2008
|
|
4 ESKU
|
HARTZEKO
EREDU BAT
|
|
HIZKUNTZA MENDETASUNA AZTERTZEKO ETA EGOERA HORRETAN ESKU
|
HARTZEKO
EREDU BAT
|
|
Horretarako, jokabide hori funtsezko zer aldagaik gidatzen duten identifikatu behar da; hau da, zer aldagaik baldintzatzen duten hizkuntza bat ala bestea aukeratzeko probabilitatea. Bestetik, gatazka egoera horiei aurre egiteko pertsona arteko baliabideak garatzeko esku
|
hartze
eredu bat proposatzea da gure helburua, betiere hizkuntza gutxituko hiztunen ikuspegitik.
|
|
Bestetik, gatazka egoera horiei aurre egiteko pertsona arteko baliabideak garatzeko esku
|
hartze
eredu bat proposatzea da gure helburua, betiere hizkuntza gutxituko hiztunen ikuspegitik.
|
|
Aurrerago aipatu dugun moduan, gure helburua hizkuntza aukeraketaren aldagai garrantzitsuak identifikatzea da, aldagai horietako zenbaitetan esku
|
hartzeko
eredua proposatu ahal izateko. Eta eredu horren helburua hizkuntza menderatzaileko hiztunekin harremanak izatean egoera horri aurre egiteko trebetasunak geureganatzea du; izan ere, egoera horiek gatazkatsuak izan daitezke, edo ez.
|
2010
|
|
...ntziaren gertaerak, esperientziaren datuak eta esperientzian aritutakoen interpretazioak jaso dira, sistematizatu eta, ikerketa honen helburuetatik eratorritako abiapuntuzko galdera gakoari erantzuna emateko, aztertu eta kontzeptualizatu dira. egindako analisiaren emaitza, ziklo guztien amaieran azaleratu den eskema teorikoa izan da, organizazioetan hizkuntza normalizaziorako erreferentziazko esku
|
hartze
eredu bati begira landu beharreko aspektu nagusiak zeintzuk diratekeen azaltzen duena. ikuspegi PrAXiologikoA: praxiarekin lotutako ezagutza garatu nahi izan da, praktikatik abiatuta, hausnarketa sistematikoaren bidez, praktikaren eraldaketarako prozesuetan ondorioak izan dituena. ikuspegi konSTrukTiBiSTA:
|
|
plangintzaren prozesu teknikorako garatu diren eredu metodolosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain gikoez eta zertifikazioetarako garatu diren ebaluazio sistemez harago, normalkuntzarako eraldaketaren gertaera bere konplexutasun osoan enfokatzeko eta kudeatzeko pertsonekin, ezagutzarekin, kulturarekin edota antzekoekin zerikusia duten beste hainbat aspektu kontuan hartu eta barnebilduko lituzkeen erreferentziazko eredu global baten premia antzematen da. doktorego tesirako ikerketa lan honek antzemandako hutsune horri erantzuteko urrats berri bat eman eta ekarpena egin nahi izan du. kezka eta interes horietatik abiatuta, ikerlanaren lehen xedea kontuan hartu beharreko aspektu horiek zehazki zeintzuk diren identifikatzea izan da. eta horrek, ikerlanaren norabidea egituratu duen abiapuntuzko galdera gakoa finkatzea ekarri du: zeintzuk dira organizazioetan hizkuntza normalizaziorako eraldaketara aplikatutako interbentzioaren ingeniaritza batean, eta erreferentziazko esku
|
hartze
eredu bati begira, kontuan hartu beharreko aspektu edo elementuak, bigarren xedea, berriz, identifikatutako aspektu horiek jasoz, hizkuntza normalizazioa erakundeetan kudeatzeko erreferentziazko eredu bat osatzea izan da. ereduak kontzeptualizaziorako ezagutzazko erreferente teorikoak eta aplikaziorako metodologiazko erreferente praktikoak eskainiko dituen modelo sistematizatua osatu nahi izan du.
|
2015
|
|
Aurretik aipatu den moduan, kanpoko zein barruko tradizioaren eraginez, euskal soziolinguistikan eta hizkuntz plangintzan, esku
|
hartze
eredu jakin bat garatu eta aplikatu da azken hamarkadetan. Ñabardura asko egin badaitezke ere, orokorrean esan daiteke hizkuntz plangintzan, one Miren Hernández – Familia hizkuntz politika:
|
2017
|
|
Topaldian horretaz jardun genuen. Lehenik, begirada kritiko bat eman genien administrazioetan parte
|
hartzeko
ereduei; gero, eredu horietatik zer ikasi dugun gogoetatu genuen, eta amaitzeko, hortik abiatuta, eraikitze kolektiboa zer izan litzatekeen irudikatzen saiatu ginen.
|
|
Hiru paradigmek elkarrekin irauten dute administrazioetan, egoeraren arabera bat ala beste nagusitzen bada ere. Gobernantzan oinarritutako eredua nagusitzen den neurrian, errazagoa da aurrera egitea, eta parte
|
hartzerako
eredu formaletik eraikitze kolektiborako jauzia ematea.
|
2023
|
|
Berrogei urte bete ditu 2023 urtean Arrasate Euskaldun Dezagun euskara elkarteak. Ehunka elkarte eta kolektiborentzat aitzindari eta biziberritze prozesuari begirada propio bat eskaini dion mugimendu baten ikur da AED. Hurrengo urteetan sortutako hainbat euskara elkartek aintzat
|
hartutako
eredu baten sortzaile izan zen. Baina, era berean, aurretik euskararen eta kulturgintzaren sustapenean ari ziren zenbait elkarterentzat ere, beraien jarduerak eguneratzeko ispilu garrantzitsua izan zen AED. Arrasateko euskara elkartearen sorrerako helburu eta jardun moldeek zentzu eta gaurkotasun erabatekoa izaten jarraitzen dute egun euskal herrietan.
|
|
Gure lana ez zen izan sakoneko azterketa deskribatzailea egitea, ezta azalpen azterketa egitea ere. Helburua ez zen esku
|
hartzeko
eredu espezifiko bat formulatzea edo proposatzea, baizik eta problematika horri buruz lan espezifikoak egiteko elementuak biltzea eta aurrerago ikerketa zehatzak egitea. (...) Ez dugu orokortasunik egin nahi; beraz, lagin ez probabilistiko intentzionalarekin egin dugu lan, agintari indigenen eta erakundearen irizpidearen arabera.
|