2001
|
|
Kirol merkatuan mota horretako gehigarri nutrizionalen sorta bat dago, eta horien kontsumoa oso hedatuta dago errendimendu handiko atleten eta kirol populazioaren artean.Arlo horretako adituek ohartarazi dutenez, laguntza ergogenikoren bat erabili edo sustatu aurretik, entrenatzaileek, kirol medikuek, nutrizionistek, dietistek eta atletek jakin behar dute zer mekanismo erabiltzen dituzten substantzia horiek, zer ondorio kaltegarri dituzten, zer dosi erabili diren azterlanetan eta zer onura lortzen dituzten haiek erabiltzen dituztenek. Atletak, entrenatzaileak bezala, atletismoan parte
|
hartzen
lagunduko dieten nutrizio osagarriak bilatzen arituko dira beti, eta, beraz, abantaila nabarmena emango die beste lehiakide batzuei. Hala ere, lehenik jakin behar dute zein oinarri biokimiko eta fisiologikotan hobetzen diren laguntza ergogenikoek kirol errendimendua, haren mitoak eta errealitateak, eta nola aplikatzen diren kirol jardueran.Atleta askok uste dute elikagai, prestakin edo gehigarri jakin bat kontsumituta nabarmen handituko dela haien errendimendua.Hala ere, konposatu horiek kontrako eragina izan dezakete elikadura plan egoki bat ordezten dutenean.Azpimarratu behar da substantzia horien erabilera ez dela errendimendu handiko atletak soilik; nerabe kirolari askok erabiltzen dituzte, eta, kasu askotan, entrenatzaileek gomendatzen dituzte gimnasioetan.
|
2008
|
|
Curriculumaren egokitzapen oso handiak behar dituzten ikasleentzat baliabide espezifikoak jarri behar dira, autonomia pertsonala eta soziala
|
hartzen
lagunduko dieten baliabideak, eta hola lortuko dute eskola esparruan gehiago integratzea eta eguneroko bizitzan dituzten trebetasunak eskuratzea.
|
|
Gaur egun, Sociedad y Educación Europako Fundazioaren Hezkuntza eta Gizarte Azterlanen Institutua zuzentzen du. Institutu horren helburu nagusia da hezkuntzaren eta prestakuntzaren arduradun eta sustatzaileei erabakiak
|
hartzen
lagunduko dieten proposamenak eskaintzea, ikerketa sozialean eta egungo politiken eta hezkuntza ereduen azterketan oinarrituta.
|
2011
|
|
Hezkuntza programa ludikoa Down Españan federatutako 83 elkarteetara iritsiko da datozen hilabeteetan. Irakurketa errazean diseinatuta, Down sindromea duten gazteek ohitura osasungarriak
|
hartzen
lagunduko dieten tailerrak egin ahal izango dituzte. Beste proposamen batzuen artean, historiako pertsonaiekin jardun dute egoera askotan, saskibaloi partida bat jolastu ahal izango dute elikagaiekin, eskolara oinez joan dute sedentarismoa saihesteko edo erosketa osasungarria egin ahal izateko.
|
|
Teknologia berriek euskarri, material eta aplikazio ugari ekarri dizkiote hezkuntza inguruneari, irakasleen irakaskuntza bultzatzen dutenak eta ikasleei beren ikaskuntzan paper dinamikoagoa
|
hartzen
laguntzen dietenak. Marrazketa teknikoaren arloak zeregin garrantzitsua eta funtsezkoa du, eta, neurri handi batean, baliabide eta tresna interaktibo berri horien onura jasotzen du.
|