak adin nagusitasuna lortu badu; edo, osterantzean, etendurak dirauen artean eta lege
|
honetan
araututako prozeduraren araberako neurririk ez aplikatzea epai irmoan.
|
|
3 Aurreko paragrafoan adierazitako inguruabarrak ez badira betetzen, epaileak ezereztu egingo du etendura, eta epaia oso osorik betearaziko da. Hori erabakitzen duen ebazpenaren aurka lege
|
honetan
araututako errekurtsoak jarri ahal izango dira.
|
|
1*. Adingabeen epaileak, lege
|
honek
araututako prozeduraren barruan, epaia ematen duenean, epai horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke probintziako audientzia eskudunean. Epaia zein epailek eman eta horrexeri jarriko zaio errekurtsoa, epaia jakinarazi denetik bost egunetako epean.
|
|
Lege honetan ezarritako neurrietatik bat ere ezin izango da betearazi, ez bada epai irmoan ezarri, lege
|
honetan
araututako prozedurarekin bat etorriz.
|
|
Gaztea lege
|
honetan
araututako neurriak betetzen ari dela, kondena gisa, Zigor Kodearen neurri edo zigorrak ezartzen bazaizkio, epaile edo auzitegiak guztiak aldi berean betetzeko aginduko du, hori egin badaiteke. Bestela, betearazten ari den barneratze neurriaren ostean beteko da espetxealdi zigorra, salbu eta epaile edo auzitegi epai emaileak, delitu astunen ondoriozko kondena izateagatik eta gaztearen inguruabarrak kontuan hartuta, ezarritako espetxealdi zigorra berehalakoan betearazteko agintzen duenean.
|
|
...horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege
|
honetan
araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
|
|
k) Adingabeek eskaerak eta kexak azalduko dizkiete zentroko zuzendaritzari, erakunde publikoari, agintari judizialei, Fiskaltzari eta Herriaren Defendatzaileari edo euren autonomia erkidegoan antzekoa den erakundeari; eta lege
|
honetan
araututako errekurtso guztiak aurkez diezazkiokete adingabeen epaile eskudunari, haien eskubide eta interes legitimoak babesteko.
|
|
Lege
|
honetan
araututako prozeduraren barruan, Fiskaltzak egikarituko du erantzukizun zibila eskatzeko akzioa, salbu eta kaltedunak akzio horri uko egiten dionean, kaltedunak berak, erantzukizun zibilaren pieza banandua ireki dela jakinarazten zaionetik hilabeteko epean, akzioa egikaritzen duenean edo hori bere buruarentzat erreserbatzen duenean hori jurisdikzio zibilean egikaritzeko, Kode Zibileko eta Prozedu...
|
|
Hainbatez, baten gogoa bestearekin bat etorri behar da, eta premiazkoa da bi biek elkar ulertu eta bateratzea; sarritan ematen da, printzipio horren arabera, klausula ilunen interpretazioa ez dela egiten mintzo ari denaren gogotik, bestearenetik baino, hori arrazoizko denean. ...ko kaltea sortzen duen modukoa, halako moldez, ezen, erosleak, hori ezaguturik, erosiko ez zukeen edo salneurri txikiagoa emango zukeen; orduan, saltzailearen esamolde iluna ez da interpretatzen gogoaren arabera, ezpada eroslearenetik, horrek baitu bere alde halako ustea, hain zuzen ere, etxea zortasun horrek ukitua zela ez ulertzearena; kasu horretan saltzaileak berme eragingarria gauzatu du, gai
|
hau
arautzen duten erregelen neurrira.
|
2004
|
|
Lekukoen galdeketari erreparatuz, alderdien adierazpenari buruzko arrazoi berdintsuak direla bide, legeak ezarri duperientziak gomendatzen dituen berezi galdeketa hasieratik askea dela. Lege
|
honek
arautu ditu, halaber, alderdiek aurretiaz ekarritako txostenetan zein egitate jaso eta egitate horiei buruzko galdeketa. Era berean, pertsona juridikoek egindako adierazpena xedatu da, horiek publikoak izan nahiz pribatuak izan.
|
|
3 307 artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaio artikulu
|
honetan
arautu adierazpenari.
|
|
1 Kapitulu
|
honek
arautu prozeduretan, organo eskuduna izango da:
|
|
3 Kapitulu
|
honetan
arautu prozeduraren ondoreetarako, betearazpena agintzeko behar besteko titulua da Ontzien gaineko Hipoteka Legearen 3 artikuluaren arabera erregistroan inskribatu ontzien gainean hipoteka eratzeko agiri pribatua.
|
|
Titulu
|
honetan
araututako jardun guztia Fiskaltzaren esku hartzearekin egingo da. Interesdunek abokatuaren zuzendaritzapean jardun ahal izango dute.
|
|
«Finantza errentatzaileak eska dezake lege
|
honetan
arautu kontratuek eratorri betebeharrak betetzea, prozesu adierazle arruntekin, prozesu monitorioarekin edo prozesu betearazlearekin bat datozen akzioak egikarituz, Prozedura Zibilaren Legean ezarritakoaren arabera.
|
|
Kapitulu
|
honetan
araututako prozeduretan, jabari hirugarrengotza onar dadin, demandarekin batera jabetza titulua ekarri behar da; jabetza titulu horren data fede emailea bermea eratu baino lehenagokoa izan behar da. Ondasunen jabaria erregistroan inskriba badaiteke, titulu hori hirugarrengotza duenaren edo beraren kausatzailearen mesederazioarena baino lehenagokoa izan behar da.
|
|
2 Aurreko paragrafoan aipatu erreklamazioa aurkeztean edo erreklamazio horren ondoriozko epaiketan, eman beharreko epaiaren eragingarritasuna aseguratzea eska daiteke, kapitulu
|
honetan
araututako prozeduraren bidez hartzekodunari zein kopuru eman behar eta hori oso osorik edo zati batez atxikiz.
|
|
Lege
|
honek
arautuko ditu bera indarrean jarri ondoren gertatutako egitateak, eta aurretiazko egitateak ere, horiek inskribatu beharrekoak izanik, eta oraindik inskribatu ez badira.
|
|
Euskaltzale askori ordea hau buruan sartzea, hirutasunaren miraria argitzea baino gaitzagoa da. Nolanahi ere, ideologia eraginkorraren esku dago hizkuntza murriztuaren etorkizuna,
|
honek
arautzen duelako hain zuzen hiztunaren eta taldearen portaera. Horrek markatzen ditu jarrerak eta jarraibideak hizkuntza erabileran.
|
|
" mila loreen" ordez, estatu mailako operadore gutxi batzuk izango genituzke mila bozgorailurekin. Auzi
|
hau
arautu beharrekoa da, gutxienez honakoei dagokienareninguruan: operadoreen bateraezintasuna, ekoizpen independentea ren sustapena; ezinbesteko gutxienekoak programazio lokalari eta zerbitzu lokalari; programen banatzaileen arteko barietatea; eskubideak dituztenekiko monopolio edo harreman esklusiborik ez dadila egon...
|
2005
|
|
Pentsa liteke: baina, ez al dago arautegirik, legerik, zerbitzu
|
hau
arautu eta erabiltzaileen eskubideak defenditzen dituenik. Bai bada, egon badago, 2002ko azaroan jarri zen indarrean, baina kontsumitzaileen elkarteak aldatzeko presionatzen ari diren arren, bere artikulatuak aukera ematen du egoera orain duguna izan dadin.
|
|
Bestelakorik esanbidez ezarri ezean, erregelamendu
|
honetan
araututako bazterreko oharrek iraupen zehaztugabea izango dute.
|
|
Titulu
|
honetan
araututako prozeduraren bidez bakarrik eska daiteke erantzukizun hori.
|
|
Erregelamendu
|
honetan
araututako zehapenak ezartzeko, horretarako espedientea instruitu behar da, bertan araututako prozeduraren arabera.
|
|
Horren inguruan azaltzen den lehenengo arazoa da ordenantzak ezer gutxiesaten duela Juntaren eraketari buruz. Bigarrenik, udal mailan zailtasun handiakegon dira
|
hau
arautzeko. Udala aukeratzen zenean, Juntan parte hartuko zutenzinegotziak ere aukeratzen ziren.
|
|
Hala, arauak bat egiten du salgaien joan etorri askearen eta lehiaren defentsaren printzipio komunitarioekin, kontsumitzaileen osasuna babesteko beharrarekin eta elikagaien kontrol ofizialeko prozeduretan ezarritako bermeekin. Elikagaien kontrola Xedapen
|
honetan
arautzen den laginketa eta analisi metodoa autonomia erkidegoetako organo eskudunek barne merkaturako egiten duten kontrol ofizialera eta Osasun eta Kontsumo Ministerioak Mugako Ikuskapen Puntuetan (MIP) Erkidegotik kanpoko merkataritzarako dituen organoetara bideratuta daude, ezarritako prozedurari jarraiki: akta egitea, hiru lege lagin hartzea, aztertzea eta produktua onartzea edo ez onartzea.
|
|
Debekuak aurki daitezke eraikuntza jakin batzuk egiteko edo instalazio batzuk aldameneko jabetzen artean distantzia jakin batzuk baino gutxiagora jartzeko. Hala, bada, Kode Zibilak, ez modu zehatzean, baizik eta azalpen hutsez, honako
|
hau
arautzen du: “debekatuta dago inoren paretatik edo mehelinetatik hurbil putzuak, kloakak, akueduktuak, labeak, sutegiak, tximiniak, ikuiluak, gai korrosiboen biltegiak, lurrunetan mugitzen diren artefaktuak, edo beren kabuz edo beren produktuengatik arriskutsuak edo kaltegarriak diren fabrikak eraikitzea, eta jarduera bakoitzerako agindutako distantziak gorde gabe Legearen arabera, distantzia horiek hausten dituen jabeak erantzukizun zibila du sortutako kalteengatik, eta, horrez gain, araudia ez betetzeagatik administrazio zehapen posiblea aurreikus dezake.
|
2006
|
|
Anabasa kimiko
|
hau
arautu nahian, Europako Batasunak REACH izeneko substantzia erregistroa jarri zuen indarrean iaz. Besteak beste, araudi berriak substantzia bakoitzaren eragina aztertzera behartzen ditu enpresak; produktu bat merkaturatu ahal izateko, arriskutsua ez dela frogatu behar du saltzaileak.
|
|
Lege
|
honetan
arautu ez den zatian, haztutako epe oro zenbatzeari dagokio Prozedura Zibilaren Legean xedatutakoa aplikatuko da, bereziki bertan zenez.
|
|
Prozesu berezietarako ezarri denari kalterik egin gabe, titulu
|
honetan
araututako prozedura aplikatuko da, bede ratzi urte arteko zigor askatasun gabetzailea ezarrita duten delituak epaitzeko, bai eta beste edozein izaeratako zigorrak ezarrita dituzten delituak epaitzeko ere, bakarka, batera zein hautabidez ezarri, eta euren zenbatekoa edo iraupena edozein bada ere.
|
|
Titulu
|
honetan
araututako prozedura ezin izango zaie aplikatu aurreko paragrafoan jasota ez dagoen delituen ikerketari eta epaitzeari, delituok lotuta badaude beste delitu batekin edo batzuekin.
|
|
4 Titulu
|
honetan
arautu prozedura aplikatzeko ondoreetarako, polizia judizialak jakin badaki 795 artikuluaren 1 paragrafoan ezarri inguruabarretatik bat betetzen duen egitatea gertatu dela, eta, horri dagokionez, ustezko erantzulea atxilotu edo aurkitu ez bada ere, zain laster, eta, edozein kasutan ere, hu hura azkar identifikatu eta aurkituko dela aurreikus badaiteke, polizia judizialak aurrera egingo du hasitak... Kasu horietan, auziaren instrukzioa egin ahal izango du atestatua jaso duen guardia epaitegiak bakarrik.
|
|
1 Instrukzio epaileak etxeko indarkeriaren biktimak babesteko agindua emango du, Zigor Kodearen 173.2 artikuluan aipatu pertsonetatik baten bizitzaren, osotasun fisiko edo moralaren, sexu askatasunaren, edo askatasun nahiz segurtasunaren aurkako delitua edo faltaren zantzu oinarridunak badaude, baldin eta biktimarentzat arrisku egoera objektiboa agertzeagatik artikulu
|
honetan
araututako babes neurriren bat hartzea beharrezkoa bada.
|
2007
|
|
lan ildo horretatik goaz.Europako legeriak geroz eta presentzia handiagoa du kontsumoari dagozkion sektore denetan: ...irelako.Adiera horretan, Kontsumo Kredituaren Arteztaraua taxutzen ari zarete, ezta. Hala da.Maiatzaren hasieran lantalde batek gai horri buruzko negoziazioari ekingo dio, kontsumorako kredituen sistema harmonizatzeko jomugaz.Afera horren gaineko Arteztaraua sortze horrek zazpi urte bete ditu eta hori, egiari zor, ez da eraginkortasunaren eredu egokia.Hala eta guztiz, akordio batera iritsi eta gai
|
hau
arautu behar dugula uste dut: kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu:
|
|
Testuari hainbat aldaketa eragin ondoren, kontu
|
hau
arautuko duen dekretuaren fase aurreratuan dago orain Madrilgo erkidegoa, osasun alorreko aginteen onespenaren zain.
|
|
Amaitzeko, legeak asmo unibertsala du. Hori dela eta, lege
|
honek
arautu duen «Habeas Corpus» prozedurara biltzen dira legearen aurkako atxilokegearen aurka irauten dutenak edo luzatak atxiloketa egiten delako legeak ezarritakoaren aurka edo babes juridikorik gabe, bai eta, jatorrian legearekin bat datozen atxiloketak izanda, letzen direnak, nahiz legearen aurkako baldintzetan egiten direnak ere.
|
|
Lege
|
honetan
araututako «Habeas Corpus» prozeduraren bidez lortu ahal izango da legearen aurka atxilotutako pertsona oro berehala jartzea agintari judizial eskudunaren esku.
|
|
Eskatzailearen eta lege
|
honek
araututako babes judiziala zein pertsonari aplikatzea eskatu eta pertsona horren izena eta inguruabar pertsonalak.
|
|
Lege organiko
|
honek
arautuko ditu izaera pertsonaleko datuen tratamendu guztiak:
|
|
1 Lege
|
honetan
araututako elkarteak kasuan kasuko erregistroan inskribatu dira, publizitate ondoreetarako.
|
|
4 Artikulu
|
honetan
araututako berme eta eskubideek ez diete onurarik ekarriko inskribatu gabeko elkarteei.
|
|
Pertsonaren oinarrizko eskubideak babesteko prozedura berezien bidez babestuko da lege organiko
|
honetan
araututako elkartzeko eskubidea. Prozedura horiek izango dira jurisdikzio ordena bakoitzaren araberakoak.
|
|
Hauteskundeen gaineko aurkaratzeen izapideak artikulu
|
honetan
arautu tartekaritza prozeduraren bidez egingo dira. Salbuespenez, inskripzioen uko egiteei buruzko erreklamazioak zuzenean aurkez daitezke jurisdikzio eskudunean.
|
|
3 Tartekari izango dira idatz zati
|
honetan
araututakoaren arabera izendatzen direnak, salbu eta tartekaritza prozesuko alderdiak ados jartzen direnean beste tartekari bat izendatzeko.
|
|
3 Lege
|
honek
araututako hitzarmen kolektiboek euren aplikazio esparruko enpresaburu eta langile guztiak behartzen dituzte, hitzarmenok indarrean dauden denbora guztian.
|
|
Sei langile edo gehiago dituzten enpresa edo lantokietan, langileen partaidetza euren ordezkariek eta kapitulu
|
honetan
arautu den ordezkaritza espezializatuak bideratuko dute.
|
|
3 Kapitulu
|
honetan
arautu den partaidetza eskubidea administrazio publikoen esparruan egikarituko da, bidezko egokitzapenekin; horretarako, kontuan hartuko dira administrazio publikoen esparruan gauzatzen diren jarduerak etazatzen diren, administrazio publikoaren antolaketa egituraren zailtasuna eta sa jarduera horiek zein baldintzatan gaukabanaketa, eta administrazio publikoak ordezkaritza kolektiboaren inguruan d... Halaber, sektorekako esparruak eta esparru deszentralizatuak ezar daitezke, pertsona kopuruaren eta lantokien arabera.
|
|
2 Artikulu
|
honetan
araututako geldialdiak eta lege honen 7 artikuluko 2 idatz zatiko jardueren arautegian jasotako geldialdiak ulertuko dira, betiere, alokairuen ordainketari, bidezkoak diren kalte ordainei eta horiek bermatzeko har daitezkeen neurriei kalterik egin gabe.
|
|
Eratuta dauden sindikatu erakundeen estatutuak aldarazteko artikulu
|
honetan
arautu gordailutze eta argitaratze prozedura beteko da.
|
|
Langileen interes orokorrak ukitzen dituzten gatazka egoerak konpon daitezke, titulu
|
honetan
arautu lan gatazka kolektiboaren prozeduraren bidez.
|
|
3 Lege
|
honek
araututako esparrutik kanpo daude:
|
|
Etxean lan egiten duten langileek ordezkaritza kolektiboaren eskubideak egikari ditzakete, lege
|
honetan
araututakoaren arabera, salbu eta langile horiek familia taldea osatzen dutenean.
|
|
Hitzarmen kolektibo bidez edo, horrelakorik izan ezean, enpresaren eta langileen ordezkarien arteko akordioaren bidez, lanaldiaren banaketa irregularra ezar daiteke urtean. Edozein kasutan ere, banaketa horrek errespetatu ditu lege
|
honetan
arautu eguneko eta asteko gutxieneko atsedenaldiak.
|
|
2 Edozein kasutan ere, artikulu
|
honek
arautzen du langileak legearen aurka lagatzea, bada hori horrela gertatu dela ulertuko da, hurrengo inguruabarren bat dagoenean: enpresen arteko zerbitzu kontratuen objektu bakarra izatea enpresa lagatzaileak enpresa hartzaileari langileak lagatzea, edo enpresa lagatzaileak jarduera edo antolaketa propio eta egonkorrik ez izatea, edo enpresa lagatzaileak beharrezko biderik ez izatea bere jarduera gauzatzeko, edo enpresa lagatzaileak ez gauzatzea berari enpresaburu gisa datxezkion eginkizunak.
|
|
Enpresaburuek nahitaez eskatu behar dute, Gizarte Segurantzaren Sisteman afiliatzea, kapitulu
|
honetan
arautu moduan eta baldintzetan, euren zerbitzupean lan egiten hasi direnak, afiliatuta egon gabe.
|
|
1 Erregelamendu
|
honetan
arautu gaien inguruko prozeduretan, ebazpena eman da gehienez ere berrogeita bost eguneko epean.
|
|
2 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren egintzak, erregelamendu
|
honek
arautu gaietan, aurkara daitezke, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzkoak, eta uztailaren 13ko 29/ 1998 Legeak, Administrazioarekiko Auzibideen Jurisdikzioa arautzen duenak, ezarri moduan, epeetan eta gainerako baldintzetan.
|
|
Xede horiek betetzeko, lege
|
honek
arautu ditu administrazio publikoek gauzatu behar dituzten jaduerak, bai eta enpresaburuek, langileek eta horien ordezkaritza erakundeek gauzatu behar dituztenak ere.
|
|
Politika hori gauzatuko dute erregelamenduek zein kasuan kasuko administrazio jardunek eta, batez ere, kapitulu
|
honetan
arautu diren jardunek. Jardun horien helburua izango da prebentzio arloan eskumenak dituzten administrazio publikoak koordinatzea, eta lege honen arabera subjektu publiko zein pribatuei dagozkien jardunak bateratzea.
|
|
2) Erregelamendu
|
honetan
araututako gaiei dagokienez, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari Gizarte Segurantzaren Sistemako zein araubideren gaineko kudeaketa eratxiki eta Diruzaintza Nagusiak jasoko ditu araubide horien aplikazio esparruetara bildutako enpresaburuen inskripzioak, langileen afiliazioak, altak eta bajak, eta batzuen zein besteen aldaketak, fitxategi orokorrean, bide elektroniko, informatiko edo tele... Horiek guztiak fitxategi orokorrean jasotzeko, Diruzaintza Nagusiak erabiliko ditu kudeaketa beharrizanen araberako bide eta prozedurak, eta horiek guztiak antolatuko ditu informazio osoko printzipioarekin bat etorriz.
|
|
Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak edozein unetan zuzen ditzake erregelamendu
|
honetan
araututako egintzen oker materialak edo egitezko okerrak eta oker aritmetikoak.
|
|
Erregelamendu
|
honetan
araututako gaietan, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioari ondoko eginkizunak dagozkio: Gai horien inguruan Gobernuak dituen irizpide orokorrak proposatu eta betearaztea.
|
|
Aurreko paragrafoan xedatutakoak ez dio kalterik egingo Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak gauzatutako eginkizun ikuskatzaileari, eginkizun hori gauzatzen denean enpresek eta gainerako subjektu erantzuleek, edota langile eta onuradunek duten jardueraren gainean, erregelamendu
|
honetan
araututako gaiei dagokienez. Halaber, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak txostenak emango ditu, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari eratxikitako eginkizunen inguruan, Diruzaintza Nagusiak halaxe eskatzen dionean.
|
|
Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen II. tituluko I. kapitutan xedatutakoak arautuko du, erregelaluan eta gainerako xedapen osagarriemendu
|
honetan
araututako gai guztiei dagokienez, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren organo zentralenen eskumenetara bildutako eginkizunak gauzatzea, bai eta eginkizun horiek es nahiz lurraldearen araberako organokuordetzea, gai jakin batzuen gaineko eskumena bereganatzea, kudeaketa gomendioa, sinadura eskuordetzea, administrazio organo horietako titularren ordezkotza, eskumenen arteko koordinazioa, o...
|
|
1 Lege
|
honetan
araututako errentamenduak lege bereko I, IV eta V. tituluetan, eta artikulu honen hurrengo paragrafoetan xedatutakoaren menpe geratuko dira nahitaez.
|
|
Lege honen 21, 22, 23 eta 26 artikuluetan xedatutakoa aplikatzeko modukoa izango da titulu
|
honetan
araututako errentamenduetan ere. Halaber, 19 artikuluan xedatutakoa aplikatzeko modukoa izango da errentamenduaren hasieratik.
|
|
Lege honen 25 artikuluan xedatutakoa titulu
|
honetan
araututako errentamenduei aplikatuko zaie.
|
|
3 Artikulu
|
honetan
araututako suntsiarazte ahalmena egikaritzen duen jabeak betebeharra du, txandakako aprobetxamendu eskubidearen titularrak zerbitzu enpresari ordaindu beharreko zorren ardura hartzeko, salbu eta azken horrekin kontrako ituna egiten denean.
|
|
Lege
|
honetan
araututako eskubideei aplikatuko zaizkie titulu honetako zerga arauak, barne antolamendua osatzen duten nazioarteko itun eta hitzarmenetan xedatutakoari kalterik egin gabe.
|
|
Zatiketa akzioa ez da bidezkoa izango, lege
|
honek
arautzen duen egoera bukarazteko. Akzio hori indibiso jabeak bakarrik erabili ahal izango du, pisu edo lokal zehatzaren gainean eta horretara mugatuta, baldin eta indibisioa ez bada nahita ezarri, jabe guztien zerbitzu edo onura erkiderako.
|
|
Modu
|
honetan
arautu dira eskubideak Konstituzioaren lehenengo tituluan: lehenengo tituluko lehenengo artikulua 10.a da, pertsonaren duintasuna eskubide guztien iturri dela dioena; Espainiako doktrinak eta konstituzio jurisprudentziak etengabe azpimarratu dute ulerkera hori, eredu alemanari jarraituz (otsailaren 28ko 57/ 1994 eta uztailaren 6ko 113/ 1995
|
|
Amaitzeko, EKren 30 artikuluak eginbehar pertsonalekin egiten duen bezala, EKren 31.3 artikuluak ezarri du legearen arabera soilik ezarri ahal izango direla izaera publikoko prestazio pertsonal edo ondare prestazioak; edukia legelariarentzat irekita utzi da berriro ere (adibidez, lege
|
honetan
arautu ditu: uztailaren 13ko 25/ 1998 Legea, Estatuko eta Tokiko Tasen Legezko Araubidea Aldatu eta Izaera Publikoko Ondare Prestazioak Berrantolatzekoa, eta horren geroko aldaketak).
|
|
Konstituzio organoei dagokienez, Diktadurako konstituzio proiektuak modu
|
honetan
arautu zituen:
|
|
Konstituzio organoei dagokienez, modu
|
honetan
arautu ziren:
|
|
Zerga honen araudia arakatuta esan daiteke ahalbide handia ematen diela EAEko Foru Erakundeei zerga honi buruz arauak ematerakoan. Baina 1997tik urrera gainontzeko autonomia erkidegoek ere zerga
|
hau
arautzeko gaitasuna eskuratu dute eta, zerga lehia dela medio, zerga diferentziak oso txikiak izan daitezke. Hala ere, arautzeko gaitasuna osoa dute euskal erakundeek, ez hainbat lurralde komuneko autonomia erkidegotako legebiltzarrek, zenbait murriztasun eta baldintza bete behar baitituzte, EAE edo Nafarroan ez bezala.
|
|
Itundutako zerga guztien artean, eztabaida sortu duena Sozietateen gaineko Zerga (SZ) da. Arazo hauek laurogeigarren hamarkadaren amaieran hasi ziren, oraindik zerga
|
hau
arautzeko eskumen eskasak zeudenean eta hurrengo hamarkada aurrera joan ahala, Foru Arau gehiago eman ziren eta administrazio zentral, inguruko autonomia erkidego eta, zeharka kasu batzuetan, Europako Batasuneko agintariek helegiteak ipini zituzten merkatuko askatasuna auzitan ipini zezaketela eta.
|
|
Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, zuzeneko zerga da eta, logikoa denez, arautegi autonomoaren esparruan sartzen da. Beraz, Nafarroako Legebiltzarrak zerga
|
hau
arautzeko ahalmena du. Hala ere, zerga hori bigarren mailako moduan kontsidera daiteke, beronen bidez erdiesten diren sarrerak nahiko apalak baitira Nafarroako Foru Ogasunarentzat, eta beraz, joko handia ezin dezake eman arautegi autonomoak; gainera, arazoak sortzen badira jakiteko zein izango den onuratutako ogasuna, konponbidea garestiegi irten daiteke kasu askotan, onura fiskala nahikoa ez delako gastuak estaltzeko.
|
|
Babestutzat jotako garaje eta trastelekuen azalera erabilgarria 25 eta 8 metro karratukoa izanen da, hurrenez hurren. Baldintzak Jakina, horrelako etxebizitzak eskuratu ahal izateko, onuradunek baldintza batzuk bete behar dituzte, Estatuko araudian eta gai
|
hau
arautzen duten araudi autonomikoetan ezarritakoak. Horrela, babes ofizialeko etxebizitzak jabearen edo, hala badagokio, maizterraren ohiko bizileku iraunkor gisa erabili dira, eta hark okupatu ditu legeria aplikagarrian ezarritako epeetan.
|
|
Familia berriz elkartzeko eskaera egiteko, beharrezkoa da allegatu bakoitzaren datuak modu “fede emailean” frogatzea. Hain zuzen ere, prozedura
|
hau
arautzen duen Legeak aukera ematen du ezkontidea, haren ondorengoak eta aurrekoak Espainiara ekartzeko, betiere Espainian legezko bizilekua duela frogatzen badu. Halaber, baliteke familiako kide bakoitzak bizileku baimen independentea lortzea.
|
|
“Hain zuzen —jarraitzen du Angoak—, urtarrilaren 25ean argitaratu zen Kooperatiben Estatutua ezartzen duen Errege Dekretua garatzen duen Ministerio Agindua”. Agindu
|
honetan
arautzen dira GGKEen Erregistroari buruzko prozedurak, Administrazioak lankide boluntarioen lan jardueraren ziurtagiriak ofizialki berrestea eta lanpostu mailako akordio osagarria. Agiri hori lan kontratuari erantsi behar zaio eta segurtasun juridiko handiagoa ematen du.
|
2008
|
|
Haatik, Kataluniako Generalitatea prestatzen ari den lege erreformaren arabera epaileak zaintza partekatuari eman dio lehentasuna, bikotekideen adostasuna ez dagoen kasuetan. EAE eta Nafarroako administrazioek ere arlo
|
hau
arautzeko eskumena dute, baina ez da oraingoz halakorik eman. Beraz, Kidetzan lehentasuna ematen diote alokairu sozialeko eta babes ofizialeko etxebizitza gehiago eraikitzeari.
|
|
Titulu
|
honek
arautu ez dituen gaietan, Hipoteka Erregelamendua aplikatuko da, hori aplikatzeko modukoa den heinean.
|
|
Kapitulu
|
honek
arautu ez duen zatian, «Merkataritzako Erregistroaren Aldizkari Ofizial»ari aplikatuko zaio «Estatuko Aldizkari Ofizial»aren arautegia, hori aplikatzeko modukoa den heinean.
|
|
Lege
|
honek
arautzen ez dituen gaietan, Sozietate Anonimoen Legearen VII. kapituluan ezartzen dena aplikatuko zaie erantzukizun mugatuko sozietateei.
|
|
2 Atal
|
honetan
araututako transformazio kasuei ez zaie aplikatuko aurreko paragrafoan xedatutakoa.
|
2009
|
|
Artikulu
|
honetan
araututako prozedura betearazle berezia erabili ahal izango du hartzekodun pignoratizioak, mailegua muga eguneratu eta hurrengo hiru egunetan bakarrik.
|
|
Lege hau indarrean jarri eta gero, indarrik gabe geratzen dira: Merkataritza Kodearen 443 artikulutik 543.erakoak; lege testu horretako 950 artikulua, lege
|
honetan
araututako tituluen ondoriozko akzioen preskripzioari dagokionez, eta Prozedura Zibilaren Legeko 1465 artikulua.
|
|
Atal
|
honetan
araututako kasuetan, ontzi ustiatzaileek erantzukizun zibila izango dute, eta horren gehieneko muga izango da ontziaren eta horren gehigarrien balioa gehi bidaian sortutako pleitak.
|
|
Diseinuak benetan hobetzen du irisgarritasuna? Berariazko araudi batek gai
|
hau
arautzen du, entzumen arazoak dituzten pertsonak baldintza berdinetan ikus entzunezko edukietara sar daitezen. Kontsignak argiak dira:
|
2010
|
|
2.Komitea hemezortzi adituk osatuko dute, denak ere moral aldetik zintzotasun handikoak eta trebetasun nabarikoak, konbentzio
|
honek
araututako gaietan.Estatu alderdiek hautatuko dituzte Komiteko kideak, euren nazionalen artean, eta kide horiek euren eginkizunak modu pertsonalean gauzatuko dituzte, behar bezala kontuan hartuko direla geografiaren araberako banaketa orekatsua eta sistema juridiko nagusiak.
|
|
1.«Integraziorako erregio erakunde» gisa ulertuko da erregio jakin bateko estatu subiranoek eratutako erakundea, baldin eta bere estatu kideek eskumena transferitu badiote, konbentzio
|
honek
araututako gaiei dagokienez.Erakunde horiek, baieztapen ofizialaren edo atxikipenaren agirietan adieraziko dute euren eskumen maila, konbentzio honek araututako gaiei dagokienez.Gerogarrenean, gordailuzainari informatuko diote euren eskumen mailan izandako funtsezko aldarazpen oro.
|
|
1.«Integraziorako erregio erakunde» gisa ulertuko da erregio jakin bateko estatu subiranoek eratutako erakundea, baldin eta bere estatu kideek eskumena transferitu badiote, konbentzio honek araututako gaiei dagokienez.Erakunde horiek, baieztapen ofizialaren edo atxikipenaren agirietan adieraziko dute euren eskumen maila, konbentzio
|
honek
araututako gaiei dagokienez.Gerogarrenean, gordailuzainari informatuko diote euren eskumen mailan izandako funtsezko aldarazpen oro.
|