Emaitzak: 5
2001 | ||
Goi Erdi Aroko Gipuzkoa eta Bizkaiko nekazari munduko populamendu ereduakez dira ezagutzen, bizilekuak aurkitzea zaila baita. Erdi Aroko ezarkuntzak aurkitzeko zailtasuna faktore hauek kontuan | hartuta uler daiteke: | |
Estatusa faktoreari dagozkion aldagaiak, hiztun komunitatearen prestigiosozialari, estatus soziohistorikoari eta hizkuntzaren eta kulturaren prestigioarilotuak agertzen direnak dira. Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez, ez bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera | hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten dute talde estatus altuak taldeko kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979). | |
2007 | ||
Zehaztapen hauek guztiak kontuan | hartuta ulertu beharra dago ondokoatalean bildu nahi izan ditudan iturrien aniztasuna eta interes analitikoaren konplexutasuna. Ahalegin hori eginez gero, gainera, iruditzen zait dimentsio analitikodesberdin gisara lantzen ahal diren lau ildo kritiko horiek, elkarri bildurik ere jasolitezkeela. | |
2015 | ||
Eredu berriaren eta zaharraren arteko borroka islatzen da, autokudeaketa esperientzia berriek Estatuaren logika burokratizatuekin talka egiten dutenean. Zerbitzari publiko batzuek oraindik parte | hartzea ulertzen dute modu hierarkiko batean eta menpeko harremanak bilatzen dituzte gizarte mugimenduekin. Parte hartze prozesuak herri mugimendua domestikatzeko eta kontrolpean izateko tresnatzat jotzen dituzte. | |
2017 | ||
Adinaren talkaz gain, gertaerei buruz egiten dugun balorazio subjektiboak efektu ezberdinak izango ditu gure ongizatean eta azken hauek alda daitezke ere denbora perspektiba aintzat hartuz gero (Bilbao, 2008). Ikus daitekeen bezala, gertaerak, balorazioak eta adina gogoratzeko prozesua deskribatzeko ez ezik, pertsonak elementu sozialtzat | hartuz ulertzeko ere har daitezke eta honela, oroitzapen prozesua giza prozesu bihurtzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hartu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hartu ulertu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hartu ulertu behar | 1 (0,01) |
hartu ulertu ere | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |