Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎N murritza izaki, gazteen probaleku eta zailtzeko aukera izateari ere uzten ari zaio antzerki amateurra gaur egun. sIpar Euskal Herriko antzerkigintzan ez da sumatu aurrerapausorik azken urte honetan eta desintegrazioaren bide beretik doala esan daiteke; nahiz eta taldeek kalitatea<3 ren errekonozimendua lortu izan duten beti, nahiz eta bertako idazleek behin eta berriro sariak jaso, oso esparru txikian eskaintzen dira euren muntaiak eta kasu honetan muga ez da banaketa administratibo hutsa. Ipar Euskal Herrian emanaldiak eskaintzeaz gain, Hego Euskal Herrira ere iritsi lukete, baina urrats hori egitea ezinezkoa dirudi gaur egun. Ea eurak ere azken mohikanoez mintzatzen hasi diren une honetan bertako antzerkigintzari ateak zabaltzen zaizkion. Erakunde publikoek izan lukete zeresana arlo honetan, batez ere euskaraz idatzi eta egiten dela kontuan harturik.
‎euskal gaiei buruz idatzitako eta argitaratzen zen guzti guztia biltzea. Zer esanik ez dago asmo honetan oinarritutako bibliografia honek bere garaian izugarrizko laguntza suposatu zuela (eta oraindik suposatzen duela) ikerlarientzat eta beste edozein interesaturentzat. Beraz, lan honi jarraipena ematea luke.
‎Euskal Autonomia Erkidegoan, profesional gehienak jatorrian beste adarretatik datoz (Historia, Filologia...), gure unibertsitateak horrelako titulaziorik ez baitu eskaintzen. Horrela, bere funtzioak ongi bete ahal izateko, profesional talde hau bere kabuz eta esfortzu handiz egunero lan honetarako prestatzen ari da.
2001
‎Tamala da, gainera, ergelkeria honek bere zutabe nagusia non eta Euskaldunon Egunkaria n izatea, horrexek eskaintzen baitio bere eguneroko gehigarrian, inolako galbaherik gabe, zabalbide gorena Mitxelenak salatzen zuen hiperbizkaiera horri.
‎Gai hau bertatik bertara hilabeteotan eztabaidatzen ari da Europar Kontseiluan. Antonio Vitorinok, Barnearazo eta Justizia batzordeburuak, krimena gainditzeko poliziari ahalik eta aukera gehien eskaini behar zaiela defenditzen dutenen tesia ordezkatzen du eta Informazio Gizartea ren batzordeburu den Erkki Liikanenek, ordea, zerge rta ere datuak sekretupean gorde beharra aldarrikatzendu.
2002
‎Herri honek bere hezkuntza eremu guztietara garatzeko eskubidea du (1948ko Giza Eskubideen aldarrikapenaren 26 artikulua). Euskal Herriko Unibertsitate Publikoen artean, gutxienez, batek Euskal Unibertsitatea behar du izan.
‎3. Egun petrolioa eta energia iturrien inguruan ematen diren kontraesan geopolitikoen eta Mendebaldeak une honetan bere buruaz duen eta historian zehar Islamari buruz izan dituen ikuspegien txirikorda bat da gure munduak herrialde musulmanei buruz duen ikuspuntu sinkronikoa. Irizpide hauen bilakaera diakronikoa pixka bat arakatzea nahikoa litzateke ordea interpretazio hori zein koiunturala den ohartzeko:
2004
‎Othoi —zioen—, ez zitela hainbertzetaraino hasarra bertzen kontra; eta, dakizunaz geroz zer den egiteko, lot zaizkio zuhaur lanari: gure astekari huntan berean badukezu toki, eta segur naiz" Gure Herria" ez zaitzula hetsiko, zonbait kitzika gora-behera. Jakizu, eskualzale zaharrak ez direla, zonbaitek uste duten bezain gaitzikor (Lafitte, ibidem).
‎hizkuntzaren ahultasunari eskainitako bizitzaren paradigma da Eguzkitzarena, herri batek zenbat hizkuntzalari sortu, eta hizkuntzari zenbat ahalegin eskaini behar izan zaion erakutsiz. Goienetxeren bizitza, ordea, herri honek beraren historia propioa idazteko sentitu duen beharrizanaren apologia dugu, gutaz mintza daitezen baino, gu mintza gaitezen gure buruaz. Zubikaraik, bestalde, sinbolizatu egiten du herri minorizatuek komunikabideak sortzeko eta beraren hizkuntzaz adierazteko izan dituzten animaliako oztopoak, bai debeku politikoengatik, bai eta hizkuntzaren fragmentazioak sorturiko eragozpenengatik ere.
2005
‎• Irakasle orok du titulazioa eta Hizkuntz Eskakizunen baldintzak betetzeko beharra, langileen gabeziek ezin baitute baldintzatu euskal hezkuntza sistemaren garapena. Kasu honetan, kolektibo honek bere interes pertsonalak interes kolektiboen aurretik jarri ditu. Ikasleek beren heziketa euskaraz jasotzeko duten eskubideen kontra ari dira.
2006
‎Urrutirago joan gabe nahikoa da zenbaki honetan bertan Joan Mari Torrealdaik, bere eta Precisaren azterlanei esker, ematen dituen datuak kontuan edukitzea. Bi errealitate objektibo gogoratu ditu argitalgintzari buruz:
‎Mariasun Landaren poetika eta ondorioz pertsonaiak 28 idazlanetan zehar aldatuz joan dira, garaian garaira egokituz. Halere, bada zerbait urte horien joanean aldatu ez dena eta artikulu honek bere azken helburuan frogatuko duena, hau da, Mariasun umeentzako literatura euskaraz idazten duen emakumea dugula. Emakumea esan dugu, izan ere, Landak Parisetik Filosofiako lizentziaturaz gain irakurketa feminista ugari ekarri zituen, bere konpromisoa indartu zutenak:
2007
‎30 Egan. 1954, 3 Mitxelena 1988, VIII, 51 Laster, Orixe Euskaltzaindian sartzean (1958) azaldu zuen Mitxelenak, hein batean bederen, idazle honekiko bere estimua (Mitxelena 1988, VI, 97).
‎Kristauak beti izan dute buruan eta biotzean erejia bat: munduari utzi, eta mundu ontan berean ere" zeruan" bizitzeko tentazioa. Oientzako, kristaua" garbia" da, eta eluke munduan nahasi bear.
‎Horren lan garrantzitsuenak mugako pasabidea ahalbidetzea eta informazioa biltzea ziren, helburu desberdinekin, toki desberdinetan eta hartzaile desberdinentzat. Ez da hau bere historia jasotzeko gunea, baina hiru datu azpimarratu nahi ditut: itxuraz oposizio politikoko erakunderik indartsuena eta antolatuena zen; Agirre lehendakariaren agindu zuzenetara zegoen; eta, azkenik, Bigarren Mundu Gerraren garaitik aurrera Zerbitzuek jasotako informazioaren zati handi bat Estatu Batuen eta, gutxiago, Britainia Handiaren espioitzaren esku utzi zuten, Jaurlaritzari emandako babes politikoaren eta diruaren truke.
‎Literatura hau bera da, baina hitzek ez dute aldarerik ez luma lorerik onartzen, kresalak zailtzen baitu loreen bizi samurra. Bere literaturan mundua dago, baina bertan Amerika arrandiatua baino berau iziotzea nahiago.
‎Horrela, gizarte mugimenduen input a lagunduko du aparatu administratibo autonomikoak, kasu honetan bere jarduna ez dagoelako kolokan —ez oso maila agerikoan behintzat—, eta momentu horretan oso arerio arriskutsua den PPren gobernu zentrala deslegitimatzeko input herritar hori zeharo baliagarria delako. Galizia zein Madrilgo gobernariek, ingurumen katastrofe horren kudeaketa eskasarekin, euren dekadentzia politikoaren aztarna sendoak jarri zituzten (Barcena 2002).
2008
‎Ez da komenigarria, bestalde, kultura aniztasunak eragiten duen konplexutasuna gerora kudeatzeko uztea, hau da, subiranotasuna bermatuko digun tresna" lortzen dugun arte" atzeratzea. Nazioeta gizarte eraikuntzarako estrategia demokratikoak, gure herrian abian dagoen autodeterminaziorako prozesuak, indar estrategikoa eta oinarri demokratikoa izango du, ez du atzera biderik izango eta gehiengoak ontzat emango du, baldin eta une honetan bertan kultura aniztasunaren erronka estrategia horren baitan eransten badugu.J
‎Hezkuntza ereduen gainean sortu den eztabaida zeharo interesgarria da arlo horretatik begiratuta. Gaur egungo ereduekin deskontent daudenek ere onartu behar izaten dute euskarazko hezkuntza errealitatea dela, eskaera soziala gero eta handiagoa dela eta ez dagoela enoratzerik gizarte honek bere burua elebiduntzat duela, ideologien gainetik gurasoek nahi dutelako seme alabak ondo kokatuta egotea etorkizunean lan munduan. Eta etorkizuna elebidun ikusten dute.
2009
‎Hasieratik hasi behar zela pentsatuz, orokorretik partikularrera joan nahi izan dugu. Hortaz, lurralde gatazka definitu nahi izan dugu lehenik, eta horrek hartzen du artikulu honetako mamia; ondorengo batean, Europar Batasunean eta bertan aurki litezkeen aukeretan zentratuko gara, aldizkari honetan bertan argitaratzea nahiko genukeen hurrengo artikulu batean, honi jarraipena emateko.
‎Uste dut Labayru Ikastegia bide berriak hartzeko ondo prestatuta dagoela. Orain hogeita hamar urte sortu genuen erakunde honek bere ikaslangileak ditu, hainbat alorretan espezializatuak eta bide berriak hartzeko gaitasuna daukate.
2012
‎Horren balioa bere subjektibotasunean oinarrituko da, bere elkar komunikatu eta ideia berriak proposatzeko ahalmenean. Langileak lanarekin estuki lotuko dira, gauza propio bat bezala ulertuz kasik, eta honetara bere errekurtso pertsonal guztiak ekarriz.
‎Egunkariak saltseatzen ari nintzen batean egin nuen topo Stefan Zweig() idazlearekin. 2012 honetan bere heriotzaren 70 urteurrena izango da. Ez dakienarentzat bihoa azalpena (besteek jump!
‎Hortik abiatzen gara liburu hau iruzkintzean, kontu seinalagarria baita nire uste apalean, nahiz eta, zorionez, ez den liburu honen garrantziaren arrazoi bakarra, ezta nagusia ere. Bi arrazoi nagusi aurkitzen baitizkiot neuk liburu honi bere garrantzia justifikatzeko: batetik, Euskal Herriko historiaren ikuskera desberdin bat paratzen digula begien aurrean, desberdina diskurtso historiografiko hegemonikoaren aurrean; eta, bestetik, zehaztasun nabarmenez idatzitako ikerketa dela, baieztapen orokorrak (asko dira testuan) beti datu zehatz ugariz lagunduta baitatoz.
2013
‎Lan hau bere osotasunean ikusteko bi modu aurkezten ditugu: alde batetik, grafiko bidezkoa, proportzioak iruditan erakutsiz; eta beste aldetik, lauki bidezkoa, zenbaki absolutu eta erlatiboen ondoan 2000 urtearekiko erreferentzia ere erantsiz.
2014
‎Hainbat urte beranduago, Javier Agirresarobek, film ia guztien argazki zuzendaritzaz arduratuko zenak, sakondu egiten du gai honetan bere obrari buruzko liburu batean:
‎Baserriko tresnak, abereak, landareak, arrantzaleen gauzak, erlijioaren gora beherak, burniari buruzko xehetasun asko, errotak, eta abar, itz egokiak dituzte aspaldi danik. Alde ontan beraz ez da ezer asmatu bearrik. Ikasi egin bear da bakarrik, beti ere ikasi (‘Batasunaren bidea’, 163).
‎1 Batzar ontan berean erabaki sendo batzuk artzea, eta ‘Jagonsaillak’ bete araztea.
‎Nahiago nuke nik Euskaltzaindiak onhart ba leza nere eskabide hau bere horretan. Baiña libro da ez onhartzeko:
2015
‎munduaren, historiaren, bere herriaren, bere buruaren interpretazio fragmentuak elkarjosirik, mugimendu sozialak elkarloturik nahi lituzkeen moduan. Eta gure hau bera Sarrionandiaren interpretazioen interpretazio saioa baizik ez da.
2016
‎3.000.000 pertsonez osatutako herri honek bere etorkizuna modu librean erabaki nahi du, eta horretarako herritarrok ahaldundu behar dugu eta ozen adierazi gurea dela hitza eta erabakia, bertan bizi eta lan egiten dugun herritarrona, alegia, inor bazterrean utzi gabe eta eskua guztiei zabalduz.
2018
‎Arrazoiak konplexuak izango bide dira, eta hurrengo orrialdeetan kontuan hartu beharreko datu eta analisi batzuk emateko saiakera egingo da, errealitate hori hobeto ulertzeko asmotan. Faktore asko aztertu lirateke errealitate hau bere osoan ulertzeko: produktuen eskaintza hizkuntza ezberdinetan; produktu horien eskuragarritasuna; industria eta banaketaren egoera; hizkuntzari lotutako faktoreak; kultur praktiketan gertatzen ari diren joera globalak, eta beste asko.
2020
‎Filosofia arloan, gaur egun, Agora Elkartea, Filosofiako Bigarren Hezkuntzako irakasleak biltzen dituena, eta EHUko zenbait kide lanean ari dira zubi hori eraikitzeko. Artikulu hau bera ere elkarlan horren emaitza da.
2021
‎Goiko zerrendak argi uzten du liburu mota honek bere baitan biltzen duen gaitegi zabala, filosofiatik hasi eta geografia edo historiaraino, zuzenbidea, soziologia, etnologia, artea edo hizkuntzalaritzatik barrena. Eta hori guztia elikatzeko, 278 titulu besterik ez.
‎Liburu mota honek bere baitan biltzen duen gaitegi zabala erakusten du zerrenda horrek. Eta hori guztia elikatzeko, 337 titulu besterik ez.
2023
‎Liburu mota honek bere baitan biltzen duen gaitegi zabala erakusten du zerrenda horrek. Eta hori guztia elikatzeko, 318 titulu besterik ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia