Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Telebistan, berriz, hainbat mugimendu izan dira azken urteotan, nahiz eta, arestianazaldu den bezala, eremu hau arautzen duen legea garatu gabe dagoen oraindik89.Merkatu eta enpresa aldetik, hiriburuetakoak dira garrantzitsuenak: TeleDonostia, Canal Gasteiz, Canal Bizkaia, Bilbovision eta Telebilbao Bilbokoak eta Canal 4 Iruñekoa.Horien inguruan mugimendu enpresarial inportanteak antolatu dira azkenaldian.
‎Beste kontua da Interneterako sarbidea eta Internet bidezko zerbitzuen hornikuntza. Hain zuzenere, komunikazio askatasunaren Legea eraldatzeko Lege berria eremu hau arautzera ere etorri da, edukiengaineko kontrola eta erantzukizunari dagokionean bereziki. Ez dago ezer, ordea, Internet bidez bakarrikemititzekoak edo ematekoak diren irrati edo telebista zerbitzuei buruz, zeinak, inongo esleipen prozeduraedo hitzarmen edo konbentzioa sinatu beharretik kanpo dauden.
‎Lege hau arautu zuen 1859ko administrazio arautegiak (Reglamento administrativo de 20 de julio 1859) hauxe dio: –El rector es jefe de todos los establecimientos dependientes de la Dirección general de Instrucción pública que existan en el distrito universitario?
‎Geroztik, nahiz eta hauek 1808an desagertu, ez da antzeko junten bidez probintzia mailako administrazioa utziko. Junta horien momenturik interesgarriena aipatu dugun 1838ko legearen eta lege hau arautu zuen 1839ko araudiaren eskutik etorri zen, zeinak. Comisiones Superiores de primaria, eta. Comisiones Locales?
2003
‎Hainbatez, baten gogoa bestearekin bat etorri behar da, eta premiazkoa da bi biek elkar ulertu eta bateratzea; sarritan ematen da, printzipio horren arabera, klausula ilunen interpretazioa ez dela egiten mintzo ari denaren gogotik, bestearenetik baino, hori arrazoizko denean. ...ko kaltea sortzen duen modukoa, halako moldez, ezen, erosleak, hori ezaguturik, erosiko ez zukeen edo salneurri txikiagoa emango zukeen; orduan, saltzailearen esamolde iluna ez da interpretatzen gogoaren arabera, ezpada eroslearenetik, horrek baitu bere alde halako ustea, hain zuzen ere, etxea zortasun horrek ukitua zela ez ulertzearena; kasu horretan saltzaileak berme eragingarria gauzatu du, gai hau arautzen duten erregelen neurrira.
2004
‎" mila loreen" ordez, estatu mailako operadore gutxi batzuk izango genituzke mila bozgorailurekin. Auzi hau arautu beharrekoa da, gutxienez honakoei dagokienareninguruan: operadoreen bateraezintasuna, ekoizpen independentea ren sustapena; ezinbesteko gutxienekoak programazio lokalari eta zerbitzu lokalari; programen banatzaileen arteko barietatea; eskubideak dituztenekiko monopolio edo harreman esklusiborik ez dadila egon...
2005
‎Pentsa liteke: baina, ez al dago arautegirik, legerik, zerbitzu hau arautu eta erabiltzaileen eskubideak defenditzen dituenik. Bai bada, egon badago, 2002ko azaroan jarri zen indarrean, baina kontsumitzaileen elkarteak aldatzeko presionatzen ari diren arren, bere artikulatuak aukera ematen du egoera orain duguna izan dadin.
‎Horren inguruan azaltzen den lehenengo arazoa da ordenantzak ezer gutxiesaten duela Juntaren eraketari buruz. Bigarrenik, udal mailan zailtasun handiakegon dira hau arautzeko. Udala aukeratzen zenean, Juntan parte hartuko zutenzinegotziak ere aukeratzen ziren.
‎Debekuak aurki daitezke eraikuntza jakin batzuk egiteko edo instalazio batzuk aldameneko jabetzen artean distantzia jakin batzuk baino gutxiagora jartzeko. Hala, bada, Kode Zibilak, ez modu zehatzean, baizik eta azalpen hutsez, honako hau arautzen du: “debekatuta dago inoren paretatik edo mehelinetatik hurbil putzuak, kloakak, akueduktuak, labeak, sutegiak, tximiniak, ikuiluak, gai korrosiboen biltegiak, lurrunetan mugitzen diren artefaktuak, edo beren kabuz edo beren produktuengatik arriskutsuak edo kaltegarriak diren fabrikak eraikitzea, eta jarduera bakoitzerako agindutako distantziak gorde gabe Legearen arabera, distantzia horiek hausten dituen jabeak erantzukizun zibila du sortutako kalteengatik, eta, horrez gain, araudia ez betetzeagatik administrazio zehapen posiblea aurreikus dezake.
2006
‎Anabasa kimiko hau arautu nahian, Europako Batasunak REACH izeneko substantzia erregistroa jarri zuen indarrean iaz. Besteak beste, araudi berriak substantzia bakoitzaren eragina aztertzera behartzen ditu enpresak; produktu bat merkaturatu ahal izateko, arriskutsua ez dela frogatu behar du saltzaileak.
2007
‎lan ildo horretatik goaz.Europako legeriak geroz eta presentzia handiagoa du kontsumoari dagozkion sektore denetan: ...irelako.Adiera horretan, Kontsumo Kredituaren Arteztaraua taxutzen ari zarete, ezta. Hala da.Maiatzaren hasieran lantalde batek gai horri buruzko negoziazioari ekingo dio, kontsumorako kredituen sistema harmonizatzeko jomugaz.Afera horren gaineko Arteztaraua sortze horrek zazpi urte bete ditu eta hori, egiari zor, ez da eraginkortasunaren eredu egokia.Hala eta guztiz, akordio batera iritsi eta gai hau arautu behar dugula uste dut: kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu:
‎Testuari hainbat aldaketa eragin ondoren, kontu hau arautuko duen dekretuaren fase aurreratuan dago orain Madrilgo erkidegoa, osasun alorreko aginteen onespenaren zain.
‎Zerga honen araudia arakatuta esan daiteke ahalbide handia ematen diela EAEko Foru Erakundeei zerga honi buruz arauak ematerakoan. Baina 1997tik urrera gainontzeko autonomia erkidegoek ere zerga hau arautzeko gaitasuna eskuratu dute eta, zerga lehia dela medio, zerga diferentziak oso txikiak izan daitezke. Hala ere, arautzeko gaitasuna osoa dute euskal erakundeek, ez hainbat lurralde komuneko autonomia erkidegotako legebiltzarrek, zenbait murriztasun eta baldintza bete behar baitituzte, EAE edo Nafarroan ez bezala.
‎Itundutako zerga guztien artean, eztabaida sortu duena Sozietateen gaineko Zerga (SZ) da. Arazo hauek laurogeigarren hamarkadaren amaieran hasi ziren, oraindik zerga hau arautzeko eskumen eskasak zeudenean eta hurrengo hamarkada aurrera joan ahala, Foru Arau gehiago eman ziren eta administrazio zentral, inguruko autonomia erkidego eta, zeharka kasu batzuetan, Europako Batasuneko agintariek helegiteak ipini zituzten merkatuko askatasuna auzitan ipini zezaketela eta.
‎Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, zuzeneko zerga da eta, logikoa denez, arautegi autonomoaren esparruan sartzen da. Beraz, Nafarroako Legebiltzarrak zerga hau arautzeko ahalmena du. Hala ere, zerga hori bigarren mailako moduan kontsidera daiteke, beronen bidez erdiesten diren sarrerak nahiko apalak baitira Nafarroako Foru Ogasunarentzat, eta beraz, joko handia ezin dezake eman arautegi autonomoak; gainera, arazoak sortzen badira jakiteko zein izango den onuratutako ogasuna, konponbidea garestiegi irten daiteke kasu askotan, onura fiskala nahikoa ez delako gastuak estaltzeko.
‎Babestutzat jotako garaje eta trastelekuen azalera erabilgarria 25 eta 8 metro karratukoa izanen da, hurrenez hurren. Baldintzak Jakina, horrelako etxebizitzak eskuratu ahal izateko, onuradunek baldintza batzuk bete behar dituzte, Estatuko araudian eta gai hau arautzen duten araudi autonomikoetan ezarritakoak. Horrela, babes ofizialeko etxebizitzak jabearen edo, hala badagokio, maizterraren ohiko bizileku iraunkor gisa erabili dira, eta hark okupatu ditu legeria aplikagarrian ezarritako epeetan.
‎Familia berriz elkartzeko eskaera egiteko, beharrezkoa da allegatu bakoitzaren datuak modu “fede emailean” frogatzea. Hain zuzen ere, prozedura hau arautzen duen Legeak aukera ematen du ezkontidea, haren ondorengoak eta aurrekoak Espainiara ekartzeko, betiere Espainian legezko bizilekua duela frogatzen badu. Halaber, baliteke familiako kide bakoitzak bizileku baimen independentea lortzea.
2008
‎Haatik, Kataluniako Generalitatea prestatzen ari den lege erreformaren arabera epaileak zaintza partekatuari eman dio lehentasuna, bikotekideen adostasuna ez dagoen kasuetan. EAE eta Nafarroako administrazioek ere arlo hau arautzeko eskumena dute, baina ez da oraingoz halakorik eman. Beraz, Kidetzan lehentasuna ematen diote alokairu sozialeko eta babes ofizialeko etxebizitza gehiago eraikitzeari.
2009
‎Diseinuak benetan hobetzen du irisgarritasuna? Berariazko araudi batek gai hau arautzen du, entzumen arazoak dituzten pertsonak baldintza berdinetan ikus entzunezko edukietara sar daitezen. Kontsignak argiak dira:
2010
‎Ordena hau arautzen duten arau prozesalak dagokien zuzenbide materialarekin estuki loturik daude. Guztiz logikoa da, zeren zuzenbide jurisdikzionalak zuzenbide materiala aplikatzean sortzen diren gertakizunei erantzun behar baitie.
‎Gaitz fisikoak edo psikikoak izan daitezke, baina beti iraunkorrak. Kode Zibilak (lege figura hau arautzen duen araudia) ez ditu aipatzen gaixotasun zehatzak, baina gaixotasun horiek ezagutzari eta borondateari eragin behar diote. Zertan datza ezgaitasuna?
‎Kanadako Gobernuak azpimarratzen du 1987az geroztik debekatuta dagoela haurtxoak ile zuriz ehizatzea, eta ehiztariak behartzen ditu harrapakinei amaiera azkarra eta inkruentua ematera, bai eta haiek suntsitu aurretik haien heriotza ziurtatzera ere. Ehiza hau arautzen duen erregelamenduak porrak, errifleak eta hakapikak (makila tradizional moduko bat, kako batekin) erabiltzeko aukera ematen du, betiere lehenengo kolpea edo tiroa hilgarria bada, sufrimendua saihesteko. Ehizaldia ezarritakoaren arabera egiten dela kontrolatzeko, Kanadako agintariek hainbat zaintza sistema erabiltzen dituzte, hala nola hegazkinak, sateliteak eta itsas patruilak.
2012
‎Autonomia erkidegoek, oro har, baztertu egin dute katalogo hau arautzen duen araudia, zehaztugabetasun juridikoak direla eta.
‎Txosten horrek kontuan hartzen ditu ikaslearen gaitasun pertsonalak, bai eta irakaskuntzan eta ikaskuntzan aldekoak edo kaltegarriak diren «ordena, kultura, eskola, gizartea eta familia» beste faktore batzuk ere. Autonomia erkidego bakoitzak dokumentu hau arautzen du Hezkuntzako erakunde eskudunek. Horrela ezartzen dira lurralde bereko ikasle guztientzako jarraibide komunak.
2013
‎Prestakuntza hori ez dago EAEko hezkuntza arautuan txertatua. EAEn desfibriladore sare bat, eta hau arautzen duen legea badago. Hortaz, adituen erakundeek emandako oharrak jarraituz, sarea hedatzeko aukera badago.
‎Hortaz, adituen erakundeek emandako oharrak jarraituz, sarea hedatzeko aukera badago. EAEn desfibriladore sare bat, eta hau arautzen duen legea badago. Hortaz, adituen erakundeek emandako oharrei jarraituz, sarea hedatzeko aukera badago.
2015
‎Honek plaza bakoitzaren prezioadiferentea izatera eramaten du dagokion administrazioarentzako. Azkenik, zerbitzuen onuradunizateko bete beharreko baldintzei dagokienez, hauek ere guztiz diferenteak dira lurralde bakoitzean.Adibide gisa, alde batetik, lurralde bakoitzak hau arautzeko dituen dekretu kopurua (4 dekretubatazbeste lurraldeko) baina baita, mendekotasun legetik eratorritako dirulaguntza eta zerbitzuenarteko bateragarritasun kriterioak. Hauek bateragarriak dira Gipuzkoa eta Araban (nahiz eta ez kasuberdinetan) baina ez Bizkaian.
2017
‎ez nuen uste lortuko zenutenik, alajaina! Imajinatzen dut oztopo gehiago izan dituzuela bigarren honetan eta ez baduzue garraio hau arautzen Aragoiko arduradunekin, egunetik egunera zailagoa egingo zaizue ibaia jaistea.
2019
‎Bere historiako irudien eta bideoen autosuntsiketak segurtasun sentsazio faltsua eragin lezake, historiara sarbidea duen edonork kopia bat gera baitaiteke. Konfigurazioari dagokionez, erakusketa hau arautzen duten funtzioak daude, adibidez, «pribatua» motako kontua izatea, non gure kontaktuek bakarrik ikus baitezakete gure historia. Pertsona jakinei historia ezkutatzeko aukera ere ematen du.
2023
‎[Espainiako] Konstituzioak dio estatuko legedia bete dela tokiko araudi bat ez dagoenean. Guk badugu hau arautzen duen foru araua; beraz, foru araua bete behar dugu. Espainiako Tokiko Erregimenaren Oinarrien Legea 2013an onartu zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia