Emaitzak: 6
2002 | ||
Baieztapen horretaz baliatzeak froga ditzake diskriminazioa eta sexismoa, baztertuta geratuz arrazoiketa biologikoak oinarri | harturik emakumeei lekua aurrezartzea argudiatzen duen jarrera. Generoaren soziologiak egindako ekarpen | |
2007 | ||
Baina hautsak deitzen genien etxeko sutan bizi ziren jenio zaharrei ere. Erronkarin ere hala deitzen omen zieten, hautsak, deabruak | hartutako emakumeei (Lertxundi, 2004: 19). | |
2009 | ||
Ildohorretan, jarrera oso desberdina izan zuten bi aldeek. Osatu berri zen EuzkoJaurlaritzak emakumeak gatazkatik aldentzeko ahaleginak egin zituen, preso | hartutako emakume gehienak aske utzi zituen eta Bizkaitik ihes egiteko baimena emanzitzaien (150 emakumek alde egin ahal izan zuten Baionara, Britainia Handiareneta Nazioarteko Gurutze Gorriaren babespean), nazionalen aldean preso zeudenekin aldatuko zituztela aginduz. Baina matxinatuek ez zuten beren hitza bete etaaskatutako emakumeak Euskadi autonomoan integratzea galarazi zuten. | |
2012 | ||
Aukera berdintasunaren estrategiak emaitza on anitz izan baditu ere, ez diragutxi izan emakumeak aurkitu dituen arazoak mundu publikoan sartzeko, eta horietatik nagusia aintzat ez | hartzea emakumeen diskriminazioari eusten dion gizarteantolaketa, bereziki familian duten rola. Esan bezala, ez da hori izan arazo bakarra, emakumeak mundu publikoan sartzean ikusi da bertan ere diskriminatuak direla.Arazo edo muga horien aurrean mugimendutik datorren erantzuna honakoa da: emakumeak ez badira berdinak abiaburuan eta, hori dela-eta zailtasun gehiagobadituzte mundu publikoan jarduteko, abiaburua zuzendu behar da. | |
Lehenengoari eman beharreko irtenbidea erraza da: emakume eta gizonen partaidetza eztabaida horietan parekoa izatea; horretarako, gainditu dira emakume gehienek dituzten oztopoak parte hartzeko, jardunabikoitza ez dadila hirukoitza bihurtu. Eta, bigarrenari buelta ematea da, alegia, aintzat | hartzea emakumeen interesak eta proposamenak. Irtenbide biek hein handibatean kultura politiko eta botere harremanen aldaketa eskatzen dute, lortuz gero, berdintasunezko harremanetan oinarritutako nazio proiektua izango genuke, nazioproiektuak berdintasunaren balioa erantsita euskal gizartean aurkeztean aukeragehiago izango luke atxikimendu handiagoa erdiesteko. | |
2014 | ||
Gorputzaren eraikuntza sinbolikoa auzitan jarri behar da, zalantzanjarri behar da ideologiek izenpetutako eta irudi moldeatuekin eraikitako gorputzsinbolikoa. Ikasleak begi onez | harturiko emakume erreferenteak bistaraztea komenida: izebak, amonak, andereƱoak, horrela, eredu bat izan daitezke ikaslearentzat etaemakume gisa ikus daitezke erreferente horietan (Altube Vicario, 2001: 102). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hartu | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
hartu emakume | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hartu emakume diskriminazio | 1 (0,01) |
hartu emakume erreferente | 1 (0,01) |
hartu emakume gehien | 1 (0,01) |
hartu emakume interes | 1 (0,01) |
hartu emakume leku | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |