2010
|
|
1934an Lehen Eusko Antzerti Eguna antolatu zuen Arrasateko Euskaltzaleak taldeak. Antzezlan osoak, bakarrizketak edota elkarrizketak taularatzen ziren egun
|
honek
antzerkia sustatu eta zabaldu nahi izan zuen, aski arrakasta bilduz.
|
2014
|
|
Hau da Brookek deitzen duen teatro sakratua, liturgia bat gure begien aitzinean sortzen ari baita. Puntuazioa aipatuko dut gero baina
|
hau
antzerki zati haluzinantea da, ez da epaitzen den bertsoa, txapeldun bertsoa da eta ez du kentzen Maialen maila berekoa izan zitekeela. Sarri enpate horiek aipatuko ditut.
|
|
Iparralde
|
honetan
antzerkiari ohartzen gatzaizkiolarik fenomeno berezi batekin egiten dugu topo: kasik bertsolari guziak bertsotan hasi aitzin edo batean antzerkian ari izan ziren:
|
|
Xanpun, Ezponda, Alkat, Mendiburu.
|
Honek
antzerki lan bat idatzi ere zuen. Hemen da bilatu behar gure ustez toberaren segida herrietan:
|
|
• Uau!
|
Hau
antzerki irudia! Metafora jeniala!
|
|
Kontaktutik, harremanetik, mugimendutik, taulagaineko ibiltzetik, zuzendaritzatik, dantzatik sortzen da egia eta ez aktore genial batek erdiets lezakeen identifikaziotik. Baina bereziki lan
|
honen
antzerki arbasoek moldatu publikoarekiko loturatik. Jokalariek edo jokoak kultura amankomunean, publikoaren etorkian, ulergarri dagon metafora baten konbokatzeko ahaletik.
|
|
Herri honetan edo auzoan. Bon, axalkeriak utzirik ez dugua lan
|
honetan
antzerki kotsia bilatu behar. Funtzionatzen duen ber.
|
|
|
Hau
antzerki mailan ez da batere txarra. Elizak, botereak, bakean uzten zuen espazio bakarra kulturarena anexionatzen du.
|
|
Hainbat obretan ageri da haur gizon hori, komedia pertsonaia guzien defautez jantzia. Larzabalek sintesia egiten du bi eragin horien artean, eta ene ustez, abilezia horretan bilatu behar da
|
honen
antzerkiaren eragin iraunkorra Ipar zein Hegoaldean, kausitze bakarra baita orain arte. Haatik oposaketa nabarmenak badaude bi moten artean, pertsonaiari heltzeko unean edo zuzendaritzan sartzean gehiago.
|
|
komunitate batek bere iraupenerako arriskutsu sentitzen dituen jarrerak zafratzen ditu molde jostagai edo gaixtoez. Merezi du
|
honek
antzerki izena. Baiki.
|
|
Politika mailan euskaldun gisa bildu ditugun izorraldiak beste lekuetan baino sakonagoak dira, beste lekuetan baino perbertsoagoak edo bihurdikatuagoak dira ideiak hemen eta ulertezinak. Leku
|
honek
antzerki librea behar izan du betidanik eta sekulan baino gehiago behar du eta du.
|
|
Harro gara gutaz eta urtez urte txirikordatu dugun sareaz, bildu legitimitateaz.
|
Hau
antzerki tribala da. Sostengu politikoa ekartzen dio komunitateak ekintza horri.
|
|
Zer da antzerki gaia? Edo
|
honek
antzerki gaia egin ote lezakea. Nik ezagutu dudan tobera plantatzaileen arrazako azkena Xeaxtian Ihidoi zena izan da.
|
|
Hotel du fronton en gaia hola ikusi nuen, denbora hartan Iparraldeari inposatzen zitzaion gaia zitzaidan. Turismoa batere ez zen tratatua izan Manex Pagolaren Biba turismoa z aparte, eta
|
hau
antzerki abertzalea zenaz gain, turistek rola txarra zuten eta frantsesez mintzo ziren, ez zen ustez on edo txar zela errateko baina antzerki naturalista zen eta ni ez nintzen batere horretan. Euskaldunen jokamoldea turismoaren industrian nuen erakusgai, instalazio bat itsas ontzi bat bezala pentsatu zen, mundu isolatu bat eta funtzionatu behar zuen, escanner gisa, ontzi maketa edo kupa bezala non denbora berean kanpotik ikus zitekeen makina horren erradiografia.
|