Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 772

2015
‎Bi dira, izan ere, jatorrizko testutik testu itzulira doan bide luze bezain malkarrean haria bera bilbatzeko osagaiak: hasteko , zein argitalpen aukeratu oinarri gisa eta geroago, itzultzailea nor eta haren trebetasunak, zeintzuk.
‎Erruki zaitez beren buruen errukirik ez dutenez; beren zoritxarrak Zugana etorri nahi ez izateko egoeran jarri dituenez gero, zatoz Zu beraiengana, ene Jainko. Nik neuk eskatzen dizut beraien izenean, eta badakit, konturatzen badira eta beren onera etortzen badira, eta Zutaz gozatzen hasten badira, piztuko direla hil hauek.
‎Oi, ene Jainkoa! ...niretzat, gogoan erabiltzea zer sentituko duen hemen aintzat hartua, maitatua, zerbitzatua, estimu handitan izana eta gozotasunez betea izan den arima batek, orduantxe hil berri, bere burua betiko galdua ikusten duenean, eta ongi ulertzen duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta ia oraindik gozatzen hasi ere ez zela egin zeritzanetik bere burua aldendua ikusten duenean (eta arrazoiz, biziarekin batera amaitzen dena, unetxo bat baizik ez baita), eta lagunarte itxuragabe eta errukigabe hartaz inguratua; lagunarte harekin sufritu duela beti, sugez beteriko aintzira kirasdun hartan sartua, eta haietatik gehien ahal duenak hozkadarik handiena egingo diola; zorigaiztoko ilunpe hartan ez dute ikusiko oi... Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
‎Zu mundura etorri zinen honelako premia handiei konponbidea jartzera. Hasi , Jauna, hasi; gauzarik zailenetan agertu behar du zure errukiak. Kontuan izan, ene Jainko, zure etsaiak irabazten doazela.
‎Zu mundura etorri zinen honelako premia handiei konponbidea jartzera. Hasi, Jauna, hasi ; gauzarik zailenetan agertu behar du zure errukiak. Kontuan izan, ene Jainko, zure etsaiak irabazten doazela.
‎3 Hain kaskarra bada, ene Senarra, nola ez da gelditzen inongo kreaturetan bere Kreatzaileagana iritsi arte? Oi ene Jainkoa!, zergatik ni neure Maitearena. Zuk, nire benetako Maitale horrek, hasten duzu maitasun gudu hau; izan ere, ez dirudi besterik denik ahalmen guztien eta zentzumenen ezinegon eta bertan behera uzte hau, plaza eta auzoetara irteten baitira Jerusalengo alabei deika, beren Jainkoaren berri eman diezaieten. Izan ere, gudu hau hasia denez gero, noren aurka joango dira borrokatzera, beraiek bizi ziren gotorlekuaren, hau da, arimaren goialdearen, jabe egin denaren aurka izan ezik?
‎Eguneroko bizitza ikusteko tresna ezin hobea gertatuko zaigu. Fraide eta mojen artean ziren arazoak, erreforma hasi berria finkatzeko, sendotzeko ahaleginak. Hor aurki ditzakegu famili harremanak, Ordenako aita jeneralari edota erregeari idatzitako gutunak.
‎1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren , orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko dauden bezala.
‎edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
‎10 Hasten ari direnentzat hitz egiten dudala irudituko zaizue, beharbada, eta gero har dezaketela atsedena. Esan dizuet dagoeneko, arima hauek barrutik duten sosegua, kanpotik gutxiago izateko eta nahi ere ez izateko dela.
‎1 Hemen doan hau idazten hasi nintzenean, hasieran esaten dudan gogo txarrez izan bazen ere, amaitu dudanean egundoko poza eman dit eta ontzat ematen dut horretan izandako nekea, oso txikia izan dela aitortzen badut ere. Zuek duzuen itxitura handia eta entretenigarririk gutxi duzuela kontuan izanik, ene ahizpak, eta zuen monasterioetako batzuetan ez direla etxeak komeni den bezainbeste leku dutenak, uste dut pozgarri gertatuko zaizuela barne gaztelu honetan atsegin hartzea, nagusien baimenik gabe sartzeko eta edozein ordutan bertan paseatzeko aukera baituzue.
‎Zeharkako aipamen bikoitzaz hasten zaigu: lehenbizi, liburua idazteko agindua eman dioten A. Gracián eta Velázquez jaunaz ari da.
‎Otoitz bidean hasi masietan zela erabili zituen liburuak ditu gogoan: Frantzisko Osuna, Tercer Abecedario; Bernardino Laredo, Subida del Monte Sión; eta, beharbada, San Pedro Alcántarako eta Bernabe Palmarenak.
‎da (I. Egoitzak 2 kap. 31 oharra). . Naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira. Goi isurizko bildutasunaz gelditasunezko otoitza eta gozotasunak datoz, eta horrela egoitza mistikoak hasten dira.
‎–Naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira. Goi isurizko bildutasunaz gelditasunezko otoitza eta gozotasunak datoz, eta horrela egoitza mistikoak hasten dira. Egia esan, laugarren Egoitzak batetik besterako tartean, trantsizio bidean, kokatzen ditu Teresak; beraz, bietatik agertzen da:
‎Gelditasunezko otoitza. 1 zenbakian hasitako gaiari jarraitzen dio.
‎11 Hauek dira Senarra bere emazteari ematen hasten zaizkion bitxiak, eta hain balio handikoak izanik, ez ditu gaizki zainduko; ikuskari hauek oroimenean hain ongi zizelkatuak geraturik, ezinezkoa da ahaztea harik eta betiko haietaz goza dezan arte, beraren kalte handi handirako izan ezik; baina haiek ematen dizkion Senarra ahaltsua da, alferrik ez galtzeko grazia hari emateko.
‎Batzuetan aparteko poza hartzen dut, elkarrekin gaudela, ahizpa hauek duten barruko poz handia ikustean, gehien ahal duenak gehiago goresten baitu gure Jauna, bere burua monasterioan ikustearen pozez; izan ere, argi ikusten da gorespen aldarri haiek arimaren barrutik irteten direla. Hau, ene ahizpak, sarri egin dezazuela nahiko nuke, bat horretan hasten denean beste guztiak iratzartzen baititu. Elkarrekin zaudetenean, zertan erabil dezakezue mihia hobeki Jainkoa goresten baino, horretarako hainbeste motibo baititugu?
‎Nik meditazioa adimenaz ekin eta ekin gogoeta egiteari deitzen diot, esaterako: Jainkoak bere Seme bakarra emanez egin digun mesedea gogoan erabiltzen hasten gara, baina ez gara hor gelditzen, eta aurrera goaz, haren bizitza aintzatsu osoko misterioak hausnartzera; edo baratzeko otoitzean hasi eta adimena ez da gelditzen Jauna gurutzean josia dagoen arte; edota Pasioko pauso bat hartzen dugu, esaterako, eskuak ezarri zizkiotenekoa, eta misterio horretan dihardugu, eta guk gogoan hartzeko eta min hartzeko zer guztiak hausnartzen ditugu, Judasek saldu z...
‎Nik meditazioa adimenaz ekin eta ekin gogoeta egiteari deitzen diot, esaterako: Jainkoak bere Seme bakarra emanez egin digun mesedea gogoan erabiltzen hasten gara, baina ez gara hor gelditzen, eta aurrera goaz, haren bizitza aintzatsu osoko misterioak hausnartzera; edo baratzeko otoitzean hasi eta adimena ez da gelditzen Jauna gurutzean josia dagoen arte; edota Pasioko pauso bat hartzen dugu, esaterako, eskuak ezarri zizkiotenekoa, eta misterio horretan dihardugu, eta guk gogoan hartzeko eta min hartzeko zer guztiak hausnartzen ditugu, Judasek saldu zuenekoa, apostoluek ihes egin ziotenekoa eta gainerako guztiak; eta otoitz miragarri eta irabazi handikoa da oso.
‎13 Hasiera batzuk daude, eta baita tartekoak ere, arima batzuek dituztenak; gelditasunezko otoitzera iristen hasten direnean eta Jaunak ematen dituen gozotasun eta atseginez gozatzen, beti hantxe haietaz gozatzen egotea gauza handia dela iruditzen zaie. Sinets iezadazue eta ez murgildu horrenbeste, beste leku batean esan dudanez?
‎1 Gaur, Jaunari nire ordez hitz egin zezan eske nengoela, nik zer esan eta agindutakoa betetzen nondik hasi ezin asmatu nuenez gero, nolabaiteko ganoraz hastearren, orain esango dudan hauxe etorri zitzaidan burura: gure arima diamantezko edo kristal garden gardenezko gaztelu bat balitz bezala irudikatu dezakegula, eta bertan gela asko daudela, zeruan ere egonleku asko dauden bezala.
‎Arima eta ahalmenak ere desberdinak direla uste dut eta ez direla gauza bera. Barruan hainbeste bereizketa eta hain finak daude, non ausarkeria bailitzateke ni horiek azaltzen hastea . Han ikusiko dugu, Jaunak bere errukiz, sekretu hauek ulertuko ditugun lekura eramateko mesedea egiten badigu.
‎Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago: dagoen lekuan ere nekez egongo arriskurik gabe, gazteluan sartu bada ere, gauza pozoitsuak ez direlako geratuko behin edo behin berari hozka egin gabe.
‎2 Otoitza edukitzen hasten direnez eta lehen egoitzetan ez geratzea zein garrantzitsua den ulertu dutenez ari gara, baina oraindik ez dute erabakirik hartu han behin eta berriro egotetik irteteko, erorbideak ez dituztelako uzten, eta hori arrisku larria da. Hala ere, nahikoa erruki da suge eta gauza pozoitsuetatik ihes egiten saiatzea, eta haiek alde batera uztea ongi dela konturatzea.
‎kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak. Izan ere, hemen izaten da deabruek munduko gauzen suge hauek irudikatzea eta hango gozotasunak ia betikoak egitea, han izan ohi duen estimua, adiskide eta senitartekoak, penitentziazko gauzetan osasuna (egoitza honetan sartzen den arima beti hasten baita zerbait egiteko gogoa izaten), eta eragozpenen beste milaka era.
‎6 Oi ene Jauna!, zure laguntza behar da hemen, hura gabe ezin baita ezer egin. Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko. Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake.
‎7 Hau beste batzuetan esan badut ere, hain garrantzitsua izanik, berriro esaten dut hemen: ez dezala kontuan har hasten den honetan esku erakutsiak daudenik, hain eraikin baliotsu eta handia egiten hasteko era oso kaskarra bailitzateke hori; hondar gainean eraikitzen hasten badira, behera etorriko da dena; ez dute sekula lortuko nahigabetuak eta tentatuak izan gabe egoterik. Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik.
‎7 Hau beste batzuetan esan badut ere, hain garrantzitsua izanik, berriro esaten dut hemen: ez dezala kontuan har hasten den honetan esku erakutsiak daudenik, hain eraikin baliotsu eta handia egiten hasteko era oso kaskarra bailitzateke hori; hondar gainean eraikitzen hasten badira, behera etorriko da dena; ez dute sekula lortuko nahigabetuak eta tentatuak izan gabe egoterik. Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik.
‎7 Hau beste batzuetan esan badut ere, hain garrantzitsua izanik, berriro esaten dut hemen: ez dezala kontuan har hasten den honetan esku erakutsiak daudenik, hain eraikin baliotsu eta handia egiten hasteko era oso kaskarra bailitzateke hori; hondar gainean eraikitzen hasten badira, behera etorriko da dena; ez dute sekula lortuko nahigabetuak eta tentatuak izan gabe egoterik. Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik.
‎Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik. Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz. Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena.
‎–Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen; ez dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun. Otoitz bidean hasten denaren ardura osoa (eta ez ahaztu hau, garrantzi handikoa da-eta) izan behar du lan egitea eta erabakia hartzea eta prestatzea ahal dituen bitarteko guztiez bere borondatea Jainkoarenarekin uztartzeko; eta, gero esango dudanez, egon ziur honetan datzala espirituzko bidean lor daitekeen perfekziorik handiena:
‎Sinets iezadazue, bada, geure etxean ez badugu eta lortzen saiatzen ez bagara, nekez aurkituko dugula auzoetan. Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero, berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barre egingo duen, eta, bizitza honetan ere, desiratzen dituen baino askoz ere ondasun handiagoez gozatuko duen tokian.
‎Sinets iezadazue, bada, geure etxean ez badugu eta lortzen saiatzen ez bagara, nekez aurkituko dugula auzoetan. Buka bedi dagoeneko gerra hau; gugatik isuri zuen odolagatik eskatzen diet nik oraindik beren baitan sartzen hasi ez direnei; eta hasi direnei, ez daitezela kontenta horrekin, berriro atzerantz eragin ez diezaien. Begira, gero, berriz erortzea okerragoa baita erortzea baino; begi bistakoa duzue horren hondamendia; izan uste on Jainkoaren errukian eta batere ez norbere buruan, eta ikusiko duzue nola Haren Maiestateak daraman [arima] egoitza batzuetatik besteetara eta nola sartzen duen piztia hauek ukiturik egingo ez dioten eta nekerik ere emango ez dioten tokian; alderantziz, berak guztiak lotuko dituen eta haietaz barre egingo duen, eta, bizitza honetan ere, desiratzen dituen baino askoz ere ondasun handiagoez gozatuko duen tokian.
‎10 Izan ere, hasieran esan nuenez?, idatzia dizuet nola jokatu behar duzuen deabruak jartzen dituen nahaspila hauetan, eta nola norbere baitan biltzen hasteak ez duen izan behar besoen indarrez egitekoa, emeki emeki baizik, horretan luzaroago iraun dezazuen; beraz, ez dut hemen esango, nire iritziz kasu honetarako oso ongi datorrela horretan eskarmentua duten pertsonekin harremanak izatea baino besterik; izan ere, egin beharreko gauzetan haustura handia dagoela uste izango duzue. Alde batera uzten ez bada, Jaunak gidatuko du guztia gure onerako, nork irakatsi ez badugu ere; baina gaitz honentzat ez dago erremediorik berriro hasten ez bada, egunetik egunera apurka apurka arima gehiago galduz joatea baizik, eta oraindik Jainkoak nahi beza uler dezala.
‎11 Norbaitek uste dezake, hain gaitz handia bada atzerantz egitea, hobe litzatekeela sekula ere hasi ez izana, gazteluaren kanpoaldean egotea baizik. –Esan nizuen hasieran, eta Jaunak berak ere badio, arrisku artean dabilena bertan galduko dela, eta gaztelu honetara sartzeko atea otoitza dela.
‎Hemendik aterako duzue, ene ahizpak, zer axola handia duen iraganeko borrokaldietan garaile irteteak; izan ere, ziurtzat daukat nik Jaunak ez duela sekula utziko kontzientziako segurantzarik gabe, eta ez da on txikia hau. Segurantza diot, eta oker esan dut, bizitza honetan ez baita segurantzarik, eta horregatik gogoan izan beti? hasitako bidean atzera egiten ez badu, diodala.
‎Hala bada, ene Jainko, hil gaitezen Zurekin, san Tomasek esan zuen bezala, Zu gabe bizi izatea eta Zu betiko galtzea gerta daitekeelako beldur hauekin, sarri sarri hiltzea baita. Horregatik diot, ene alabak, eskatu behar dugun zoriontasuna dohatsuekin oraintxe hasita ziurtasunean egotea dela; beldur hauekin zer poz izan dezake bere poz guztia Jainkoa poztea duenak. Eta izan gogoan horrelako beldurra, eta are handiagoa, izan zutela bekatu astunetan erori ziren santu batzuek; eta ez gaude ziur Jainkoak haietatik irten eta haiek egin zuten penitentzia egiteko eskua luzatuko digun ala ez (berariazko laguntza ematea esan nahi da).
‎Hirugarren egoitzetan sartu diren arimei buruz esaten hasi nintzaizuenera itzuliz, lehenengo eragozpenak gainditu izanaz ez die egin Jaunak mesede txikia, handia baizik; hauetakoak, Jaunaren ontasunagatik, uste dut asko daudela munduan: Haren Maiestatea ez iraintzeko gogo bizia dute, kontuz aritzen dira bekatu arinik ere ez egiteko, eta maite dute penitentzia egitea, beren baitan bilduta igarotako orduak dituzte, ongi erabiltzen dute denbora, lagun hurkoarekin karitatezko egintzetan aritzen dira, oso eratsuak dira hitz egiterakoan eta janztean eta etxeko gobernuan, etxerik dutenak.
‎Guztiok diogu nahi dugula; baina Jaunak arima oso osoan berea izan dezan, ez da nahiko esatea, gazteari ere nahiko izan ez zitzaionez guztiz ona izan nahi ote zuen Jaunak galdetu zionean. Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengand... Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi behar ditugu Jainkoaren erabakiak.
‎...ure hutsak eta utz ditzagun besteenak, pertsona hain eratsuen ezaugarria baita edozertaz harritzea; eta, beharbada, harritzen gaituen harengandik izan dezakegu zer ikasirik oinarrizko gauzan; azaleko erabide eta harreman kontuan hura baino aurrerago gaude; eta, ona bada ere, ez da hau garrantzitsuena, ez dago guztiak gure bidetik joan daitezela nahi izan beharrik, ezta espirituaren bidea irakasten hasi beharrik ere, beharbada, hori zer den ere ez baitaki; Jainkoak arimen onerako ematen dizkigun desira hauekin, ene ahizpak, oker ugari egin ditzakegu; eta, honela, hobe dugu gure Erregelak dioenera etortzea: –beti isiltasunean eta itxaropenean bizi izaten saiatu?, Jaunak bere arimen ardura izango baitu.
‎1 Laugarren egoitzez hitz egiten hasteko oso beharrezkoa dut egin dudana, hau da, Espiritu Santuari neure burua gomendatzea eta hemendik aurrera nire ordez hitz egin dezala eskatzea, geratzen dena zuek ulertzeko eran esan dezadan; izan ere, naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira, eta oso zaila da aditzera ematea, Haren Maiestateak egiten ez badu, idatzi zen beste leku batean bezala, nik ulertzen nuen heinean, orain dela hamalau urte... Jaunak arima batzuei egiten dizkien mesede hauetaz pixka bat argi gehiago dudala uste badut ere, beste gauza bat da esaten jakitea.
‎1 Laugarren egoitzez hitz egiten hasteko oso beharrezkoa dut egin dudana, hau da, Espiritu Santuari neure burua gomendatzea eta hemendik aurrera nire ordez hitz egin dezala eskatzea, geratzen dena zuek ulertzeko eran esan dezadan; izan ere, naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira, eta oso zaila da aditzera ematea, Haren Maiestateak egiten ez badu, idatzi zen beste leku batean bezala, nik ulertzen nuen heinean, orain dela hamalau urte, gutxi gorabehera. Jaunak arima batzuei egiten dizkien mesede hauetaz pixka bat argi gehiago dudala uste badut ere, beste gauza bat da esaten jakitea.
‎Gozotasunak, berriz, Jainkoagan hasten dira eta berezkotasunak sentitzen ditu eta esan ditudanak adina gozatzen du haiekin eta askoz gehiago ere bai. Oi Jesus, zein biziki nahi nukeen nik hau ongi adierazten jakitea!; izan ere, neure iritziz, argi dut bien arteko aldea eta nire jakintza ez da iristen hori adieraztera.
‎...gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handi handia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezala bihotzean sentitzen den ala ez ere, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza eta ahalmen guztietara zabalduz gorputzeraino iritsi arte; horregatik esan nuen Jainkoagandik hasten dela eta gugan amaitzen; egia esan, probatu duenak ikusiko duenez, gizakiaren kanpoalde osoak gozatzen du gozotasun eta leuntasun honetaz.
‎6 Bertsora itzuliz berriro, nire ustez, hemen on egin diezadakeena, zabaltze hura da; horrela dirudi, diodan iturburu honetatik, hau da, gure sakonetik zerutar ur hura sortzen hasten denez gero, gure barrualde osoa hedatuz eta zabalduz doala dirudi eta ezin esanezko ondasunak sortzen ditu, arimak berak ere ezin du ulertu zer ematen zaion han. Lurrin gozo bat sumatzen du, nolabait esateko?
‎40 urte atzerantz eginik, berak 22/ 23 urte zituen adinera goaz, nobizio alditik gaixotasun beldurgarriak Becedas era eta hil zorian egotera eraman zueneko garaira. . Bide honetatik Jauna dohain ugari egiten hasi zitzaidan, gelditasunezko otoitza ematearen mesedea egiteraino, eta noizean behin bat egitezkoraino ere iristen nintzen? (Biz.
‎1 zenbakian hasi zuen objekzioari erantzutera dator. –Esanda dagoenagatik:
‎Liburu hau idazterakoan izan zituen eragozpenez ari da zeharkako aipamen honetan. Izan ere, Toledon 1577ko ekainaren 2an idazteari ekin zionetik, gorabehera ugari izan ditu (ik. hitzaurrea, 3 zenb.). Esaterako, hasi eta hilabete eta erdira 5 Egoitzetako 2 kapitulura arte (hau barru dela) idatzia zuen, beste zeregin eta osasun arazoak zirela-eta, lana askotan eten beharra izan arren (5 Eg. 2, 11). Uztailaren erdirantz, Toledotik Ávilara joan zenean, etenaldiak ia behin betikoa izateko arriskua zuen.
‎5 Egoitzetako 3 kapitulua bidaia luze horretan eta Ávilako lehenengo egunetan idatzi zuen; gero, lana bertan behera utzirik zueneko hainbat hilabete igaro ziren eta, azkenik, azaroaren hasieran ekin zion Bosgarren Egoitzetako 4 kapitulua idazteari: ? hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira?, eta oraindik ez zen iritsi obraren erdira; baina hilabete baino gutxiagoan idatziko zuen gainerako guztia: epilogoa Ávilan azaroaren 29ko dataz dator.
‎7 Barruko gauza hauek ulertzen hain zailak izanik, nik bezain gutxi dakien batek, zuzen esana den bat edo beste esateko, nahitaez esan behar alferrikako gauza asko baita zentzugabekoak ere. Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala. Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea, ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da.
‎Egia esan, hau ona da eta meditazioa egiteko era bikaina, egian oinarritzen delako, Jainkoa geure barruan dugulako egian; baina ez da hau horrelakoa, aipaturikoa gutariko bakoitzak egin dezakeelako (gauza guztiak bezala, Jainkoaren laguntzaz esan nahi da). Baina esaten ari naizena beste era batekoa da, eta batzuetan Jainkoagan pentsatzen hasi baino lehen, jende hau jadanik gazteluan da, ez dakit nik nondik ezta nola entzun zuen ere bere artzainaren txistua. Ez zen entzumenaz izan, ez baita ezer entzuten, baina nahiko argi sumatzen da barrurantz biltzea, hortik igarotzen denak ikusiko duenez, nik ez baitakit argiago adierazten.
‎Nik uste dut, Haren Maiestateak egiten duenean, munduko gauzak alde batera utziz doazenei egiten diela. Ez dut esaten nik egitez izan behar duenik, batzuek beren egoeragatik ezin baitute, desiraz baizik, berariazko eran dei egiten baitie adi egon daitezen barruko gauzetara; eta honela uste dut, Haren Maiestateari leku egin nahi badiogu, ez diola hau bakarrik emango gehiagorako dei egiten hasi zaionari.
‎4 Gorets beza biziki, bere baitan hau nabari dezanak, berak mesedea ezagutzea zerikusi handikoa delako, eta mesede horregatik eskerrak emateak mesede handiago batzuetarako prestatzea ekarriko dio. Eta aditu ahal izateko, hainbat liburutan gomendatzen denez, saia bitez gogoetarik ez egiten, Jaunak ariman dagianera adi egon baizik; Haren Maiestatea hasi ez bada gu liluratzen, ezin dut ulertu nola geldiaraz daitekeen pentsamendua, mesede baino kalte gehiago ez egiteko eran; honetaz pertsona espiritual batzuen artean ongi bideraturiko eztabaida izan bada ere, nik neure apaltasun urrian aitortzen dut ez didatela sekula eman ni haienera makurrarazteko arrazoirik. Halako batek fraiPedro Alcántarako santuarena omen den liburu bat aipatu zidan, baietz uste dut, harena zela?, ni beraren aldera jar nadin, hark honen berri bazekielako; eta irakurri genuen eta nik neuk diodana dio hark ere, baina ez nik erabilitako hitz hauen bidez; hala ere, esaten duenetik ateratzen da, ordurako maitasunak itzarririk egon behar duela.
‎8 Baina, beste toki batean esan nuenez?, otoitz era honetan adimenaren gogoeta geldiarazteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi d... Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎1 Otoitz honen ondorioak asko dira: haietako batzuk esango ditut, eta lehenik, ia beti honen aurretik hasten den beste otoitz era bat, eta beste leku batzuetan honetaz hitz egin dudalako, gutxi esango dut. Bildutasun bat, hau ere naturaz gaindikoa delakoan nago, izan ere, ez da ilunpean egotea ez begiak itxita, ezta ez datza kanpoko ezertan ere, begiak ixtea eta bakardadearen desira, nahi gabe gertatzen direlako; eta artifiziorik gabe, esandako otoitzerako eraikina landuz doala dirudi; izan ere, zentzumen hauek eta kanpoko gauzek ahalmena galduz doazela dirudi, arimak galdua zuen berea berreskura dezan.
‎10 Egoera honetan dagoenari ohar bat egin nahi diot bene benetan: kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko; izan ere, hemen ez dago arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik. Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da.
‎Aipaturiko pertsona honi lo eginda eta janda eta penitentziarik egin gabe egonda kendu zitzaion, nork ulertua izan zuelako; izan ere, bere aitor entzulea eta beste pertsona batzuk eta bere burua ere engainatuak zituen, berak inor engainatzerik nahi ez bazuen ere. Benetan sinesten dut deabruak ahaleginik egingo zuela hortik irabaziren bat ateratzeko, eta hala, ez zen gutxi ateratzen hasi .
‎Arimak otoitzean nola bat egiten duen Jainkoarekin azaltzen hasten da.
‎2 Entzungo zenituzten, nonbait, zeta nola egiten den azaltzean haren gauza harrigarriak, Berak egin baitezake soilik halako asmakaria, eta nola piperbeltzaren ale txikien antzekoak omen diren hazi batetik (nik sekula ez dut ikusi, baina bai entzun; eta horrela, zerbait oker esaten badut, errua ez da nirea), beroarekin, masustondoetan hostoa irteten hasi ahala, hasten da hazi hau bizi izaten; mantentzeko behar duten elikagai hau izan arte, hilik dago; eta masustondoaren hostoekin hazten dira, handi egin ondoren, abartxo batzuk ezartzen dizkiete eta han ahotxoekin beren baitatik zeta ehoz doaz eta kusku estu estuak lantzen dituzte eta beraietan ixten dira; eta handi eta itsusia den har hau hil egiten da, eta kusku barnetik tximeletatxo zuri bat ir... Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake?
‎2 Entzungo zenituzten, nonbait, zeta nola egiten den azaltzean haren gauza harrigarriak, Berak egin baitezake soilik halako asmakaria, eta nola piperbeltzaren ale txikien antzekoak omen diren hazi batetik (nik sekula ez dut ikusi, baina bai entzun; eta horrela, zerbait oker esaten badut, errua ez da nirea), beroarekin, masustondoetan hostoa irteten hasi ahala, hasten da hazi hau bizi izaten; mantentzeko behar duten elikagai hau izan arte, hilik dago; eta masustondoaren hostoekin hazten dira, handi egin ondoren, abartxo batzuk ezartzen dizkiete eta han ahotxoekin beren baitatik zeta ehoz doaz eta kusku estu estuak lantzen dituzte eta beraietan ixten dira; eta handi eta itsusia den har hau hil egiten da, eta kusku barnetik tximeletatxo zuri bat irteten da, oso ... Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake?
‎3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera. Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
‎3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera. Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
‎3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera. Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
‎Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana, beste horrek ez baitu garrantzi handirik.
‎4 Beraz, har hau handi egina dagoenean, idatzi dudan honen hasieran esanda geratu denez?, zeta lantzen hasten da eta bera hilko den etxea eraikitzen. Etxe hau da hemen aditzera eman dudana, hau da, Kristo.
‎ez baitago gure esku, eginahalak egin arren, Jainkoak berriro mesede hau egin nahi digun arte. Oi Jauna!, eta bai neke berriak hasiko zaizkiola arima honi! Nork usteko zuen halakorik, hain goi mailako mesedearen ondoren?
‎– Kontu handiz ibili behar dela dio, deabrua kontu handiz dabilelako hasitakotik atzera eragiteko.
‎haren hegaldia goragotik da. Eta ezin dizuet ase irrika hau azken egoitzara arte, eta orduan ere Jainkoak nahi beza ni horretaz gogoratzea edota idazteko aukera izatea; izan ere, hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira; eta burua berriro irakurtzeko eran ez dagoenez gero, nahasian joango da guztia eta, beharbada, gauza batzuk bi aldiz esanak. Nire ahizpentzat denez gero, ez du asko axola.
‎Eta ikus dezazuen, ene alabak, zer egiten duen bere emaztetzat dituenekin, has gaitezen seigarren egoitzez jarduten, eta ikusiko duzue zein gutxi den zerbitza eta sufri dezakeguna eta hain mesede handiak hartzeko geure buruak prestatzeko egin dezakeguna. Eta gerta daiteke gure Jaunak bultzatzea agin diezadatela niri hau idaztea, begiak sarian jarriz eta zein neurrigabea den haren errukia ikusiz, hartxo batzuei horrela agertu eta haiekin horrelako harremanak nahi baitu, ahantz ditzagula geure lurreko pozalditxoak eta, haren handitasunean begiak jarriz, lasterka joan gaitezen haren maitasunean isioturik.
‎Jauna mesede handiagoak egiten hasterakoan , nekeak ere handiagoak direla dio. –
‎Ez ditut gertatzen diren ordenan agertuko, oroimenera datozkidan eran baizik. Eta txikienetatik hasi nahi dut, oihuka egindako pertsonen isekak eta gaizki esateak dira, harremana izaten den haiengandik datozenak, eta baita harremanik ez duen eta sekula berarekin gogoratuko zirenik ez zirudien haiengandik datozenak ere: –santu plantak egiten ditu?;, direnak eta ez direnak egiten ditu mundua engainatzeko eta besteak kaskartzat jotzeko; besteak kristau hobeak dira horrelako zeremoniarik gabe?; eta kontuan izan behar da ez dagoela norbere biziera ongi gordetzea baino besterik.
‎7 Baina, gehienetan, bestelako oinaze handiei eta era askotako gaixotasunei dagokienez, nik ezagutzen dut pertsona bat, Jauna aipaturiko mesede hau egiten hasi zitzaionetik, eta berrogei urte dira harrezkero, ezin duena esan egiaz egun bat bera ere egon denik minik gabe eta beste era bateko sufrimendurik gabe, gorputzeko osasunik ezaz, hau da, beste sufrimendu handirik gabe. Egia da oso kaskarra izan zela, eta merezi zuen infernuaren ondoan gutxitzat jotzen du guztia.
‎8 Has gaitezen ezer ziurtzat jotzen ez duen aitor entzule hain burutsu eta esperientzia gutxikoa aurkitzearen oinazeaz: guztiaren beldur da, guztia jartzen du zalantzan, ohikoak ez diren gauzak ikusten dituenez gero; haiek dituen ariman inperfekzioren bat ikusten duenean batez ere (Jainkoak halako mesedeak egiten dizkienak aingeruak izan behar luketela uste dute, eta hori ezinezkoa da gorputz honetan bizi diren bitartean); berehala deabruaren edo malenkoniaren gauzatzat gaitzesten da guztia.
Has gaitezen, bada, ikusten nola jokatzen duen Senarrak berarekin eta nola oso osoan beraren Senar izan aurretik bere desira gartsua sartzen dion bihotzean, hain modu finez, non arimak berak ere ez baititu ulertzen; horrela, nik ere ez dut asmatuko aditzera ematen ulertzeko eran, hortik igaro denak ulertzeko eran baizik; izan ere, arimaren barru barrutik datozen bultzada hain fin eta meheak izanik, e...
‎Etenaldi, bidaia eta izu ikara artean, beste bost kapitulu idazten ditu: 4 Egoitzetako 2.etik hasita 5 Egoitzetako 2 kapitulura arte, hau barne dela. Lau edo bost hilabete geroago ekingo zion berriro buru eta bihotz idazteari.
‎Negu gorria zen. Ávilako San Josereneko gela hotzean idatziko du gainerako guztia, hasi eta amaitu, etenaldirik gabe. 113 folio handitan idatzi zuen autografoa.
‎Gainera, beste zentsore batek ere oso osoko onarpena emango die obra honen azken orrialdeei. Rodrigo Álvarez jesulaguna da, Inkisizioko gizona, aurreko urteetan Teresaren aurka inkisizio prozesua hastekotan izan zena(). Orain haren mireslerik finenetakoa da.
‎–Hemen doan hau idazten hasi nintzenean, hasieran esaten dudan gogo txarrez izan bazen ere, amaitu dudanean egundoko poza eman dit eta ontzat ematen dut horretan izandako nekea, oso txikia izan dela aitortzen badut ere. (?) Uste dut pozgarri gertatuko zaizuela barne gaztelu honetan atsegin hartzea, nagusien baimenik gabe sartzeko eta edozein ordutan bertan paseatzeko aukera baituzue?
‎Hala ere, 1577ko otsailaren 6 edo 7an hasita guztiz ezindua egon ondoren, maiatzaren amaierarantz, pixka bat suspertzen hasi zenean, Toledoko monasterioko mintzalekuan A. Graciánen bisita izan zuen. A. Gracián Probintziala zen une hartan.
‎Hala ere, 1577ko otsailaren 6 edo 7an hasita guztiz ezindua egon ondoren, maiatzaren amaierarantz, pixka bat suspertzen hasi zenean, Toledoko monasterioko mintzalekuan A. Graciánen bisita izan zuen. A. Gracián Probintziala zen une hartan.
‎eta berriro adieraziko ditu erresistentzia horretarako zituen arrazoiak: buruko min handietatik hasita idazteko inspirazio gabezia nabarmeneraino. Honela dio berak:
‎–Laugarren egoitzez hitz egiten hasteko oso beharrezkoa dut egin dudana, hau da, Espiritu Santuari neure burua gomendatzea eta hemendik aurrera nire ordez hitz egin dezala eskatzea, geratzen dena zuek ulertzeko eran esan dezadan?. (Laugarren Egoitzak, kap. 1, 1).
‎11 Bai gogoz ematen diedala nik abantaila hemen eta bai lotsaturik ibili nukeela Jainkoaren aurrean! Izan ere, Haren Maiestateak otoitza edukitzen hasi nintzenetik eta mesedeak egiten hasi zitzaidanetik hainbeste urte igaro ondoren nirekin lortu ez duena, haiekin hiru hilabetean lortzen du, areago, baita hiru egunean ere haietakoren batekin?, eta niri baino askoz ere mesede gutxiago eginda, Haren Maiestateak ongi ordaintzen badie ere. Ziur asko ez dira pozgabe izango Harengatik egin dutenagatik.
‎11 Bai gogoz ematen diedala nik abantaila hemen eta bai lotsaturik ibili nukeela Jainkoaren aurrean! Izan ere, Haren Maiestateak otoitza edukitzen hasi nintzenetik eta mesedeak egiten hasi zitzaidanetik hainbeste urte igaro ondoren nirekin lortu ez duena, haiekin hiru hilabetean lortzen du, areago, baita hiru egunean ere haietakoren batekin?, eta niri baino askoz ere mesede gutxiago eginda, Haren Maiestateak ongi ordaintzen badie ere. Ziur asko ez dira pozgabe izango Harengatik egin dutenagatik.
‎14 Egunotan gertatu zait, monasterio honek errentarik ezin duela eduki dioen Brebe bat Erromatik ekartzean, guztiz amaitu dela eta hainbat lan kosta izan dela iruditzen zaidala. Honela, amaituta ikusirik poz pozik eta izan nituen lanei buruz pentsatzen eta zerbaitetan nitaz baliatu nahi izan zuelako Jauna goresten nengoela, igaro nituen gauzak gogoratzen hasi nintzen. Eta egin nituenetatik zerbait bazirela zirudienetako bakoitzean, hainbeste hutsune eta inperfekzio aurkitzen nituen, eta batzuetan gogo gutxi, eta askotan fede gutxi; izan ere, Jaunak etxe honetaz egingo zela esan zidan guztia bete dela ikusten dut, baina orain arte sekula ere ez nuen oso osoan sinesten, ezta ezin nuen zalantzan jarri ere.
‎17 Hiru orri hauek hainbeste une eta hainbeste egun desberdinetan idatzirik, esan dudanez, asti gutxi baitut, ahaztu egin zait esaten hasi nintzena, hau da, ikuskari hau:
‎eta errautsetatik, erre ondoren, beste bat jalgitzen da, eta honela arima beste bat eginik geratzen da desira desberdinezeta sendotasun handiz. Ez dirudi lehengoa denik, Jaunaren bidea garbitasun berriaz hasten duela baizik.
‎Haren Maiestateari horrela izan dadila eta ni berriro Bera zerbitzatzen has nadila eskaturik, esan zidan: Konparazio ona egin duzu; begira, ez ahaztu, beti hobera eginez joan zaitezen.
‎1 Behin otoitzean nintzela, hain handia zen neugan sentitzen nuen atsegina, non pentsatzen hasi bainintzen, neure burua halako ongiaren duin ikusten ez nuenez gero, hura baino gehiago merezi nuela infernuan neuretzakotzat ikusi nuen lekuan egotea; izan ere, sekula ez dut ahazten han neure burua ikusi nueneko era.
‎Gogoeta honekin nire arima gehiago goritzen hasi zen, eta espirituaren gainezkaldia etorri zitzaidan, nik esaten ez dakidan bezalakoa. Beste batzuetan sumatu izan dudan handitasun hartan sartua eta hartaz betea iruditu zitzaidan neure burua.
‎Egi egiazko gauzez, mundukoez haratago doazenez, izan ezik beste ezertaz ez mintzatzeko gogo bizia geratu zitzaidan, eta honela han bizi nintzelako pena izaten hasi nintzen. Samurtasun eta gozotasun eta apaltasun handi batekin utzi ninduen.
‎12 Behin otoitzean bildutasun eta leuntasun eta gelditasun handiz ari nintzela, aingeruz inguraturik nengoela zirudien eta Jainkoagandik oso hurbil. Elizaren alde Haren Maiestateari erreguka hasi nintzen. Azken garaietan Ordena batek egingo duen probetxu handia eman zitzaidan aditzera, eta hartako kideek sendotasunez eutsiko ziotela fedeari.
‎Behin otoitzean ari nintzen eta lotarako ordua iritsi zen; ni min handiekin nengoen eta ohiko oka egitea zegokidan. Neure burua hain lotua ikusirik eta bestalde espiritua beretzat astia izan nahirik, hain nekatua nengoen, non negarrez hasi bainintzen eta nahigabetzen.
‎Zuzen beza berorrek eta agindu beza kopia egiteko, aita Ávila maisuari eraman behar bazaio badaezpada, norbaitek letra ezagutu dezakeelako. Nik gogo biziz nahi nuke zehaztea hark nola ikusten duen, asmo horrekin hasi bainintzen idazten. Izan ere, hark bide onetik noala baleritzo, oso pozik geratuko nintzateke, honezkero ez baitzait geratzen neure aldetik besterik egiteko.
‎3 Berorren arima neure bizitza osoan gomendatuko diot nik gure Jaunari. Horregatik, presa har beza Haren Maiestatearen zerbitzuan, niri mesede egiteko; bada, ikusiko du berorrek, hemen doanagatik, zein egoki den norbere burua oso osoan ematea, berori hasi den bezala, hain neurri gabe guri ematen zaigunari.
‎Ez naiz harritzen erregeari hitz egiten ez ausartzeaz; arrazoizkoa da haiei beldur izatea, eta buruzagi diren jaunei; baina bizitzak luzeagoa izan luke, gizalegean dauden formak eta berritasunak eta moduak ikasi ahal izateko, bizitza hartako denbora pixka bat Jainkoa zerbitzatzeko eman behar badute. Ni aitarenka hasten naiz gertatzen dena ikusita. Kontua da nik ez nekiela nola bizi, hemen sartu nintzenean; izan ere, jendea merezi duen baino askoz ere begirune handiagoz tratatzean, akatsen bat gertatzen bada, ez da hori burlatzat hartzen; baina hain benetan hartzen dute iraintzat, non barkamena eskatu beharra izaten baituzu,, diodanez?
‎Haren Maiestateak nahi beza, bere Semeak nigatik isuri zuen odolagatik, hain on handiez zerbait uler dezadala nahi izan duenez gero eta nolabait haietaz gozatzen has nadila, ez zaidala gerta Luziferri gertatu zitzaiona: bere erruz guztia galtzea.
‎Hura goresten nengoela eta beste behin irakurri nuela gogoratzen, orduan haien guztien faltan nintzela argi ikusiz, orain neure burua alderantziz ikusten dudan bitartean, eta beraz, ezagutu nuen Jaunak egin zidan mesede handia zela. Eta honela infernuan neure bekatuengatik irabazita nuen tokiaz gogoeta egiten hasi nintzen, eta Jainkoa goretsi eta goretsi ari nintzen, hain eraldatua ikusirik ez bainuen ezagutzen neure arima. Hau gogoan nerabilela, bultzada indartsu batek jo ninduen, zergatik zen nik jakin gabe.
‎Baketu zen espiritua hain ostalari onarekin, eta mesede hain miresgarriak, nire iritziz, nahasi eta izutu egin zuen; eta hartaz gozatzen hasi zeneko, kendu zitzaion beldurra eta gelditasuna hasi zitzaion pozarekin, liluramenduan geratuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hasi 363 (2,39)
hasten 197 (1,30)
hasita 45 (0,30)
hastea 26 (0,17)
hasteko 23 (0,15)
has 19 (0,13)
hasiko 14 (0,09)
hasterakoan 9 (0,06)
Hasitako 8 (0,05)
hasitako 6 (0,04)
Hasi 5 (0,03)
hasi aurretik 5 (0,03)
hasiz gero 5 (0,03)
hastean 5 (0,03)
Has 4 (0,03)
Hasitakoan 4 (0,03)
hasi ondoren 4 (0,03)
hasitakoa 4 (0,03)
hasiz 4 (0,03)
Hasten 3 (0,02)
hasirik 2 (0,01)
hasitakoan 2 (0,01)
hasitakotik 2 (0,01)
hastearren 2 (0,01)
hastera 2 (0,01)
hasi arren 1 (0,01)
hasi arte 1 (0,01)
hasi gabe 1 (0,01)
hasi orduko 1 (0,01)
hasitakoari 1 (0,01)
hasteak 1 (0,01)
hastearekin 1 (0,01)
hastearekin batera 1 (0,01)
hastekotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hasi berri 13 (0,09)
hasi behar 12 (0,08)
hasi ez 12 (0,08)
hasi egon 9 (0,06)
hasi nahi 8 (0,05)
hasi gai 7 (0,05)
hasi den 5 (0,03)
hasi ere 4 (0,03)
hasi jarraitu 4 (0,03)
hasi ari 3 (0,02)
hasi baino 3 (0,02)
hasi bide 3 (0,02)
hasi ohi 3 (0,02)
hasi atze 2 (0,01)
hasi besterik 2 (0,01)
hasi hain 2 (0,01)
hasi joan 2 (0,01)
hasi oso 2 (0,01)
hasi otoitz 2 (0,01)
hasi Salamanca 1 (0,01)
hasi abiapuntu 1 (0,01)
hasi ahala 1 (0,01)
hasi ahalegin 1 (0,01)
hasi amaitu 1 (0,01)
hasi arin 1 (0,01)
hasi asmo 1 (0,01)
hasi atsegin 1 (0,01)
hasi aurre 1 (0,01)
hasi baizik 1 (0,01)
hasi barne 1 (0,01)
hasi berritan 1 (0,01)
hasi bertan 1 (0,01)
hasi beti 1 (0,01)
hasi bi 1 (0,01)
hasi bizi 1 (0,01)
hasi eduki 1 (0,01)
hasi egin 1 (0,01)
hasi egintza 1 (0,01)
hasi era 1 (0,01)
hasi erori 1 (0,01)
hasi etorri 1 (0,01)
hasi etxe 1 (0,01)
hasi ezan 1 (0,01)
hasi ezin 1 (0,01)
hasi fundazio 1 (0,01)
hasi gainerako 1 (0,01)
hasi garai 1 (0,01)
hasi gauza 1 (0,01)
hasi grazia 1 (0,01)
hasi guzti 1 (0,01)
hasi haiek 1 (0,01)
hasi hainbeste 1 (0,01)
hasi hobekuntza 1 (0,01)
hasi idatzi 1 (0,01)
hasi ikusi 1 (0,01)
hasi kendu 1 (0,01)
hasi konturatu 1 (0,01)
hasi kristau 1 (0,01)
hasi kronikari 1 (0,01)
hasi lan 1 (0,01)
hasi laster 1 (0,01)
hasi masia 1 (0,01)
hasi obra 1 (0,01)
hasi oinaze 1 (0,01)
hasi oraindik 1 (0,01)
hasi ordu 1 (0,01)
hasi sufrimendu 1 (0,01)
hasi urtebete 1 (0,01)
hasi zaindu 1 (0,01)
hasi zein 1 (0,01)
hasi zelako 1 (0,01)
hasi zerikusi 1 (0,01)
hasi ziurtasun 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hasi behar ukan 5 (0,03)
hasi gai jarraitu 5 (0,03)
hasi nahi ukan 5 (0,03)
hasi baino lehen 3 (0,02)
hasi atze eragin 2 (0,01)
hasi besterik egin 2 (0,01)
hasi gai amaiera 2 (0,01)
hasi oso beharrezko 2 (0,01)
hasi otoitz bide 2 (0,01)
hasi abiapuntu oker 1 (0,01)
hasi ahalegin egin 1 (0,01)
hasi amaitu baizik 1 (0,01)
hasi asmo on 1 (0,01)
hasi atsegin har 1 (0,01)
hasi aurre joan 1 (0,01)
hasi barne bizitza 1 (0,01)
hasi behar ere 1 (0,01)
hasi behar nahi 1 (0,01)
hasi berri behin 1 (0,01)
hasi berri bezain 1 (0,01)
hasi berri finkatu 1 (0,01)
hasi berri noraino 1 (0,01)
hasi bertan behe 1 (0,01)
hasi bi fraide 1 (0,01)
hasi bide atze 1 (0,01)
hasi bide ez 1 (0,01)
hasi bizi guzti 1 (0,01)
hasi den horiek 1 (0,01)
hasi eduki ere 1 (0,01)
hasi egintza aurre 1 (0,01)
hasi egon aurre 1 (0,01)
hasi egon bi 1 (0,01)
hasi egon iruditu 1 (0,01)
hasi egon kontu 1 (0,01)
hasi egon oraindik 1 (0,01)
hasi era oso 1 (0,01)
hasi ere ez 1 (0,01)
hasi ere hitz 1 (0,01)
hasi erori ez 1 (0,01)
hasi etxe harta 1 (0,01)
hasi ez bada 1 (0,01)
hasi ez egon 1 (0,01)
hasi ez eutsi 1 (0,01)
hasi ez jakin 1 (0,01)
hasi ez ote 1 (0,01)
hasi ezan bide 1 (0,01)
hasi ezin asmatu 1 (0,01)
hasi fundazio gai 1 (0,01)
hasi gainerako etxe 1 (0,01)
hasi gauza txiki 1 (0,01)
hasi grazia berezi 1 (0,01)
hasi guzti ezindu 1 (0,01)
hasi haiek hainbeste 1 (0,01)
hasi hain behe 1 (0,01)
hasi hain era 1 (0,01)
hasi hainbeste gauza 1 (0,01)
hasi hobekuntza handi 1 (0,01)
hasi idatzi inspirazio 1 (0,01)
hasi joan bide 1 (0,01)
hasi joan on 1 (0,01)
hasi kendu egin 1 (0,01)
hasi kristau guzti 1 (0,01)
hasi lan handi 1 (0,01)
hasi nahi aurka 1 (0,01)
hasi oinaze gorri 1 (0,01)
hasi ordu ez 1 (0,01)
hasi urtebete moja 1 (0,01)
hasi zaindu dagoeneko 1 (0,01)
hasi zein oinaze 1 (0,01)
hasi zerikusi handi 1 (0,01)
hasi ziurtasun egon 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia