2001
|
|
Antzerkizaleen ekimenek jasotzen dituzten traben beste adibide bat besterik ez. Adibide
|
honek
antzerkiaren egoera nola dagoen erakusten digu, izan ere beste leku askotan ez dut uste asko aldatuko denik. Kultura eta antzerkia hitzak aldarrikatzen dira instituzioen, agintarien aldetik baina hutsaren parekoak dira, inolako mamirik ez dute, kontsigna bat besterik ez dira.
|
2002
|
|
" Berezia" izateagatik inguruak baztertzen duen pertsonaiaren errealitatea gordina baldin bada ere, Adosek aurkezten duen lanak ez du tragedia kutsurik: "
|
Hau
antzerkia da, eta hortaz, entretenitzeko eginda dago batez ere. Hunkigarria den istorio bat kontatu nahi izan dugu baina dramatikotasun handirik gabe", dio Tessa Andonegik.
|
|
" 8 olivetti poetiko" n aktore aritu bazen ere" Mundopolski" n zuzendari lanak burutu ditu. Bilbotar
|
honek
antzerkian dena asmatuta dagoela dio, eta gakoa ikasitakoarekin alkimia egitea dela.
|
|
Antzerkia bizitzaren edergarri» liburua idatzi du. ARGIA saria, Hotel Erzilla antzerki saria eta Euskal Aktoreen Batasunak telebistako aktore onenari emandako saria jadanik jasoak dituen Kontxu Odriozola, ezagunagoa izango da, ziur aski, ETBko «Goenkale» sailean egiten duen paperarengatik, hau da, Maria Luisa Galardi bezala, baina hamaikatxo lan eginak ditu emakume
|
honek
antzerkian (afizionatu, amateur eta profesional gisara), baita zinean eta telebistan ere. Bada, horren guztiaren eta gehiagoren berri ematen du Pako Aristiren liburu honek.
|
2003
|
|
Komedia
|
honen bidez
antzerkira aspaldi joan ez den jendea ere erakarri nahi du Gorringo taldeak. Anartz Zuazuak garbi du zein den ikuskizunaren betebehar nagusia:
|
2005
|
|
landarea. Aizkorriren bidez kaleratu dudan
|
hau
antzerki lan horren liburuko bertsioa da.
|
2006
|
|
Eta hau benetan esaten dut. Gizarte
|
honetan
antzerki asko egiten da; jendeak gauzak esaten ditu eta beste era batera bizi da askotan.
|
2007
|
|
• Antzezlanak (www.syxy.com/guideweb/?browse=/ World/ Euskara/ Kultura/ Literatura). Atari
|
honek
antzerkiaren inguruko lan ugari biltzen ditu: Bizkaiko Diputazioaren weba, Arte Eszenikoen Aldizkaria, Durangoko Berbaro euskara elkarteak sortu duen kultur aretoa, Bilboko Kafe Antzokia.
|
2009
|
|
Edizio
|
honetan
antzerki proposamen originalak eskainiko dituzte, hala nola Avenida Dropsie, Sutil Teatro konpainia brasildarrarena, edo Provisorium konpainia poloniarraren Bite the Dust ikuskizuna, bertzeak bertze. Nazioarteko bi dantza konpainiak parte hartuko dute dFerian, Costa Ricakoak eta El Salvadorrekoak:
|
|
Agertokiaren planteamendua oso indartsua da, aktore guztiok une oro gaudelako taularen gainean. Ikuskizun
|
honetan
antzerkiaren trikimailua erakutsi egiten dugu, eta jendea asko harritzen da horrekin, antzerkiaren magia sortzen dugulako trikimailua agerian utzita.
|
2010
|
|
Azken antzerki honi ez diogu honelako garrantzia ematen. Badauka bere garrantzia eta urduri gaude, baina garrantzitsuena ondo pasatzea da," azpimarratzen du.Kontxuk ere talde
|
honetan
antzerkiaz gain, harremanak eta giroak garrantzi duela adierazi du," emaitza oso polita da. Denok nahi dugu zerbait erakutsi edo erakusteko eskatzen digute.
|
|
Larunbat
|
honetan
Antzerki Eguna ospatuko dugu nazioarteko mailan. Hori dela eta, zenbait ikuskizunek eta ekitaldi bereziek data hau goraipatuko dute hiru euskal lurraldeetan.
|
|
1934an Lehen Eusko Antzerti Eguna antolatu zuen Arrasateko Euskaltzaleak taldeak. Antzezlan osoak, bakarrizketak edota elkarrizketak taularatzen ziren egun
|
honek
antzerkia sustatu eta zabaldu nahi izan zuen, aski arrakasta bilduz.
|
2011
|
|
Hor erakusten du Daviesek ausardia, baita maisutasuna ere, egun zuzendari asko ez baitira horrelako lanak eraikitzeko gai. Egitura klasikoa duen lan
|
honek
antzerkia dakar gogora Rachel Weisz aktorearen interpretazio txukunari esker, besteak beste. Narrazioa geldoa du eta niri asko kostatu zait jarraitzea, nekagarria iruditu zait.
|
|
Uztarria Komunikazio Taldeak aste
|
honetako
Antzerki Topaketetako emanaldi bakoitzerako ere sarrera bikoitz bat du bere bazkideen artean zozkatzeko. Topaketak hasi zirenetik Uztarriak astero zozkatu ditu sarrerak.
|
2013
|
|
Aldarrikapen egunaOstirala martxoaren 8a izanda eta egun honen helburua ahaztu gabe, elkarretaratzea egingo dute Manuel Lekuona kultur etxeko sarreran emakumeek 16:45ean. 19:30ean berriz, egitarau berezi
|
honen baitan
antzerkia eskainiko du EPAko ikasle taldeak. Honetan" Milagro en casa de los Lopez Ayala" lana aurkeztuko dute kultur etxean.
|
|
Hau ez da antropologia, ez soziologia.
|
Hau
antzerkia da.
|
2014
|
|
Asteburu
|
honetan
antzerkiaz gozatzeko aukera izango da Manuel Lekuona kultur etxean. Helduek gaur antzerki amateurra ikusi dute, Emaitza taldeak" Esperando a la inglesa" antzezlana taularatuko du.
|
|
Hau da Brookek deitzen duen teatro sakratua, liturgia bat gure begien aitzinean sortzen ari baita. Puntuazioa aipatuko dut gero baina
|
hau
antzerki zati haluzinantea da, ez da epaitzen den bertsoa, txapeldun bertsoa da eta ez du kentzen Maialen maila berekoa izan zitekeela. Sarri enpate horiek aipatuko ditut.
|
|
Iparralde
|
honetan
antzerkiari ohartzen gatzaizkiolarik fenomeno berezi batekin egiten dugu topo: kasik bertsolari guziak bertsotan hasi aitzin edo batean antzerkian ari izan ziren:
|
|
Xanpun, Ezponda, Alkat, Mendiburu.
|
Honek
antzerki lan bat idatzi ere zuen. Hemen da bilatu behar gure ustez toberaren segida herrietan:
|
|
• Uau!
|
Hau
antzerki irudia! Metafora jeniala!
|
|
Kontaktutik, harremanetik, mugimendutik, taulagaineko ibiltzetik, zuzendaritzatik, dantzatik sortzen da egia eta ez aktore genial batek erdiets lezakeen identifikaziotik. Baina bereziki lan
|
honen
antzerki arbasoek moldatu publikoarekiko loturatik. Jokalariek edo jokoak kultura amankomunean, publikoaren etorkian, ulergarri dagon metafora baten konbokatzeko ahaletik.
|
|
Herri honetan edo auzoan. Bon, axalkeriak utzirik ez dugua lan
|
honetan
antzerki kotsia bilatu behar. Funtzionatzen duen ber.
|
|
|
Hau
antzerki mailan ez da batere txarra. Elizak, botereak, bakean uzten zuen espazio bakarra kulturarena anexionatzen du.
|
|
Hainbat obretan ageri da haur gizon hori, komedia pertsonaia guzien defautez jantzia. Larzabalek sintesia egiten du bi eragin horien artean, eta ene ustez, abilezia horretan bilatu behar da
|
honen
antzerkiaren eragin iraunkorra Ipar zein Hegoaldean, kausitze bakarra baita orain arte. Haatik oposaketa nabarmenak badaude bi moten artean, pertsonaiari heltzeko unean edo zuzendaritzan sartzean gehiago.
|
|
komunitate batek bere iraupenerako arriskutsu sentitzen dituen jarrerak zafratzen ditu molde jostagai edo gaixtoez. Merezi du
|
honek
antzerki izena. Baiki.
|
|
Politika mailan euskaldun gisa bildu ditugun izorraldiak beste lekuetan baino sakonagoak dira, beste lekuetan baino perbertsoagoak edo bihurdikatuagoak dira ideiak hemen eta ulertezinak. Leku
|
honek
antzerki librea behar izan du betidanik eta sekulan baino gehiago behar du eta du.
|
|
Harro gara gutaz eta urtez urte txirikordatu dugun sareaz, bildu legitimitateaz.
|
Hau
antzerki tribala da. Sostengu politikoa ekartzen dio komunitateak ekintza horri.
|
|
Zer da antzerki gaia? Edo
|
honek
antzerki gaia egin ote lezakea. Nik ezagutu dudan tobera plantatzaileen arrazako azkena Xeaxtian Ihidoi zena izan da.
|
|
Hotel du fronton en gaia hola ikusi nuen, denbora hartan Iparraldeari inposatzen zitzaion gaia zitzaidan. Turismoa batere ez zen tratatua izan Manex Pagolaren Biba turismoa z aparte, eta
|
hau
antzerki abertzalea zenaz gain, turistek rola txarra zuten eta frantsesez mintzo ziren, ez zen ustez on edo txar zela errateko baina antzerki naturalista zen eta ni ez nintzen batere horretan. Euskaldunen jokamoldea turismoaren industrian nuen erakusgai, instalazio bat itsas ontzi bat bezala pentsatu zen, mundu isolatu bat eta funtzionatu behar zuen, escanner gisa, ontzi maketa edo kupa bezala non denbora berean kanpotik ikus zitekeen makina horren erradiografia.
|
|
Zer da
|
hau
antzerki bat?
|
2015
|
|
Geroztik, hamaika gauza ikasi ditu agertoki atzean, oihal artean: " Musika da gehien gustatzen zaidana, baina antzoki
|
honetan
antzerkiaz disfrutatzen ikasi dut".
|
|
Saio
|
honekin
antzerki eta dantza asteko lehen zatiari amaiera emango zaio.
|
|
Piarres Larzabal (Azkaine 1915. Zokoa 1988) antzerkigilearen zenbait bizitza zertzeladaren ondoren,
|
honen
antzerkien sailkapenen (Xarritton, 1984; Etxeberria, 2008) berri hala nola argitaratutako edizio ezberdinena ematen da. Hauek euskalkiz nola aldatu zituzten, hots, lapurteratik gipuzkerara Manuel Lekuonak eta Luis Villasantek.
|
|
Arriaga Antzokiak, arte eszenikoen aldeko pasioa sustatzeko eta ikus entzuleei antzokira etortzea errazteko xedez, 2013ko eta 2014ko kanpainari berriro ekin eta berriz ere, bere Opari Txartela jarri du salgai. Txartel horri esker, jasotzen duenak, 2015/ 2016 denboraldi
|
honetako
antzerki, musika, zartzuela, opera, dantza… ikuskizunez gozatu ahal izango du. Beste modu batean esanda, Arriagako Opari Txartela oparitzen duenak emozio bikain eta paregabeak oparitzen ditu.
|
2016
|
|
Bere klase batean, nire aulkian eserita, gogoratzen naiz esan niola neure buruari: «Zahar
|
honi
antzerkiaz ari dela begietan honelako distira pizten bazaio, mardula den zerbait egon behar du honen atzean».
|
|
hogei aktore pasa. Ni kopuruari egokitzen naiz
|
honi
antzerkia idaztean eta beste herri batek hauetarik bat arra hartu nahi balu ere, zaila da hain beste presunetako taldeen osatzea! 427
|
|
Hots, Ipar alde
|
honetako
antzerki idazle bakoitzaren estiloak aurkitzen du bere publikoa.429
|
|
Kritika hori oso onargarria da, dudarik gabe. Nori leporatzen ahal zaion arduraren erratea ez da gure ikerketaren helburua, baina azpimarra daiteke horren kontzientzia zukeela Larzabalek, Portu Xoko antzerkian, hain zuzen portuko giroa islatzen baitu, eta karrikako edo portuko hizkuntza baliatzen saiatzen baita, eta
|
hau
antzerki taldeen bitartez hedatzen zen, Pariseraino, urruñarrak antzerki horrekin Parisera joan baitziren.
|
|
Beste ikuspuntu bat interesatu zaigu, harreraren gaian, antzerkiaren barnean gauzatzearen, konkretizazioaren kontzeptua lantzen baitu, hau da fenomeno kolektiboa hartzaile bakarraren puntutik. Izan ere, lan
|
honetan
antzerkia fenomeno kolektibo gisa aztertu baitugu, ondoren, ikusgarriari buruz eta testu dramatikoari buruzko testu franko landuko ditugu. Horretan Santagada doktoreak harreraren azterketan urrats bat egiten laguntzen gaitu.
|
|
Bestalde, Atharratzeko Mlle J. Poggi aipatzen da, andere
|
honek
antzerkia lantzen baitu neska gazteekin. Artikuluaren idazleak «Begiraleak» deitzen ditu laguntzeko.
|
|
Berriz ere elkarrizketa
|
honetan
antzerkiaren beste mezua heldu zaigu Gobernadorearen ahoan:
|
|
3 Euskal kultura eta literatura aldizkari
|
honek
antzerkiak argitaratu ditu. Euskalerriaren Adiskideak elkartearen literatura buletin gisa jaio zen, 1948an, Egan aldizkaria.
|
|
Garai
|
honetako
antzerki idazle nagusi gisa R.M. Azkue dugu, Lekeition sortua 1864ko abuztuaren 25ean, apaiz izendatuko zuten 1888an. Patri Urkizuk Bizkaian iragandako antzerki hedatze hau honela adierazten digu:
|
|
Erlearen pazientziarekin, erlearen patxada eta jardunarekin, apaltasunez baina zorrotz, bere bidea egin du Bernardo Atxagak zuzentzen duen Erlea aldizkariak. ...ahalegina, antzerkiari eskaini diona.Lauhilabetekariak dozenaka kazetari, idazle, antzerkilari, zinemagile, artista eta euskaltzaleren lanak bilbatu eta ezagutarazi ditu azken zazpi urteotan, XXI. mende hasierako euskal sorkuntzaren lagin dotore eta esanguratsua eskainiz.Esan legez, asagoko istorioak eta kontakizunak jaso zituen hasierako zenbakiak (Mendebalde Urrunekoak, hain zuzen), eta oraingo
|
honek
antzerkia du hizpide eta ardatz, betiko bestelako sailak errespetatzen direla (Erretratuak, Euskararen munduan, Ipuinak, Poesia, Foroa...). Ale biribil honetan badira elkarrizketak (esaterako, Ander Lipusi Agus Perezek egin diona; edo Klara Badiola antzerkilariari eta Jean Louis Davant euskaltzainari Miel A. Elustondok eginikoak); badira antzerki piezak (Patxo Telleria eta Aizpea Goenagarenak); badira poema eta erretratu ugari...
|
|
Saritutako lana Azpeitiko Udalaren jabetzako geldituko da eta
|
honek
Antzerki Topaketetako edizio bakoitzaren garapena sustatzeko nahi duen edo egoki iritzitako erabilera eman ahal izango dio, kartel irabazlea bihurtuko baita edizio bakoitzaren sustapenerako oinarrizko ardatz.
|
2017
|
|
Saritutako lana Azpeitiko Udalaren jabetzako geldituko da eta
|
honek
Antzerki Topaketetako edizio bakoitzaren garapena sustatzeko nahi duen edo egoki iritzitako erabilera eman ahal izango dio, kartel irabazlea bihurtuko baita edizio bakoitzaren sustapenerako oinarrizko ardatz.
|
|
Asteari amaiera emateko, Logela Multimediaren DRAG.e antzerki familiarraren" erabateko estreinaldia" aurkeztuko dute Alondegian igande eguerdian. Ikuskizun multimedia berri
|
honek
antzerkia, dantza, musika, bideoa eta robotika uztartzen ditu," natura babestu beharraz" jarduteko. Domeka arratsaldean Euskal kantuak sinfonikoaren bidean kontzertua emango dute Campos Antzokian. Jon Amezagaren' Bidean' disko berriaren emaitza den lan honetan Donostiako Musika Eskolako musikariek" euskal kantagintzaren kanturik arrakastatsuenen moldaketa sinfonikoa" joko dute.
|
2018
|
|
Noiztik balio dute pertsona baten profesionaltasunak, talentuak eta formazioak baino gehiago? Nola azaldu behar diot nik
|
hau
antzerki eskola batean denbora eta dirua inbertitzen ari den aktore gazte bati. Edo lanik ez eta taberna batean lan egitea onartu behar izan duen bati?
|
2019
|
|
Raimundo Silvak hausnarketa egiten du, behin eta berriz, saiatzen ari da konturatzen zergatik, lehen hitzetatik, ezin izan zion oldarkeriari eutsi, Ez al dakizu deleatur bat zer den, batez ere galdera egin zuen tonuaren oroimenak larritzen du, probokatzailea, are baldarra ere, eta gero, bukaerako duelua, etsaien artekoa, han kontu pertsonal bat, herra zahar bat erabakitzen ari bailitzan, gauza jakina denean bi hauek aurretik inoiz ez zirela elkartu, eta, baiezkoan, ez zutela elkar begiz jo, Nor ote da, pentsatu zuen orduan Raimundo Silvak, eta hori pentsatu zuelarik laxatu zuen, konturatu ere egin gabe, pentsamendua gidatzeko erabiltzen ari zen uhala, nahikoa izan zen pentsamenduak aurrea hartu eta bere kabuz hegaldatzen has zedin, oraindik emakume gaztea da, berrogei urte baino gutxiago, ez da lehen kolpean iruditu zitzaion bezain garaia, azalaren tonua, matea, ilea askea, gaztainkara, begiak ere kolore berekoak, amiñi bat argixeagoak, ahoa txikia eta betea, ahoa txikia eta betea, ahoa txikia, ahoa, betea, betea. Raimundo Silvak aurrean duen apalategiari begiratzen dio, han daude lan bizitza oso batean zehar zuzendu zituen liburu guztiak, ez ditu zenbatu, baina liburutegi oso bat egiten dute, izenburuak, izenak, hau da nobela, hau poesia,
|
hau
antzerkia, hauek dira oportunismo politiko eta biografikoak, hauek dira oroitzapenak, izenburuak, izenak, izenburuak, izenak, batzuk gaur egun ere ospetsuak, beste batzuk beren garaia izan zutenak eta erlojua gelditu zaienak, bakar batzuk oraindik ere bere patuaren zain, Baina daukagun patua garen patua da, esan zuen zuzentzaileak ahopeka, lehen pentsatutakoari, Daukagun patua gara erantzunez.... Bat batean bero zen, berogailu elektrikoa piztuta ez zegoen arren, eta bataren gerrikoa askatu zuen, eserlekutik altxatu zen, bazirudien mugimendu hauek helburu jakin bat zutela, baina ustekabean ongizatearen adierazpena baizik ez ziren, ez zegoen beste azalpenik, ustekabeko kemen abantzu komikoaren adierazpena, kontzientzia alatu gabeko jainkoaren lasaitasunaren adierazpena.
|
|
Argazkiak ateratzeko kabina automatikoa ematen du, baina antzokia ere bada bere txikian. Azken batean, atakan sartuta ibili naiz neu ere hasieratik beretik; herri
|
honetako
antzertia eguneratzen saiatu izan den eta oraindik ere saiatzen ari den ekimenaren bultzagile etsigaitza; horrela, bada, jakinaren gainean ari naiz. Wolfram dut izena.
|
2020
|
|
Aurtengo urte makur
|
hau
antzerki ikastaroei esker zapore gozoarekin ixtea ez da albiste makala izango Doke antzerki konpainiarentzat. 2021ak emango duena, ezin interpretatu.
|
|
Izan ere, antzerkia kulturaren barruan kokatzen dugu, eta horrek oso leku eskasa betetzen duenez hezkuntza zein politika arloetan, hots, jendarteak garrantzitsutzat dituen horietan, horietatik kanpo uzten dugu. Non kokatu orduan kultura eta kasu
|
honetan
antzerkia. Halabeharrez, denbora librea edo aisialdia deitzen dugun horretan.
|
2021
|
|
Antzerkiaren munduan hasi zenetik, Mujikak ez du aldaketa handirik nabaritu," baina bitxia da orain pandemia garai
|
honetan
antzerki eskolan estreinatu genuenean, edukiera kontuan hartuta, aretoa beteta zegoela". Bigarren saio bat egin behar izan zuten.
|
|
Izan ere, gure emanaldi bakoitza aurretik eskainitakoen zeharo ezberdina izango da, espazioa, giroa edota ikusleen jarreraren arabera. Ahalegin berezia egingo dugu zentzu
|
honetan
antzerkiak berezko duen ikusle eta aktoreen arteko interaktibitatea berraktibatzeko. Irudipena baitugu oro har antzerkian ikusle pasiboaren figura kodifikatu dela, eta bestelako harremanak eraiki nahi ditugu pieza honetan.
|
2022
|
|
Gurean, Miguel del Arco madrildarrak egindako bertsio eszeniko distiratsua ikusi genuen Bilboko Arriaga antzokian 2012an, eta hurrengoa orain Kolonbiako Señor M. konpainiak ekarri diguna izan da, ederra ere bai, baina kontrako muturretik sortua. Izan ere, gaurko
|
hau
antzerki txiroaren parametroekin eraiki da, iraupena ordubetera laburtuta eta antzezle taldean ezinbestekoak diren hiru pertsonaietara mugatuta: Lennie (Hector Sanchez) eta George (Gadiel Lopez) jornalariak eta ugazabaren emaztea (Laura Rodriguez).
|
|
Era horretan, kamera erabiltzeko hautuak geruza
|
honetako
antzerki estiloa guztiz baldintzatzen du: aktoreak, publikoari begiratu ordez, kamerarentzat antzezten du, antzerkia zena antzerki zinema bihurtuz eta, gainera, iluntasunean ezkutatuta dagoena argitara ekarriz.
|
|
Sokaren mutur bakoitzean tiratzeko bi modu, jolas bakarrean elkartutako bi bide, pertsonaia bakarraren mesede. Kasu honetan, alde batetik Mikel Gurrea dugu, testu
|
honekin
antzerkiaren munduan atea zabaldu zuen zinemagilea, eta, bestetik, ibilbide luzeko konpainia ezagun bat, Tanttaka Teatroa, kasu honetan Fernando Bernuésen zuzendaritzapean. Energia mota ezberdinak, istorio bakarrari tira egiteko, Iñaki Rikarteren gorputz bakarrean batzen diren ahots denetarikoei bide emateko.
|
|
Antzoki publikoak diren heinean, haien erabilpena aldarrikatu nahiko genuke. Hiritarrok ordaintzen dugun zerbitzu
|
hau
antzerki taldeek erabiltzea osasungarria iruditzen zaigu bai sektorearentzat gai gizartearentzat berarentzat. Begitazioa zehaztuz, bi urteko egonaldiak irudikatzen ditugu, konpainia guztiek bi urtetik behin aukera berdinak izan ditzaten, eta baita ere haien proiektuak burutzeko denbora nahikoa izan dezaten.
|
2023
|
|
" Giro berezia sortzen da Zarautzen; hala bizi dugu aktoreok ere. Jaialdi
|
honek
antzerkia oso gertutik dastatzeko aukera eskaintzen du". Pasaitarrak azpimarratu du Zarautzek kaleko antzerkiaren aldeko" apustu handia" egin zuela duela 30 urte.
|
|
Baina, aldi berean, zenbat bider entzun behar izan ditudan guraso eta irakasleen partetik honelako esaldiak: “Bai,
|
honi
antzerkia gustatzen zaio, zeren beste gauzatan... ”; edo, “Hau, antzerkilaria da! ”, esan nahiko balute bezala: “Ez dauka erremediorik, ea antzerkian zerbait egiten duen”.
|
|
Gure kanporatzea udal gobernuaren erabaki politiko bat izan da, zeinarekiko ez dugun jaso ase gaituen argumenturik. Soilik, eta antza denez, erabaki
|
honekin
antzerki talde egoiliarren programa osoa ezabatzen dela Leioan, Eusko Jaurlaritzak orain dela urte batzuk bultzatutako bide estrategikoaren aurka.
|
|
Guztietatik krudelena, aktore hutsa da. Aktore
|
honek
antzerkian egiten du lan. Eszenatokian denean, bere arima eta gorputza inoiz ez ditu saltzen, oparitu baizik.
|