Emaitzak: 8
2004 | ||
Segurtasun material, berdintasun politiko eta parte | hartzearen garapen markohorretan, bazkideen arteko interakzioak emaitza kooperatibo eta solidario hobeaksortzen ditu, interes partikularren aurrean interes kolektibo eta komunitarioakgailentzen dira eta. Testuinguru mesedegarri horrek ez ditu onurak kooperatibenbaitan soilik eragiten, non bere adierazpen nabarienak garai depresiboetan burutzen diren ahalegin neketsuak, edo merkatal enpresekin alderatuz ekitatiboagoakdiren eskala erretributiboak diren. | |
2006 | ||
Amaitzeko komeni da azpimarratzea, identifikazio prozesu hau garrantziahartzen joango dela, haur identifikatuen alor intelektual, sozial eta familiarreanegingo diren esku | hartzeen garapena errazten duen heinean. Profesional eta inplikaturiko instituzio eta eragile guztion esku (irakasle, hezitzaile, psikologo, eta familiaren esku) dago gaitasun altuak dituzten haurrei neurriko heziketa eskaintzearenardura. | |
2007 | ||
Postulatu horiek, gizarte prozesuen zeregina azpimarratzearekin batera, aldezten zuten pertsonak ezagutzaren garapenenean paper aktiboa duela (Collins, 2002). Ideia horiek gizarte ezagutzaren garapenari buruzko interesa berpiztu zuten, eta autore asko hasi ziren gai horren inguruko ikerketak egiten; esate baterako, Kohlberg ek moralaren garapenaz (adibidez, Kohlberg, 1963 eta Kohlberg etaKramer, 1969) eta Feffer ek ikuspegia | hartzearen garapenaren inguruanegindakoak (Feffer, 1959; Feffer eta Gourevitch, 1960). Hori guztia dela-eta, Turiel ek (1983) gizarte ezagutzaren garapenaren loralditzat hartzen du 1960kohamarkada. | |
Kontuan | hartuz garapen moralean berbaldi hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar dute ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu. | |
2008 | ||
Eguneroko bizitzan, ezin dira aldi berean kontuan | hartu garapenaren alderdiren batekin lotzen diren testuinguru alderdi guztiak. Testu honen bitartez, alderdi horietako asko aztertuko dira: | |
2010 | ||
Villalba, U. (2007): . Parte | hartzea garapenean: hainbat diskurtso eta jatorri?, Uztaro, 63, 77 | |
2014 | ||
Garapen motorraren beste bi alderdik modu erabakigarrian laguntzen diote haurrari ingurunea esploratzen eta hartara egokitzen: objektuak beren borondatez | hartzearen garapena eta objektuak manipulatzeko trebetasunaren garapena. | |
Gaitasun horri esker, inguruko hainbat objektu interesgarri aurkitu eta haietara irits daiteke. Nahiz eta ezagutza bidezko eskemek forma erradikalki desberdinak | hartu garapenaren etapetan, prozesua ez da aldatzen. Piageten arabera, umeak bere eskemak antolatzen ditu etengabe, eta egitura konplexuago eta egokigarriago bihurtzen ditu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hartu | 8 (0,05) |
Lehen forma
hartzearen | 3 (0,02) |
hartu | 2 (0,01) |
hartuz | 1 (0,01) |
hartzea | 1 (0,01) |
hartzeen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hartu garapen | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hartu garapen alderdi | 1 (0,01) |
hartu garapen erraztu | 1 (0,01) |
hartu garapen etapa | 1 (0,01) |
hartu garapen moral | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |