2000
|
|
Egoera kezkagarri honi irtenbide egokiak bilatu behar zaizkio, batetik abeltzainen bizimodua eta nahiak kontuan hartuta eta bestetik otsoaren kontserbazioari begira
|
hartu
beharreko neurriek baldintzatuta, zeren kontuan hartu behar baita Penintsulako otsoak direla Europako Elkartean geratzen diren ia bakarrak.
|
2003
|
|
pertsonenmugikortasun motorizatuaren nolabaiteko moderazioaren bidez, merkantzienmugikortasunari dagokionez historikoki izandako hazkunde joerari eutsiz, garraiobideetan ingurumenari kalte txikiagoa egiten dioten moduen alderako transferentziabultzatuz eta, halaber, garraiobideen erabilera arduratsuagoa (abiaduraren, okupazioaren eta garraio sareen kudeaketan). Horrek guztiak, jakina, azpiegituren inbertsioen eta plangintzen berrikusketa eskatuko luke11
|
Hartu
beharreko neurriek eragile sozio-ekonomiko eta herritar guztiengan eragina izango duten heinean nahitaezkoa da eztabaida prozesu gardena bultzatzea, informazio ugari, fidagarri eta askotarikoaz horniturik, honelako bideari ekiteak izan ditzakeen kostuak eta onurakbere neurrian kontrastatu ondoren adostasun maila onargarri batera heldu ahal izateko.
|
|
Egoerak konponketa txarra zuen, ez baitzegoen erabat UEUren eskuetan. Hiru ziren
|
hartu
beharreko neurriak. Lehenengoa, «UEUtik Euskal Unibertsitatera pasatzea» eta horretarako garbi adierazi behar zuen UEUk zer ulertzen zuen Euskal Unibertsitatea esaten zuenean; horra iristeko estrategiak eta taktika egokiak zehaztu behar zituen; egoitza Hegoaldean finkatu, ikastaldi luzeagoa antolatu, urtean zehar ere ikastaroak antolatu eta balio ofiziala eskaini eta argitalpenak bultzatu.
|
2007
|
|
Ezagutza zientifikoaren ezintasunak agerian uzten dituen testuinguru honekez du aitzakia izan behar, ordea,
|
hartu
beharreko neurriak gelditzeko, pragmatikapolitikoak zerbait egitea eskatzen duelako. Gainera, «ikasi, orduan ekin» (Gollier, 2001) printzipioaren aplikazio bereizigabeak ondorio latzak ahalbidetu ditzake (hain zuzen ere, ekidin nahi diren ondorio horiek) neurriak garaiz ez hartzeagatik.Horretaz gain, ez da ahaztu behar askotan ziurgabetasunak murriztezinak direntestuinguruetan ari garela (Santillo et al., 1998).
|
2009
|
|
Kirol kazetaria askoz ere askeagoada bere iritzia emateko, protagonisten alde ala kontra egiteko, pentsatzen duenaesateko. Ez beti, baina bai normalean, kirol kazetari batek esan dezake lasai askotalde bateko entrenatzailea, jokalaria edo arduraduna oker dabilela, gaizki jokatzenari dela edo kluba txarto zuzenduta dagoela, eta
|
hartu
beharreko neurriek zeintzukbehar duten izan botatzeko ez du inongo oztoporik izango; aske da kasu gehienetanentrenatzaile edo presidentearen dimisioa eskatzeko, jokalarien kontra hartu beharreko neurriak zehazteko edo egoera txar baten aurrean irtenbidea zein den aipatzeko. Argi dago kazetaritzako beste arloetan pentsaezina dela horrela jokatzea; esaterako, politika arloan alderdien buruzagiez hitz egitean edo gobernu baten lanaaztertzean.
|
|
Kirol kazetaria askoz ere askeagoada bere iritzia emateko, protagonisten alde ala kontra egiteko, pentsatzen duenaesateko. Ez beti, baina bai normalean, kirol kazetari batek esan dezake lasai askotalde bateko entrenatzailea, jokalaria edo arduraduna oker dabilela, gaizki jokatzenari dela edo kluba txarto zuzenduta dagoela, eta hartu beharreko neurriek zeintzukbehar duten izan botatzeko ez du inongo oztoporik izango; aske da kasu gehienetanentrenatzaile edo presidentearen dimisioa eskatzeko, jokalarien kontra
|
hartu
beharreko neurriak zehazteko edo egoera txar baten aurrean irtenbidea zein den aipatzeko. Argi dago kazetaritzako beste arloetan pentsaezina dela horrela jokatzea; esaterako, politika arloan alderdien buruzagiez hitz egitean edo gobernu baten lanaaztertzean.
|
|
Bestetik, zerbitzu publiko horien horniketa erakunde publiko ala pribatuen kudeaketan oinarritu behar den. Azkenik, zerbitzu publikoak erakunde publikoen bitartez kudeatzen badira, zerbitzu horien kalitate eta efizientzia ziurtatzeko
|
hartu
beharreko neurriak ere.
|
|
Horrelako kasu askotan, salneurrien zaintza monopolio edo oligopolioenpresen merkatu ahalmenaren kontrapisua izan daiteke (Acocella, 2000) eta, beraz, monopolio/ oligopolio egoerak mantendu ahal izateko bide bakarra, enpresa horien gehiegikeriak alboratu ahal izateko tresna egokia den neurrian. Behin baino gehiagotan, gobernuek beraiek sortutako egoerak dira monopolio/ oligopolio horiek eta, beraz, sortzen diren momentu berean
|
hartu
beharreko neurria da salneurrien zaintza kasu hauetan.
|
|
|
Hartu
beharreko neurri horiek gauzatu.
|
2011
|
|
Aldiz, Europar Batasunaren esparruan proposamen eta aldarrikapen zehatzagoak egin dira, Gutxiengo Nazionalen Babeserako Hitzarmen markoa (1994), adibidez. 12 eta 14 artikuluen artean Europar Batasuneko estatuek
|
hartu
beharreko neurriak zehazten dira, hezkuntzaren esparruan hizkuntza gutxituetako hiztunen hizkuntza eskubideak bermatze aldera. Aipatzekoa da hitzarmen honetan ez dela gutxiengo nazionala zer den definitzen.
|
2012
|
|
|
HARTU
BEHARREKO NEURRIAK
|
|
Agerikoa ematen du, ildo horretan,
|
hartu
beharreko neurri zehatzek desberdinakizan behar dutela Euskal Herrian, bestelako eskualde politika eremuetan planteadaitezkeenekin alderatuta. Ez bakarrik eskualdeen arteko desberdintasunenondorioz, tamaina, ekonomia egitura, kanpora begirako zabalpen, aurreztekogaitasun eta abarri dagokienez.
|
|
Lehen, kaleratze kolektiboetan, enplegua erregulatzeko espedienteak derrigorrez Lan arloko Administrazioak baimendu behar zituen. Orain, enpresaburuarilegeak eskatzen dion gauza bakarra da langileen ordezkariekin negoziatzea, krisiegoerari aurre egiteko
|
hartu
beharreko neurriak adosteko asmoz. Negoziazioaadostasunik gabe amaituz gero, enpresaburuak bere kasa erabaki dezakekaleratze kolektiboa gauzatzea, Administrazioaren baimenik gabe.
|
|
Etengabeko hobekuntza, bezeroen eskakizunetara etengabe moldatzen jakiteari deitzen zaio. Horretarako, lehendabizi egoera aztertzeko ekimenak burutu dira, eta gero,
|
hartu
beharreko neurriak ondorioztatu.
|
|
ISO 14000 seriea enpresaren ingurumenaren kudeaketaz diharduten giden eta arauen multzoa da. Enpresaren jarduerek, produktuek eta zerbitzuek ingurumenean izan ditzaketen ondorio kaltegarriak gutxitzeko edo erabat desagerrarazteko
|
hartu
beharreko neurriak definitzen ditu.
|
|
Zaintzan KKP bat kontroletik kanpo dagoela behatzen denean
|
hartu
beharreko neurri zuzentzaileen definizioan.
|
|
Esate baterako, kalitate sailaren eta ekoizpen sailaren artean helburu kontrajarriak daudela ulertu daitekeen arren (lehenengoak «ondo» ekoiztea lehenetsiko du eta bigarrenak asko ekoiztea), bakoitzaren helburuak uztartu daitezkeela ulertu eta norabide horretan elkarlanean jarduteko gai izan lukete («ondo» ekoiztea irabazi ekonomikoetan islatzen da; asko eta «gaizki» ekoiztea, aldiz, galeretan). AKKPA taldearen barruan ekoizpen sailak produktuaren ekoizpenerako eguneroko lanean behar den guztiari buruzko ezagutzaren ekarpena egingo du, eta kalitate sailak, aldiz, arrisku mikrobiologiko, fisiko eta kimikoak agertzeko probabilitate eta
|
hartu
beharreko neurrien inguruko ezagutza izango du; ingeniaritza saileko ordezkapena egotea ere komeni da ekipoen diseinu higienikoari buruzko ezagutza teknikoaren ekarpena egingo lukeelako, etab. Modu horretan, enpresa bakoitzean AKKPA taldeko osaera egokia bilatu da, ahalik eta talderik pluralena eratuz, osaerari (kualifikazioari) dagokionez enpresaren interesei erantzuteko modukoa.... Taldearen tamainari dagokionez, enpresa handietan sei kide ingurukoa izan daitekeen bitartean, txikietan batek edo bik osa dezakete (askotan pertsona bakar batek zenbait sailen ardura baitauka).
|
|
Zer dira neurri zuzentzaileak? Zaintza sistemaren bitartez KKPren batean kontrol galera bat antzeman denean
|
hartu
beharreko neurriak. Konkretuki, adierazle horren neurri emaitza objektiboak muga kritikoen barnera ekartzekoak.
|
|
1471/ 2008 Errege Dekretuak, irailaren 5ekoak, pentsuen inguruko alerta sarea ezarri eta arautzen du. Animalien elikadurari buruzko Esku hartze Programa Operatiboan (Programa Operativo de Intervención, POI, deritzona) deskribatzen dira
|
hartu
beharreko neurriak baldin animalien elikadurara bideratutako produkturen bat giza, animalia edo ingurumen osasunarekiko arrisku larria bada. Bideratu beharreko ekimenak lirateke:
|