2008
|
|
Horretarako, jokabide hori funtsezko zer aldagaik gidatzen duten identifikatu behar da; hau da, zer aldagaik baldintzatzen duten hizkuntza bat ala bestea aukeratzeko probabilitatea. Bestetik, gatazka egoera horiei aurre egiteko pertsona arteko baliabideak garatzeko esku
|
hartze
eredu bat proposatzea da gure helburua, betiere hizkuntza gutxituko hiztunen ikuspegitik.
|
|
Bestetik, gatazka egoera horiei aurre egiteko pertsona arteko baliabideak garatzeko esku
|
hartze
eredu bat proposatzea da gure helburua, betiere hizkuntza gutxituko hiztunen ikuspegitik.
|
2010
|
|
...ntziaren gertaerak, esperientziaren datuak eta esperientzian aritutakoen interpretazioak jaso dira, sistematizatu eta, ikerketa honen helburuetatik eratorritako abiapuntuzko galdera gakoari erantzuna emateko, aztertu eta kontzeptualizatu dira. egindako analisiaren emaitza, ziklo guztien amaieran azaleratu den eskema teorikoa izan da, organizazioetan hizkuntza normalizaziorako erreferentziazko esku
|
hartze
eredu bati begira landu beharreko aspektu nagusiak zeintzuk diratekeen azaltzen duena. ikuspegi PrAXiologikoA: praxiarekin lotutako ezagutza garatu nahi izan da, praktikatik abiatuta, hausnarketa sistematikoaren bidez, praktikaren eraldaketarako prozesuetan ondorioak izan dituena. ikuspegi konSTrukTiBiSTA:
|
|
plangintzaren prozesu teknikorako garatu diren eredu metodolosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain gikoez eta zertifikazioetarako garatu diren ebaluazio sistemez harago, normalkuntzarako eraldaketaren gertaera bere konplexutasun osoan enfokatzeko eta kudeatzeko pertsonekin, ezagutzarekin, kulturarekin edota antzekoekin zerikusia duten beste hainbat aspektu kontuan hartu eta barnebilduko lituzkeen erreferentziazko eredu global baten premia antzematen da. doktorego tesirako ikerketa lan honek antzemandako hutsune horri erantzuteko urrats berri bat eman eta ekarpena egin nahi izan du. kezka eta interes horietatik abiatuta, ikerlanaren lehen xedea kontuan hartu beharreko aspektu horiek zehazki zeintzuk diren identifikatzea izan da. eta horrek, ikerlanaren norabidea egituratu duen abiapuntuzko galdera gakoa finkatzea ekarri du: zeintzuk dira organizazioetan hizkuntza normalizaziorako eraldaketara aplikatutako interbentzioaren ingeniaritza batean, eta erreferentziazko esku
|
hartze
eredu bati begira, kontuan hartu beharreko aspektu edo elementuak, bigarren xedea, berriz, identifikatutako aspektu horiek jasoz, hizkuntza normalizazioa erakundeetan kudeatzeko erreferentziazko eredu bat osatzea izan da. ereduak kontzeptualizaziorako ezagutzazko erreferente teorikoak eta aplikaziorako metodologiazko erreferente praktikoak eskainiko dituen modelo sistematizatua osatu nahi izan du.
|
2015
|
|
Aurretik aipatu den moduan, kanpoko zein barruko tradizioaren eraginez, euskal soziolinguistikan eta hizkuntz plangintzan, esku
|
hartze
eredu jakin bat garatu eta aplikatu da azken hamarkadetan. Ñabardura asko egin badaitezke ere, orokorrean esan daiteke hizkuntz plangintzan, one Miren Hernández – Familia hizkuntz politika:
|